כזאת ניסיתי: Philips S9000 SP9861/16

בראש הקטלוג הבלתי נגמר של מכונות הגילוח של פיליפס, ניצבות המכונות מסדרה 9000, בעלת השם המחייב Prestige. הסדרה הזאת אמנם קיימת כבר מספר שנים, אך בשנה שעברה עברה רענון, במסגרתו הוצגו דגמים חדשים ומשופרים. השבוע החל היבוא הרשמי לישראל של שניים מדגמי הסדרה. כהכנה לכך, בשבועות האחרונים ניתנה לחלקים נרחבים מהפנים והצוואר שלי, ההזדמנות להכיר מקרוב את ה-SP9861/16, המכונה המתקדמת, והיקרה ביותר שיש ליצרנית להציע.


Philips SP9861/16, על משטח הטעינה האלחוטית שלה (צילום: גד גניר)


גולת הכותרת של המכשירים החדשים בסדרה הוא Nano-Tec, חלקיקי ננו שסכיני המכונה הועשרו בהם, ואמורים להגביר את החדות שלהם, ולשמור עליהם חדים לאורך זמן. הראשים יושבים על תושבת (Contour Detect) המאפשרת לכל אחד משלושתם לזוז בנפרד בלי תלות באחר, לנוע בתוך המסגרת הפנימית שלו, ואפילו התושבת עצמה מסוגלת לנוע, הכל כדי שהמכונה תוכל להתאים את עצמה לכל קימור בתוי הסנטר, הלסת והצוואר שלכם. לטענת פיליפס, המכונה מצויידת בחיישני Beard Adapt המסוגלים לסרוק את צפיפות השיער לא פחות מ-15 (!) פעמים בשנייה כדי להתאים את מהירות המנוע לגילוח מיטבי, שלפי הצהרת החברה מסוגל להתמודד אפילו עם זיפי זקן בני שבוע. 



איך Nano-Tec, Contour Detect ו-Beard Adapt מתפקדים בשטח? האמת שהצליחו להפתיע אותי לטובה. אין לי כמובן דרך להעריך אם הסריקה ה-12 בשניה ה-27 לגילוח אכן דייקה ואיפשרה למכונה להסיק שבאותו רגע נדרשת מהירות המנוע הגבוהה ביותר, אבל הגילוח עצמו אכן השאיר את העור שלי חלק מאוד. היא עשתה זאת בזמן קצר יחסית, בלי יותר מדי מעברים חוזרים, מה שמעיד בהחלט על יעילות הסכינים, ועל היכולת של המכונה להתאים את עצמה לתוי הפנים שלי.

שלושת ראשי הגילוח של SP9861/16 (צילום: גד גניר)


כמו בכל מכונת גילוח אחרת שהתנסיתי בה במהלך שנותיי כאדם בוגר, התחושה החלקה לא נמשכה מעל לפרק זמן של יממה אחת. מצד שני, התגלחתי מדי יום, ופעולת הגילוח לא גירתה את העור שלי וכמעט ולא נוצרה בו אדמומיות. למכונה שלושה מצבי מהירויות שניתן לשלוט בהם באופן ידני: המהירות הגבוהה ביותר מיועדת לגילוח מהיר, האיטית ביותר להגנה על העור מפני גירוי, והמהירות הבינונית לגילוח יומיומי. לאור היחסים הטובים שנרקמו בין העור שלי והמכונה, רוב הזמן עשיתי שימוש במהירות הגבוהה, בדר"כ על עור רטוב. בנוגע להבטחה לגבי זיפים בני שבוע, ייתכן ומדובר בעור ובזקן שלי, אבל הם איתגרו את המכונה ונדרשו מספר רב יותר של מעברים כדי להתמודד איתם, אך לא נרשמו עצירות או השתנקויות של המכונה. המכונה עצמה שקטה יחסית והרעש שהיא מייצרת בהחלט נסבל.

בורר המהירויות וכפתור ההפעלה של SP9861/16 (צילום: גד גניר)

Philips SP9861/16 (צילום: גד גניר)


למכונה מצורף טרימר, ראש קיצוץ המיועד לסידור פאות וזקן. מדובר בטרימר נפרד, שיש להרכיב במקום ראש הגילוח. הטרימר של SP9861/16 מגיע עם מסרק עם בורר של כחמישה גבהים, ואם רוצים קיצוץ קרוב במיוחד, ניתן לנתק את המסרק לחלוטין. זה החלק הכי פחות מלהיב במכונה: כבעליו של זקן צרפתי, לא הצלחתי להתרגל לקוצץ הזה ולהצליח לעצב איתו בצורה מדוייקת את הזקן. התחושה שלו על העור לא נעימה במיוחד והקיצוץ דרך המסרקים לא אפקטיבי מספיק. לסידור הפאות זה יספיק. כל מה שמעבר לכך, עדיף לעשות עם מכונה אחרת.

הטרימר של SP9861/16. לא מצטיין. (צילום: גד גניר)


כיאה למכונה מסדרת Prestige ה-SP9861/16 נראית נוצצת ויוקרתית. רוב גוף המכונה מצופה ניקל מבריק, כשבחלקו האחורי ישנו ציפוי גומי לאחיזה נוחה. בחלקה הקדמי ממוקם מסך גדול שמציג חיוויים שונים כמו מצב הסוללה ומצב הגילוח הנבחר. המסך יציג בבוא העת גם אזהרות כמו הצורך להחליף את הסכינים (לאחר שנתיים), על הצורך לנקות את המכונה ועוד. חיווי מצב הסוללה אגב, מוצג ברגע שמרימים את המכונה, ואין צורך להפעיל אותה כדי לדעת כמה אחוזי סוללה נותרו. מעל המסך ממוקם כפתור ארוך וצר המשמש כבורר המהירויות, וכפתור ההפעלה והכיבוי נמצא מעליו. היוקרה נגמרה ברגע שנדרשתי לנקות את SP9861/16: במשך מספר ימים התגלחתי וחשבתי שמספיק להזרים מים מהברז ישירות על ראשי הניקוי. רק כעבור מספר ימים של שימוש ושערות מיקרוסקופיות שעיטרו את השיש שעליה היא היתה מונחת הבנתי שכנראה אני מפספס כאן משהו. כדי לנקות אותה כראוי, צריך להפריד בכל פעם באמצעות הציפורן את חלקה העליון של התושבת שעליה יושבים שלושת ראשי הגילוח של המכונה, רק כדי לגלות בה כמויות של שיער שנלכד שם. ישנן מכונות, גם לפיליפס עצמה, המצוידות במעין תחנת עגינה שמנקה אותן, משום מה כאן בחרו לוותר על הפינוק הזה.


הקייס של SP9861/16. יתפוס לכם לא מעט מקום בתיק (צילום: גד גניר)


מה קיבלנו במקומה? משטח טעינה אלחוטי ונוצץ. הגברים של סוף העשור השני של המאה ה-21 לא אוהבים את הטרחה המייגעת של להכניס כבל טעינה לתוך השקע בגוף המכונה. אנחנו צריכים שישחררו אותנו מהעול הנורא הזה ולכן כדי לטעון את SP9861/16, כל  שצריך לעשות זה להניח אותה בעדינות על המשטח המצורף לערכה. מדובר במטען אלחוטי בתקן QI, מה שאומר שניתן להניח עליו את הסמארטפון שלכם (במידה והסמארטפון אכן תומך בטעינה אלחוטית) ולטעון אותו באלגנטיות ובאיטיות מייגעת. SP9861/16 תיטען ממצב של סוללה פרוקה לחלוטין לטעינה מלאה בתוך כ-3 שעות. כמו הרבה מכונות גילוח מודרניות אחרות, לא ניתן לטעון את המכונה ולהתגלח איתה באותו זמן, העניין הוא שכאן הטעינה איטית במיוחד. מצאתם את עצמכם ללא סוללה? 18 דקות טעינה יספיקו לכם לגילוח אחד לטענת פיליפס. מה זה אומר גילוח אחד במספרים? מהבדיקה שלי מדובר בכ-8 דקות של עבודה. כשהיא טעונה במלואה, הסוללה תספיק לכם לכ-60 דקות שימוש. מחפשים סיבות נוספות לא לאהוב את המטען האלחוטי? הנה עוד אחת: משטח הטעינה תופס נפח גדול יותר מכל מטען קונבנציונלי. בשל כך, גם קייס הנסיעות המצורף לערכה גדול במיוחד כדי להכיל בתוכו את כס המכונה, ויתפוס לכם לא מעט מקום בתיק.

(+)
  • גילוח קרוב, מהיר ואפקטיבי
  • לא מגרה את העור, לא משאירה אותו אדמומי
  • עיצוב יוקרתי, מסך גדול ואינפורמטיבי

(-)
  • הטרימר המצורף לא עושה את העבודה
  • ניתן לטעון את המכונה רק באופן אלחוטי, איטי, על משטח גדול יחסית
  • לא כולל תחנת עגינה המנקה את המכונה באופן אוטומטי

Philips SP9861/16 (צילום: גד גניר)

מחירה של SP9861/16 ביבוא רשמי עומד על 1467 ש"ח. הדגם המעט פחות יקר שהושק, SP9820/12 נמכר בישראל בכ-1390 ש"ח. ההבדל בין השניים מתבטא בדגם הזול בטעינה סטנדרטית ולא אלחוטית, ובטרימר פשוט יותר. באופן אירוני, שני המרכיבים האלו הם היחידים שלא משאירים רושם יוצא דופן וניתן בהחלט לוותר עליהם וללכת על המכונה הזולה יותר. מבחינת גילוח, באופן לא מפתיע מדובר במכונה נהדרת: הגילוח קרוב מאוד, מהיר ואפקטיבי מאוד ומשאיר אתכם עם עור חלק, לא מגורה, ובלי אדמומיות.

2 תגובות

  1. תודה על הסקירה.
    איך הגילוח בצוואר ובאיזור השפם, שם רוב מכונות הגילוח מתקשות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן שי!
      קצת קשה לי להעיד על גילוח איזור השפם, ובכן, כי יש לי שפם :) הדרך היחידה שבה התקרבתי עם המגונה לאיזור השפם היתה עם הטרימר שלה שכפי שציינתי תפקד בצורה בינונית מאוד. באשר לצוואר - המכונה תפקדה נהדר, וגילחה בצורה אפקטיבית מאוד, והיתה נעימה מאוד על העור.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר