כאלו ניסיתי: Sennheiser CX 400BT

לאחר שהשיקו שני דורות של אזניות True Wireless ועשו זאת עד כה רק במסגרת סדרת הפרימיום שלה, Momentum, החליטו בסנהייזר לנסות לפנות אל קהל עם כיסים פחות עמוקים. בספטמבר האחרון הם השיקו את CX 400BT, אזניות ללא כבל מקשר ביניהן, עם מספר פשרות בתחומים מסוימים לטובת מחיר קצת יותר אטרקטיבי. איפה קיצצו, כמה קיצצו והאם הן שוות את המחיר?


Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)




אתחיל מאיפה שלמרבה השמחה לא קיצצו בכלל, בחומרת האודיו. ל-CX 400BT יש אותם דרייברים משובחים בקוטר של 7 מ"מ שניתן למצוא גם ב-Momentum TW2, המייצרים טווח תגובה שנע בין 5 הרץ ל-21 קילוהרץ. איכות הצליל שמייצרת החומרה הזאת זהה למעשה לזו של דגמי הפרימיום שקדמו ל-CX 400BT, ואלו בהחלט בשורות משמחות כי מדובר בצליל באיכות נפלאה, עשיר, מפורט וצלול. כל טווחי הצליל כאן מציגים ביצועים מצוינים, אין שום דבר בצליל שחסר או תוקפני מדי כלפי האוזן, הבאסים חזקים אבל מרוסנים ובמינון הכי נכון שאפשר, והגבוהים והמיד מדויקים ונקיים. דרך אפליקציית Smart ניתן לשנות את האקולייזר, אבל כמו בדגמים הקודמים, גם כאן לא מצאתי צורך כלשהו לעשות זאת שכן הגדרות ברירת המחדל של האודיו מייצרות איכות שמע מעולה. האזניות תומכות גם בכל הפורמטים המתקדמים בהן תמכו הדורות הקודמיםaptX, SBC ו-AAC, מה שמבטיח צליל מפורט ועשיר. גם הביצועים בשיחות טלפון מעולים ונשמעתי חד וברור לצד השני בשיחה, גם באיזורים עם רוחות בעוצמה סבירה. 




מבחוץ, האזניות שומרות פחות או יותר על גימור דומה של פלסטיק שחור (או לבן, לבחירתכם), אבל ישנם כמה הבדלים נראים לעין: את העיצוב המעוגל החליף מבנה מרובע יותר, ואת הפאנלים החיצוניים המתכתיים שהיו ב-Momentum TW, ו-TW2 החליף גימור פלסטיק שחור מבריק. בניגוד ל-Momentum TW2, האזניות החדשות של סנהייזר אינן מתהדרות בתקן עמידות במים כלשהו ולכן מומלץ להמנע מפעילות גופנית מאומצת איתן או סתם ללכת איתן בגשם.  המבנה שלהן פשוט למדי, אבל יעיל. הן נוחות באזניים, קל למקום אותן בתוכן וביחס לאזניות True Wireless שאינן מגיעות עם סנפירי ייצוב, ה-CX 400BT יושבות בצורה יציבה מאוד באוזן.


Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)



סנהייזר עושה ב-CX 400BT שימוש בפקדי מגע כפי שעשתה גם בדגמי הפרימיום שלה. אני כמעט תמיד אעדיף לחצנים אמיתיים מאשר פקדי מגע, כשהאזניות של סנהייזר הן היוצא מן הכלל: הפידבק מיידי ומדויק להפליא. דרך האפליקציה של האזניות תוכלו גם לשנות את ברירת המחדל של תפעול הפקדים ולקבוע בעצמכם מה הקשה אחת, שתי הקשות או שלוש מבצעות. בנוסף, דרך האפליקציה תוכלו אפילו לקבוע לאיזה מכשיר (מבין המכשירים אליהם חיברתם את האזניות האלו בעבר) תתחברו עם האזניות בכל רגע נתון. זה עדיין לא המעבר החלק בין מכשירים שיש ב-AirPods, אבל זו תכונה שימושית שכמעט ולא רואים באזניות אחרות.


מה חסר? לא ניתן לעשות שימוש באזניה השמאלית בנפרד. האזניה הימנית משמשת כאזניית "מאסטר" שמזרימה את השמע אל השמאלית. להגנתן של ה-CX 400BT יאמר שזו תכונה שלא קיימת גם בדגמי הפרימיום של החברה. מצד שני, היא כן קיימת באזניות זולות בהרבה מה-CX 400BT. גם על ביטול רעשים ויתרו כאן, וזה פחות או יותר מתקבל על הדעת ברמת המחיר שלהן. מה שפחות מתקבל על הדעת זו ההחלטה לוותר גם על מצב "שקיפות", אשר מדגיש רעשי רקע וחוסך את הצורך לשלוף את האזניות מהאזניים כאשר רוצים להיות מודעים למה שקורה בסביבה. אגב, כאשר תשלפו את האזניות מהאזניים, המוזיקה לא תעצר, עוד אחד מהקיצוצים בפיצ'רים שנועדו להביא את האזניות האלו לרמת מחיר נסבלת יותר.


Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX 400BT (צילום: גד גניר)



ה-CX 400BT הצליחו לשרוד אצלי כ-6.5 שעות נגינה רצופות בממוצע, דומה מאוד למה שעשו בזמנו Momentum TW2 וקרוב מאוד ל-7 שעות שעליהן מצהירה היצרנית. קייס הטעינה יעניק לכם עוד כ-13 שעות שימוש, כ-8 שעות פחות מה-TW2. הקייס עצמו נראה קצת זול, עשוי כולו מפלסטיק שלא עושה רושם יוקרתי במיוחד, ואינו נטען אלחוטית. מצד שני, הוא קטן משמעותית וקל יותר מזה של דגמי האזניות הקודמים.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • נוחות באזניים
  • פקדי מגע מצוינים

(-)
  • אין מצב שקיפות
  • אין תקן לעמידות במים
  • לא ניתן להשתמש באזניה השמאלית לבדה

בימים רגילים ה-CX 400BT עולות 849 ש"ח. בתקופת חגי הקניות של נובמבר ניתן למצוא אותן ב-799 ש"ח, שזה אמנם זול משמעותית מדגמי הפרימיום של החברה, אבל עדיין יקר משמעותית מכמה וכמה אלטרנטיבות ראויות אחרות בשוק. אז כן, סנהייזר קיצצו לא מעט בבשר החי: העובדה שאין להן תקן עמידות כלשהו במים, העובדה שהמוזיקה אינה פוסקת כאתם מוציאים אותן מהאזניים, והעובדה שאתם בכלל צריכים להוציא אותן מהאזניים כי אין מצב שקיפות, בהחלט עשויות להעיק בשימוש יומיומי. מצד שני על מה שחשוב באמת לא התפשרו כאן: זמן הסוללה נשאר מכובד, השליטה באזניות נוחה מאוד, והכי חשוב, השמע כאן נפלא, בכמה רמות גבוה יותר מרוב מה שיש בשוק, בדיוק כפי שזה בדגמים היוקרתיים יותר של החברה.


1 תגובות

  1. תודה רבה גד!! חולה על ביקורות של אוזניות ובמיוחד על אלו שלך :)
    הייתי עדיין מעדיף ללכת על הפרימיום אני חושב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר