כזה יש לי: מעמד למחשב נייד

למרות אפקט שטיפת המוח היעיל, לרוב אני מצליח להימנע מלקנות חפיצים אנונימיים שצצים בפרסומות בפיד הפייסבוק שלי. המוצר שהצליח הפעם לחדור את חומות הסקפטיות שלי היה מעמד למחשב נייד, מוצר שבכל סיטואציה אחרת הייתי כנראה נשאר אדיש אליו. הסיטואציה שהביאה אותי הפעם ממש לקנות היתה תחילת הגל הראשון של הקורונה אי שם בחודש מרץ: האשה והבנות בבית, ואני נזקקתי לפתרון שיאפשר לי להימלט אל פינה שקטה בבית ולעבוד בה בצורה נוחה. השולחן הזה הוא מוצר גנרי לחלוטין. אם היה מדובר במוצר אלקטרוני, עם רכיבי זיכרון, סוללה או תצוגה, אני מניח שהעדרו של מותג היה מפריע לי יותר, אבל זה בסה"כ משטח למחשב נייד, עם רגליות מתקפלות, זה לא אולטראבוסט, מה כבר יכול להשתבש?


מעמד למחשב נייד (צילום: גד גניר)


במבט לאחור קצת קשה להבין מה כל כך תפס אותי במוצר הזה. ייתכן שזה האופן שבו הרגליות מתקפלות ומאפשרות, על הנייר, מגוון מצבי עבודה. מצד שני, זו היתה תקופה שבה הייתי מחטא אריזות מזון מהסופר באמצעות מגבוני אקונומיקה, ומחמם בתנור מזון שהזמנו ממסעדות, אז קשה להגיד ששיקול הדעת שלי פעל כהלכה.




ולמרות שהיה מדובר בהחלטה די אימפולסיבית, הקפדתי על שני דברים, משלוח ותשלום: בגלל שהיה מדובר באתר בעברית רהוטה, הרשיתי לעצמי להניח שמדובר גם בספק ישראלי, והעובדה שלא היה כתוב באתר שום דבר שסותר זאת, חיזקה את תחושת הביטחון שלי שאני תומך בעסק מקומי. באותם ימים, כשסטטוס המשלוחים מסין היה עדיין לא ברור, העדפתי לשלם קצת יותר באתר ישראלי ולקוות שאקבל את המוצר בתוך פרק זמן סביר. מעבר לכך, אמנם מדובר באתר לא מוכר, אבל התשלום בוצע בפייפאל, כך שידעתי שאם תהיה איזושהי בעיה אני עדיין די מכוסה.


ככה החבילה הגיעה אליי (צילום: גד גניר)

אז ביצעתי את ההזמנה. האכזבה הראשונה היתה כשקיבלתי מייל אישור מהחנות, בעברית רהוטה כמובן שמציין את מספר המעקב. מספר מעקב שניתן לי הצביע על כך שמדובר במשלוח שיצא מסין. איכשהו הצלחתי לפספס את העובדה שזהו אתר Drop shipping, אתר מקומי שאוסף הזמנות ושולח אותן ממקום מרוחק. כך יצא שהזמנתי למעשה את אותו מוצר שיכולתי להזמין מאתרים מוכרים יחסית מחו"ל, מאתר לא מוכר מחו"ל, במחיר יקר יותר.


הזנתי את המספר שקיבלתי באפליקציית מעקב אחר משלוחים, ולא ניתן היה לקבל עבורו מידע. בשלב הזה זה עדיין לא היה מטריד, לעיתים לוקח זמן עד שניתן לראות איזושהי התקדמות, אבל ככל שנקפו הימים והמצב נשאר כשהיה, התחלתי לחשוש לגורל ה-160 ש"ח ששילמתי עליו. שבועיים לאחר ההזמנה פניתי אל שירות הלקוחות של האתר, ולא קיבלתי תגובה. שבוע לאחר מכן עשיתי ניסיון נוסף, ושוב נותרתי ללא מענה. בשלב הזה פניתי אל פייפאל וביקשתי לבטל את העסקה. פייפאל ביקשו ממני לפנות דרכם אל המוכר, ומשלא נתקלה תשובה, שוב, במשך כמה שבועות, ניאותו לבטל את העסקה ולזכות אותי במלוא הסכום.


מעמד למחשב נייד (צילום: גד גניר)



מבט מקרוב על הצירים במפרקי הרגליות של המעמד (צילום: גד גניר)


לפני כשבועיים, כמעט שלושה חודשים לאחר ביצוע ההזמנה וכחודש לאחר ביטולה, קיבלתי הודעה להגיע לסניף הדואר לאסוף חבילה שלא זיהיתי את מספר המעקב שלה. לא היה צורך להמתין עד לפתיחת החבילה כדי להבין במה מדובר. על הקופסה החומה והמעוכה, הופיע בבירור הכיתוב "Multifunctional Laptop Table". המעמד האובד הצליח להימלט מסין, מצא את דרכו אליי, והביא גם את אחיו התאום: מסתבר שהאתר הזה לא רק חלש במענה ללקוחותיו, הוא גם חלש במספרים, ושלח אליי משום מה שני מעמדים שכאלו במקום אחד.


למען ההגינות כלפי החברה הלא ידועה שמייצרת את המעמד הזה, אני רוצה לחלק את הביקורת עליו לשני חלקים: בעיות שנובעות מדרך החתחתים שכנראה עבר בדרכו אליי, ובעיות אובייקטיביות שנובעות מתכנון המוצר ורלוונטיות לכל מעמד כזה, גם אם יגיע אליכם תקין לחלוטין.


מעמד למחשב נייד (צילום: גד גניר)
מעמד למחשב נייד (צילום: גד גניר)


אתחיל ביחידה הספציפית שהגיעה אליי: המשטח עצמו, עליו מונח המחשב, הגיע מעוקם לחלוטין והיה צריך ליישר אותו. בנוסף, אחת הרגליות הגיעה מנותקת מהשולחן עצמו. אני לא טוען חלילה שככה נראים כל המעמדים האלו, אבל הצורה שבה הוא ניזוק יכולה ללמד משהו על האיכות הכללית של המוצר.


ברמה האובייקטיבית, המוצר הזה הוא בדיוק מה שהזמנתי, משטח למחשב נייד, עם רגליות מתקפלות. ברמה הפרקטית, מה שהזמנתי ונראה כה פשוט וגאוני בתמונות, פשוט לא עובד במציאות: לא משנה איך אני ממקם את השולחן, איך אני משנה את הזווית של הרגליות, הדבר הזה פשוט לא יציב, ומתנדנד בכל הקלדה. זה לא קורה רק כשאני מציב אותו על משטחים רכים כמו ספה או מיטה. גם על הרצפה הוא מתקשה לבצע את המשימה שעבורה נוצר. 


מעמד למחשב נייד (צילום: גד גניר)


בשלב מסוים תהיתי אם אני עושה משהו לא כשורה, וניסיתי לוודא שהזוויות שבהן אני בוחר אכן זהות בכל המפרקים משני צידי המשטח. זה תהליך מורכב שבו צריך להשוות כל הזמן בין הזוויות בין שני צידי השולחן, ולהאבק עם הלחצנים האסרטיביים של מפרקי הזרועות. עזבו רגע את העובדה שזה מאוד לא אינטואיטיבי והופך את מה שאמור היה להיות פתרון פשוט וקל לעבודה מזדמנת על המחשב, זה פשוט לא עזר: גם אחרי כל המאמץ הזה השולחן המשיך להתנדנד. אם כל זה לא מספיק, בקצה המשטח המרכזי ישנו סף שאמור למנוע מהמחשב להחליק למטה. נחשו מה, הסף הזה נמוך מדי, ונכשל במשימתו כמו כל המוצר הזה. השולחן הגיע עם משטח עכבר נפרד שצריך להרכיב על אחת הרגליות הכושלות. בעכברי Trackball שלא צריכים לנוע על המשטח, הדבר הזה יכול לעבוד, אבל עבור עכברים סטנדרטיים מדובר במשטח קטן מדי שאי אפשר באמת לעבוד איתו וכדאי לוותר עליו.


(-)
  • לא יציב, מתנדנד
  • השפה הקדמית לא גבוהה מדי והמחשבים עשויים להחליק מטה
  • שינוי הזוית ברגליות אינו נוח

לפיכך, אם זה לא היה ברור עד כה, מעבר לחווית הקנייה עצמה, מדובר במוצר גרוע בצורה יוצאת דופן, שבהחלט לא היה שווה את ההמתנה. החלק החיובי היחיד בכל האפיזודה הזאת הוא שבסופו של דבר לא שילמתי עליו שקל, אבל היי, אם מישהו מטעם האתר שעד כה לא טרח לענות לי מעוניין בכספו בחזרה, אני כאן.

4 תגובות

  1. איני מסכים איתך, יש לי את המוצר הזה זמן רב והוא נוח לתפעול, הסף מחזיק די טוב את המחשב והמתקן יציב ולא מתנדנד.

    השבמחק
  2. עוד אחד מני החוכמולים שמציע לרכוש בעברית - בעלות גבוהה - מוצר סיני פשוט. לרוב הצפייה הנכונה היא שלמרות ששלמת הרבה, תקבל את המוצר הזול והעלוב. כבר רשמת בטור הזה בעבר על WifiBooster נראה לי שזה באותו סגנון

    השבמחק
  3. לא להאמין כמה צריך להתאמץ כדי לשחרר לשוק מוצר כל כך כושל.

    השבמחק
  4. גד שלום.
    גם אני רכשתי שולן כזה בתחילת מגפת הקורונה מתוך מחשבה שאעבוד מהמיטה בבית. קניתי באליאקספרס. עלה 24 דולר. הגיע אחרי חודשיים, כשיצאנו מהסגר...
    אבל, אני מאוד אוהב את השולחן כי הוא מאפשר לי לעבוד בנוחות מהמיטה. גם אני לא הצלחתי לאזן אותו בתחילה, ואז מצאתי בתוך הקופסא דף הוראות שמסביר באיזה זוויות לשים את הרגליים. פעלתי בהתאם ומאז המחשב הנייד יושב בול, והכל מאוזן להפליא. מציע שתבדוק באליאקספרס באתרים שמוכרים את השולחן. בטח תוכל למצוא העתק של דף הוראות השימוש. אתה צפוי להנאה מרובה אם תצליח לאזן את השולחן.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר