כזה ניסיתי: Switcher v2

לפני קצת יותר משנתיים נכנס הסוויצ'ר אל חיינו והתיימר לפתור מוקד סכסוכים עקוב מדם: האם מי שיקום מהספה בערב כדי להדליק/לכבות את הדוד יהיה אני או אשתי. למי שלא מכיר, סוויצ'ר הוא פיתוח ישראלי, מתג חכם לדוד החשמל הנשלט באמצעות אפליקציה היישר מהסמארטפון. מעבר ליישוב מחלוקות זוגיות, סוויצ'ר הוא בגדול מוצר שנועד בעיקר לסייע לכם לחסוך כסף, ע"י תזמון מדויק של הפעלת הדוד בבית וכיבויו.


Switcher V2 (צילום: אתר Switcher.co.il)



בשנה האחרונה החלה החברה הישראלית לשווק את הדור הבא של המתג החכם שלה, Switcher v2. מה חדש בגרסה המעודכנת? כמה תוספות נחמדות בצד האפליקציה, אבל השינוי האמיתי מגיע בעיקר באופן הפעולה הבסיסי שלו שהופך אותו בבסיסו למוצר הרבה יותר אמין מקודמו.



אתחיל בבסיס: סוויצ'ר מחליף את מתג ההפעלה של דוד המים החמים בבית שלכם. כמוצר שעוצב ופותח בארץ, הוא מותאם לתקן הבנייה הישראלי, עבר את אישור מכון התקנים הישראלי, ואלא אם האדריכל שתכנן את הבית שלכם עשה החלטות עיצוביות משונות במיוחד, לא אמורה לחשמלאי מוסמך בעיה כלשהי להתקין אותו בבית שלכם. לאחר ההתקנה, תדרשו להכיר לסוויצ'ר את הרשת האלחוטית בבית שלכם. לאחר שתבצעו זאת, תוכלו להתחבר אליו דרך האפליקציה באמצעות שם משתמש וסיסמה מכל מקום על פני כדור הארץ, בתנאי שבמקום הזה ישנה קליטת אינטרנט. ההסתמכות על רשת האינטרנט היתה אחת מנקודות התורפה של הדור הראשון של סוויצ'ר. עם אובדן חיבור רגעי לא היתה לו בעיה להסתדר, אם כי ניתוק ממושך מהאינטרנט של יותר ממספר דקות היה מחייב את המשתמשים לסנכרן אותו מחדש לרשת הביתית במקרה הטוב, או לבצע איתחול כללי של הסוויצ'ר. אלו פעולות שדורשות אמנם בין 5 ל-10 דקות, אבל בלתי נסבלות במוצר שבגדול אמור היה להפוך את החיים לקלים יותר. סוויצ'ר V2 יציב כסלע. באופן אירוני, דווקא השבועות האחרונים בהם בדקתי אותו עמדו בסימן בעיות חוזרות ונשנות ברשת האינטרנט בבית שלי. הדור החדש של סוויצ'ר עמד בהן בגבורה, חיכה בסבלנות בכל פעם לחידוש החיבור לרשת והתחבר אליה בעצמו ללא שום סיוע מצידי. הסיבה לכך טמונה באופן בו עובד המתג הזה: מכירים את המצבים בהם הרשת האלחוטית בביתכם עובדת כראוי, אבל אין לכם גישה לאינטרנט? בעוד הסוויצ'ר הראשון היה מושבת בתנאים כאלו, בסוויצ'ר השני תוכלו לשמור ולהגדיר לו"זים, בתנאי כמובן שאתם בבית ומחוברים לאותה רשת אלחוטית. במילים אחרות, מעתה והלאה, אם יש לכם בעיות להתחבר לסוויצ'ר V2 כשאתם מחוץ לבית, ככל הנראה מדובר באשמתה של ספקית האינטרנט שלכם ולא במתג עצמו.


השליטה בסוויצ'ר V2 מתבצעת דרך אפליקציה נפרדת ומעודכנת, עם אפשרויות שונות וחדשות. יש כאן את כל האפשרויות שהיו בסוויצ'ר הראשון: שליטה על זמן הפעולה המקסימלי של הדוד, קביעת לו"זים וצפייה בהיסטוריית ההדלקות של הדוד. בניגוד לסוויצ'ר הראשון תוכלו לראות בהיסטוריית ההפעלה של הדוד לא רק מתי ולמשך כמה זמן הוא הופעל, תוכלו לראות גם מי הפעיל אותו. כדי שתהיו מסוגלים גם אתם לגעור בבני משפחה שהפעילו את הדוד שלא לצורך, תצטרכו קודם להוסיף אותם כמשתמשים מורשים במתג הספציפי המותקן אצלכם בבית. הבעיה היחידה היא שהאפליקציה תומכת בהוספת משתמשים קיימים בלבד, ואפילו לא מוכנה לשלוח מייל עם קישור להרשמה לשירות, למקרה הבלתי סביר שאחד מבני המשפחה טרם הצטרף לשירות. במילים אחרות, אם אתם רוצים שבן משפחה אחר יצטרף לאחריות כבדת המשקל של שליטה על הדוד הביתי, תצטרכו לבקש ממנו קודם להתקין את האפליקציה, להרשם לשירות כמשתמש חדש, ואז לצרף אותו דרך המכשיר שלכם כמשתמש מן המניין. האפליקציה החדשה מביאה לעולמכם גם מטרד חדש, אם אתם מעוניינים בו: התראת פוש לטלפון בכל פעם שהדוד מופעל ובכל פעם שהוא מכובה.



האפליקציה של Switcher V2 לא רק תיתן לכם שליטה טובה יותר על הפעלת הדוד, היא מדברת במספרים. היסטוריית ההפעלות כוללת מעתה גם חישוב העלות בש"ח של הפעלת הדוד בתאריכים שאתם מגדירים בתוך האפליקציה. קיבלתם חשבון חשמל אסטרונומי ואתם רוצים כמה מתוכו הוקדש לחימום המים? בחרו את התאריכים של חשבון החשמל ותקבלו סכום מדויק.

המסך הראשי של האפליקציה

שליטה על זמן החימום המקסימלי

קביעת לו"ז



מה בכל זאת חסר? בעיקר הכרה בשחקניות הגדולות בתחום הבית החכם. בשנתיים שחלפו מאז הסוויצ'ר הראשון, הגיעו לעולם מוצרים כמו אלקסה דוט, גוגל הום הום פוד ואחרים שיודעים לנהל ולשלוט במוצרים אחרים בבית. סוויצ'ר 2 לא יודע לדבר איתם ולא מוכן לקבל מהם פקודות. האפשרות להדליק את הדוד היישר מהסמארטפון בעודכם נמצאים בדרככם הביתה נחמדה. היה נחמד יותר אם ניתן היה לבצע זאת באמצעות בקשה מסירי או מ-Google Assistant. כמו כן, היה נחמד אם ניתן היה להפעיל את הדוד בשעה מסוימת בהתאם לטמפרטורה בחוץ או בהסתמך על נתוני מזג האויר. מוצרים אחרים לבית החכם כמו הנורות החכמות של פיליפס ידעו לעשות דברים דומים באמצעות מתכוני IFTTT, והוספת היכולת לתקשר עם שירותים אחרים יכולה לשדרג את סוויצ'ר. נכון, לו"ז להפעלת הדוד יכול לחסוך המון כסף. מצד שני הלו"ז לא מתחשב בחריגות של יום שטוף שמש באמצע החורף, ואם בלו"ז נקבע שביום רביעי בין השעות 18:00 ל-20:00 הדוד יופעל, תדעו בדיוק כמה שקלים זה עלה, אבל לא יעניין אותו שבאותו יום רביעי ספציפי לא היה אפילו מעונן ויש מים חמים בשפע. כמשתמש קבוע בסוויצ'ר מהדור הראשון אני יכול לספר לכם שקל מאוד לשכוח מהלו"ז הקבוע והיומיומי ולתת לדוד להמשיך לעבוד גם כשאין בו צורך. מ-M.D.S יצרנית ה-Switcher V2 נמסר בנושא זה כי בחודשים הקרובים צפויים לצאת מספר עדכוני קושחה למתג עצמו ועדכונים לאפליקציה. עדכונים אלו יוסיפו לו את התמיכה המיוחלת ב-Google Home, Amazon Alexa ו-Apple Home Kit, כמו גם התראה על כך שהמים בדוד הגיעו לטמפרטורה המקסימלית.


Switcher V2: יודע לא רק כמה ומתי השתמשתם בדוד, הוא יודע גם להגיד לכם כמה זה עלה (צילום מסך: גד גניר)



הדור השני של סוויצ'ר הוא ללא ספק מוצר בשל יותר ואמין הרבה יותר מקודמו, מה שחוסך לכם התעסקות מיותרת בתחזוקה שלו. בנוסף, הוא יהפוך את הרגלי השימוש שלכם בדוד לחכמים יותר, לספר לכם כמה כסף עלתה לכם הדלקת הדוד, ויכול גם לחסוך לכם לא מעט כסף, בעיקר אם אתם מאלו שנוטים לשכוח אותו עובד. מחירו זול אמנם ב-100 ש"ח מזה של הדור הראשון, אבל עדיין מדובר בעסק שיחזיר את עצמו רק לאחר תקופה די ארוכה: מחירו של סוויצ'ר V2 עומד על 299 ש"ח, כאשר למחיר זה יש להוסיף גם את מחיר הביקור של חשמלאי מוסמך שיתקין אותו עבורכם, עניין של 200 ש"ח נוספים.

הסוויצ'ר נמסר לבדיקה באדיבות רשת Bug

13 תגובות

  1. אחלה ביקורת,
    כיף לקרוא על דברים חדשים לי.

    אביב

    השבמחק
  2. היי מחפשת מתקין מוסמך לסוויצר ומומלץ

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום.
      אשמח לעזור בנושא התקנה.
      באיזה אזור מדובר ?

      מחק
  3. מוצר מצוין,עובד אצלנו כבר חצי שנה אפס בעיות. יש לו"ז שבועי לבוקר\ערב לא זוכר מתי פעם אחרונה שאלתי "הדלקתם דוד"? תענוג

    השבמחק
  4. המוצר ברשותי כחודשיים, למעט בעיית התחברות שנפתרה בקלות ,אכן מוצר מעולה ונח כמו גם ויזואלית יפה ועדין. צדקת כאשר ציינת כי אינו לוקח בחשבון ימים חמים כאשר אין צורך שהדוד ידלק לחינם...
    חשוב לציין כי החיבור שלו מאד פשוט ובמידה ויש קצת ידע טכני ניתן לחבר לבד ולא חייבים חשמלאי מוסמך.( זאת דעתי)
    אחלה אתר , כל הכבוד

    השבמחק
  5. מה לגבי פירצות אבטחה במכשיר ? לא התייחסת לזה....

    השבמחק
  6. מזמין אותך לבדוק את smartdevice.co.il

    השבמחק
  7. ההבדלים הגדול בין סוויצה'יט לסוויצ'ר.
    1. לswitcher טיימר ידני, לswitcheat לא קיים. לאחרונה עלו די הרבה מקרים בין חוסר סנכרון בין הטיימר הידני לאפלקציה. כך שטיימר ידני יכול להיות לפעמים גם חסרון במוצר כזה.
    2. ככל שידוע לי סוויצ'ר הוא מוצר שמיוצר בסין עם אפליקציה כחול לבן. סוויצהיט מיוצר בישראל אבל עם אפליקציה שתוכננה בחו"ל.
    3. טיימרים - פחות או יותר אין הבדל בין שתי החברות. אותו דבר גם לגבי הטכנולוגיה.
    4. לשתי המוצרים ותק של 3 שנים בשוק הישראלי. התמיכה הטכנית של סוויצ'ר נעלמה באמצע שנת 2016 כאשר התגלו תקלות רבות בדגם הראשון וחזרה עם השקת המוצר החדש.
    5.הסדרה החדשה של הומיטק כוללת שליטה במתג בוילר, תריס, תאורה, נורה חכמה ושליטה בIR למיזוג אוויר ומולטימדיה. כל מוצר הוא עצמאי וניתן לשליטה בתדר Wifi אני מניח שיקח לסוויצ'ר עוד כמה שנים להיות שם.
    6.שני המוצרים מאושרים במכון התקנים ומשרד התקשורת.
    7.מבחינת עיצוב אין חולקים שמתג זכוכית קריסטל עדין יותר על הקיר מאשר מתג פלסטיק בולט. סוויצ'ר מביא עימו נורות חזקות יותר שזה לטעמי יתרון.
    סוויצהיט מיוצגת ע"י הומיטק שהיא חברת בית חכם שמפעילה מוצרי בית חכם בתדרים RF WIFI ZWave Zigbee.
    סווי'צר מיובא/מיוצר ע" חברת MDS טכנולוגית אלחוט והוא כרגע מוצר בודד בקטגורית בית חכם.
    לשיקולך.

    השבמחק
  8. האור הכחול מתנתק בעצמו ללא אפשרות להפעילו מרחוק. כרגע ניתן להפעילו רק ידנית וחבל.

    השבמחק
  9. רק חבל שהמוצר לא מתפקד וחווה אינסוף ניתוקים ואין לו תמיכה כלשהי מהחברה למעט אימייל אוטומטי עם נסיון עלוב למתן פתרון, מה שמותיר אותי להשתמש במתג כמו מתג רגיל רק מעוצב במקום דוד חכם.. רעיון טוב, ביצוע גרוע, מומלץ בחום לא לקנות!
    אני אנסה לעבור לבדוק מוצר שנשמע יותר מוצלח - סוויצ'היט

    השבמחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  11. האם הסוויטשר מתחבר לרשת האלחוטית גם אם יש לה סיסמה?
    או שצריך להגדיר לו רשת נפרדת ללא סיסמה?

    השבמחק
  12. הוא נהדר כל עוד הוא מצליח להשאר מחובר, וגם ברשתות מאוד יציבות זה רק בחלק מהזמן

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר