כזה ניסיתי: Asus ZenBook 4K

כמו כל יצרנית מחשבים גדולה שמכבדת את עצמה, גם אסוס מחזיקה מספר סדרות מחשבים ניידים בקטלוג שלה, כדי לנסות ולהציע אופציות מותאמות ספציפית לקהלים שונים. מחשבי ה-Zenbook UX הם מחשבים המשלבים מפרט חזק יחסית יחד עם עיצוב דקיק ושימוש בחומרים איכותיים (בעיקר מתכת) בגוף המחשב. ה-ZenBook 4K (שם הדגם - UX510UX) שקיבלתי לאחרונה לבדיקה מגיע בדיוק מהנישה הזאת, יחד עם משהו שמתחילים לראות במחשבי פרימיום ומאוד רציתי לנסות: מסך 15.6 ברזולוציית 4K.

Asus ZenBook 4K צילום: גד גניר)

הקונפיגורציה שקיבלתי כוללת מעבד Intel Core i7, מסדרת סקיילייק ומדגם 6500U. המעבד הזה הושק ברבעון השלישי של שנה שעברה, ובינתיים כבר הוכרזה סדרת מעבדים חדשה של אינטל. למרות זאת, אין ל-ZenBook 4K במה להתבייש, עדיין מדובר במעבד חזק ביותר. זכרון ה-RAM של המחשב שבדקתי הגיע בנפח נדיב מאוד של 16GB, וכרטיס גרפי NVIDIA® GeForce® GTX960M מבטיח שתוכלו להנות אפילו מקצת גיימינג פה ושם. על פניו, מפרט מכובד שאמור להספיק לפעולות תובעניות מאוד, כולל תמיכה במסך עתיר הפיקסלים ובהרצה חלקה של סרטי 4K עליו. הפעלתי את המחשב, התחלתי להתקין עליו תוכנות, הורדתי את כל העדכונים הנחוצים, והכל עובד נהדר, אבל משהו היה חסר לי. ערכתי איתו את הסרטון של ה-GoPro HERO5, ראיתי עליו סרטים ב-4K, הכל רץ עליו יפה, אבל משהו באופן שבו הוא מגיב, בייחוד בהפעלה ממצב שינה, היה הרבה יותר איטי ממה שציפיתי ממחשב ברמה כזאת. עיון במפרט של המחשב הספציפי שקיבלתי סיפק את התשובה לתהייה שלי: דיסק קשיח בנפח מכובד של 1TB, קונבנציונלי (לא SSD), במהירות פחות מכובדת של 5400 סל"ד. זה גם מסביר אגב את התמחור האטרקטיבי של המחשב הזה שמכל בחינה אחרת מציע חומרה משובחת. אחסון SSD מייקר משמעותית את מחיר המחשב וכאן החליטו להעדיף תג מחיר זול יותר וזה מתבטא, מה לעשות, בביצועים בפעולות יומיומיות. יש לציין שבמפרט המחשב באתר היצרן מופיע כי ניתן להשיג אותו עם כונן SSD, אם כי לא הצלחתי למצוא חנויות אשר מוכרות את הקונפיגורציה הזאת.



זוית פתיחת המסך המקסימלית ב-Asus ZenBook 4K (צילום: גד גניר)

המסך של ה-ZenBook 4K, כצפוי, נהדר. לכתוב "התמונה חדה", על מסך עם רזולוציית 4K זה בנאלי כמעט כמו להתלהב מהמהירות בפרארי. עם זאת התמונה באמת חדה, הכל, כולל אפילו תמונת הטפט ברירת מחדל של אסוס, נראה מפורט יותר ומי שאוהב לקרוא טקסטים בגודל זעיר או את הסטטוס בר ב-Windows 10 ממש קטן, זה בדיוק מה שיקבל. זויות הצפייה רחבות יחסית, וגם השחור עמוק למדי. חסר לי קצת מסך מגע בכל החגיגה הזאת, אבל מאז ש-Windows 10 החליפה את 8, זה פחות קריטי.

גימור אלומיניום - Asus ZenBook 4K (צילום: גד גניר)

שומר על עובי דקיק (גד גניר)



החלק התחתון של ה-ZenBook 4K (צילום: גד גניר)

מבחוץ ה-ZenBook 4K נראה מצוין. גימור מתכת יפיפה של אלומיניום מוברש בדוגמה מעגלית. אסוס הצליחה לדחוס את המחשב לתוך גוף מתכתי דקיק (במונחי מחשבים עם מסך בגודל 15.6 אינטש) של 19.9 מ"מ. קשה לי להגדיר אותו כקומפקטי, אבל העובי הזה הופך את מלאכת ההכנסה שלו לתיק לקלה מהרגיל במחשבים מהסוג הזה. ל-ZenBook 4K סט חיבורים מאוד נדיב הכולל ארבעה שקעי USB סטנדרטיים, שקע USB Type C, שקע אזניות, שקע HDMI וקורא כרטיסים. מה חסר בסט החיבורים המודרני והנדיב הזה? חיבור רשת סטנדרטי. זה לא אסון, אם כי מאחר וה-ZenBook 4K מתהדר במסך 4K, ראוי שתינתן האופציה לחבר אותו לראוטר באופן קוי כדי להבטיח רוחב פס אופטימלי בהזרמת סרטים שמנצלים את הפוטנציאל של המסך הזה. כאמור, גוף המחשב מתכתי, אך הוא מפזר את החום באופן די יעיל ואינו מתחמם באופן מוגזם. בפעילות אינטנסיבית ניתן לשמוע את אוושת המאווררים, אבל הרעש בגדר הנסבל. המקלדת של ה-UX510 היא מקלדת מלאה, נוחה, מרווחת, המקשים מחזירים פידבק טוב ומוארים, לטובת מי שרוצה לעבוד איתו בעלטה. גם משטח העכבר מצוין, רחב, מגיב היטב ומדויק למדי.

מקלדת מלאה (צילום: גד גניר)

ומוארת (צילום: גד גניר)


ל-ZenBook 4K זוג רמקולים של Harman Kardon. מדובר ברמקולים לא רעים ביחס לרמקולים של מחשבים דומים אחרים, אם כי כמו בכל מחשב נייד אחר, גם כאן הצליל די שטוח ונטול עומק. בכל מקרה, חויית הצפייה בסרטים אולי נהדרת, אבל ההאזנה להם קצת פחות. הסוללה, בקיבול של 48Whrs תספיק למשהו בין שעתיים וחצי לשלוש שעות עבודה בשימוש סטנדרטי. צפייה בסרט 4K תחייב אתכם לחבר מטען בתוך כחצי מהזמן הזה. ה-ZenBook 4K נטען במלואו בתוך שעתיים.

מערכת סאונד של הרמן קרדון (צילום: גד גניר)

מעבד Core i7, כרטיס מסך של NVIDIA (צילום: גד גניר)

את ה-ZenBook 4K תוכלו להשיג היום ב-4601 ש"ח, מה שממצב אותו כאחד המחשבים הזולים ביותר עם מסך 4K בשוק. מבט מהיר על המפרט מלמד שהוא מגיע גם עם מפרט שאמור לתמוך ברזולוציה הזאת ולספק חויית שימוש טובה. מבט פחות מהיר מגלה על מה חסכו באסוס: כונן SSD. קשה להגיד עליו שהוא איטי, אבל יש דברים שמחשבים זולים בהרבה, יעשו מהר ממנו. בסה"כ מדובר בנייד ביתי מצוין, שנראה נהדר, והמסך בהחלט משדרג את חויית השימוש. עם זאת, אם אינכם זקוקים למסך הזה, תוכלו לחסוך לא מעט כסף, ולקבל תמורה לא פחות טובה, ואף למעלה מכך.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר