CES 2015: ההשקות הבולטות

LG G-Flex 2
אחת ההכרזות החשובות ביותר ב-CES 2015 הגיעה כבר ביום הראשון של הכנס, עם השקתו של ה-G Flex 2, ממשיך דרכו של ה-G Flex של LG, המכשיר בעל המסך הקעור הראשון בייצור סדרתי. מדוע זו השקה כה חשובה? בראש ובראשונה מדובר במכשיר חזק מאוד, אולי מכשיר האנדרואיד החזק ביותר שנחשף עד כה לציבור. גולת הכותרת של מפרט המכשיר הזה כוללת את מעבד ה-Snapdragon 810, בעל 8 ליבות (4 במהירות של 2 גיגהרץ ועוד 4 במהירות של 1.5 גיגהרץ) וכמו ה-G3 ניתן להשיגו בשתי וריאציות: האחת עם 3 גיגה זכרון RAM יחד עם 32 גיגה אחסון פנימי, או לחילופין 2 גיגה RAM ו-16 גיגה בלבד נפח אחסון פנימי. כמו ב-G- Flex, לא ניתן לשלוף את הסוללה מהמכשיר, אך LG התחשבה במשתמשי המכשיר הקטינה את המסך לגודל טיפה שפוי יותר (5.5 אינטש) הגדילה את הרזולוציה שלו ל-  1080p, ואף הוסיפה אפשרות להרחבת זכרון באמצעות כרטיס MicroSD. האם זה יסייע לו להפוך ליותר ממכשיר נישה? תלוי איך ייראה ה-G4, אך בינתיים, מדובר במכשיר החזק ביותר שיש ל-LG להציע.
LG G-Flex 2 (צילום: יח"צ)
Sony Walkman
בפרס ההכרזה המיותרת ביותר של CES השנה זוכה ללא ספק המכשיר החדש ביותר של סוני שנושא את המותג Walkman. אני לא מצליח להעלות בדעתי מישהו שירצה נכון להיום בשנת 2015 נגן MP3 שעולה 1199 דולר, לא משנה כמה טוב הוא נשמע וכמה טוב הוא נראה. סוני כנראה חושבת אחרת ובחרה להשיק את ה-Walkman ZX2, נגן בעל נפח אחסון פנימי של 128 גיגה, מבוסס אנדרואיד בגרסא ההו כה לא עדכנית Jelly Bean, אבל לחבר'ה בסוני נראה קל לתרץ את זה בכך שזהו נגן MP3, לא טלפון, לא טאבלט, ולכן גרסת האנדרואיד לא באמת משנה כאן.

Sony Walkman ZX2 (צילום: יח"צ)


BLU Studio Energy

בפעם האחרונה שבדקתי טלפון בעל סוללה בקיבול של 5000mAh, זה הסתיים במפח נפשBLU עושה כאן ניסיון משלה לייצר מכשיר שיאפשר לכם להיות אלו שמצילים את החברים שלכם, ולתת להם לטעון את המכשירים שלהם ישירות מהמצבר ש-BLU בחרה לצייד בו את אחד מכמה מכשירים חדשים שהשיקה ב-CES. פרט לסוללה, ל-Blu Studio Energy יש מפרט די בסיסי הכולל מעבד MTK בעל ארבע ליבות, זכרון RAM בנפח הצנוע של 1 גיגה, מסך 5 אינטש ברזולוציית 1280 על 720 פיקסלים, ונפח אחסון של 8 גיגה בלבד. המחיר שלו בחו"ל דווקא כן מסובב ראשים: 179 דולר בלבד, מה שהופך אותו לאחד המכשירים הזולים האטרקטיביים ביותר בשוק.

Blu Studio Energy (צילום: יח"צ)


Zenfone 2
מכשירי הזנפון של אסוס הגיעו לישראל אמנם רק לפני חודש, אך זה כמובן לא משהו שיפריע לאסוס לחשוף את הדור החדש של מכשירי הטלפון שלה בעולם, כמעט שנה לאחר ההכרזה על הדור הראשון. אם אתם קוראים קבועים של הבלוג אתם ודאי יודעים עד כמה התלהבתי מה-Zenfone 5 LTE. כמו LG, נראה שבאסוס עשו שיעורי בית, הפנימו לקחים חשובים, והוציאו לשוק מכשיר שנראה מבטיח ביותר. הנקודה המרשימה ביותר ב-Zenfone 2 היא זכרון ה-RAM בנפח חסר התקדים (בסמארטפונים כמובן) של 4 גיגה. גם רזולוציית המסך שופרה ועומדת על 1080p, השוליים סביב המסך נעשו דקים יותר, והמחיר צפוי להמשיך להיות אטרקטיבי. בנוסף, אסוס שילבה בזנפון 2 סוללה בנפח של 3000 מילי אמפר ומצלמת 13 מגה פיקסל, שלהערכתי ייתנו מענה לשתי הנקודות היחידות שפחות הרשימו אותי ב-Zenfone 5 LTE. בנוסף ל-Zenfone 2, חשפה אסוס וריאציה נוספת של מכשיר הדגל שלה, בשם Zenfone Zoom, אשר זהה בכל פרמטר ל-Zenfone 2, אך כולל עדשת זום אופטי X3.


Asus Zenfone 2 (צילום: יח"צ)


 Alcatel Pixi
הפיקסי של אלקטל הוא דוגמא מצויינת למקום בו לא נשאלו השאלות הנכונות, והעיתונות הטכנולוגית העולמית כשלה בו באופן מביך, ע"י דיווח שנראה כמו העתקה לא מתוחכמת במיוחד של הקומוניקט שקיבלו מהחברה הצרפתית. על מה אני מדבר? בהכרזה על הטלפון נאמר כי הוא מאפשר למשתמש לבחור בין 3 מערכות הפעלה: אנדרואיד, Windows Phone 8, ומערכת ההפעלה של מוזילה. כולם ציטטו את החדשות האקזוטיות הללו, לא טרחו לברר מה אומרת "אפשרות הבחירה" בפועל ורק לאחר מספר ימים התברר כי המכשיר לא באמת מסוגל להריץ את שלושת מערכות ההפעלה במקביל, או לאפשר מעבר ביניהן. המציאות המאכזבת היא שהמכשיר עצמו מגיע כשעליו מותקנת אחת משלושת מערכות ההפעלה (לבחירתכם!) וישאר עם מערכת הפעלה זו לנצח. בעניין זה הוא לא שונה ממכשירים כמו HTC One (M8) וגרסת ה-Windows Phone שלו, ה- HTC One (M8) For Windows, או אפילו ה-Samsung Galaxy S3 וגרסת ה-Windows Phone  שלו, ה-Samsung Ativ S. מצד, שני, סמסונג ו-HTC גם לא טענו באופן מעורפל שאותו מכשיר מריץ את שתי מערכות ההפעלה. מה שמוריד אפילו יותר את ההתלהבות מהמכשירים האלו הוא המפרט הבסיסי שלהם (בדגם הזול ביותר תמצאו מעבד כפול ליבה במהירות 1 גיגהרץ וזכרון RAM בנפח של 512 מגה בלבד, רחמנא ליצלן), שנועד לאפשר הצגת מחיר נמוך ככל האפשר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר