כזה ניסיתי: LG G8s ThinQ

אחד מרגעי השיא בהשקת האייפון ב-2007 היה הרגע בו סטיב ג'ובס דיבר על כך שאת הסמארטפון הראשון של החברה, המשתמשים יתפעלו באמצעות האצבעות שלהם, בניגוד לסמארטפונים מאותה תקופה שעשו שימוש בסטיילוסים. במשרדי LG בסיאול, היו השנה כמה אנשים שהיו בטוחים משום מה שהם הולכים לעשות למסכי מגע את מה שעשתה אפל לפני 12 שנה לסטיילוסים. במכשיר החדש של החברה אתם אמורים לשלוט (חלקית) באמצעות מחוות ידיים, בלי מגע במסך. בשבועות האחרונים ביליתי עם ה-LG G8s ThinQ, והגעתי לשתי תובנות לגבי המכשיר הזה: הראשונה, שהוא בהחלט לא יעשה את מה שעשה האייפון לסטיילוסים, והשנייה היא שזה עדיין יופי של מכשיר.

זה כמו ב"דו"ח מיוחד", רק שכאן זה בקושי עובד (צילום: גד גניר)


ה-G8s הוא מכשיר דגל לכל דבר, והוא מגיע עם מפרט טכני שבהחלט הולם את ההגדרה הזאת: ערכת השבבים Snapdragon 855 החדשה והחזקה ביותר של קוואלקום, זכרון RAM בנפח 6 גיגה, ואחסון מובנה בנפח נאה של 128 גיגה, אותו ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון בנפח של עד 1 טרה בייט. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד בגרסה 9.0 (Pie), והיא מגיעה עטופה בממשק של החברה, LG UX בגרסה 8. הממשק הזה כולל לא מעט תוספות ושינויים בממשק, חלקם מפריעים יותר, חלקם מפריעים פחות, אבל אין כאן משהו שאי אפשר היה לחיות בלעדיו. למשל, הוא מגיע עם מערכת התראות שאמורות לכוון את המשתמש לעשות שימוש חכם יותר במכשיר. מלבד ההתראות על אפליקציות שצורכות כמות חריגה של חשמל, קפצה לי בשעות הראשונות התראה מרגיזה במיוחד שקוראת לי להמנע מלהסיר את הסוללה כשהמכשיר נתקע, ומציעה לי ללמוד כיצד לאתחל את המכשיר במצבים כאלו. למה זה מרגיז? מכמה סיבות: ראשית, למה שמכשיר שזה עתה קניתי ייתקע? למה לרמוז שהוא יכול להתקע? זו רמת האמון של LG במכשיר הדגל שלה? אי אפשר היה לתזמן התראות שכאלו למספר חודשים אחרי שהתחלתי להשתמש במכשיר? יודעים מה, מילא זה. לקרוא לי להמנע מלהסיר את הסוללה? LG מנסה בכוח לבאס? מכשירים עם סוללה שמשתמש רגיל יכול להסיר מהמכשיר נכחדו מהשוק אי שם ב-2017, וה-G8s מגיע עם סוללה שמן הסתם לא ניתן להסיר ללא התערבות מעבדה או מידה רבה של אומץ. לבקש ממני להמנע מלהסיר את הסוללה שקול לבקשה להמנע מלמשוך יותר מדי בכוח את החוגה שלו. בכלל, נראה ש-LG מעודדת באופן פעיל משתמשים לאתחל את המכשיר שלה. אחת ההתראות כיוונה אותי לתפריט אתחול אוטומטי. מסתבר שניתן להגדיר שהמכשיר יאתחל את עצמו אוטומטית לפי תזמון שאתם קבעתם, סתם כדי לוודא שהמכשיר רענן וטרי. המכשיר מקפיץ התראות גם כשהוא מזהה מכשירים אחרים של LG המחוברים לאותה רשת ביתית. טלויזיה וסאונד בר של ענקית האלקטרוניקה זוהו ע"י ה-G8s ThinQ, שהציע מצידו לאפשר לי לשלוט עליהם דרכו. 

גולת הכותרת של ממשק ה-LG G8s, על הנייר לפחות, היא היכולת לשלוט בו ללא מגע, באמצעות מחוות ידיים. LG קוראת לפיצ'ר הזה Air Motion, ובתיאוריה הוא אמור היה להפוך אתכם לסוג של טום קרוז בסרט דוח מיוחד. לצורך כך מצויד המכשיר במערך צילום קדמי הכולל חיישן נפח תלת מימד וחיישן אינפרא אדום. המערך הזה, שזכה לשם "מצלמת Z", אמור לזהות תנועות ידיים ספציפיות ולתרגם אותן לפעולה. כך למשל, לפי LG תוכלו באמצעות ניפנופי ידיים מול המכשיר להפעיל אפליקציות ספציפיות, לשלוט על נגינת מוזיקה, לענות לשיחות, וכו'. בשורה התחתונה, מדובר באחד הכשלונות המביכים שנתקלתי בהם. המכשיר פשוט לא מזהה ב-99% מהזמן את היד, וכשהוא כן מזהה, ברוב המקרים הזיהוי נפסק בתוך זמן קצר לפני שהספקתי לבצע את הפעולה שרציתי. התהליך עצמו נורא מסורבל: צריך להציג בפני המצלמה את היד, להתרחק איתה, ואז, שימו לב, לשנות את תנוחת האצבעות לצורת צבת. כשממש רוצים ומתרכזים בניסיון, זה איכשהו, לפעמים עובד, והאנימציה על המסך שמציגה שרטוט חי של היד שלכם בהחלט מגניבה. הבעיה שזה לא פרקטי בעליל, והכי לא אינטואיטיבי שניתן לדמיין. בגדול, אם זה היה עובד כמו שצריך, זה יכול היה אולי להיות בטיחותי יותר עבור נהגים. בפועל, ניסיון לתפעל את המכשיר הזה בזמן נהיגה הוא מתכון בטוח לתאונת דרכים. עוד דבר שמצלמת Z מבטיח לעשות הוא לבצע זיהוי ביומטרי לכף היד לפי מיפוי הורידים שלכם. נחשו מה, גם זה בקושי עובד. המכשיר אמנם מקפיץ הנחיות על המסך כיצד להציג בפניו את היד כדי שיואיל בטובו להיפתח אבל מהר מאוד גם הוא נכנע ומציע לכם לפתוח את המכשיר באמצעות הקוד שלכם. 

זו היד שלי שם, לאחר לא מעט נסיונות (צילום: גד גניר)


מתוך ההתראות ש-LG G8s ThinQ מקפיץ למשתמש (צילום: גד גניר)


העניין הוא שבכל מקום שבו LG לא ניסתה להיות מהפכנית, ה-G8s דווקא מצליח לספק חויית שימוש נהדרת. לא מרגישים שהממשק העמוס מפריע לו והוא זריז מאוד, יציב מאוד ועובד בלי השהיות מיותרות. אפילו מצלמת ה-Z שהשמצתי בהרחבה כמה שורות קודם לכן, מסוגלת לזהות בצורה זריזה ומאובטחת את פני המשתמש גם בעלטה מוחלטת, יכולת שקיימת אצל יצרניות בודדות בשוק, במכשירים כמו Huawei Mate 20 Pro ו-iPhone X (ואלו שבאו אחריו). בניגוד לרוב היצרניות בשוק, LG ויתרה בשלב זה על קורא טביעות אצבעות מתחת למסך ובחרה במקומו בקורא קונבנציונלי בגב המכשיר שהוא אולי פחות אופנתי, אבל הוא גם אמין, מדויק והרבה יותר אפקטיבי.



LG G8s ThinQ (צילום: גד גניר)


LG G8s ThinQ (צילום: גד גניר)


העיצוב של LG G8s מעט משעמם: גב המכשיר עשוי זכוכית מבריקה מאוד ומסגרת המכשיר עשויה מתכת, לא משהו שלא ראינו כבר עשרות פעמים קודם לכן. סידור הכפתורים מעיק מעט: כפתורי עוצמת השמע ממוקמים בצד שמאל, ומתחתם כפתור פיזי המיועד להפעלה מהירה של Google Assistant. מה שהכי מפריע כאן הוא כפתור ההפעלה: LG מיקמה אותו אמנם בצד ימין, אבל ממש קרוב לחלקו העליון של המכשיר, במקום שקשה קצת להגיע אליו עם האגודל. אז נכון, ממילא אפשר לפתוח את המסך בלעדיו, בשימוש בקורא טביעות האצבעות האחורי, ועדיין, היה צריך למקם אותו בצורה חכמה יותר לדעתי.

LG G8s ThinQ. מסך נהדר (צילום: גד גניר)

מגרעת גדולה יחסית, אבל כזאת שמאכלסת רמקול, מצלמה, חיישן אינפרא אדום וחיישן נפח תלת ממד (צילום: גד גניר)


מכשירי הדגל של LG מגיעים לרוב עם מסכים איכותיים, ו-G8s ThinQ לא שונה מהבחינה הזאת. יש כאן מסך AMOLED בגודל 6.21 אינטש, ברזולוציית 1080 על 2248 פיקסלים. כן, זו רזולוציית FHD בלבד ולא 2K כמו במכשירים קודמים של LG, אבל זה לא באמת משהו שמבחינים בו ביום יום. המסך צבעוני מאוד, חד וקריא גם באור יום. יש לו את מצב ה-Always On היפה ביותר שיצא לי לפגוש עם מגוון עיצובים שניתן להחליף ולהציג עליו כשהוא כבוי. בחלקו העליון של המסך ממוקמת מגרעת בגודל לא צנוע, אבל לא נורא. היא מאכלסת בתוכה לא רק את מערך הצילום המתקדם שדיברתי עליו קודם, כי אם גם רמקול אפרכסת. ב-LG קוראים לשאריות המסך משני צידיה "מסך משני", מעין שריד ממכשירי העבר שלה כדוגמת ה-V10 וה-V20 שבאמת היו מצוידים בפיסת מסך נוספת מעל המסך הראשי, שניתן היה למקם בה קיצורי דרך ועוד. כאן מדובר פשוט ביכולת לשנות את העיצוב של צדדי המגרעת: להשאיר אותם כפי שהם, לעגל את פינות המסגרת, להשחיר את כל האיזור כדי לטשטש את גבולות המגרעת, ועוד. 

מערך הצילום האחורי של LG G8s ThinQ וקורא טביעות האצבעות הנהדר (צילום: גד גניר)


מערך הצילום הראשי של LG G8s ThinQ מגיע עם כל מה שהייתם מצפים למצוא במכשיר דגל: מצלמה ראשית ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, עדשה ברוחב סטנדרטי וצמצם ברוחב f/1.8, מצלמת 13 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.4, ומצלמת 12 מגה פיקסל לצילומי זום עם צמצם f/2.6. החומרה הזאת מתוגברת בתוכנה שכוללת בינה מלאכותית שמאפשרת צילום במצב פורטרט עם רקע מטושטש גם בוידאו, לשנות את זוית התאורה בתמונה ועוד. ה-LG G8s ThinQ מצלם מצוין: כמעט כל התמונות יצאו ממוקדות, מפורטות מאוד, עם גווני צבע יפים, בעיקר במצב צילום AI Cam שמגביר את הצבעוניות בתמונה, לעיתים על חשבון הריאליזם שלה. שתי נקודות תורפה שמצאתי בכל זאת במצלמה: בצילום בזוית רחבה, העיוות במסגרת התמונה מורגש יותר מבמכשירים אחרים, וניתן לראות זאת בעיקר בצילומי נוף, כאשר העננים בשמיים נמתחים בצורה מלאכותית. עניין נוסף: מכשירי דגל אחרים מגיעים עם צמצמים רחבים יותר, וכאן זה בא לידי ביטוי בעובדה שתמונות שצולמו בלילה חשוכות יותר, גם בצילום במצב חשיפה ארוכה. המצלמה הקדמית טובה, אבל דורשת יד יציבה כדי להגיע לתוצאות טובות. באופן כללי, עם חיישן אינפרא אדום וחיישן תלת ממד, הייתי מצפה לתוצאות טובות אפילו יותר.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל-G8s סוללה בקיבול של 3550mAh שיודעת לספק, לפי ההתנסות שלי, בממוצע כ-5.5 שעות מסך בין טעינה לטעינה. בפועל, בשימוש סטנדרטי זה תורגם לקצת יותר מיום שלם של שימוש סטנדרטי במכשיר, ובדר"כ סיימתי את רוב הימים כשמד הסוללה מראה בין 25 ל-30 אחוזים. המכשיר תומך בטעינה מהירה בתקן QC 3.0, ובטעינה אלחוטית בהספק של כ-18W. כהרגלה, LG מצטיינת בכל הקשור לשמע: למכשיר רמקול אחד בחלקו התחתון, ורמקול האפרכסת מתפקד כרמקול נוסף לצורך חויית שמע סטריאופונית. אם זה לא מספיק, שולבה במכשיר טכנולוגיית DTS: X Surround Sound שמאפשרת להגדיר את השמע כך שכשה-G8s מולכם, תוכלו לבחור אם לקבל הדגשה של השמע לצדדים, קדימה, או פשוט לקבל צליל רחב יותר. ההבדל בין המצבים השונים לא מאוד משמעותי, אבל מורגש. העוצמה של הרמקול חזקה באופן כללי, אבל אם יש לכם צורך בקצת יותר ווליום, ניתן לקבל את התוספת הזאת דרך וילון ההתראות בזמן שיחה. עוד נקודה לזכותה של LG בתחום הסאונד: בניגוד לרוב היצרניות בשוק, היא טרם ויתרה על שקע האזניות הסטנדרטי, בואו נחזיק אצבעות שתמשיך ככה.



LG G8s ThinQ (צילום: גד גניר)

(+)
  • מתפקד נהדר, זריז ויציב
  • רמקולים חזקים
  • זמן סוללה נאה

(-)
  • השליטה באמצעות מחוות ידיים בקושי עובדת
  • התראות מרגיזות
  • כפתור הדלקה וכיבוי במיקום בעייתי


ה-LG G8s הוא ממכשירי הדגל הזולים ביותר ש-LG אי פעם השיקה. מחירו עומד על 2690 ש"ח. ביחס למחירו של גלאקסי אס 8 ביבוא רשמי זה אכן זול משמעותית. יחד עם זאת, אם מכניסים למשוואה את העובדה שיש בשוק גם יבוא מקביל, או יצרנים אחרים שמציעים מכשירים זולים יותר עם חומרה דומה, הבשורה הזאת במחיר הופכת לקצת פחות דרמטית. כך או כך, מקבלים כאן תמורה נאה לסכום הזה. החידוש העיקרי כאן, השליטה באמצעות מחוות ידיים, נשאר בגדר גימיק שלא באמת תרצו להשתמש בו, אבל באופן כללי מדובר במכשיר מאוד כיפי לשימוש שמצטיין כמעט בכל תחום אחר.

8 תגובות

  1. "לשנות את תנוחת האצבעות לצורת צבת"... ענק!
    אוי, גד, אתה גדול. :-)
    המון תודה על סקירה מרהיבה ומעמיקה.
    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. בחיי שאלו הוראות ההפעלה של הפיצ׳ר הזה, לא ממציא כלום :)

      מחק
  2. במקום הגימיקים המיותרים האלה, LG היו צריכים לשים קורא טביעות אצבע מתחת למסך, להקטין/להעלים את המגרעת הענקית ולהציע את המכשיר במחיר נמוך יותר.
    ככה עוד היה להם סיכוי למכור.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חסיד גדול של קוראי טביעות אצבעות מתחת למסך, ולא שונא גדול של מגרעות. מעניין מהי התוספת שהלקוחות הפוטנציאלים משלמים כדי לכסות את עלויות הפיתוח של הגימיק הזה.

      מחק
  3. מה הבדל בינו לבין ה G8?

    השבמחק
    תשובות
    1. גודל ורזולוציית מסך, והבדלים קטנים במצלמה הראשית לטובת הג׳י 8

      מחק
  4. תודה על הסקירה. כל מתקפת היח"צ של היבואן המקומי של LG מיותרת לגמרי במחיר שהוא מעוניין לגבות על המוצר שלו. במחיר הזה אפשר לקנות גלקסי אס 10, נוט 9, אייפון XR 128GB. חזירות הזויה של היבואן

    השבמחק
  5. האם הרמקולים ומצלמת הסלפי הם אותו דבר כמו בG8 הרגיל? ומה יותר מומלץ.. אשמח לתשובות :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר