כאלו ניסיתי: B&O H3

עד לפני מספר שבועות, המותג הדני Bang and Olufsen היה מוכר לרוב הקהל הישראלי במסגרת שיתופי פעולה יחד עם יצרניות חפיצים שניסו לחזק את תדמית הסאונד האיכותי של המוצרים שלהן. הפעם הראשונה שאני אישית שמעתי עליהם היתה במסגרת שיתוף פעולה עם סמסונג, אי שם בשנת 2009. ה-U900, טלפון סלולרי (שאינו סמארטפון) המוכר גם בשם Soul, שווק בישראל כמכשיר ששם דגש על מוזיקה, הודות למעבד ICE Power של החברה הדנית ששולב בו. מאוחר יותר, בשנה שעברה, פגשתי את Bang and Olufsen (לא אותם אישית) כאשר בדקתי את ה-N550J של אסוס, שצויד גם הוא במגבר של החברה.

הקייס לאזניות שמגיע יחד עם ה-B&O H3 (צילום: גד גניר)


ההיסטוריה של בנג אנד אולופסן מתחילה כמובן הרבה לפני זה. החברה הוקמה בשנת 1925 ע"י פיטר בנג וסוון אולופסן והמוצר המשמעותי הראשון שלה היה רדיו המתחבר לחשמל, משהו נדיר יחסית באותם ימים בהם מקלטי רדיו היו בעיקר מופעלים ע"י סוללות. במהלך השנים צמחה החברה וקטלוג המוצרים שלה התרחב משמעותית. במשבר הכלכלי של שנת 2008 היא חוותה צניחה משמעותית ברווחים ונכנסה לתהליך כואב של פיטורין נרחבים, וביטלה את פיתוחם של מוצרים חדשים כמו טלפונים סלולריים, נגני MP3 ועוד. בשנת 2010 חזרה למסלול רווחיות ומאז היא מתמקדת בייצור של מוצרי פרימיום בתחום האודיו והוידאו.

B&O H3, מבט מקרוב על 28 החורים בחלק החיצוני של האזניות (צילום: גד גניר)


לפני מספר שבועות החל יבוא רשמי של מוצרי החברה לישראל, בעיקר רמקולים אלחוטיים ואזניות, המשווקים כחלק מליין פרימיום של חברת הפרימיום הזאת, תחת המותג B&O. האזניות אותן קיבלתי לבדיקה הן אזניות In Ear מדגם H3, אחד המוצרים הזולים בקטלוג שלה. כמה זול? זול כמו שבנג אנד אולפסן יודעים לעשות, כלומר, בכלל לא זול, אבל לזה אגיע בסוף כרגיל.


כלפי חוץ, ה-B&O H3 נראות טוב, אך לא צועקות פרימיום. עיצב אותן ג'ייקוב ווגנר, מעצב שעבד עם B&O על מספר דגמי אזניות אחרים אך לא רק. הוא גם עיצב רהיטים, אביזרים לבית ועבד אפילו עם Dräger, חברה הפועלת בתחום הציוד לכיבוי אש, ועיצב עבורה מערכת מיכלי חמצן שנראית כמו משהו שיכול היה לעורר בי את הרצון לעבוד ככבאי. ה-H3 עשויות אלומיניום ברובן ובחלקן החיצוני ישנם כ-28 חורים זעירים שמאפשרים זרימת אויר דרך גוף האזניה. הן רחוקות מלהראות זולות, אך הן גם לא מושכות יותר מדי תשומת לב, ובניגוד לבדר"כ, זו סוגיה חשובה באזניות ברמת המחיר הזאת. סביר להניח שמישהו שקונה אזניות של B&O, והשקיע את הסכום הנכבד ברכישתן, ירצה שאנשים בסביבתו ידעו זאת, וה-H3 על אף היותן בנויות היטב ומחומרים איכותיים, לא מסובבות ראשים, בטח לא כמו מוצרים אחרים של החברה שהוצגו באותה הזדמנות. גם האריזה סטנדרטית יחסית, ורחוקה מלרגש, בניגוד לאזניות כמו ה-RHA T10i. בתוך האריזה תמצאו מעבר לאזניות עצמן ולסט מתאמי הסיליקון, גם קייס קטן ויוקרתי לאחסון האזניות, וגם תוספת לא שגרתית: מתאם אזניות לשקע אזניות כפול של מטוסי נוסעים. אפילו בתוספת התמימה הזאת לערכה של האזניות, B&O ממשיכה למתג את עצמה כחברת פרימיום, המייצרת אזניות עבור אנשים שטסים לעיתים קרובות


B&O H3 (צילום: גד גניר)

B&O H3 (החלק הזה נכנס לתוך האוזן שלכם (צילום: גד גניר)


ה-B&O H3 כמעט לא מורגשות באוזן. בניגוד ל-Beats, כאן הקפידו על משקל נמוך ככל הניתן, והאזניות האלו שוקלות 16 גרם בלבד, משקל נוצה שתורם מאוד לנוחות השימוש באזניה, ומסייע לה שלא להחליק החוצה מתעלת האוזן. המבנה שלהן מעוקל, בדומה ל-Piston 3 של Xiaomi עליהן סיפרתי לכם לפני מספר שבועות. יחד עם האזניות מגיעים ארבעה סטים של מתאמי סיליקון לאוזן, ובסה"כ ניתן להגיד שאלו מהאזניות הנוחות ביותר שיצא לי להכניס לאזניים שלי. האיטום שלהן לא מושלם, אך בהחלט קרוב לכך, ולמעט רגעי שקט במוזיקה, רעשי רקע לא ממש יטרידו אתכם.

B&O H3, בצילום שממחיש את הזוית שבין גוף האזניה לחלק שנכנס לתוך האוזן (צילום: גד גניר)


לא היה מפתיע במיוחד לגלות שהסאונד של האזניות האלו איכותי מאוד. הן עושות עבודה נהדרת בכל טווחי הצליל: הבאסים מרוסנים ורגועים אך אפקטיביים. טווח המיד נשמע מצוין, והצליל נשמע מפורט ורחב (ייתכן מאוד שזה קשור ל-28 החורים עליהם אותם ציינתי קודם המונעים מהסאונד "להכלא" בתוך האזניה). הצלילים הגבוהים מדויקים ואינם צורמים, בקיצור, הצליל שה-H3 מייצרות הולם את ערכי המותג הזה, ואת מחיר האזניות. כל מה ששמעתי בהן נשמע טוב: הדהוד התופים בתחילת Sleep When I'm Dead של Bon Jovi, צלילי הסינטיסייזר הממוחשבים ברקע Hungry Like The Wolves, ואפילו שיר עתיר דיסטורשנים כמו Debaser של פיקסיז נשמע נהדר, אתגר לא פשוט. Bohemian Raphsody הוא שיר מעולה לבדיקת מגוון טווחי הצליל של אזניה מאחר והוא מכיל מספר סגנונות מוזיקה ואתגרי סאונד, ואת כולם צלחו ה-H3 בלי בעיה, כולל החלק הרוקיסטי לקראת סוף השיר.

האזניות מוגדרות כמותאמות עבור מכשירי אפל. פירוש הדבר הוא שאם תחברו אותן למכשיר אייפון, תוכלו לענות או לנתק באמצעותן שיחה, ולשלוט באמצעותן על עוצמת השמע. חובבי אנדרואיד? אין בעיה, וותרו על השליטה בעוצמת הווליום דרך שלט האזניות, לא אסון גדול. ניהלתי באמצעותן מספר שיחות והצד השני בשיחה לא התלונן, גם לא כשחלק מהשיחות בוצעו ברחוב סואן.

שלט האזניות של ה-B&O H3 (צילום: גד גניר)


אם אתם מחפשים אזניות במחיר אטרקטיבי, כדאי שתחפשו אזניות אחרות. ה-B&O H3 עולות 899 ש"ח ובמחיר כזה קשה לדבר על יחס על עלות מול תמורה. שלא תבינו לא נכון, ה-H3 נשמעות נפלא, ללא ספק בין האזניות הטובות ביותר שיצא לי להתנסות בהן לאחרונה. האם זה אומר שהייתי ממוציא סכום שכזה על אזניות? קשה לי מאוד להאמין. מצד שני, קשה לי גם להאמין ש-B&O בונים על אנשים כמוני. התחרות שלה היא עם מותגי פרימיום אחרים כדוגמת Bose, או מותגים מאוד פופולריים בעולם כמו Beats, מותגים שמכוונים לאנשים עם תקציב קצת יותר גמיש משלי, ובתחרות הזאת הן מציבות אלטרנטיבה לגיטימית לחלוטין.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות ביקונקט.

וככה נראות ה-B&O H3 כשהן בתוך הקייס (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר