כזה ניסיתי: צמיד ניטור Garmin vivofit

כפי שכבר ציינתי בפניכם בעבר, אני לא עושה כושר, וגם חיי היום יום שלי לא מורכבים מפעילות גופנית רבה מדי. מצד שני, כשצמידי כושר הופכים לדבר הכי חם כיום בעולם החפיצים, קשה להמשיך להתעלם מהם. על חוויותיי עם ה- Samsung Gear Fit הספקתם כבר לקרוא לפני שבועיים אך כעת אני רוצה להכיר לכם צמיד כושר שונה בתכלית, ה-Garmin vivofit .

Garmin vivofit (צילום: גד גניר)


ה- vivofit הוא צמיד זול משמעותית מה- Gear Fit, אך זה לא מפריע לו להראות מעולה. אמנם אין בו את האלגנטיות, את פסי הניקל והמסך הקמור שיש לצמיד של סמסונג, אבל הוא בהחלט נראה טוב. המסך מוקף ברצועת גומי שחורה (הניתנת להחלפה ומגיעה גם בצבעים אפור, ירוק, כחול וסגול) ובאריזה מגיעות שתיים כאלו בשני אורכים שונים. גארמין לא מציינת ספציפית מהו תקן העמידות של הצמיד הזה, אבל טוענת כי ניתן להתקלח איתו או לרוץ איתו בגשם בלי בעיה. הוא מרגיש קליל על היד, רצועת הגומי נוחה, והאבזם נראה אמין למדי. הדבר היחיד שמעיב על נוחות השימוש של הצמיד הזה הוא אוריינטציית המסך. המספרים מוצגים במקביל לקו הרצועה, ולא בניצב לה (כמו בשעון רגיל), ואין דרך לשנות זאת.


אז מה ה-vivofit  עושה? לא הרבה, אבל את מה שהוא צריך לעשות, הוא עושה מצוין: הוא עוקב אחר מספר הצעדים שעשיתם, מספר הצעדים שנותרו עד להשלמת היעד היומי שקבעתם לעצמכם והמרחק שגמעתם (לפי מספר הצעדים שעשיתם) במהלך היום. בנוסף, יש בו מד שריפת קלוריות, מנטר שינה, וכמובן גם שעון. אין בו מד דופק מובנה, אך הוא מסוגל להסתנכרן עם רצועת דופק של גארמין (רצועת חזה) ולהציג נתוני דופק המתקבלים ממנה.

Garmin vivofit (צילום: גד גניר)


כל הנתונים האלו מסתנכרנים לבחירתכם למחשב (אל דף פרופיל אישי באתר גרמין) או לאפליקציה לטלפון. כך, אתם יכולים לעקוב אחר ההתקדמות שלכם, ואף לשתף אותה עם חברים. אתם יכולים לראות את מספר הצעדים שביצעתם, לארגן תחרויות עם חברים שלכם, לשתף בפייסבוק ובטוויטר את הפעילות שלכם, ועוד. מעבר לכך, גרמין מתגאה בכך שהצמיד שלה לא רק מנטר פעילות גופנית, הוא גם מעודד אותה. איך הדבר מתבצע? בשתי דרכים – האחת, באופן חברתי (בדרך שציינתי קודם, על ידי ארגון תחרויות והשוואת תוצאות עם חברים). הדרך השניה היתה יותר אפקטיבית מבחינתי: בחלק העליון של התצוגה, קיים פס אדום. הפס הזה מופיע, ומתארך בהתאם לכמות הזמן שבה לא היית בתנועה, כסימן קלון לבטלנות של המשתמש, וכאות אזהרה לכך שהגוף מפסיק לייצר אנזימים המסייעים בשרפת שומן. עליי זה עבד. בפעם הראשונה שראיתי את הפס האדום מופיע, עשיתי כל מה שיהודי טוב עושה וניסיתי לתחמן את השעון הגוי. מהצד זה היה נראה כאילו אני מניף את ידיי לצדדים ומדמה הליכה תוך כדי ישיבה. את הגארמין וויוו פיט זה לא ממש הרשים: הפס האדום נשאר כשהיה, ומד הצעדים לא הצביע על צעדים חדשים שצעדתי. בלית ברירה, כשראיתי שהפס מתחיל להתארך, קמתי מהמושב, והתחלתי ללכת קצת במשרד. משך הזמן שצריך ללכת כדי להעלים את הפס האדום משתנה בהתאם למשך הזמן בו ישבתם ללא תנועה, אבל בסופו של דבר, מספר דקות הליכה יעלימו את הפס הזה ואת תחושות האשם.
Garmin vivofit (צילום: גד גניר)

את הוויו פיט לא תצטרכו להטעין. הוא מגיע עם סוללה שאמורה להספיק לשנה שלמה של פעילות, מבלי שתצטרכו אפילו לכבות אותו. כפי שציינתי קודם, הוויו פיט מנטר גם את השינה שלכם. כדי לקבל נתונים על השינה, עליכם להשאיר אותו על היד כשאתם הולכים לישון, ולהעביר אותו למצב Sleep. השעון ימדוד את כמות התזוזות שלכם במהלך השינה ויסיק מכך מסקנות על איכות השינה שלכם. גם את המידע הזה תוכלו לראות באפליקציה או בדף הפרופיל שלכם באתר גרמין.

הדברים שהציקו לי: אם אתם רוצים למדוד דופק באמצעותו, תאלצו להיפרד מכמה מאות ש"ח נוספים עבור רצועת דופק נפרדת. אין בו פיצ'רים בסיסיים שיש בכל שעון כמו טיימר, סטופר, או שעון מעורר. אין כאן תאורת מסך. רוב הזמן זה לא מפריע מאחר והמסך מחזיר אור מאוד בקלות ונדרש מקור אור חלש ביותר כדי להצליח לקרוא את השעה ממנו. מצד שני, אם אתם קמים באמצע הלילה ורוצים לבדוק את השעה מבלי להדליק את האור בחדר, כנראה שתאלצו עדיין להסתמך על הסמארטפון שלכם.

Garmin vivofit (צילום: גד גניר)


אחרי התקופה שהעברתי עם הגיר פיט של סמסונג, ההשוואה בין שני הצמידים מתבקשת. מההשוואה הזאת מתקבלת מסקנה אחת: אין מה להשוות. צמיד הכושר של סמסונג הוא חפיץ מלהיב, לחובבי חפיצים שבין השאר עושים גם ספורט. ה-vivofit הוא ההפך הגמור. הוא צמיד כושר שבין היתר יכול להחשב גם כשעון, אבל לא מעבר לכך. לפיכך, תשכחו מהתראות פייסבוק/וואטסאפ/ג'ימייל ישירות לשעון, תשכחו משליטה על המדיה, תשכחו מהיכולת לאתר דרכו את הטלפון שלכם, בקיצור, תשכחו מהרבה פיצ'רים אחרים שהנובעים מהעבודה שמדובר במוצר שונה לחלוטין.

ה-vivofit עולה רק 700 ש"ח, 400 ש"ח פחות מה-Gear Fit. את ה-vivofit תוכלו לסנכרן עם כל טלפון סלולרי, בתנאי שמדובר באייפון או בכל טלפון מבוסס אנדרואיד. מעבר לכך, בגלל שמדובר בצמיד פשוט בהרבה, צריכת הסוללה שלו אפסית, מה שמוריד לכם את הדאגה הזאת מהראש למשך שנה לפחות. לפיכך, אם אתם שוקלים לרכוש צמיד פעילות, ואין ברשותכם טלפון סלולרי של סמסונג (וגם אם כן), ה-vivofit  הוא בחלט אופציה שכדאי לכם לשקול.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר