כזה ניסיתי: Asus Zenbook UX330

שנת הלימודים האקדמית איז קאמינג. אם אתם מכירים מישהו עם גישה לזכוכית דרקונים, אולי זה יהיה אפקטיבי נגד מרצים לסטטיסטיקה. אם לא, זה בערך הזמן שבו כדאי להתחיל לחשוב על המחשב שילווה אתכם בתואר. לפני שבועיים שיתפתי אתכם בשביעות הרצון שלי מספק מחשב ספק טאבלט סיני שניתן להזמין מחו"ל ב-1000 ש"ח. אם אתם פחות הרפתקנים מצד אחד, ויש לכם דרישות רציניות יותר מצד שני, כנראה שתאלצו להיפרד מסכום קצת גבוה יותר. אל ה-Zenbook UX330 של אסוס הגעתי תוך כדי ניסיון למצוא בארץ מחשב עם מפרט שאמור לספק את המשתמש הסביר ולשרת אותו לאורך מספר שנים, אך במקביל לא לקרוע לו לחלוטין את הכיס.


Asus Zenbook UX330 מבחוץ (צילום: גד גניר)



הקונפיגורציה שאני קיבלתי לבדיקה היא אחת החזקות בהן נמכר המחשב הזה: מעבד Core i5 -7200U של אינטל, מעבד מהדור השביעי (קייבי לייק) על שתי ליבות, כל אחת במהירות של 2.5 גיגהרץ (או 3.1 במצב טורבו). זכרון RAM בנפח 8 גיגה בטכנולוגיית LPDDR3, ולקינוח, אחסון SSD בנפח נאה של 256 גיגה. נשמע לכם מוכר? המפרט הזה זהה כמעט אחד לאחד לזה של ה- Portégé X20W-D-10Q, שבדקתי כאן לפני חודשיים. כמו המחשב העסקי של טושיבה, גם המחשב הזה התמודד מאוד בקלות עם כל מה שנתתי לו: ערכתי עליו תמונות, סרטוני וידאו, קבצי אופיס כבדים, התעללתי בו באמצעות שימוש לא מושכל בכרום, ולא שמעתי ממנו תלונה. הוא לא מצויד אמנם בכרטיס גרפי שיאפשר לכם להנות מחויית גיימינג מפעימה, אבל זה לא שונה מכל מחשב אחר ברמת המחיר שלו.

כהרגלה, מיקמה אסוס את פתחי האוורור שלו בצמוד לציר פתיחת המסך, והסידור הזה אכן יודע להסיט את החום הרחק מהרגליים שלכם. המאווררים אינם חרישיים ונכנסים לפעולה מהר מדי ולאורך זמן רב מדי לטעמי, אבל לא מדובר ברעש חריג או יוצא דופן בעוצמתו.


פתחי האוורור של UX330 (צילום: גד גניר)



מקום נוסף שבו ה-UX330 מפנק את המשתמשים הוא במסך. אסוס ציידה את תת הדגם הספציפי הזה (FB109T) במסך בגודל 13.3 אינטש ברזולוציית +QHD (רזולוציה של 3200 על 1800 פיקסלים), שזה קצת יותר מ-2K, אבל פחות מ-4K, שזה במילים אחרות, המון פיקסלים, בטח ביחס למה שבדר"כ מקבלים בטווח המחיר הזה. יחד עם פאנל IPS איכותי ותאורת לד, מתקבלת תמונה חדה, עם צבעים יפים וזויות צפייה רחבות יחסית. ציפוי המסך הוא בגימור מט, שמסייע ומצליח להתמודד לא רע עם השתקפויות.


Zenbook UX330 (צילום: גד גניר)

UX330 מלמטה (צילום: גד גניר)



מבחוץ, ה-Asus Zenbook UX330 נראה מעולה: גב המסך מצופה בגימור מתכתי עם חריצה מעגלית. פתיחה של המחשב מצננת קצת את ההתלהבות: מסגרת המסך רחבה למדי ואת העיצוב המרשים מבחוץ, מחליף שעמום וניסיון לא מוצלח במיוחד להעתיק את העיצוב של הדורות המאוחרים של סדרת ה-Macbook Air של אפל. שעמום והעתקה לא סותרים את העובדה שהוא בנוי היטב ומשדר תחושה איכותית ואמינה. המחשב עצמו דק יחסית (1.27 ס"מ באיזור היותר עבה), אבל לא קומפקטי כל כך, שוב, הודות למסגרות המסך הנדיבות. הצד החיובי של הגודל הזה הוא השטח הנרחב שהמקלדת יכולה לתפוס, ואכן, המקלדת של UX330 נוחה, מרווחת, מוארת, מחזירה פידבק לא רע בכלל ומסודרת בצורה הגיונית. משטח העכבר גדול ומרווח גם הוא, מדויק, ולא רגיש מדי לנגיעות לא מכוונות. UX330 מפנק גם בכל הקשור לחיבורים: שני שקעי USB סטנדרטיים, קורא כרטיסים, יציאת MicroHDMI וחיבור USB Type C. הדבר היחיד שמעיב על החגיגה זו העובדה ששקע ה-USB Type C לא מסוגל לשמש לטעינת המחשב, כך שאם תכננתם לטעון אותו באמצעות סוללה ניידת, תשכחו מזה.

המקלדת של UX330: נוחה, מרווחת, מוארת, מחזירה פידבק לא רע בכלל ומסודרת בצורה הגיונית (צילום: גד גניר)





מפנק גם בחיבורים, Asus Zenbook UX330 (צילום: גד גניר)



ל-UX330 סוללה בקיבול של 57Wh. לי זה הספיק בממוצע לכחמש עד חמש וחצי שעות בשימוש סטנדרטי, שזה מרשים למדי, בהתחשב בכך שזהו מחשב חזק יחסית עם מסך עתיר פיקסלים. הרמקולים, מבית Harman Kardon איכותיים למדי, אבל לא עושים ניסים, ואל תצפו לקבל מהם חויית שמע יוצאת דופן ביחס למחשבים ניידים אחרים.

מחירו של UX330 הוא כ-3500 ש"ח. זה אמנם לא זול כמו ה-iWork 1X או מחשבים אחרים שכתבתי עליהם כאן, אבל מצד שני, ביחס למה שאתם מקבלים כאן, זו עסקה מעולה. זה מחשב שמפנק אתכם בחומרה חזקה, במסך איכותי, במקלדת נוחה, ואפילו בזמן סוללה נאה. כל אלו לא רק ישפרו את חויית הסיכום במהלך השיעור, אלא יאפשרו לכם להנות ממנו גם בבית.

11 תגובות

  1. תודה על הכתבות מאוד יפה
    אשמח אם תוכל לסקר מחשב נייד עד 2000 שח שעובד טוב והכי משתלם עד המחיר הזה

    השבמחק
  2. קריאה מהנה ומחכימה עד מאוד,
    שא ברכה

    אביב

    השבמחק
  3. שאלה,
    האם האותיות לא קטנות להחריד ברזולוציה כזאת? ייתכן שלעבודה משרדית זה יותר מדי?

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה מצויינת. עבדתי איתו במשך שבועיים, לא שמתי לב לאותיות קטנות במיוחד, ואני די רגיש לדברים האלו.

      מחק
  4. האמת שלפי הסקירה המחשב נשמע הרבה יותר טוב ממה שחשבתי. רכשתי לא מזמן מחשב של דל והאמת שהתלבטתי, כמי שהיה לו בעבר לפטופ של אסוס (הדגם הישן שהיה לי היה אחלה עבדו כמו שצריך). בסופו של דבר הכרעתי לטובת הדל בעיקר בגלל 2 סיבות:
    1. הפערים במחיר לא הצדיקו- דל הציעו מפרט טוב יותר משמעותית בפחות כסף. כן כן. כולל 2 ב-1 ועם מסך 13" FHD, שאמנם נופל מהמסך של ה-330, אך עבור עבודות סטודנטיאליות ולצרכים קומפקטיים ההבדל אינו משמעותי. גם הסוללות בשני המחשבים הפגינו ביצועים דומים ובינוניים לפי ביקורות נוספות שקראתי.
    2. ביקור בדף החברה בפייסבוק חשף בפניי תלונות של לא מעט לקוחות, ובסדרת כתבות שפורסמו ממזמן על השירות הלקוי של החברה בישראל הבריחו אותי בסופו של דבר מלבחור בה. למרות שאסוס הוכיחה את עצמה בזמנו כמחשב יעיל וחזק, העדפתי שלא לקחת סיכון בסכום של למעלה מ-3,000 ש"ח. העובדה שניתנה רק שנה אחת בלבד של אחריות, בעוד דל הציעו 3 שנות אחריות פגעה בסיכויי לבחור אסוס. לתשומת לב יצרניות ויבואנים נוספים.

    האם בחרתי נכון? ימים יגידו.

    השבמחק
    תשובות
    1. התנסיתי אישית בשירות הטכני של אסוס והייתי מרוצה מאוד, אם כי אני מודע לזה שיש המון כאלו שסבלו ממנו. אם המחשב של דל מציע מפרט טוב יותר, הגיוני שבחרת נכון :)

      מחק
  5. שמע, אני מתכוון לקנות מחשב ללימודים שאתחיל בשנה הקרובה והקצבתי לעניין מראש 3000 ש''ח.
    היית ממליץ להוסיף עוד כמאה מאות ולקנות את הux330?

    (נשמע מהביקורת שלך שהוא מעולה למה שאני מחפש)

    השבמחק
    תשובות
    1. תלוי כמה התקציב שלך גמיש ומה אתה רוצה לקבל עבורו. יש לא מעט שיסתפקו במסך FHD (וזה אחלה) ובמעבד חלש יותר. את ה-UX330 אפשר אגב להשיג בקונפיגורציות חלשות יותר. תבדוק מה המפרט שהכי מתאים לך ותבחר על פיו. מי יודע, אולי לא תצטרך להגדיל את התקציב שלך.

      מחק
    2. היי גד, הצלחתי לרכוש את הux330ua(בגרסת I5-U7200, 8GB RAM, 256GB SSD) במעט פחות מ3000 ש"ח.
      מקווה שייתן עבודה במשך כל התואר..
      ותודה לך על הסקירה:)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר