כזאת ניסיתי: Yi Home Camera


נכון להיום, למותג Yi יש בסה"כ שני מוצרים בקטלוג ושניהם הגיעו לישראל בפברואר האחרון. את מצלמת האקסטרים של החברה, ה-Yi Action Camera בדקתי לפני כחודש, וכעת מגיע תורה של מצלמת האבטחה הביתית, בעלת השם המפתיע והייחודי "Yi Home Camera". כמו במקרה של ה-Circle, גם כאן יש ניסיון מצד החברה לעטוף את המוצר במיתוג ידידותי ומשפחתי, של מצלמה שנועדה לחבר אנשים אל הבית והמשפחה. הם אפילו משתמשים בסלוגן המזעזע "Happiness comes from always being with your family", שבעצם סותר את עצמו. אם אושר מקורו מלהיות כל הזמן עם המשפחה, אז אולי כדאי באמת להיות יותר עם המשפחה ולא להסתמך על מצלמה בתור תחליף. על הסלידה שלי למצלמות שמתיימרות לאפשר לאנשים להיות מחוברים למשפחה מרחוק כבר סיפרתי לכם בפוסט שלי על ה-Circle. אז למה בכל זאת לקחתי את ה-Yi Home Camera לבדיקה? בגלל הכסף, או יותר נכון, בגלל שהיא עולה הרבה פחות כסף, ועניין אותי לדעת מה מקבלים בתמורה.

Yi Home Camera (צילום: גד גניר)


החברה האם, Xiaomi, הואשמה לא פעם בהעתקת עיצוב ממשק המשתמש של מכשירי הטלפון שלה, ה-MIUI מזה של אפל. ה-Xioayi Home Camera שואבת את ההשראה לעיצוב שלה באופן די בוטה מזה של מצלמת האבטחה של Nest. מאחר ומוצריה של Nest לא נמכרים באופן רשמי בישראל, ניתן להדחיק את העובדה הזאת ולהתרכז בנתונים הטכניים. ל-Yi Camera מפתח צמצם f/2.0, צילום ברזולוציית 1280 על 720 פיקסלים (HD) וזוית צילום של 111 מעלות. איכות הצילום לא רעה, ולא נופלת לטעמי ברמתה מזו של ה-Circle היקרה ממנה בהרבה. עם זאת, במצלמת אבטחה עדיפה רזולוציה של 1080p (כמו במצלמה של Nest) אשר מאפשרת לשמור על חדות תמונה גבוהה יותר גם כאשר מתקרבים לאיזור מסוים בתוך התמונה. ה-Yi Home Camera יודעת לצלם גם בלילה ועושה זאת יפה. התמונה אמנם סובלת ממריחות קלות, אך היא מוארת וברורה. ל-Xioayi חשוב להדגיש כי הצילום בלילה הוא באינפרה אדום באורך גל של 940mm לא פולשני. מה זה אומר לא פולשני? מצלמות נוטות "להפשיט" לעתים אנשים בצילום בחושך בשל אופן ההחזרה של קרני האינפרה האדום מאובייקטים מצולמים. ב-Yi Home Camera זה לא קורה.


בשנה שעברה נחשף כי Xiaomi הקימה בישראל מרכז פיתוח העוסק בטכנולוגיית זיהוי וניתוח תמונה. חלק מהאלגוריתמים שפותחו במרכז הזה מיושמים ב-Yi Home Camera אשר יודעת לזהות תנועה, ואף לשלוח התראה על כך לסמארטפון שלכם. מעבר לכך, ניתן לשלוט ברגישות זיהוי התנועה (אתם לא רוצים לקבל התראה כשהווילון בחדר מתנפנף ברוח), ניתן לשלוט על תזמון ההתראות (אתם כן רוצים לקבל התראה על הווילון שמתנפנף ברוח, אבל רק בשעות בהן אתם לא בבית), ואפילו לשלוט על האיזור בתמונה שבו המצלמה תקלוט תנועה ותתריע בפניכם (כל החדר, למעט הווילון הארור הזה). המצלמה גם מצוידת ברמקול ומיקרופון לביצוע שיחות. הרמקול חזק באופן מפתיע, וגם איכות הקול שלו לא רעה בכלל.

פורטרט עצמי, דרך האינפרה אדום של ה-Yi Home Camera
צילום רגיל דרך ה-Yi Home Camera


ה-Yi Home Camera נשלטת אך ורק דרך אפליקציה. לא ניתן לגשת לצילום הוידאו שלה מהמחשב, וחבל. הגדרת המצלמה לשימוש ראשוני קלילה למדי. מחברים אותה לחשמל, מכניסים את כרטיס הזכרון ועוקבים אחרי ההוראות הקוליות הפשוטות באנגלית כדי להגדיר אותה. עליכם ליצור חשבון המוגן בסיסמה כדי לעשות בה שימוש. לחילופין, ניתן גם להתחבר אליה באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם. על מנת להגביר את האבטחה, תידרשו להציג בפני המצלמה QR Code אשר מופיע באפליקציה ורק לאחר שהיא תסרוק אותו, תוכלו לסיים את ההגדרה שלה. בניגוד ל-Circle, המצלמה הזאת חייבת חיבור מתמיד לחשמל. אם תשלפו אותה מהחשמל היא פשוט תכבה לכם. אם זורמים עם המיתוג של המצלמות האלו כמתעדות חיים, אז זה בפירוש חסרון. היכולת לקחת את המצלמה מחדר לחדר בלי לחשוב על היכן תחברו אותה לחשמל היא משהו חשוב שויתרו עליו כאן, כנראה על מזבח המחיר. עם זאת, אם מתייחסים אל המצלמה הזאת כמצלמת אבטחה המוצבת במיקום קבוע, זה פחות משמעותי. מעבר למגוון ההגדרות הקשורות לזיהוי תנועה בתמונה, האפליקציה עצמה מאפשרת דברים נוספים: שליטה על תאורת האינפרה אדום של המצלמה, שליטה על נורת הבקרה, סיבוב התמונה ב-180 מעלות, ואפילו חיבור של מצלמות Yi Home Camera נוספות. הכל מאוד ברור ופשוט להבנה ותפעול.


מתוך האפליקציה של ה-Yi Home Camera (צילום: גד גניר)

מתוך האפליקציה של ה-Yi Home Camera (צילום: גד גניר)


Yi Home Camera

הסרטונים נשמרים על כרטיס זכרון מסוג MicroSD אשר ממוקם בצד המצלמה. בנוסף, הם גם נשמרים על הענן של Xiaomi במשך שבוע ללא תוספת תשלום או תשלום קבוע. מדובר בהטבה אשר רלוונטית רק לרוכשי הגרסה הבינלאומית הנמכרת באופן רשמי בישראל. הגרסה הסינית זהה במפרט שלה לזה של הגרסה ה"ישראלית" ומחיר הקנייה שלה זול יותר, אבל היא לא כוללת את הגיבוי בענן לשבוע וכשמדובר במצלמת אבטחה שעלולה להגנב או להרס, לא הייתם רוצים לוותר על הגיבוי הזה.


Yi Home Camera (צילום: גד גניר)

מחירה בישראל ביבוא רשמי עומד על 279 ש"ח. ה-Yi Home Camera מספקת תמורה מעולה לכל שקל שתשלמו עליה. החסרונות שלה מינוריים: הייתי שמח לראות אותה עם רזולוציית צילום גבוהה יותר, נשלטת גם ע"י אתר או אפליקציה למחשב, ושתהיה לי אפשרות לקחת אותה ממקום למקום בבית, אפילו לזמן קצר, מבלי לדאוג שבמקום בו ארצה למקם אותה תהיה נקודת חשמל. האם אלו חסרונות שאי אפשר לחיות איתם? ממש לא. במחיר כזה לא תמצאו הרבה (אם בכלל) מצלמות אבטחה ביתיות ברמה הזאת, עם הפיצ'רים האלו, אשר מספקות חויית שימוש נוחה ופשוטה כל כך.

המצלמה נמסרה לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug. לקניה ב-eBay לחצו כאן.

6 תגובות

  1. האם לדעתך אין בעיה עם זה שכל מה שהמצלמה רואה נשלח לאחסון בחברה לא מוכרת בסין?

    השבמחק
  2. אי אפשר להגיד: "חברה לא מוכרת" על שיאומי. היא יצרנית סלולר יותר גדולה מLG.

    השבמחק
  3. האם יש לך חשבון בגוגל? האם קראת את כל תנאי השימוש בטלפון שקנית? האם אין לך בעיה שחברת האינטרנט שלך יודעת לאיזה אתרים גלשת? כל מצלמה שמגבה לענן עשויה לחשוף את מה שהיא רואה ליצרן שלה. Xioayi מבחינתי לא שונה מגוגל, אפל או כל חברת ענק אחרת שאני מחזיק מכשירים שלה, עושה בהם שימוש ולא יכול לדעת בוודאות על מה ויתרתי כשסימנתי "וי" על תנאי השימוש.

    השבמחק
  4. ההבדל בין חברות אמריקאיות לחברות סיניות הוא שמיים וארץ, בארה"ב יש לפחות רגולציה ושקיפות.
    חוץ מזה שאף אחד לא מכריח אותכם לגבות לענן של גוגל, בהגדרות המכשיר תחת "חשבונות" רק צריך להוריד את הV ממה שלא רוצים שיסתנכרן לענן. ואצל אפל זה הכי הוגן שיש, שם זה OPT IN ורק אם המשתמש בחר מיוזמתו לגבות לiCloud זה יגבה. אחרת הדיפולט הוא לא. שומר נפשו יירחק מעננים ציבוריים, בימנו לא מסובך להגדיר ענן פרטי, מוצפן ומאובטח. אל שכל אחד יעשה מה שבא לו. מידע = כסף כוח :)

    ונחזור לסיניפ, אולי כשתקראו את המאמר הבא תחשבו אחרת על מכשירים סיניים, הזול עולה ביוקר!
    http://tech.walla.co.il/item/2979087

    השבמחק
  5. למי שרוצה להנות מהמצלמה ולא ליפול קורבן לאג'נדה של הסינים, יש כאן הנחיות איך לפרוץ את המצלמה ולשחרר אותה משליטת הסינים ולהעבירה לשליטה שלכם ביד רמה, שום נתונים לא יצאו מהרשת הביתית שלכם, לא צריך את האפליקציה המעפנה שלהם, וגם ניתן להתחבר ישירות למצלמה מהמחשבים והמכשירים שלכם.
    https://github.com/fritz-smh/yi-hack

    למי שיש ילדים, חשוב להזהר ממוצרים סיניים כאלה.
    תהנו.

    השבמחק
  6. לשיאומי יש אחלה מצלמות - פה יצא לי לעשות אנבוקסינג ל-3 מהן , ביניהן הדגם השני של ה-home camera שלהם:
    https://www.youtube.com/watch?v=CUAiFkBwNIk

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר