כזה ניסיתי: צמיד ניטור Samsung Gear Fit

אני לא עושה כושר. בכלל. יום ממוצע שגרתי שלי מורכב מנסיעה לעבודה (ברכב, אוטומטי כדי שלא אצטרך להתאמץ ולהחליף הילוכים), חזרה מהעבודה, מטלות בית שונות, מקלחת, ארוחת ערב, פרק בסדרה כלשהי, עבודה על הבלוג, ושינה. הפעילות הגופנית היחידה שאני מבצע היא בקטעי הקישור בין הפעילויות שתיארתי קודם, בהליכות קצרות בחניון של החברה אל ומהרכב, או הליכות לקפיטריה במשרד להכין קפה. לכן, צמידי ניטור (או צמידי כושר), האופנה החדשה בעולם החפיצים, לא באמת דיברו אליי. איכשהו, הרעיון של אביזר שיושב על פרק היד שלי ומזכיר לי עד כמה אני מנוון, לא מרגש אותי במיוחד. לכן, על פניו, היו לי את כל הסיבות שבעולם להתעלם מה-Gear Fit, צמיד הכושר החכם של סמסונג שהושק בישראל בסמוך להשקת הגלאקסי אס 5. מצד שני, כשסמסונג מציעה לך לבדוק מוצר חדש שלה, קשה להגיד לא, בטח לא כשהוא נראה כל כך טוב.

Samsung Gear Fit (צילום: גד גניר)
הערכה איתה מגיע ה-Samsung Gear Fit צנועה יחסית. היא כוללת מטען קיר, ועריסה קטנה אשר מתחברת אל הצמיד ומאפשרת חיבור שלו למטען בעל תקע ה-Micro USB. ההצמדה של ה-Gear Fit לטלפון מתבצעת ע"י קישורית NFC והחיבור הוא דרך Bluetooth. כל שעליכם לעשות הוא לקרב אותו לטלפון בעל קישורית זו, ולתת לו להמשיך מכאן לבד. אצלי, הדבר הראשון שה-Gear Fit עשה, היה לעדכן את גרסת הקושחה שלו, ולהתקין על הטלפון את תוכנת הניהול שלו. שימו לב, בשלב זה, מאחר ואפליקציית ניהול ה-Gear Fit ניתנת להורדה רק מחנות האפליקציות של סמסונג, הדבר אומר שניתן להשתמש בו רק עם מכשירי סמסונג (לא עם כולם, ודאו שהמכשיר שלכם תומך בו). חיפוש קצר בגוגל העלה כי ניתן למצוא קובץ APK רגיל של אפליקציית הניהול, להתקין אותו ידנית על המכשיר שלכם (לא משנה אם מדובר במכשיר סמסונג או שלא) ולהשתמש בגיר פיט באופן כמעט זהה לאופן שבו הייתם משתמשים בו אם היה מחובר לטלפון סמסונג, באופן שבו סמסונג היתה רוצה שיהיה מחובר. אני אישית לא ניסיתי זאת (מאחר והמכשירים היחידים שהיו ברשותי בתקופת הבדיקה היו מתוצרת סמסונג), אך הבנתי שההבדל היחיד הוא ביכולת לשמור ולתעד את הפעילות שלכם בחשבון הסמסונג שאין לכם, אם אין לכם מכשיר של החברה הקוריאנית.


כאמור, ה-Samsung Gear Fit נראה טוב באופן כללי, ונראה מעולה ביחס ל-GalaxyGear המגושם מעט, עליו סיפרתי לכם לפני מספר חודשים. הוא אלגנטי מאוד, ועם הרצועה השחורה הוא נראה ייצוגי מספיק כדי להציץ אפילו מתחת לשרוול של חליפה. אין פה התחכמויות עיצוביות כלשהן: את כל חזית הצמיד תופס מסך רחב עם מסגרת שחורה המוקפת בפס ניקל מבריק. המסך הקמור בטכנולוגיית AMOLED מסוגל להתמודד יפה גם עם אור שמש וכמו כל מסך AMOLED הוא מציג צבעים חיים מאוד ושחור עמוק מאוד. בחלקו הקדמי (או עליון, איך שתסתכלו על הצמיד הזה) ישנו כפתור לפתיחה ונעילה של המסך. סמסונג אמנם שילבה כאן ג'ירוסקופ שאמור לזהות את תנועת סיבוב היד ואכן ברוב הזמן זה עובד לא רע, כל עוד אינכם מגזימים בדרמטיות של תנועת היד (כמו הגיר הראשון, גם ה-Gear Fit עושה בושות דווקא כשמנסים להשוויץ בו) לבדיקת השעה.

כברירת מחדל, אוריינטציית המסך היא אופקית ומקבילה לקו הרצועה (בניגוד לשעונים רגילים בהם השעה מוצגת בניצב לקו הרצועה). בדמיוני כבר תכננתי פסקה מלאת שנאה ובוז בפוסט הזה, בה אני קוטל את מהנדסי סמסונג שהעזו להוציא לשוק צמיד כושר המחייב אותי לסובב את הראש בצורה לא טבעית כדי להשתמש בשעון. התכנית הזאת התבטלה יום לאחר שקיבלתי את הגיר פיט, כשגיליתי שניתן מאוד בקלות לשנות את המצב דרך מסך ההגדרות, ולהתאים את התצוגה לצפייה נוחה כמו בכל שעון. אפליקציית הניהול של ה-Gear Fit מאפשרת לשלוט גם בהגדרות אלו בצורה נוחה יותר דרך הטלפון, כמו גם לשלוט על כמות ההתראות שתקבלו אל הצמיד, לשלוט על עיצוב השעון, הרקע שלו ועוד. אם דיברתי על התראות, ה-Gear Fit מקבל התראות מכל אפליקציה שתתקינו על הטלפון שלכם כמו פייסבוק, ג'ימייל, וואטסאפ, ולמעשה כל אפליקציה שיש בה התראות שעשויות לעניין אתכם מספיק. באפשרותכם לבחור אילו אפליקציות מתוך הקיימות אצלכם בטלפון ישלחו התראות אל הצמיד ואילו אפליקציות לא. היכולת לקרוא את ההתראות בנוחות יחסית ישירות מהשעון בלי הצורך לעצור ולשלוף את הטלפון מרצועת היד, היא יתרון אדיר שיש לגיר פיט על פני צמידי כושר אחרים.
ככה נוח יותר לקרוא את השעה, כשה-Gear Fit על היד (צילום: גד גניר)

נושא הכושר הגופני בא לידי ביטוי כבר בגלאקסי אס 4 שהושק לפני יותר משנה, עם אפליקציית הכושר המובנית במכשיר, ה-S-Health. השנה סמסונג החליטה להעלות הילוך בתחום הזה עם השקת ה-Gear Fit. לכן, למרות כל הדברים הקטנים והבאמת מגניבים שהוא יודע לעשות, סמסונג מייעדת אותו בעיקר לאנשים שעושים ספורט. אחת הפעולות הראשונות שתדרשו לעשות עם ההפעלה הראשונית של הגיר היא להזין את הנתונים שלכם, משקל, מין וגובה, וכמו כן להעריך מהי דרגת הפעילות הגופנית שאתם עושים ביום יום (אני כמובן בחרתי בדרגה הנמוכה והמביכה ביותר: "פעילות מועטה או ללא פעילות"). נתונים אלו מסייעים לגיר למדוד באופן מדויק יותר את מספר הצעדים שעשיתם במהלך היום, ולמדוד את הדופק שלכם באמצעות מד הדופק המובנה. מעבר לכך, באפשרותכם להתחיל באימון, כשעליכם לבחור בריצה, הליכה, טיפוס הרים או רכיבה על אופניים. ה-Gear Fit יתעד את פעילותכם, ובמידה ויש לכם חשבון של סמסונג, תוכלו גם לשמור את המידע עליו לצורך מעקב אחר ההתקדמות שלכם. את ה-Gear Fit ניסיתי כשהוא מחובר ל-Galaxy S5, ובהמשך גם ל-Galaxy S4 האישי שלי. בעוד באס 5, הנתונים מה-Gear Fit הסתנכרנו עם אפליקציית ה-S-Health, באס 4, הייתי צריך להוריד בנוסף לאפליקציית הניהול של ה-Gear Fit ( Gear Fit Manager), גם אפליקציה ייעודית נוספת, בשם Fitness with Gear. היעד שהאפליקציה הציבה לי (למרות שהסברתי כי רמת הכושר שלי ירודה מאוד) היה שאפתני למדי: 10000 צעדים ביום. בפועל הצלחתי ברוב הימים להגיע בקושי לחצי ממספר הצעדים הנדרש, וכשעברתי את ה-5000 צעדים, מדליה קטנה הופיעה על המסך, עם עידוד בכתב להמשיך הלאה. מד הדופק מדויק בערך כמו מד הדופק בגלאקסי אס 5 (כלומר, מדויק למדי, אבל לא כמו מדי דופק מקצועיים), והם עובדים בצורה דומה, ע"י חיישן אופטי. ישנה אפשרות למדוד דופק בזמן מנוחה, וישנה אפשרות למדוד אותו באופן רציף תוך כדי אימון. את האפשרות השניה גיליתי רק לאחר מספר ימי שימוש, מאחר ואפשרות המדידה תוך כדי אימון מסתתרת בתוך תפריטי האימון עצמו, ולא בתפריט מד הדופק, היכן שהגיוני היה לחפש אותה. למרבה ההפתעה, נתוני הדופק מהאימון לא נשמרים בשום מקום, וניתן לראות אותם על הצמיד רק במהלך הפעילות הגופנית עצמה.

באופן מפתיע, דווקא השליטה במדיה התגלתה כפיצ'ר שימושי במיוחד. אני אישית משתמש בדר"כ באוזניות בלוטות' בעלות אפשרות שליטה במדיה מתוך האזניות עצמן. עם ה-Gear Fit אתם יכולים לחבר אל הטלפון אוזניות חוטיות רגילות, למקם את הטלפון עצמו בתוך רצועת היד, ולשלוט בהעברת השירים ישירות מהשעון בצורה נוחה תוך כדי ריצה, או אפילו בזמן הליכה.
שליטה על המדיה, Samsung Gear Fit (צילום: גד גניר)

ה-Gear Fit מסוגל לנטר את השינה שלכם, ולמדוד במשך כמה זמן מתוך שעות השינה שלכם, הייתם בתנועה. האם ההתהפכויות תוך כדי שינה אומרות משהו על טיב השינה שלכם? אני לא יודע, לא מבין בזה, אבל למרות שלא מדובר בצמיד כבד או מגושם במיוחד, לי אישית מאוד לא נוח לישון איתו על היד.

עוד פיצ'ר מעניין שמציע ה-Gear Fit הוא איתור הטלפון שלכם. באפשרותכם להפעיל דרך הצמיד שלכם, התראה קולית שישמיע הטלפון ממעמקי מחבואו, במידה ואיבדתם אותו. קחו בחשבון שהדבר אפקטיבי רק בטווחים בהם פועל בלוטות', כלומר, מטרים אחדים. הדבר נוח במיוחד במקרים בהם הטלפון מסתתר איפשהו בבית. במידה ותשכחו את הטלפון ברכב ותעלו הביתה, או חס וחלילה אם הטלפון ייגנב לכם, הפיצ'ר הזה לא ממש יעזור לכם.
Samsung Gear Fit (צילום: גד גניר)

אחת מהנקודות החלשות ביותר בגלאקסי גיר היתה הסוללה שלו. הוא החזיק מעמד בקושי יום שלם, נתון מאכזב ביחס לשעון, גם אם מדובר בשעון חכם. ה-Gear Fit מציג שיפור ניכר בהיבט הזה והחזיק אצלי מעמד בממוצע במשך יומיים וחצי על טעינה אחת. אני מניח שאם הייתי בוחר בקבלת פחות התראות ישירות לצמיד, בהגדרות בהירות חסכוניות יותר ובכיבוי מהיר יותר של המסך, הייתי מצליח להגיע ל-3.5 ימים, הנתון אותו מציגה סמסונג באתרה.

ה-Gear Fit לא שינה את אורח החיים העצל שלי, אבל הוא בהחלט הלהיב אותי. למרות שעפ"י סמסונג מדובר במוצרים שונים לחלוטין, נראה כי למדו שם דבר או שניים מתהליך ההשקה של הגלאקסי גיר הראשון, והצליחו ליצור כאן מוצר בשל ומלוטש הרבה יותר. אין כאן ספיקר לשיחות, אין כאן מצלמה, והאמת שאני אישית גם לא הרגשתי בחסרונם. מה שיש כאן הוא צמיד קל ונוח יותר על היד שנראה מצוין. בנוסף, הוא מביא איתו מספר יתרונות שאין לצמידי כושר אחרים, יתרונות הנובעים בעיקר מהסינרגיה המצויינת בינו לבין מכשירי הטלפון של סמסונג. היתרונות האלו גם מקפיצים את מחירו ל-1100 ש"ח, מה שהופך אותו לתענוג לא זול במיוחד, אך עדיין נגיש יותר מהגלאקסי גיר הקודם או הנוכחי. אז אמנם הוא מיועד רק לבעלי מכשירי סמסונג, וייתכן שמד הדופק לא מדויק מספיק עבור ספורטאים מקצוענים יותר ממני. ובכל זאת לי אישית היה קשה להיפרד ממנו, ובשלבים מסוימים הוא אף עשה לי חשק לעשות מעשה קיצוני כמו...לרוץ.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר