כזה ניסיתי: LG V10

בסוף חודש אוגוסט האחרון עלה קמפיין נרחב של סמסונג, אשר קידם את השקת ה-Galaxy Note 5 בישראל. לאחר מספר שבועות בהם היה בלתי אפשרי להימלט מהסלוגן "Take a Note", צומצם הקמפיין כפי שקורה בדר"כ בהשקות מכשירים כאלו. בשלושת השבועות האחרונים הקמפיין הזה קם לתחייה, ואם לא הייתי יודע אחרת, היה קל לטעות ולחשוב שהמכשיר הזה הושק זה עתה. בעולם החפיצים זו תופעה נדירה יחסית. מוצר מוכרז, זוכה ליח"צ ההולם אותו, ומשרד הפרסום שאותו יבואן בחר יורה בכל התותחים הכבדים כדי להגדיל ככל הניתן את המכירות הראשוניות של המוצר. מה גרם לסמסונג להחיות קמפיין למכשיר שנמצא בשוק שלושה חודשים? ייתכן ומדובר בסוף השנה, נותרו תקציבי שיווק והחלט לשרוף אותם על מכשיר הפרימיום של החברה, ייתכן שמדובר באסטרטגיה מודעת כדי לווסת את כמות המכירות של המכשירים, ייתכן שהמכירות לא היו מוצלחות כפי שציפו בסמסונג, וייתכן שמדובר בשילוב של כמה מהסיבות האלו או כולן. לגורמים האפשריים האלו יש להוסיף את ההשקה של ה-V10 בישראל, הפאבלט החדש של LG.

LG V10 (צילום: גד גניר)


כפי שכבר ציינתי בפוסט על ה-LG G4, לישראלים יש חיבה מיוחדת ל-LG, והדבר ניכר בהבדלים בנתחי השוק של LG בעולם לעומת השוק השוק הישראלי. החל מהשקת ה-G2, נתח השוק של LG בישראל הולך ותופח, בין השאר על חשבונה של סמסונג. נתח השוק הזה העומד כיום על 23 אחוז ל-LG, הולך ומתקרב לזה של סמסונג (העומד על 30%, חצי אחוז פחות מזה של אפל). תוסיפו לכך את העובדה שבשלוש השנים האחרונות LG כלל לא החזיקה נוכחות בסגמנט הפאבלטים (אלא אם אתם מתעקשים לקרוא למכשירים עם מסך בגודל 5.5 אינטש פאבלטים, הדיעות על כך חלוקות), סגמנט שהומצא למעשה ע"י סמסונג, ותורם לה לא מעט למכירות. במצב כזה, סביר להניח שמישהו בסמסונג ישראל החליט להקדים תרופה למכה, לפני ש-LG תצבור תאוצה גם בתחום המכשירים עם המסכים הגדולים.


אבל לא הגעתם לכאן כדי לשמוע על סמסונג נכון? אז בואו נדבר נדבר על ה-V10. השיווק של הטלפון הזה מתמקד בכמה גימיקים חדשים: הייחודי ביותר הוא ללא ספק מסך נוסף, או תוספת למסך, תקראו לזה איך שתרצו. לצד המסך הזה, מיקמה LG לא מצלמת סלפי אחת, כי אם שתיים, אחת בזוית צרה והשנייה בזוית רחבה. מעבר לכך, מתגאה LG בעמידות הפיזית של המכשיר הזה וטוענת כי הוא מסוגל לעמוד במכות ואף קיבל תקן של הצבא האמריקאי המוכיח זאת. לפני שנגיע לגימיקים עצמם והאם יש בהם חידוש שמשנה את חויית השימוש במכשיר נתחיל עם הדברים הרגילים.

LG V10 (צילום: גד גניר)

נראה ש-LG החליטה סופית לוותר על השימוש במעבד ה-Snapdragon 810 לאחר ה-G-Flex 2, ובחרה לצייד את כל מכשירי הדגל שלה לשנת 2015 בגרסה בעלת ה-6 ליבות "בלבד שלו, ה-Snapdragon 808. כך זה היה ב-G4, וכך זה גם היה ב-Nexus 5X, וכעת גם ה-V10 מוכיח שוב ש-LG רוצה להמנע מתלונות על התחממות הטלפונים שלה. לזכותה ייאמר שהיא מצליחה בזה. ה-V10 לא מתחמם, לפחות לא כמו מכשירים עם ה-Snapdragon 810, והפגיעה בביצועים לא ממש מורגשת. ה-V10 מהיר מאוד, מגיב בזריזות, אפליקציות נפתחות בו במהירות יפה והמכשיר יציב באופן כללי, כפי שהיה ה-G4. למעשה, ההבדל העיקרי במפרט הטכני בין שני המכשירים הוא המעבר לשימוש בזכרון RAM בנפח של 4GB, במקום 3GB בלבד ב-G4. לתוספת הזכרון הזאת אין תרומה משמעותית או מורגשת בביצועי המכשיר, לפחות לא כרגע. עם זאת, לאור העובדה כי אפליקציות יהפכו לתובעניות יותר במשאבי מעבד וזכרון עם הזמן, תוספת הזכרון הזאת בהחלט לא תזיק.

העובדה כי סמסונג בחרה לוותר על אפשרות הרחבת זכרון האחסון במכשיריה, גורמת לכל מכשיר שכן מאפשר זאת, להראות פתאום כמו אלטרנטיבה צרכנית הוגנת. ב-LG לוקחים את היתרון הזה וממנפים אותו כדי שאף אחד לא יוכל להתעלם מהיתרון הזה. במפרט המכשיר נטען כי הוא מסוגל לתמוך בכרטיסי זכרון בנפח של לא פחות מ-2 טרה בייט. לפני שתרוצו אל איביי לחפש כרטיסי זכרון כאלו שיוכלו לאכלס את כל ספריית סרטי ה-4K שלכם, אחסוך לכם את הזמן המיותר, כרטיסים כאלו עדיין לא קיימים בכלל. מצד שני, מבצעי ההשקה של המכשיר הזה כללו מתנה יקרת ערך: כרטיס זכרון בנפח מרשים של 200 גיגה. בניגוד ל-G Flex 2, ה-V10 ידע להתמודד יפה מאוד עם כרטיס הזכרון (בנפח הצנוע של 32 גיגה) העמוס שלי. האם הוא ידע להתמודד עם כרטיסי זכרון עמוסים ב-200 גיגה של תמונות ושירים? ואיך הוא יתפקד עם כרטיסי זכרון עמוסים ב-2 טרה של מידע? אין לי מושג, אבל לאור היחס שלו לכרטיס הזכרון שלי, אני מרשה לעצמי להיות אופטימי.

LG V10 (צילום: גד גניר)


ב-LG מתגאים על כך שהיו הראשונים לשלב מסכים עם רזולוציה של 2K (פי 2 מ-FullHD), החל מה-G3. כפי שציינתי בעבר, לרזולוציה הזאת אין תרומה לחויית השימוש ברוב הפעילויות במכשיר. קריאת טקסטים ושימוש באפליקציות שאינן אפליקציות משחקים או סרטים, לא יביאו לידי ביטוי את היתרון של הרזולוציה הזאת. עם זאת, צפייה בסרטונים ברזולוציית 2K היא חוייה נהדר, כמו גם צפייה בתמונות שצילמתם, או משחקים התומכים ברזולוציה הגבוהה הזאת. בעוד ה-G3 נראה היה כאילו הוא מתקשה לסחוב עם הרזולוציה הזאת, ה-V10 עושה זאת בלי שום בעיה. כצפוי, במעבר ממסך בגודל 5.5 אינטש ב-G4, למסך בגודל 5.7 אינטש, הירידה המינורית בדחיסות הפיקסלים (כמות הפיקסלים בשטח נתון, פריסה של אותה רזולוציה על מסך גדול יותר) אינה מורגשת בכלל. הצבעים על המסך הזה חיים ותוססים כמעט כמו הצבעים על מסכי AMOLED, הודות לטכנולוגיה ש-LG קוראים לה IPS Quantum. עם אור יום הוא מתמודד יפה אבל יש בו עניין מציק: חיישן התאורה האוטומטי, זה שמכוון את עוצמת התאורה בהתאם לתנאי הסביבה, נוטה למצבי רוח, והיו לא מעט מקרים בהם מצאתי את עצמי עם מסך כהה וחשוך מדי, וממתין שניות ארוכות שעוצמת התאורה תואיל בטובה להתאים את עצמה לתנאים בשטח.

LG V10, וילון ההתראות פתוח. מעליו ניתן לראות את המסך הקטן (צילום: גד גניר)


כאמור, אחד הדברים הייחודיים בטלפון הזה הוא מסך קטן נוסף, הממוקם בדיוק מעל למסך הקונבנציונלי, בגודל 2.1 אינטש, וברזולוציה של 1040 על 160 פיקסלים, מעין מלבן קטן מעל למסך. זוכרים את חברת "אמבלייז" הישראלית? לפני שנים הם הציגו מכשיר בשם "ELSE" שהגיע עם מסך בקונספט דומה: המסך הקטן דלוק כל הזמן וחוסך את הצורך להדליק את המסך הראשי כדי לצפות בהתראות, שעה, מצב סוללה וכו'. LG לקחה את הרעיון הזה מספר צעדים קדימה. כשהמסך הגדול דלוק, המסך הקטן מאפשר גישה למספר "סרגלים": האפליקציות האחרונות שהיו בשימוש, נגן המוזיקה, מידע על אירועים קרובים בלוח השנה, קיצורי דרך שנקבעו מראש, או קיצורים לאנשי קשר. המעבר בין כל אחת מהאפשרויות האלו מתבצע בגלילה הצידה. לא מעוניינים בסרגל קיצורי דרך? אין בעיה, ניתן להסיר רק אותו. בנוסף, ישנו סרגל אחד שכל מטרתו היא הצגת השם שלכם בכתב מחובר באנגלית. מדהים. כשהמסך הגדול כבוי, הפונקציונליות של המסך הקטן מצטמצמת פלאים ואנחנו נשארים עם השם שלכם (מי ירצה לוותר על השם שלו בכתב מחובר!?) סרגל המציג את השעה, מצב הסוללה, תאריך, אייקון של מזג אויר, וכל האייקונים שהייתם רואים על שורת הסטטוס של וילון ההתראות אם המסך הגדול היה דלוק, וסרגל נוסף המכיל קיצורי דרך לפנס, שליטה על החיבור ל-Wifi, קיצור דרך מהיר למצלמה ושליטה על הגדרת השמע (רטט/צליל). אם כל זה נשמע לכם מוכר, סביר להניח שזה בגלל שהמסך הזה מציע פונקציונליות דומה מאוד למה שמציע החלק הקמור ב-Galaxy Note Edge הראשון. כמו שם, גם כאן, זה נחמד וייחודי, אבל זה ממש לא מהפכני, ומעבר לכך, בגלל שהמסך הוא בגודל 5.7 אינטש, והמסך הקטן נמצא דווקא מעליו זה לא כל כך נוח לתפעול באמצעות יד אחת.


רואים את שורת הסטטוס? תסתכלו קצת למעלה, המסך הקטן הנוסף של ה-LG V10 (צילום: גד גניר)


ה-V10 ממותג כמכשיר פרימיום, וכיאה למכשיר פרימיום, הוא נראה מעולה. גב המכשיר עשוי פלסטיק רך שהמגע בו מזכיר תחושה של גומי. הגימור שלו מחוספס ומאפשר אחיזה נוחה. בנוסף, השוליים שלו עשויים ממתכת מעוגלת שתורמת גם היא לנוחות באחיזה, שינוי מרענן ומבורך ביחס למכשירים אחרונים שבדקתי כמו ה-Z5 או ה- Edge+. המכשיר בנוי כהלכה, ולדברי LG קיבל את תקן "- MIL-STD-810G certified - shock resistant" המעיד על כך שישרוד נפילות ומכות עד רמה מסוימת. האם הדבר מגובה באחריות המכשיר? כנראה שלא, LG לא תרצה שתעמידו את המכשיר במבחנים מחמירים מאלו שהציב לו הצבא האמריקאי, וגם אני לא עשיתי זאת (וממליץ גם לכם לא להטיח סתם משעמום את הטלפון ברצפה, למה לכם?) אבל דיווחים בפורומים שונים מעידים על משתמשים אמיצים שהפילו אותו מגבהים שונים והמכשיר יצא ברוב המקרים שלם מהחוייה. בחלקו האחורי של ה-V10 תמצאו את מה שהפך לסימן ההיכר של מכשירי LG, את כפתורי הווליום וכפתור הנעילה. בכפתור הנעילה שולב קורא טביעות אצבעות שמתפקד לא רע (פחות או יותר ברמה של ה-S6 וה-Sony Xperia Z5), אם כי ישנם כבר מכשירים בשוק שיודעים לזהות את טביעות האצבע שלכם מהר יותר ובאחוז הצלחה גבוה יותר ועליהם תשמעו כאן בשבועות הקרובים.

LG V10, כיף להחזיק אותו ביד (צילום: גד גניר)


לפי הנתונים הטכניים שלה, המצלמה האחורית ב-V10 היא אותה מצלמה של ה-G4, מצלמת 16 מגה פיקסל המסוגלת להפיק תוצאות נהדרות, אם כי היא מעט פחות מהירה במיקוד שלה מהמצלמות של מכשירי סמסונג. אפליקציית המצלמה מכילה מצב ידני לחלוטין המאפשר לכם שליטה מלאה בכל הגדרות הצילום, ועם תרגול קל ניתן להפיק איתה תוצאות מרשימות בהרבה מבמצבי הצילום האוטומטיים. התמונות שצילמתי עם ה-V10 נראו חדות ברובן, מפורטות מאוד, עם צבעים ריאליסטיים ואיזון לובן מצוין.

LG הכריזה כי ה-V10 הוא המכשיר שיאפשר לכם לוותר על מוט הסלפי, וזאת משום שהוא כולל לא אחת כי אם שתי מצלמות סלפי, אחת מהן עם עדשה רחבה המסוגלת לתפוס תמונה בזוית רחבה הרבה יותר. בצילום מקרוב, ההבדל בתמונה המתקבלת כמעט אינו משמעותי, אך ככל שמרחיקים את הטלפון, בהחלט רואים הרבה יותר. לעדשה הרחבה יש חסרון קטן אחד - התמונה מתעוותת קצת בקצוותיה, משהו שמזכיר קצת עדשות "עין הדג". מאחר ואני לא מהאנשים שמסתובבים עם מוט סלפי, קצת קשה לי לייעץ לכם אם לוותר עליו או שלא, בטח בימים כאלו בהם ניתן לעשות בו שימוש גם כדי לנטרל מחבלים, אך השאלה שבאמת צריכה להישאל היא אם LG כבר שילבה מצלמת סלפי עם עדשה רחבה, מי בכלל צריך את מצלמת הסלפי הרגילה? כנראה רק אנשי השיווק שיוכלו להתגאות שיש בטלפון הזה לא פחות משלוש מצלמות.

לא אחת, כי אם שתי מצלמות סלפי, ה-LG V10 (צילום: גד גניר)


עוד אחד מהיתרונות הגדולים ש-LG מאוד אוהבת להדגיש בהקשר של ה-V10 הוא איכות השמע המצויינת שהוא מפיק, ולשם כך יש בו כרטיס קול, DAC 32Bit. אחד הטריקים המרגיזים שיצרניות אלקטרוניקה נוקטות בו הוא לקחת מכשיר כלשהו, להוסיף לו אקולייזר שאמור לשפר מצד אחד את איכות הצליל כשהוא מופעל, ומנגד לדאוג לכך שכשהאקולייזר כבוי, הצליל יישמע שטוח ועלוב. במצב כזה תוכלו לכבות ולהפעיל שוב ושוב את האקולייזר הזה, ולהתפעל כל פעם מחדש מכמה שפתאום הכל נשמע יותר טוב. ב-LG זה לא ממש קורה. המוזיקה נשמעת מצוין גם כשמצב 32 ביט מופעל וגם כשהוא כבוי. למען האמת, ניסיתי קבצים במגוון איכויות, ומספר דגמי אזניות, חלקם יקרים למדי, וההבדלים היו מינוריים ביותר. האם ה-V10 הוא הטלפון הסלולרי עם איכות השמע הטובה ביותר בשוק? קשה לי מאוד לקבוע דבר כזה, אך הוא בהחלט מספק את הסחורה בהיבט הזה. מצב 32 ביט פעיל אך ורק אם תחברו אזניות חוטיות לשקע האזניות במכשיר. בחיבור Bluetooth או בשמיעת מוזיקה ברמקול של המכשיר, לא תוכלו לבחור בכלל אם להפעיל אותו או שלא. בתפקוד הבסיסי, כטלפון ה-V10 מתפקד מעולה. הרמקול מפיק שמע איכותי וחזק, והסאונד באפרכסת כה חזק, שבעוצמה המקסימלית שלו, בסביבה שקטה מספיק, אנשים שנמצאים בקרבתכם יוכלו לשמוע גם את הצד השני בשיחה.

LG V10 (צילום: גד גניר)


הדבר הראשון עליו חשבתי כששמעתי על המסך השני ב-V10 היה החסכון בסוללה. מכשיר שאין צורך להדליק בו כל פעם את המסך רק כדי לבדוק מה השעה הוא מכשיר שיש לו פוטנציאל להחזיק מעמד יותר משאר המכשירים בשוק. אז חשבתי. זה לא שסוללת ה-3000mAh של ה-V10 מאכזבת, היא פשוט לא יוצאת מהכלל. בשימוש סטנדרטי, ה-V10 ישרוד לכם מעט יותר מיום עבודה, דהיינו 08:00 עד 18:00, בדומה למה שרוב מכשירי הדגל בשוק מציעים כיום. בדקתי זאת מספר ימים כשהמסך הקטן כבוי לחלוטין בכל מצב וגם כשהוא מופעל. בשני התסריטים הסוללה החזיקה מעמד פחות או יותר באופן זהה. לזכותו של ה-V10 ייאמר שהוא מציע אפשרות לפרק את גב המכשיר ולהחליף סוללה. לצערי, בניגוד ל-G4, הפעם בחר היבואן הרשמי שלא לצרף באופן גורף מטען שולחני וסוללה נוספת לערכת המכשיר, ומציע אותם כחלק מערכת המכשיר רק בנקודות מכירה מסוימות.

עם הגב מפורק, משהו שמכשירי סמסונג משנת 2015 לא יודעים לעשות, LG V10 (צילום: גד גניר)


אם לשפוט לפי ה-V10, לסמסונג יש בהחלט ממה לחשוש. היתרון המשמעותי היחיד שיש ל-Note 5 על פני המכשיר החדש של LG מתבטא בסטיילוס שלו, וזה גם מה שמדגישים באופן הבולט ביותר בקמפיין שלו. פרט לסטיילוס, לא מצאתי מקומות בהם ה-V10 נופל מה-Note 5, למעט אולי הבדל מינורי במשך חיי הסוללה, אך האפשרות להחליף אותה הופכת את החסרון הזה לנסבל הרבה יותר. הייתי יכול בכיף לוותר על שני החידושים הייחודיים שמציע המכשיר הזה (המסך המשני ומצלמת הסלפי הנוספת), גם בלעדיהם ה-V10 הוא מכשיר מצוין שנהניתי מאוד להשתמש בו. מחיר ההשקה של ה-V10 עומד על 3490 ש"ח, 300 ש"ח פחות מהמחיר הנוכחי של הגרסה הבסיסית של ה-Note 5 (עם 32 גיגה זכרון אחסון שלא ניתן להרחבה). זה לא אומר שה-V10 הוא מכשיר זול, אך הוא בהחלט משתלם יותר מהאלטרנטיבות האחרות שיש בשוק כיום, ומציע חויית שימוש מעולה.

4 תגובות

  1. האם ההמלצה הבלתי-מסויגת בפסקה האחרונה (כולל המשפט לפיו המכשיר משתלם יותר מהאלטרנטיבות האחרות שיש בשוק כיום) רלוונטית גם בהתחשב בכך ש-G4 מביא את אותם פיצ׳רים פחות-או-יותר בכ-1,000 ש״ח פחות?

    השבמחק
    תשובות
    1. רק כשתחזיק את 2 המכשירים הללו ביד לכמה ימי שימוש תבין שה v10 שווה בהחלט 1000 ש"ח יותר .

      מחק
  2. נוט 5 עולה בחנויות 3100 ש"ח ועכשיו יש הנחות ומחירו במבצע אפילו 3000 ש"ח .כמו כן מחירי מכשירי LG יורדים החנויות הפרטיות אחרי תקופה ממש קצרה.

    השבמחק
  3. קניתי את ה-LG V10 ואני מרוצה מימנו יותר מגלקסי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר