כזה ניסיתי: מחשב נייד Asus N550J

קודם כל הבהרה: אין לי כוונה להתחיל לכתוב באופן קבוע על לפטופים רגילים. עבורי לפטופ הוא בראש ובראשונה כלי עבודה. מאחר והעבודה מספקת לי לפטופ, ונוכחתי לגלות שלא עוזר להתחנף לאיש ה-IT בארגון כדי להשפיע על סוג הלפטופ שאני מקבל, אין לי סיבה אמיתית להתחיל לבדוק כאן מחשבים עסקיים. בבית כמו שסיפרתי לכם בעבר, אני כמעט ולא עושה שימוש בלפטופ, ככה שגם סוגים "אזרחיים" יותר של לפטופים לא ממש מדברים אליי.
Asus N550J (צילום: אתר יצרן)

אז למה בעצם לקחתי דווקא את ה-Asus N550J לבדיקה? ובכן, כי כמו המכשירים האחרים שמריצים את Windows 8 שכתבתי עליהם כאן בשבועות האחרונים (Toshiba U920t, Asus T100, ו-Toshiba WT310), גם ל-Asus N550J יש ייחוד משלו: בכל מחשבי סדרת ה-N, סדרת מחשבי הבידור של אסוס, ניתן דגש מיוחד לנושא הסאונד. זה אומר בין השאר שהמחשב הזה מגיע עם לא פחות מארבעה רמקולים מובנים, ואפילו סאב וופר חיצוני. אסוס טוענת שזו תצורה ייחודית לה שמספקת חויית שמע היקפי יוצאת דופן, וזה משהו שסיקרן אותי מאוד לראות, ויותר מזה, לשמוע.

Asus N550J (צילום: גד גניר)

מעבר לסאונד, עליו ארחיב עוד מעט, מדובר במפלצת. מחשבים ניידים עם מסך בגודל 15.6 מעולם לא משכו אותי יותר מדי ועצם הניסיון לקרוא להם "ניידים" מרגיש לי מוזר. מדובר במחשב לא קטן, ולא קל, בעיקר ביחס למחשבים איתם התרגלתי לעבוד. בהשוואה למחשבים אחרים בעלי מסך בגודל כזה המימדים שלו סבירים לחלוטין, אבל מאחר וזה הבלוג האישי שלי, אני משתמש בפריווילגיה שיש לי לקבוע שעבורי, אישית, המחשב הזה קצת גדול מדי. ובכל זאת, אני מוכרח להגיד שיש משהו כיפי במחשב עם מקלדת בגודל כזה, עם מספיק מקום להניח עליו את פרקי הידיים, עם משטח עכבר נוח ומרווח, ועם מסך ענק.


אם נגענו במסך, למה שלא נמשיך לגעת בו? בכל זאת, מסך מגע (אלוהים שמישהו יעבוד איתי על כל הנושא הזה של הומור בכתיבה). המסך ב-Asus N550J מעולה. מעבר לעובדה שהוא ענק, וחד מאוד (רזולוציית 1080p), הוא גם בהיר, ומגיב נפלא למגע. אסוס מתגאה בכך שהמסך הזה מאפשר זוית צפייה ש 178 מעלות לכל צד. איכשהו זויות צפייה רחבות מעולם לא הרשימו אותי במיוחד. המחשבה על כך שלא רק האנשים שיושבים לצידי, אלה שגם אלו שיושבים לצידם, יוכלו לראות מה הולך על המחשב שלי, לא מעוררת בי התלהבות. עם זאת, מאחר ומדובר במחשב בידור, כנראה שמדובר ביתרון כשכמה אנשים רוצים לצפות בו יחד. על מסך בגודל שכזה אגב, אפילו מצב "שולחן העבודה" נוח לתפעול באמצעות האצבעות, ולא רק מסך ה"התחל".
Asus N550J (צילום: אתר יצרן)

אמנם מדובר במפלצת, אבל זוהי ללא ספק מפלצת אלגנטית שמעוצבת עם המון סטייל. חלקו החיצוני של המסך מגיע בגימור אלומיניום מוברש. חלקו הפנימי של המחשב בנוי פלסטיק איכותי בצבע כסף, כאשר מעל למקלדת וסביבה ישנו גימור מנוקד שמזכיר גרילים של רמקולים מסביב לשני כפתורים כסופים (מצד ימין כפתור ההדלקה של המחשב,מצד שמאל כפתור המוביל לתפריט השולט על כל מיני אפליקציות שאסוס התקינה מראש על המחשב הזה, חסכון בחשמל, ממשק אקולייזר זהה לזה של ה-Asus Memo Pad HD7, דברים כאלו). ללא ספק, המחשב הזה משדר תחושה של מוצר פרימיום בכל הקשור לעיצוב, אבל לא רק.

בואו נחזור רגע לעלבונות. קראתי למחשב הזה קודם מפלצת. זה מתבטא לא רק במימדים שלו, אלא גם במפרט חזק מאוד: מעבד Intel® Core™ i7 4700HQ Processor, 8 גיגה זכרון, כרטיס מסך NVIDIA® GeForce® GT 750M, כונן בלו ריי, ודיסק קשיח בנפח של טרה. להגיד שזה יותר ממנה שאני צריך, זה יהיה אנדרסטייטמנט. זה יותר ממה שרוב המשתמשים הביתיים צריכים, זה פי כמה וכמה ממה שאני צריך ביום יום, אך בהחלט לא הייתי מתנגד למחשב עם כאלו שרירים, שיהיה לשעת הצורך. בשימוש היומיומי שלי ה-N550J תפקד ללא רבב, ועם מפרט שכזה חסר היה לו שלא היה מתפקד בדיוק באופן הזה. ה-N550J מרשים פחות בכל נושא פיזור החום. עבודה של שעה על קובץ הוורד שהיה הבסיס לכתיבת הפוסט הזה, גרמה לו להתחמם באופן כזה שכבר לא היה נעים להמשיך למקם אותו על הרגליים שלי. החום הצטבר בחלקו התחתון הקדמי, והתפשט אפילו למקלדת עצמה, מה שגרם למקשים להתחמם קצת. לא מדובר בהתלהטות או משהו שקרוב לזה, אבל זה בהחלט מפתיע לראות התחממות כזאת בעבודה שגרתית על וורד. חשוב להדגיש שזה קורה בעיקר במצב Power4Gear High Performance, מצב ניהול צריכת חשמל ייחודי של אסוס שנועד לגרום ל-N550J להפיק ביצועים מיטביים. המאווררים לא היו רועשים במיוחד, אבל בהחלט ניתן לשמוע אותם.

Asus N550J (צילום: גד גניר)

אני שמח לבשר לכם שהגענו לחלק המעניין בפוסט הזה: הסאונד. עשיתי לכם טיזינג בהתחלה ואז חפרתי לכם על זויות צפייה והתחממות, כשבתכלס מה שבאמת מעניין ב-Asus N550J זה הסאב וופר החיצוני שמתחבר אליו. אז לפני שאגיע לסאב וופר ולאיך המחשב הזה נשמע בתכלס, אספר לכם קצת על מה מייצר את הסאונד הזה. בכדי להעניק למשתמשים (לטענתה) חוויית שמע היקפי, ציידה אסוס את ה-N550J במערכת המורכבת מלא פחות מארבעה רמקולים מובנים. הרמקולים האלו מקבלים את האות שלהם דרך כרטיס קול ששולבה בו טכנולוגיית SonicMaster Premium , שפותחה באסוס יחד עם חברת האודיו הידועה (ידועה לי, מקווה שגם לכם) Bang & Olufsen®. אל כל אלו מצטרף כאמור סאב וופר חיצוני, אותו סאב וופר חיצוני המצורף לכל מחשב נייד מסדרה N של אסוס. תכלס, נשמע מעולה, באמת. יותר טוב מכל מחשב נייד שיצא לי לשמוע לאחרונה, וגם חזק יותר. הבאסים זה משהו שבאופן מסורתי חסר בסאונד של מחשבים ניידים, והתוספת של רכיב חיצוני שלא ניתן לשלב אותו בגוף המחשב בגלל אילוצי חוקי הטבע והפיזיקה של תחום האודיו, באמת משפיעה באופן משמעותי על הסאונד שהמחשב הזה מסוגל להפיק. להגיד לכם שמדובר בחויית שמע מדהימה בכל קנה מידה? קשה לי להתלהב עד כדי כך. מערכות רמקולים של לוג'יטק, קריאטיב ואחרות בסכומים של 300-400 ₪ מסוגלות לספק לכם שמע איכותי ומרשים אפילו יותר, אם כי הן יחייבו אתכם להיות צמודים לשקע חשמל.

הסאב וופר החיצוני המגיע יחד עם ה- Asus N550J (צילום: גד גניר)


שתי נקודות אחרונות שחשוב לי לדבר עליהן לפני שאני מגיע לשני הסנט שלי לגבי המחשב הזה: אסוס ציידה את ה-N550J בקופסא מאובזרת למדי. יחד עם המחשב עצמו והמטען שלו (כאן בערך מסתיימת רשימת הפריטים בקופסאות של מחשבים אחרים), והסאב וופר שכבר נמאס לי לספר לכם עליו, תקבלו עם ה-N550J תיק צד איכותי תואם של אסוס, ועכבר חוטי. קשה לי להאמין שמדובר בתוספות יקרות במיוחד, אבל הן בהחלט תורמות לרושם הראשוני כאשר פותחים את האריזה.

הסוללה היא עניין פחות מעניין במחשבים מסוגו של ה-N550J ההנחה הרווחת היא שמאחר והם לא מאוד ניידים, אין בהם צורך בסוללות חזקות במיוחד, מאחר והם יהיו מחוברים רוב הזמן ממילא לשקע חשמל. ה-N550J החזיק לי במשך 3 שעות של שימוש רצוף בלי חיבור לחשמל, ויחסית למחשב מהסוג הזה זה מכובד. הסוללה אגב מובנית בגוף המחשב ולא ניתן לשלוף אותה החוצה.

אם גללתם את הפוסט הזה עד הסוף כדי להגיע לפסקה האחרונה ולקבל את השורה התחתונה, ולא טרחתם לקרוא את כולו קודם, רק שתדעו שאיכזבתם אותי מאוד. ובכל זאת, לטובת אלו שקראו את כל הפוסט ורק רוצים לוודא שהבינו לאן אני חותר, אז הנה: ה-N550J הוא מחשב בידור מעולה. יש לו מסך נפלא, הוא מעוצב כמו מוצר פרימיום ומתפקד ככזה. המפרט החזק מבטיח שהמחשב הזה ייתן לכם את תוספת הכוח שתצטרכו לפעמים, וישאר רלוונטי לאורך השנים הקרובות. גם הסאונד, גולת הכותרת של המחשב הזה לא מאכזב, אם כי הוא בהחלט לא הפיל אותי על הרצפה. היכולת לשמוע סאונד איכותי בכל מקום שאליו תלכו (אם תזכרו לקחת איתכם את הסאב וופר החיצוני) היא ייחודית ונותנת יתרון משמעותי ל-Asus N550J. יחד עם זאת, אם אתם מתכננים לקנות את המחשב הזה ולהשתמש בו כתחליף למחשב שולחני, ולא לטלטל אותו ממקום למקום (תענוג קטן מאוד, ניסיתי), יתרון הסאונד של המחשב הזה מתנדף אל מול כל מחשב אחר (עם אותו מפרט, למעט מערכת הסאונד המרשימה) שתחברו אליו מערכת רמקולים קבועה בבית.



Post a Comment

חדש יותר ישן יותר