כזאת ניסיתי: Logitech Circle

לאנשי לוג'יטק (או Logi, מותג החדשנות של החברה) היתה דווקא כוונה טובה. מצלמות מעקב ואבטחה הן אביזר שיש לו שוק שהולך וצומח, אבל הקונוטציה הכללית של המוצרים האלו לא נעימה במיוחד. איך פותחים את השוק הזה לקהלים חדשים? משנים גישה. ואכן, אתר הבית של Circle, מצלמת האבטחה ושמירת הקשר עם הבית נראה כמו הדבר הכי כיפי ומרגש בעולם. מלא אנשים מחייכים, עושים דברים שמחים, בעלי חיים שעושים התעמלות עם בני המשפחה, פרוייקט מדע בצורת הר געש של הילדים ומה לא. לוג'יטק לא מסתירה את העובדה שמדובר במצלמת אבטחה, אך היא בהחלט מצניעה זאת, כשעיקר הפוקוס כאן הוא על העובדה שהמצלמה הזאת אמורה לאפשר לכם לתעד כל רגע בחיים, ולהשאר מחוברים למה שקורה בבית, גם כשאתם לא שם.

Logitech Circle (צילום: גד גניר)


ואז קלטתי שכל הרעיון הזה מאוד מדכא אותי. המצלמה הזאת אכן מאפשרת לכם לראות מה קורה בבית, גם כשאתם לא שם. כשמדובר במצלמת אבטחה זה הגיוני. מצד שני, כשמנסים להסתכל על זה מהזוית המשפחתית, אז צריכה להישאל השאלה "למה לכל הרוחות צריך מצלמת אבטחה כדי לשמור על קשר עם המשפחה שלך?". באיזה מין עולם מעוות אנחנו חיים שבו אנשים נשארים בעבודה עד מאוחר, לא רואים את הילדים שלהם, ומשתמשים בפתרון המדכא הזה, במצלמה המרושעת הזאת? אפשר ללכת עם זה רחוק יותר: מקומות עבודה שאוהבים להתגאות בחשיבות שהם מייחסים ל-Work/Life Balance, אך בפועל מייצרים סביבת עבודה שנועדה לגרום לעובדים להשאר שם כמה שיותר, יכולים להעניק מצלמות כאלו לעובדים במתנה. כך, העובדים יוכלו להמשיך לשבת במשרד, לכתוב קוד או כל דבר ארור אחר שהם עושים שם, אבל על מסך הטלפון שלהם הם יוכלו להציץ מדי פעם על הילדים שגדלים עם מצלמה במקום שבו אמור היה לעמוד ההורה שבחר בקריירה.

Logitech Circle (צילום: גד גניר)


אז נכון, רוב הזמן אין ברירה. מישהו צריך לממן את השכירות/משכנתא, מה שאומר שלהשאר בעבודה זו לא אפשרות אלא הכרח. זה לא אומר שכל אחד היה רוצה להפוך את הבית שלו לגרסת לייט של בית האח הגדול. בפעם הראשונה שהדלקתי את המצלמה, היה לי קל מאוד לשכוח שהיא שם ולשקוע בפעולות יומיומיות שגרתיות: לסדר את הסלון, לשבת על הספה ולבהות בסמארטפון, לאכול, לכתוב פוסטים לבלוג הזה ועוד. אישית, כל הסיטואציה של לראות את עצמי באופן הזה בוידאו לא באה לי טוב. לאחר כמה דקות שימוש כיביתי אותה, והחלטתי שלא אפעיל אותה שוב עד שלא אוודא שכל מי שמצולם בה מודע לכך. עכשיו לכו תנסו לשכנע בני משפחה אחרים בנחיצות של הדבר הזה, מצלמה שיושבת בבית ומצלמת אותם 24 שעות ביממה כדי שאתם תוכלו להרגיש מחוברים לבית. לא ניסיתי האמת, אבל להגיד לאשתי "אני נשאר היום בעבודה עד מאוחר, יש לנו ישיבה חשובה אבל אשמח אם תוכלי להשאיר את ה-Circle דלוקה כדי שאוכל לראות איך את מאכילה ומקלחת את הבנות" כנראה לא יהפוך אותי לאיש משפחה טוב יותר. למרות שהמצלמה כוללת מיקרופון ורמקול, ומאפשרת לקיים שיחה בין שני הצדדים (פונקציית אינטרקום), הפתרון הזה לא באמת דו כיווני כמו נניח שיחת וידאו בסקייפ. גם אם מתעלמים לרגע מהעובדה שהרמקול של המצלמה מאוד חלש ובקושי ניתן לשמוע את הדובר, לא הייתי רוצה שהבנות שלי יקראו למצלמה "אבא".

Logitech Circle מקדימה (צילום: גד גניר)

Logitech Circle מהצד (צילום: גד גניר)


זו כמובן דעתי האישית על כל הקונספט הזה. ישנם גם אנשים שחושבים שסמארטפונים וטאבלטים מזיקים לחיי המשפחה לא פחות ממצלמות כמו ה-Circle והם צודקים במובנים מסוימים. לכן, אם אשים לרגע בצד את כל האנטי שהמצלמה הזאת מייצרת אצלי באופן אישי, אם מסתכלים עליה ברמה האובייקטיבית, ה-Circle עושה יופי של עבודה. זה מתחיל מההגדרה הראשונית. ממקמים את המצלמה היכן שרוצים (יש לה כבל באורך 3 מטר, אך היא יכולה לשרוד גם שעתיים בערך מחוץ לתושבת שלה,ללא חיבור לחשמל), מתקינים בסמארטפון את האפליקציה שלה שמסבירה בצורה מאוד אינטואיטיבית ופשוטה איך להגדיר אותה ולחבר אותה באופן אלחוטי לרשת הביתית שלכם ובתוך עניין של כמה דקות הכל עובד.

תחנת העגינה של ה-Logitech Circle, המצלמה מסוגלת לשרוד מחוץ לתחנה הזאת כשעתיים (צילום: גד גניר)


ה-Circle מצלמת ב- HD (אם כי רק ב-720p ולא ב-1080p), ובזוית מאוד רחבה, 135 מעלות, שמזכירה קצת את זוית הצילום של מצלמות אקסטרים. הזוית הזאת אמנם מעוותת את התמונה קצת, אך היא מאפשרת לכם לראות בסרטון שטח רחב ממה שאתם רגילים נניח לתפוס במצלמת הסמארטפון שלכם. רוצים להתמקד בנקודה מסויימת בוידאו? אין בעיה, באמצעות מחוות "צביטה" של המסך ניתן להתמקד היכן שתבחרו בשטח הצילום, גם בזמן שידור חי וגם בסרטוני הוידאו שבחרתם להוריד ולשמור. ה-Circle יודעת לצלם גם בלילה, בחושך, בסיוע אינפרא אדום כמו מצלמות אבטחה אחרות.

המצלמה יודעת לזהות פעילות ולתייג אותה. היא שומרת את הסרטונים של הפעילות הזאת עד 24 שעות אחורה על הענן של לוג'יטק. פרצו לכם הביתה? הפורצים מצאו את המצלמה והחליטו שהם שוברים אותה? או אולי לוקחים אותה לעצמם כדי לוודא שהילדים שלהם ישנים בשלווה בזמן שהם בעבודה? הסרטונים שצילמתם ב-24 שעות לפני הפריצה הזאת יישמרו בכל מקרה מחוץ להישג ידם. לוג'יטק מבטיחה כי עוד אפשרויות איחסון יוצגו בהמשך, כך שייתכן וניתן יהיה לשמור (בתוספת תשלום ככל הנראה) חומרים לפרקי זמן של מעבר ל-24 שעות האלו. באפשרותכם גם לשמור את הסרטונים האלו מקומית לטלפון שלכם, ואף לשתף אותם. בכלל, האפליקציה של ה-Circle לטלפון נוחה מאוד לשימוש, ומאוד ידידותית ומזמינה. האפליקציה מאפשרת לכם להפעיל את מצב Push, כלומר, בכל פעם שהיא תזהה פעילות, תופיע בוילון ההתראות שלכם הודעה כי זוהתה תנועה. שוב, למטרות אבטחה זה מעולה. אם אתם מתכוונים לעשות בה שימוש ביום יום כדי לצלם את המשפחה, עדיף לכבות את הפיצ'ר הזה כדי לא לקבל מאות התראות על כל תנועה של מישהו בבית. המצלמה גם יודעת לרכז את כל הרגעים האלו במהלך היום לכדי סרטון אחד שמסכם את כל מה שהאלגוריתמים שלה קבעו שיעניין את הצופים. עניין מרגיז אחד בהקשר הזה: לא ניתן לגשת אל המצלמה ממחשב, רק מהאפליקציה.

מתוך ממשק האפליקציה של ה-Logitech Circle (צילום: גד גניר)

ככה נראה הסלון בבית שלי בעינה של ה-Logitech Circle (צילום: גד גניר)


ה-Circle עולה כ-899 ש"ח יקר יחסית למצלמות דומות, אך לפחות לא רחוק מדי ממחירה הרשמי בחו"ל, 199 דולר. כמצלמת מעקב בבית למשתמש הפשוט היא לא רעה: קומפקטית, ניתן להניח אותה בכל מקום, היא פשוטה ונוחה להגדרה ולשימוש. יש לכם מטפלת? מעסיקים עוזר במשק הבית? המצלמה הזאת תבטיח שהם לא יעשו דברים שלא הייתם רוצים שיעשו, אם שאם הם כבר עשו, אתם תדעו מזה. נכון, קשה לשווק כך מצלמה, אבל זה עדיף על ניסיון להציגה כמשהו שיחבר אתכם לבית ואל החיים שלכם. מקסימום היא תוכל לגלות לכם מי טרף את הקרמבו האחרון באריזה.

Logitech Circle (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר