כזה ניסיתי: BLU Life Mark

סורק טביעות אצבעות הפך בשנה האחרונה לרכיב חובה בסמארטפונים מובילים. למען הדיוק ההיסטורי חייבים להדגיש שדווקא מוטורולה היתה הראשונה לשלב כזה עוד בשנת 2011, בסמארטפון החזק ביותר שלה באותה תקופה, ה-ATRIX. הסורק מוקם בחלקו האחורי של המכשיר ודרש החלקה איטית של האצבע על פניו כדי לשחרר המכשיר מנעילה. שנתיים תמימות חלפו מאז אותו ATRIX ועד שיצרנית סלולרית אחרת, אפל, בחרה לעשות שימוש באמצעי אשר מאפשר פתיחה של המכשיר על סמך זיהוי טביעת אצבע. אפל, כהרגלה ידעה ללטש את הפיצ'ר הזה בצורה מושלמת: כל מה שנדרש כדי לשחרר את האייפון 5S מנעילה היה להניח את האצבע על כפתור הבית ובתוך שניה המכשיר מוכן לעבודה. סמסונג רצתה לסמן "V" על הסעיף הזה ומיהרה לשלב ב-Galaxy S5 סורק טביעות אצבעות משלה, אך שוב היה מדובר בסורק כדוגמת זה של ה-ATRIX, כזה שלא התקרב ברמת הנוחות והשימושיות שלו לזה של אפל. בדור הבא של המכשירים שלה, ה-Galaxy S6 הגיע כבר עם סורק טביעות אצבע שלא נופל מזה של אפל. חצי שנה לאחר מכן, ארבעת הפאבלטים האנדרואידים המובילים בשוק כבר כללו סורק כזה וגוגל שילבה את התמיכה בסורק כזה כחלק מובנה ממערכת ההפעלה מרשמלו ובמכשירי הנקסוס החדשים שלה.


BLU Life Mark (צילום: גד גניר)




ה-Life Mark של BLU שבדקתי בשבועות האחרונים לא מתחרה במכשירים האלו. למעשה, מדובר ככל הידוע לי מדובר במכשיר הזול ביותר אשר כולל סורק טביעת אצבע ונמכר בישראל ביבוא רשמי. לא לקח ליבואן יותר מדי זמן להביא אותו לישראל. למעשה, הוא הוכרז רק במהלך חודש מרץ האחרון והמכשיר הגיע אליי מיד עם הגעתו לארץ. המפרט שלו צנוע למדי: מעבד מדגם MT6735 של מדיהטק מרובע ליבה במהירות של 1.3 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 2 גיגה וזכרון אחסון בנפח 16 גיגה בייט הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס זכרון בנפח של עד 64 גיגה. לידיעת ציבור הנוסעים לחו"ל , ה-Life Mark מצויד בשני חריצי סים. הוא מריץ את אנדרואיד בגרסה 5.1 (Lollipop), קצת מאכזב לנוכח העובדה שבסוף הרבעון הראשון של שנת 2016 מכשיר חדש מהקופסא שזה עתה יצא לשוק, לא מגיע עם גרסת האנדרואיד החדשה ביותר שקיימת והוכרזה לפני כמעט חצי שנה. מצד שני, זה לא באמת כזה משנה עבור מי שקונה מכשיר ברמת המחיר ובמפרט הטכני הזה. BLU דחפה מעט מאוד Bloatware למכשיר הזה, ואת רובו ניתן להסיר לחלוטין מהמכשיר בקלות. מעבר לזה, המכשיר לא יקבל שום דו"ח על מהירות מופרזת, אך הוא עובד בצורה חלקה, יציבה וזריזה למדי (יחסית לז'אנר כן?), ובניגוד נניח ל-Zenfone Max, ה-Life Mark סיפק חויית שימוש נוחה וזורמת.


מבחוץ, ה-Life Mark נראה לא רע, ואפילו מצוין ביחס למכשירים ברמת המחיר שלו: מסגרת מתכת מקיפה את השוליים שלו, החזית נקייה מכפתורים (גם לא כפתורי מגע, הפקדים כאן הם וירטואליים, בתוך המסך) והפלסטיק הלבן בגב, גם אם לא נראה יוקרתי במיוחד, מצליח להסתיר היטב טביעות אצבעות. כפתור ההדלקה וכפתורי הווליום ממוקמים בצורה נוחה וקל למצוא אותם באמצעות מישוש בלבד. מסך ה- Life Mark הוא בגודל 5 אינטש, מה שכמעט מכניס אותו (במונחי אנדרואיד) לקטגוריית המכשירים הקומפקטיים, והמכשיר עצמו נוח מאוד לאחיזה ולשימוש. המסך עצמו, ברזולוציה של 1280 על 720 לא מותיר רושם מיוחד, אבל הוא רחוק מלהיות גרוע. בגודל המסך הזה, רזולוציית HD בהחלט מספיקה והבהירות שלו מאפשרת שימוש סביר אפילו באור שמש.


BLU Life Mark (צילום: גד גניר)

BLU Life Mark, מבט מקרוב על מסגרת המתכת (צילום: גד גניר)

גב ה-BLU Life Mark, פלסטיק שלא מנציח טביעות אצבעות (צילום: גד גניר)


סורק טביעות האצבע ב-BLU Life Mark ממוקם בחלקו האחורי, מתחת למצלמה, כמו במכשירים כדוגמת ה-Nexus 6P, LG V10 ו-Huawei Mate S. בדומה למכשירים של וואווי, גם כאן מספיקה נגיעה כדי לפתוח את המכשיר מנעילה, אפילו כשהמסך כבוי. בשונה מהמכשירים האלו, למכשיר לוקח בין שנייה וחצי לשתי שניות "להתעורר", פרק זמן שנראה במציאות ארוך להפתיע ובמהלכו אי אפשר להיות בטוחים אם המכשיר קלט בכלל את המגע בסורק או שלא. לזכותו של הסורק הזה יאמר שכשמניחים עליו את האצבע כראוי, הוא מדויק וכמעט ולא נכשל בזיהוי אצבעות. קרו מספר מקרים בהם שחררתי את המכשיר מנעילה באמצעות האצבע, וראיתי בוילון ההתראות הודעה כי זיהוי האצבע נכשל. בהתחלה חשבתי שמדובר בבאג במקרה הטוב, ובכשל אבטחתי איום ונורא במקרה הרע (כאילו המכשיר אומר "טוב, הבחור ניסה וטביעת האצבע די דומה, אז נחליק לו את זה הפעם"), אבל מבירור עם BLU עולה כי ההתראה על כשלון בסריקה נמצאת שם בגלל שניסיון סריקה קודם נכשל וההתראה מופיעה גם לאחר שהניסיון הבא אחריו הצליח. סחטיין על האמינות בדיווחים רב"ט Life Mark. אגב, מאחר ומדובר בגרסת האנדרואיד 5.1, אין כאן תמיכה מובנית של אפליקציות גוגל בסורק, וכך לא ניתן לדוגמה לאשר קנייה ב-Play Store באמצעות סורק טביעת האצבע. סורק הטביעות אצבע ב-Life Mark יודע בעיקר לפתוח את הטלפון מנעילה, שזה בערך 99% ממה שעושים ביום יום עם הסורק הזה. בנוסף ניתן גם לענות איתו לשיחות, והוא גם מסוגל לשמש כלחצן צילום, אם כי הקירבה של העדשה לסורק טביעות האצבע עלולה לייצר תמונות שמוסתרות בחלקן ע"י האצבע שלכם.


מבט מקרוב על סורק טביעות האצבעות ועדשת המצלמה (צילום: גד גניר)

בגזרת המצלמה, ה-Life Mark לא מביא איתו הפתעות גדולות. מצלמת ה-13 מגה פיקסל שלו מייצרת תמונות נאות באור יום שנראות מצוין על מסך המכשיר. כאן גם המקום היחיד שבו הרגשתי את החולשה של המכשיר ברמת החומרה: כאשר מציגים את התמונה באפליקציית הגלריה, התמונה מוצגת בהתחלה בפירוט נמוך יחסית (ומעורר חשש שהתמונה אינה ממוקדת) ורק לאחר כמה שניות המסך מתחיל להציג בהדרגה, שלב אחרי שלב חלקים מפורטים יותר בתמונה. כל אתגר נוסף כמו צילום בלילה או צילום אובייקטים זזים (או בשמם הפחות רשמי "ילדים"), או אפילו צפייה בתמונות על מסך גדול, מזכיר את האמת המרה שבניגוד למצלמות במכשירי דגל, במכשירים ברמת המחיר של ה- Life Mark (ולמעשה, גם במכשירים שעולים כפול ממנו), אם אתם רוצים לתעד את הרגעים היפים של החיים שלכם כדאי להצטייד במצלמה אמיתית. אם בכל זאת משווים את ביצועיה למצלמות אחרות ברמת המחיר הזאת, אז היא עושה את העבודה אך לא מתבלטת, לא לכאן ולא לכאן.

ל-Blu Life Mark סוללה בקיבול של 2300mAh, קיבול צנוע למדי, אך לאור העובדה שהוא צריך לתמוך במעבד חלש יחסית, ובמסך ברזולוציית HD בלבד, אין סיבה שזה לא יספיק ליום שלם.  בימים הראשונים הסוללה כילתה את עצמה באיזור השעה-22:00, אחר לאחר מספר ימי שימוש סטנדרטי, נותרתי בחצות עם 15 אחוז סוללה בממוצע. אין כאן טעינה מהירה או משהו בסגנון, אבל הסוללה ניתנת לפירוק והחלפה. השמע באפרכסת מצוין וגם הרמקול חזק מספיק לצורך שיחה ברכב נוסע, אם כי כמו במכשירים רבים אחרים, גם כאן היה קשה לצד השני לשמוע אותי.

ה-BLU Life Mark עושה משהו שאפילו ה-Galaxy S7 לא מסוגל לעשות, לפתוח מכסה אחורי (צילום: גד גניר)

מחירו של ה-BLU Life Mark עומד על 949 ש"ח, והוא נותן תמורה מצויינת למחיר הזה. אל תצפו כאן ליצירת מופת סלולרית, אולם יש כאן מכשיר שעובד טוב שניתן לעשות איתו הכל פחות או יותר, עם פשרות מסוימות וצפויות בכל מה שקשור למצלמה. סורק טביעות האצבעות הוא בונוס כאן, שנותן למכשיר הזה ערך מוסף משמעותי, ערך מוסף שעדיין לא קיים בכל המכשירים בשוק ובטח לא במכשירים במחיר כזה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר