כזה ניסיתי: Logitech MX Master

השבוע הכריזה לוג'יטק על שינוי מיתוגי. במסגרת השינוי שמוגדר בבלוג החברה כשינוי הגדול ביותר שאי פעם בוצע שם, קוצץ שם החברה מ-"Logitech", ל-"Logi" (אשר יופיע מעתה והלאה על מוצריה החדשים) והוחלט להפוך את תחום העיצוב למרכזי בחשיבותו בתכנון המוצרים שלה. כחלק מהתפיסה הזאת, החליטו בלוג'יטק ליצור עמדה חדשה בארגון - מנהל על לנושא העיצוב, תפקיד שהוטל על אלאסטר קרטיס, ששימש בעבר כמעצב הרשמי של נוקיה. המטרה (או יותר נכון, התפיסה השיווקית) היא לייצר מוצרים מרגשים ומלהיבים, ואף להכנס לתוך קטגוריות מוצרים חדשות שלוג'י (טק) טרם הציגה בהן את נוכחותה. בינתיים, מספר שבועות לפני השינוי הזה, הציעו לי לקחת לבדיקה את ה-MX Master, עכבר הדגל של החברה, הממותג כעכבר מנהלים. אמנם אני משתמש בעכבר TrackBall כבר שנים, אך לא יכולתי לפספס את החויה להרגיש איך זה להיות המנהל המגניב ביותר במשרד (ברמה העכברית). כצפוי, עכבר הפונה למנהלים, הוא עכבר הפונה למעשה לארנק של אותם מנהלים, אז קחו זאת בחשבון כשאתם קוראים את הפוסט הזה.

Logitech MX Master (צילום: גד גניר)



ה-Logitech MX Master הוא עכבר אלחוטי. החיבור שלו למחשב יכול להתבצע בשני אופנים: כמו רוב העכברים האלחוטיים של לוג'יטק, באמצעות דונגל אלחוטי מיניאטורי (Unifying), או בטכנולוגיית Bluetooth. לחיבור ב-Bluetooth יש יתרון מרכזי אחד - הוא לא תופס חיבור USB במחשב. פעם, כששימושיות היתה הסוגיה החשובה ביותר ליצרניות מחשבים, חיבור אחד תפוס מתוך שלושה או ארבעה לא היה אסון גדול במיוחד. כיום, כשאפל מוציאה לשוק מחשב כמו ה-Macbook Air החדש, ללא חיבורי USB סטנדרטיים, ואפילו אסוס מתחילה ללכת בעקבותיה, החיבורים האלו הופכים למצרך נדיר שקשה לוותר עליו. מסיבה שלא ממש הצלחתי להבין, האופציה לחבר את העכבר ב-Bluetooth היא פריבילגיה ששמורה למחשבים המריצים את Windows 8 בלבד, הכוללת תמיכה מובנית בתקן Bluetooth Smart. מה כל כך מרגיז בזה? יש כבר בעולם מספר עכברי Bluetooth המסוגלים לעבוד גם עם Windows 7, למה עכבר הדגל של Logitech לא מסוגל להתחבר ב-Bluetooth למחשב המריץ את מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם? לא ברור. מה עושים מנהלים שהחברה שלהם החליטה להשאר עם Windows 7 כמערכת ההפעלה המותקנת על המחשבים בארגון שלהם? משתמשים בדונגל הקטן והמוכר של Logitech. העכבר זוכר שלושה מחשבים שונים אליהם הוא מחובר, וניתן להחליף ביניהם בלחיצת כפתור פשוטה בחלקו התחתון.


Logitech MX Master במבט מלמטה (צילום: גד גניר)

לוג'יטק שילבה ב-MX Master את טכנולוגיית העקיבה החדשה שלה בעלת השם הדרמטי: Dark Field Laser. מעבר לעובדה שזה נשמע כמו שם של נשק להשמדה המונית מתוך סרט מסדרת ג'יימס בונד, הטכנולוגיה הזאת מאפשרת שימוש בעכבר הזה גם על פני שולחנות זכוכית. יום אחד לפני קצת פחות מ-20 שנה החליטו בתעשיית העכברים כי עכברים אופטיים זה הדבר הבא ועכברים עם כדור הם כל כך שנות ה-90. אף אחד לא העלה בדעתו כי על שולחנות זכוכית, עכברים אופטיים הופכים לנכים, וגם על שולחנות בעלי גימור מבריק במיוחד הם נתקלים בבעיות. מההתרשמות שלי, העכבר הזה אכן עובד על כל משטח בלי שום בעיה. הכוכבית הקטנה היחידה שלוג'יטק שמה בהקשר של שולחנות זכוכית היא שהם חייבים להיות בעובי של 4 מילימטר לפחות.

Logitech MX Master במבט מקדימה, שימו לב לשקע הטעינה מסוג Micro UUSB (צילום: גד גניר)

Logitech MX Master מצד שמאל (צילום: גד גניר)

Logitech MX Master מצד ימין (צילום: גד גניר)


בעיצובי עכברים, קו דק מפריד בין עכברים משעממים וזולים למראה, לבין עכברים שידברו רק לקהילת הגיימרים. עם ה-MX Master מצליחה לוג'יטק להשאר על הקו הדק הזה. הוא אמנם עשוי רק מפלסטיק, אבל פלסטיק שנראה ונותן תחושה איכותית מאוד, משהו שמזכיר קצת גימור של עור במגע וקצת במראה. לא נותרות עליו טביעות אצבעות, וגם העיצוב שלו נוח מאוד, אם כי מותאם רק למי שנולדו ימניים. הנקודה היחידה שהפריעה לי היא שאין מקום יעודי בגוף העכבר לאחסון הדונגל, ובמידה ואני עושה שימוש ב-Bluetooth, עליי לזכור היכן הנחתי את הדונגל למקרה וארצה לעשות שימוש בעכבר במחשב המריץ את Windows 7. ה-MX Master הוא עכבר יפה, שנראה רציני מאוד, ומשדר בדיוק את את מה שמנהל רוצה שישדר. זה לא העכבר שהגיע ממחלקת ה-IT בארגון, וזה גם לא עכבר של מנהלים גיימרים. ה-MX Master נראה כמו עכבר של מנכ"לים. הוא נראה כמו העכבר שתמצאו על שולחנו של מנכ"ל BMW, ואני מוכן להמר שגם מנכ"ל לוג'יטק, משתמש ככל הנראה בעכבר הזה.

Logitech MX Master , הגלגלת הקדמית (צילום: גד גניר)

Logitech MXMaster, הגלגלת האופקית (צילום: גד גניר)


ה-MX Master מצויד בשלל כפתורים. תוכלו למצוא בחלקו העליון את השניים הסטנדרטיים וביניהם גלגלת. מתחת לגלגלת יש בורר מצבים עבורה: ניתן לבחור בגלילה רגילה, עם שלבים (כזאת שמשמיעה את הרשרוש המרגיז), לבין גלילה חלקה לחלוטין, ללא רעש, ומהירה הרבה יותר. הבורר עובד אגב, רק אם העכבר פועל. כשהוא כבוי, המפסק הזה לא יעשה דבר והגלילה תשאר באותה צורה שבה השארתם אותה. בצד שמאל, היכן שיושב האגודל, תוכלו למצוא גלגלת נוספת, ושני כפתורים. הכפתורים מיועדים לתנועה קדימה ואחורה בדפדפן, והגלגלת מאפשרת לכם לבצע גלילה אופקית. גם החלק התחתון, זה שעליו יושבת בפועל האגודל הוא לחיץ, והוא מוביל אל מסך האפליקציות הפתוחות, או במילים אחרות, לחיצה עליו שקולה ללחיצה על Alt + TAB. כל אלו הן ברירות המחדל. באמצעות תוכנת השליטה של לוג'יטק ניתן לשנות את התפקוד של כל אחד מהכפתורים והגלגלות, לשנות את הרגישות, המהירות שלהן, ומה לא.

מתוך ממשק השליטה במחשב על ה-Logitech MX Master (צילום: גד גניר)


ב-MX Master תוכלו לבצע שימוש רצוף במשך 40 יום על טעינה אחת. בפועל בגלל שאינכם עושים שימוש כזה בעכבר, כנראה שזה יספיק לכם להרבה יותר זמן. נכון, העכבר האלחוטי שלכם עושה הרבה יותר מזה על סוללת AAA אחת או שתיים. מצד שני, הסוללה בעכבר של לוג'יטק נטענת ע"י כבל Micro USB סטנדרטי, כן, אותו אחד שמטעין גם את הטלפון שלכם.

רוצים להרגיש כמו מנהלים? תתחילו לעשות שעות נוספות. כשקיבלתי את העכבר נשאלתי כמה להערכתי הוא עולה. מאחר והוא נראה כמו עכבר יקר, התשובה שלי היתה "הם בטח עפו על עצמם בגלל שזה עכבר מנהלים, באיזור ה- 300 ש"ח". לתדהמתי, התברר שמחירו יקר הרבה יותר ועומד על 500 ש"ח. ה-MX Master הוא עכבר מעולה, מפנק, ואיכותי. האם הייתי מוציא סכום כזה על עכבר? סביר להניח שלא. מצד שני, אני כנראה לא קהל היעד של לוג'יטק לעכבר הזה, והיא מכוונת אותו יותר לאנשים שיש להם משרד משל עצמם, כסא עור, צעצועי מנהלים מיותרים ושולחן זכוכית יוקרתי עליו ה-MX Master יעבוד בלי בעיה.

העכבר נמסר לבדיקה באדיבות רשת Bug

2 תגובות

  1. אני אוהב את העכברים של לוג'יטק (לוגי) ויש עכברים יקרים יותר. אבל מעבר לכך, אני מעדיף עכברים מחוברים ולא אלחוטיים. מבחינתי זה בזבוז של כסף - מישהו הולך לשבת בצד השני של החדר ולעבוד עם העכבר משם? לא. כך שזה לא מוצדק, דורש הטענת סוללה, וסתם מיותר.

    השבמחק
  2. "האופציה לחבר את העכבר ב-Bluetooth היא פריבילגיה ששמורה למחשבים המריצים את Windows 8 בלבד, הכוללת תמיכה מובנית בתקן Bluetooth Smart."

    אז לא אבאל'ה. זה לא חיבור Bluetooth רגיל. זה פרוטוקול שונה לגמרי שמאפשר חיי סוללה ארוכים. אם יש'ך בעיות לך תבכה ל-Bluetooth SIG שהשתמשו בשמות מבלבלים בשביל אנשים כמוך ולמייקרוסופט שלא הוציאו עדכון עבור תמיכת BLE לווינדוס 7. ללוגיט'ק אין מה לעשות כאן. אם רוצים חיי סוללה ארוכים צריך BLE ו-BLE עובר רק במערכות הפעלה שתומכות ב-BLE.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר