כאלו ניסיתי: Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones

אזניות True Wireless הן חתיכת אתגר הנדסי שגם יצרניות גדולות מסתבכות איתו: הן חייבות להיות קטנות וקלות, כל אזניה מכילה סוללה משלה, ובמקום המועט שנותר צריך לדחוף חומרת אודיו ברמה סבירה, וגם מקלטים ומשדרים שייקשרו בין האזניות עצמן ובינן לבין הטלפון שלכם. חלק מהיצרניות אפילו דוחסות לשם גם חיישנים שונים כדי להוסיף לאזניות פונקציונליות של מעקב אחר פעילות גופנית. בדקתי בשנים האחרונות אזניות יקרות מאוד של יצרניות מוכרות מאוד, שחלקן כשלו באחד או יותר מהגורמים שיכולים להבדיל במוצר כזה בין הצלחה לכשלון מוחלט: חלקן לא היו נוחות באוזן, חלקן הציעו זמן סוללה קצר מדי, חלקן סבלו מהפרעות, וחלקן לא נשמעו מספיק טוב. אזניות ה-True Wireless של Alfawise לא נתנו לי סיבות לאופטימיות: לא רק שהן זולות באופן מעורר חשד, אפילו שם דגם נורמלי לא מופיע על האריזה שלהן. מצויד בציפיות נמוכות מאוד, ניגשתי בשבועות האחרונים לבחון את מה שיש למותג המדבקה הסיני להציע בסכום שעומד על כשישית מהסכום שיעלו לכם זוג AirPods.


Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones (צילום: גד גניר)


לפני הכל, בנוגע לשם הדגם שלהן: השם הוא "D05", אך המקומות היחידים בהם הוא מופיע הם בחוברת ההוראות, ובממשק הבלוטות' בטלפון שלכם כאשר תנסו לאתר אותן בסריקת מכשירים בסביבה (ואז האזניות יופיעו בתור "D05L", ו-"D05R"). בכל מקום אחר ההתייחסות אליהן (כולל על האריזה ובאתר היצרן) היא בשם המאוד גנרי "Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones", לכן, למרות שטכנית יש שם דגם קצר, אשתמש בשם שבו תמצאו אותן באתרי המכירות הסיניים.



ה-"Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones" מציגות עיצוב סולידי, בתנאי שבחרתם בצבע השחור. כשנשאלתי באיזה צבע אני מעדיף את יחידת הסקירה, הרשיתי לעצמי לבחור דווקא בצבע האדום העז והפוטוגני ולא השחור המשעמם. כפי שגיליתי די מהר, אזניות Truly Wireless נראות גם ככה מוזרות בדר"כ, אבל כשהן מגיעות בצבע אדום מטאלי, הן מייצרות תגובה רגשית חזקה הרבה יותר מהסביבה. אשתי למשל, כשראתה אותי איתן בפעם הראשונה, שאלה מדוע בחרתי לדחוף קפסולות של נספרסו לתוך האזניים. בעבודה, החברים היו פחות יצירתיים והתגובות נעו בין "וואו מה זה הדבר המכוער הזה", לרחמים על התחביב הזה שמחייב אותי להשתמש בפומבי באזניות שנראות ככה. כאמור, בצבע שחור הן נראות סטנדרטיות לחלוטין וסביר להניח שהתגובות האלו היו נחסכות ממני. בניגוד לקייסים אחרים של אזניות מסוגן, הן לא יושבות בתוך הקייס עצמו תחת מכסה כלשהו ולמעשה אין כאן חלקים זזים. הן מתמגנטות אל מקומן בחלקו העליון, יושבות שם ביציבות אך גם קל מאוד לנתק אותן משם כשרוצים להאזין למוזיקה. בתקופת הבדיקה הן שהו בתיק שלי ולא התנתקו מהקייס שלהן אפילו פעם אחת.

Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones. אין להן סנפיר ייצוב, והמבנה שלהן לא מנסה אפילו להתאים את עצמו לצורה של אוזן אנושית (צילום: גד גניר)

Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones מתמגנטות אל מקומן בחלקו העליון (צילום: גד גניר)


האזניות עצמן קלילות, אבל לקח לי מספר ימים עד שהצלחתי למצוא את הדרך הנכונה ואת מתאמי הסיליקון המתאימים ביותר לאזניים שלי. אין להן סנפיר ייצוב, והמבנה שלהן לא מנסה אפילו להתאים את עצמו לצורה של אוזן אנושית, אבל כאמור, איכשהו, הצלחתי להתרגל אליהן וללכת איתן בלי החשש שייפלטו מהאזניים שלי. מעבר לכך, הודות למשקל הנמוך שלהן, הן לא הציקו באזניים גם בהאזנה ממושכת. לא הייתי בוחר בהן כאזניות ריצה, אבל לפעולות פחות אינטנסיביות כמו הליכה או נסיעה בתחבורה ציבורית הן בהחלט יתאימו. אין כאן יותר מדי כפתורים, בטח שלא שליטה באמצעות מחוות מגע: כל אזניה מכילה לחצן אחד דרכו ניתן לעצור את המוזיקה או לענות לשיחה נכנסת (בלחיצה אחת), או לדלג שיר אחד קדימה (בשתי לחיצות). קשה להגיד שנוח ללחוץ על הלחצנים האלו, הם קשים מדי ולחיצה עליהם תערער את יציבות האזניות בתוך האזניים.

Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones (צילום: גד גניר)


ההפתעה הכי גדולה היא ללא ספק באיכות השמע. ה-"Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones" נשמעות פשוט נהדר. לא נהדר ביחס לאזניות במחירן. נהדר באופן כללי. באסים עם נוכחות, צליל פתוח, עם גבוהים מדויקים. בדר"כ בשמע אין קיצורי דרך: חומרה איכותית מגיעה עם תג מחיר גבוה. אלו לא אזניות לאודיופילים, אבל איכשהו החבר'ה ב-Alfawise הצליחו לגרום לאזניות האלו להשמע לא פחות טוב מאזניות שעולות הרבה יותר מהן. הן לא רק נשמעות יותר טוב, גם לא נתקלתי איתן בבעיות קליטה או בניתוקים. אם זה לא מספיק, אפילו אין כמעט דיליי בשמע בצפייה בסרטוני וידאו, משהו שאזניות יקרות בהרבה נופלות בו. סביר להניח שכל זה הודות לעובדה ש-Alfawise בחרה לעשות שימוש בשבב בתקן Bluetooth 5.0 שאמור לספק אות יציב וללא הפרעות. איפה הן בכל זאת לא הצטיינו? בשיחות טלפון. אנשים ששוחחתי איתם טענו שעוצמת השמע חלשה יחסית ושרעשי הרוח מסביב נשמעים היטב.

ל-"Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones" זוג סוללות מובנות בקיבול של 45mAh כל אחת. היצרנית מציבה יעד נמוך יחסית, כשעתיים וחצי של האזנה רצופה למוזיקה. במציאות הצלחתי לסחוט מהן אפילו יותר מזה, כ-3 שעות. זה עדיין לא הרבה, אבל זה בהחלט שמיש. הקייס של האזניות עשוי מתכת וגודלו כגודלה של קופסת סיגריות סטנדרטית. כנהוג בז'אנר, הוא מטעין את האזניות, אך כולל סוללה בקיבול ענק ביחס לאזניות אחרות מהסוג הזה, כ-2100mAh, מה שמאפשר תיאורטית כ-20 טעינות מלאות של האזניות ללא צורך בחיבור לחשמל. מעבר לכך, הקייס כולל גם יציאת USB סטנדרטית כמו ב- SOUL AMPS Air) כך שניתן להשתמש בו כסוללה חיצונית עבור הסמארטפון שלכם בעת הצורך.

Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones. כולל סוללה בקיבול ענק (צילום: גד גניר)

וחיבור USB סטנדרטי לשימוש כסוללה חיצונית (צילום: גד גניר)


הסכום אותו תידרשו לשלם עבור ה-"Alfawise Mini True Wireless Bluetooth Earphones" הוא כ-100 ש"ח, כולל משלוח. הן לא מיובאות באופן רשמי לישראל, אבל ניתן לרכוש אותן דרך Gearbest. להגיד שהן נותנות תמורה מצויינת למחיר הזה יהיה אנדרסטייטמנט. מדובר ללא ספק באחד המוצרים שהכי הפתיעו אותי לטובה מאז שאני בתחום הזה, כאשר ההפתעה הגדולה ביותר היא במקום שבו הכי קשה להפתיע לטובה, באיכות השמע. בתחומים אחרים הן אולי לא מצליחות להצטיין, אבל הן גם רחוקות מאוד מלפשל, ובכל מקרה בסכום כזה קשה לבוא בתלונות ל-Alfawise.

17 תגובות

  1. הזמנתי :)
    הנה קופון להורדה במחיר: GBZY02mi בגירבסט ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מצאתי איפה מכניסים את הקופון...

      מחק
    2. עובד! המון המון תודה!!

      מחק
    3. הקופון כבר לא תקף יותר....
      יש למישהו עוד קופון? :)

      מחק
  2. לא מצאתי איפה מכניסים את הקופון...

    השבמחק
    תשובות
    1. כשמגיעים לתשלום יש מקום להכניס את הקוד

      מחק
  3. רושם לי שלא תקף הקופון כמו כן איזה משלוח לבחור

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. תודה על הסקירה האיכותית. איך איכות הסאונד יחסית ל jabara 65t?

    השבמחק
  6. בדיוק קיבלתי את שלי היום. איכות שמיעה מוסיקה טובה מאוד יחסית לאוזניות כפתור אחרות.
    הבעיה שלי היא דווקא המיקרופון, שומעים אותי עמום בתוך קופסא
    אני מתכוון לפנות לגירבסט יתכן שקיבלתי מוצר פגום

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  8. קיבלתי את האוזניות (אחרי יותר מחודש) אבל לא מצליח לחבר בין השמאלית והימנית השמאלית לא עובדת ולא מתחברת גם לטלפון,ניסיתי את כל מה שכתוב בהוראות,מישהו יודע מה צריך לעשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה פשוט מפעיל את שתיהן, כל אחת בתורה, בלחיצה ארוכה עד שאתה שומע POWER ON. ואז אתה מקשר לטלפון רק אחת מהן. בשבילי השמאלית עובדת. כאשר שתיהן פעילות, הן כבר יתנו שמע בשתיהן. וכדי לכבות אפשר פשוט להוציא ולשים במטען, או ללחוץ לחיצה ארוכה עד POWER OFF

      מחק
  9. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  10. אוזניות מעולות, אבל לא מצליח לשמוע שיחה בשתי האוזניים. בהזרמת מוסיקה, אין בעיה כזו.
    למישהו יש את הוראות השימוש של האוזניות? אשמח אם ישלח ל ohad.tsur79@gmail.com
    תודה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר