כזה ניסיתי: Gillette Heated Razor

במשך שנים, אתרי מימון המונים נתפסו כפלטפורמה שאין לחברות גדולות ומבוססות מה לחפש בה. היתרונות של אתרים כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו היו רלוונטיים בעיקר ליזמים וסטארטאפים בתחילת דרכם, שרצו להביא אל השוק את המוצר הראשון שלהם עם סיכון והשקעה מינימלית. יצרניות גדולות עם מזומנים, מערך שיווק מבוסס ועצמאי ומותג מוכר לא חשבו שהן זקוקות לחממה הזאת. כל זה השתנה לפני שנתיים, כשחברות כמו Bose (עם ה-Sleep Buds), לגו, קוקה קולה ואחרות גילו יתרון אחד שלא חשבו עליו קודם: אתרי מימון המונים הם קבוצת מיקוד נהדרת, שמאפשרת להם לבצע ניסוי במוצרים חדשים, במסגרת מוגבלת מראש.


Gillette Heated Razor (צילום: גד גניר)


כך בא לעולם ה-Heated Razor של Gillette, או יותר נכון, של Gillette Labs, חטיבת היוקרה והחדשנות של החברה. ב-Gillette החליטו להכנס אל תחום חדש מבחינתם ולהציג לשוק סכין גילוח מתקדם, יוקרתי ויקר משמעותית יותר מכל סכין אחר שאי פעם מכרה. במקום להשיק אותו כמו כל סכין אחר של החברה, ה-Heated Razor החל את דרכו ב-Indigogo, שמכר כ-1200 אבות טיפוס של הסכין למשקיעים במוצר דרך הקמפיין. ב-Gillette הקשיבו למשתמשים, ליטשו את המוצר ובסיום הפרוייקט אף שלחו למשתמשים את הדגם הסופי של Heated Razor לאחר מקצה השיפורים. בימים אלו הוא מתחיל להימכר בישראל ולפני מספר שבועות הגיע אליי לבדיקה.



השאלה הלגיטימית ביותר שצריך לשאול לגבי המוצר הזה היא "למה". למה צריך לחמם את סכין הגילוח? התשובה של Gillette לשאלה הזאת היא "מגבת חמה". אני מעביר שלל כלי גיזום שיער על הצוואר שלי מאז גיל ההתבגרות ואיכשהו רק לאחרונה שמעתי על המונח הזה. מסתבר שגלבים נוהגים להניח על הסנטר של הפציינט מגבת חמה למספר דקות על מנת לרכך את העור והזקן ולהפוך את חויית הגילוח לנעימה יותר. לשם חותרת Gillette, ו-Heated Razor אמור לדמות את התחושה הזאת. בדף הקמפיין באינדיגוגו סיפקה Gillette מספר נתונים סטטיסטיים שאספה על מנת לתמוך ברעיון הלא שגרתי של סכין גילוח עם גוף חימום מובנה: כ-15% משתמשים במגבת חמה, כ-25% מתגלחים בזמן המקלחת, כ-34% מתגלחים אחריה, וכ-54 אחוז מהנשאלים מזרימים מים חמים על הסכין במהלך השימוש בה. 

הפס המוזהב הישר מתחת לחמשת הלהבים - זהו פס החימום של Gillette Heated Razor (צילום: גד גניר)


אז איך זה להתגלח עם Heated Razor? לא כמו עם מגבת חמה. בכל זאת, מדובר בסכין גילוח עם פס חימום צר מתחת לשורת הסכינים. אין סיכוי שגוף החימום הזה, במעבר קצר אחד, יוכל לחמם את העור ולרכך אותו כמו מגבת חמה. האם זה אומר שמדובר בגימיק מיותר? לא ממש. נהניתי מאוד מהגילוח עם הסכין הזאת ומרכיב הפינוק במוצר הזה בהחלט מורגש. התחושה היתה דומה יותר למה שמרגישים כששוטפים את הסכין גילוח מתחת לזרם מים חם מאוד במשך דקות ארוכות ואז מניחים אותו על העור כדי להנות משניות בודדות של מגע חם ונעים. מה ש-Heated Razor עושה זה לשמור על הסכין חם לאורך כל הגילוח. הסכין מתחמם בתוך פחות משנייה, לטמפרטורה של 50 מעלות. בעקבות פידבק שקיבלה מהנסיינים באינדיגוגו, הוסיפה ג'ילט גם את האפשרות לשנות את הטמפרטורה ל-43 מעלות. מאחר שמדובר בכל זאת בגוף חימום שאתם מצמידים לעור, בג'ילט דאגו לשלב בסכין מנגנוני הגנה כדי שלא תחליפו את הזיפים בכוויות. לצורך כך, הסכין מצויידת בארבעה חיישני חום ובקרה למניעת התחממות יתר.

מבט מקרוב על Flexdisc (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לגילוח, ה-Heated Razor עושה עבודה מצויינת לא יותר ולא פחות משאר הסכינים של Gillette. ראש הסכין יושב על מערכת בשם ™Flexdisc המתכווננת בהתאם לקימורי הלחיים שלכם כדי לוודא שפס החימום נשאר צמוד לעור לאורך כל הגילוח. ראשי הגילוח הם בעלי חמישה להבים, ולערכה מצורפים שניים כאלו. ראשי הגילוח מותאמים ספציפית לידית של Heated Razor, ויש בהם פתח מיוחד שמיועד לפס החימום. לכן, למקרה שתהיתם, אז לא, אין דרך לרמות את המערכת ולקנות עבורו סכינים זולים יותר. מחירה של חבילה עם 8 ראשי גילוח עומד על 199 ש"ח. זה אכן מעט יקר יותר מסכינים רגילים של החברה, אבל לא באופן קיצוני: לדוגמה, חבילה של ארבעה ראשי גילוח Fusion Proglide עולה כ-89 ש"ח, מה שאומר שסט של שמונה סכינים המותאמים ל-Heated Razor יעלה לכם כ-20 ש"ח יותר מכמות זהה של סכינים רגילים. 

Gillette Heated Razor (צילום: גד גניר)



כדי להשלים את החויה ובעיקר כדי לתת צידוק נוסף לשאלה למה הסכין הזה יקר כל כך, בג'ילט בוחרים להתייחס אליו כאל מוצר פרמיום, וככזה הוא מגיע עם עיצוב שגורם לו להראות כחלק מאבזור הפנים של מרצדס מייבאך. הידית עצמה משלבת מתכת וגומי לאחיזה נוחה, והיא נטענת אלחוטית על תחנת עגינה שנראית כמו כס קטן ומופרך כשחושבים שבכל זאת מדובר בסכין גילוח. טעינה מלאה אחת אמורה להספיק לכ-6 גילוחים בממוצע, אבל אין על הידית חיווי על מצב הסוללה. הייתי שמח גם אם תחנת העגינה היתה מגיעה עם מטען עם חיבור USB (כפי שזה היה ב-Philips S9000) כדי לחסוך את הצורך בעוד מטען, אבל כנראה שזה שיפור שיצטרך לחכות ל-Heated Razor 2. מן הסתם, למרות גוף החימום, ה-Heated Razor עמיד במים, וניתן להתגלח איתו גם באמבטיה, עם ג'ל, ולנהוג בו באותו אופן שהייתם נוהגים בסכין השגרתי והפריג'ידי שלכם.

Gillette Heated Razor על עמדת הטעינה האלחוטית (צילום: גד גניר)



(+)
  • החימום מורגש ומפנק בזמן הגילוח
  • ידית נוחה לאחיזה
  • טעינה אלחוטית, עמיד במים

(-)
  • 499 ש"ח (במסגרת מבצע!) לסכין גילוח. קראתם נכון.
  • הדיבור על "מגבת חמה" מוגזם
  • אין חיווי על מצב הסוללה, מטען שמתחבר לשקע USB היה יכול להיות נחמד כאן



כמה עולה התענוג? למי שתמך בפרוייקט באינדיגוגו, ניתנה בזמנו ההזדמנות לרכוש את הסכין בכ-378 ש"ח. מרגע שהפרוייקט הסתיים, המחיר, כרגיל, עלה: מחירו של Heated Razor בישראל עומד על 699 ש"ח. בעשרת הימים הקרובים הוא ימכר במסגרת מבצע השקה בסניפי רשת סופרפארם בכ-499 ש"ח. בין אם זה במחיר בהנחה ובטח אם זה במחיר הרגיל, לא מדובר ברכישה רציונלית ועם כל ההנאה שבגילוח, לא ניתן להצדיק רכישה שלו במחיר כזה. אני בספק אם מישהו בג'ילט משלה את עצמו שהסכין הזה יהפוך למוצר מיינסטרימי, ואני מעריך שהם מודעים לכך שקהל היעד של Heated Razor מוגבל בעיקר למתגלחים שיש להם הכל, או למי שרוצה לקנות להם מתנה יקרה.

5 תגובות

  1. מיותר בענק. חשבתי כך כבר כשקראתי את הביקורת הקודמת על המוצר (לא זוכר בדיוק איפה). סתם עוד דרך להוציא כסף מהלקוחות הפראיירים של ג'ילט. הם גובים סכומי עתק על הסכינים שלהם ובכלל.

    השבמחק
  2. מוצר מעולה שמיועד לאותם אנשים שמוכנים לשלם עליו בדיוק את מה שהיצרן דורש עבורו.
    אני לא רואה שום בעיה בכך שהוא עולה 500 ש"ח, גם לא הייתי רואה שום בעיה אם היה עולה 1000 ש"ח... בחיי.
    זה המחיר, זה המוצר. רוצה - תקנה. יקר לך מדי - אל תקנה. לא רוצה - אל תקנה.
    בחירה חופשית. שוק של צרכנים ויצרנים.
    אני מאוד מרוצה שמוצרים שכאלו משוחררים לאוויר העולם ומאוד שמח שאנשים שיש להם עודף של כסף בכיס (מסתבר) רוכשים אותו ומניעים את גלגלי הכלכלה העולמית.
    מבחינתי זה דבר מצויין.
    בתור מישהו שהכסף שלו מושקע במדד S&P500, כל צרכן שרוכש את המוצר הזה עוזר לערך של חברת ג'ילט (חברה בת של Procter & Gamble Company ) לעלות ולכסף שלי לתפוח.
    בהתאם לכך ואי לזאת אני ממליץ לכולם לרכוש את הסכין המאוד נגישה וזולה הזו וליהנות מגילוח שמעולם לא היה כמותו בעולם המודרני (כן, בטח...).
    בונימה לא צינית - אני סבור שאין פה שום חידוש גילוחי. ושמי שרוכש את הסכין הזו יש לו בעיות אחרות מהאם הסכין הזו באמת מגלחת כמו שאף סכים לא גילחה מעולם או What so ever.

    השבמחק
  3. פרייארים לא מתים.
    במחיר כזה אפשר לקנות אחלה מכונת גילוח

    השבמחק
  4. אז למה פשוט לא לשטוף את סכין הגילוח הרגיל במים חמים?

    השבמחק
  5. פשוט מוצר משעמם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר