כאלו ניסיתי: Apple AirPods Pro

אם אתם חיים בתחושה שכולם מסתובבים עם AirPods באזניים אז התחושה הזאת בהחלט מגובה במספרים: לפי דוח של חברת Strategy Analytics, בשנה שעברה שלטה אפל ב-50% ממכירות אזניות True Wireless ברחבי העולם, כשכל שאר היצרניות משתרכות הרחק מאחור. תתפלאו, אבל הדוח הזה מציג נתון שערורייתי אפילו יותר: בשנת 2019, השנה שבה קטגוריית האזניות הזאת רשמה גידול של 200%, אפל נהנתה מ-71% מכל ההכנסות בקטגוריה. רגע לפני ש-2019 המוצלחת מבחינתה הסתיימה, הציגה אפל דגם חדש ומתקדם של האזניות האלחוטיות שלה, את ה-AirPods Pro.

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)


ה-AirPods Pro נוטשות את ראשי ה-EarPods האופייניים לאזניות החברה מאז 2012, ועוברות לתצורה הקונבנציולית (פחות או יותר) של אזניות In- Ear, עם ראשי סיליקון. למעשה, אפל דילגה עד כה על התצורה הזאת, וזו הפעם הראשונה שהיא משיקה אזניות עם ראשי סיליקון שנכנסים לתוך האוזן (לפני ה-EarPods, האזניות של אפל הגיעו בתצורה שכבר כמעט לא רואים כיום, EarBuds, אזניות In-Ear, אבל עם ראשים שטוחים שיושבים בפתחה תעלת האוזן). מה גרם לאפל לעשות זאת? כנראה ההבנה שראשי EarPods נכשלים בצורה מוחלטת בחסימת רעשים מהסביבה. מעבר לכך, ללא אטימה ראויה אין גם באסים, מה שמשפיע מאוד לרעה על איכות השמע. המבנה החדש אכן טוב יותר מהבחינה הזאת ומספק בידוד רעשים פאסיבי עדיף בהרבה על פני הדגמים הקודמים. עם זאת, השינוי הזה פוגע באחד האלמנטים שהפכו את ה-AirPods לכה פופולריות, המיידיות: ה-AirPods הרגילות הפכו לכלי עבודה יעיל משום שקל נורא לשלוף אותן מקייס הטעינה ולמקם אותן בתוך האוזן במהירות. אין צורך לדחוף אותן בכוח או לעשות פעולות מורכבות וממושכות כדי למקם אותן כהלכה בתוך האוזן, הן לא היו אוטמות אותה, הן לא היו מתקבעות בתוכה בצורה מאובטחת במיוחד, אבל היה נורא קל וזריז להכניס ולהוציא אותן מהאזניים. במסגרת הרצון של אפל לשפר משמעותית את האטימה ואת איכות השמע, ה-AirPods הפכו למעט מורכבות יותר לשימוש מהבחינה הזאת.



המוטות הלבנים שהיו סימן ההיכר של ה-AirPods הוקטנו בדגם ה-Pro משמעותית וגם נוטים פנימה לכיוון האוזן. על המוטות ישנם איזורים שטוחים רגישים ללחץ: הם לא נלחצים באמת, אבל זו הדרך שצריך להשתמש בהם, בלחיצה ולא בהקשה. לחיצה אחת מתחילה את ניגון המוזיקה, שתי לחיצות מדלגות על שיר ושלוש לחיצות מפעילות ומכבות את מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי. איך שולטים על עוצמת השמע? קוראים לסירי ומבקשים ממנה להנמיך או להגביר, או לחילופין אם לא נוח לכם לדבר אל סייעת דיגיטלית בפרהסיה, תמיד ניתן לשנות את העוצמה דרך המכשיר שאליו אתם מחוברים. המון חברות מסתבכות עם הלוגיקה של פקדי השליטה, רובן מגדירות סט לחיצות שונה לכל צד של האזניות והמשתמש צריך זמן מסוים כדי להתרגל ולזכור הכל. הסיבה לכך היא שברוב האזניות לא ניתן להפעיל קולית את סירי או Google Assistant, מה שמחייב הקצעה של מחווה ספציפית עבור ההפעלה שלהן. במקרה של ה-AirPods זה עובד נהדר ובאופן לא מפליא בכלל זה אינטואיטיבי להפליא. אגב, אם אתם קונים אותן כדי לעשות בהן שימוש יחד עם מכשיר אנדרואיד, הלחיצות יתפקדו באופן זהה, אבל סירי מן הסתם לא תענה לכם וגם לא Google Assistant, אם תהיתם.

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)


יתרון נוסף שתפספסו אם תרכשו אותן לשימוש באמצעות מכשיר אנדרואיד זה את החיבור המופלא שלהן עם האקוסיסטם של אפל. תהליך הצימוד הראשוני שלהן הוא כמו שדמיינו תמיד את העתיד: פותחים את הקייס וישר מופיעה על האייפון הודעה עם תמונה של האזניות שמציעה לכם לחבר אותן לטלפון שלכם. מרגע זה כל מכשירי האפל שלכם שמחוברים לאותו חשבון iCloud יכירו את האזניות בצורה אוטומטית בלי צורך בצימוד נוסף. בשל כך המעבר בין מכשירים גם קליל: אם האזניות בתוך האזניים שלכם ועברתם נניח מהאייפד למקבוק או שהתחלתם לצפות בטלויזיה דרך ה-Apple TV שלכם, תופיע התראה שמאפשרת לכם לבחור לעבור בין מקורות השמע. איפה החויה הזאת ואיפה כל זוג אזניות בלוטות' אחר בשוק שדורש ניתוק וחיבור ידניים, במקרה הטוב, או כיבוי של הבלוטות' במכשיר שסיימתם להשתמש בו על מנת למנוע מצב שהן מתחברות אליו בטעות. על כל הכיף הזה אחראי שבב ה-H1, הדור הבא של שבב ה-W1 שהוצג ב-AirPods הראשונות. החידוש הגדול בשבב הזה הוא תמיכה בתקן בלוטות' עדכני יותר (5.0 במקום 4.2), צריכת חשמל נמוכה יותר והאפשרות לקרוא לסירי דרך האזניות שלא היתה קיימת בדור הראשון של AirPods.

Apple AirPods Pro: מעבר לראשי סיליקון (צילום: גד גניר)

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)


כאמור, המבנה של כל ה-AirPods שקדמו לדגם ה-Pro הציעו אטימה גרועה למדי. ברגע שאין אטימה, אפשר לשכוח מבאסים, ובאופן כללי, איכות השמע נפגעת. העיצוב החדש של ה-AirPods Pro מטפל בדיוק בסוגיה הזאת אבל אפל לא הסתפקה רק בזה: ה-AirPods Pro כוללות סינון רעשים אקטיבי מתקדם שבאופן מפתיע עושה עבודה מאוד מרשימה, ביחס לאזניות In-Ear, בהן מנגנונים כאלו נוטים בדר"כ לאכזב. בכלל, נראה שהשאיפה של אפל לנתק אתכם מהסביבה היתה בראש מעייניה של אפל כאן, ודרך מכשירי iOS ניתן לקבל חיווי האם האזניות ממוקמות היטב בתוך האזניים והאם מתקבלת אטימה אופטימלית. מעבר לכך, החיישנים שבאזניות יודעים להתאים את הגדרות הצליל למבנה הייחודי של האוזן שלכם. לאור העובדה שלא התאפשר לי לשנות את מבנה האוזן שלי במהלך הבדיקה, אני נאלץ להסתמך על הבטחותיה של אפל כאן, אבל האטימה בהחלט תורמת לשיפור איכות השמע ביחס ל-AirPods הקודמות. השמע של ה-AirPods Pro פתוח, מפורט, וכעת גם מתהדר בבאסים שהיו כה חסרים בדגם הרגיל. ועדיין, כשמשווים אותן לאזניות אחרות ברמת המחיר הזאת, כמו ה-Momentum TW של סנהייזר או אפילו אזניות זולות משמעותית מהן כמו ה-Jabra Elite 75t, האזניות של אפל נמצאות בנחיתות מסוימת מהבחינה הזאת. הן רחוקות מלהשמע רע, אבל אם מתמקדים רק באיכות השמע, הייתי מצפה מאזניות ברמת המחיר הזאת להשמע אפילו יותר טוב. כאזניות לביצוע שיחות טלפון, הן מצויינות: כמעט בכל השיחות שקיימתי באמצעותן קיבלתי פידבק חיובי מאוד מהצד השני בשיחה, על כך שאני נשמע ברור ובעוצמה מספקת. האתגר היחיד שבו לא הצליחו לעמוד הוא שיחה באיזור עם רוחות חזקות במיוחד, אתגר שכמעט אף אזניה אחרת לא הצליחה לעמוד בו בצורה מכובדת. בניגוד לרוב האזניות בשוק, ניתן לעשות שימוש בכל אחד מהאזניות בנפרד, ואין כאן אזניה אחת ראשית.

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)


הסוללה של AirPods Pro במצב רגיל תספיק לכם לכ-4.5 שעות האזנה למוזיקה עם סינון רעשים מופעל. בטלו את סינון הרעשים ותזכו בעוד כחצי שעה של נגינה. הנתון הזה משקף חיי סוללה ממוצעים לקטגוריה, ובשימוש יומיומי לא הרגשתי צורך ביותר מזה. עולים למטוס לטיסה שתמשך זמן רב יותר? חמש דקות בקייס שלהן יזכו אתכם בכשעה של האזנה. הקייס שלהן יספק לכם טעינה של כ-20 שעות נוספות, ונטען דרך שקע Lightning או לחילופין באמצעות מטען אלחוטי בתקן Qi. 


(+)
  • אטימה פאסיבית ואקטיבית טובות
  • מעבר חלק ופשוט בין מכשירים
  • ניתן להשתמש בכל אזניה בנפרד

(-)
  • זמן סוללה ממוצע בלבד
  • איכות שמע שאינה מתאימה לאזניות ברמת המחיר הזאת
  • מעט יותר מורכב להכניס אותן לתוך האוזניים מאשר הדגם הקודם

ה-AirPods Pro יעלו לכם כ-1179 ש"ח ברשת iStore, יבואנית רשמית של אפל בישראל. זה לא זול, אבל אם הייתי הבעלים של יותר ממוצר אפל אחד בבית, אלו האזניות שהייתי רוצה שיהיו לי. איכות השמע אמנם עדיין אינה הולמת את המחיר, אבל היא לא רעה בפני עצמה. מה שכל כך מלהיב באזניות האלו זה מה שמסביב: התפעול הקל, המעבר החלק בין מכשירים, היכולת להשתמש בכל אזניה בנפרד, היכולת לפנות אל סירי דרכן בלי צורך ללחוץ על כלום, ואפילו ביטול הרעשים האקטיבי שעושה עבודה טובה. בעלי מכשיר אנדרואיד? האזניות האלו יעבדו לכם, אבל על הדרך תפספסו את רוב הפיצ'רים שציינתי כאן (שעובדים רק במכשירים של אפל), מה שהופך אותן לעסקה הרבה פחות אטרקטיבית.

9 תגובות

  1. תודה על הסקירה.
    הדבר הכי קרוב שיש לאוזניות האלה באנדרואיד הן Samsung buds שעושות עבודה טובה אבל הן עדיין לא airpods.

    השבמחק
    תשובות
    1. ה- Galaxy Buds ממש טובות , יז לי אותן והן מצויינות. לדעתי הן שווי ערך ל-airpods 2 והGalaxy Buds+ לדעתי יכולות לתת פייט רציני ל-AirPods Pro.

      מחק
  2. הי גד,
    אמנם הן לא מיועדות לספורט אבל האם אפשר לדעתך לרוץ איתן?

    השבמחק
    תשובות
    1. מניסיון , יותר טוב מכל אוזניות אחרות

      מחק
  3. Getting bass on earphones, dream come true lol.

    https://aab-edu.net/

    השבמחק
  4. איזה אוזניות הכי טובות למוזיקה??
    כאילו עם איכות שמע הכי טובה שיש...

    השבמחק
  5. תודה רבה על הביקורת המקיפה על האוזניות

    קיימות בשוק אוזניות אלחוטיות שלא כולם מכירים של האוואי freebuds 3
    אשמח שתסקר אותם זה אוזניים אלחוטית שמתאימה בול לאנדרואיד ולא נופלת מהאיירפודס

    השבמחק
  6. רק תיקון..אפל בעבר מכרה אוזניות in ear עם ראשי סיליקון כדגם פרימיום בעל 2 דרייברים כך שהאירפודס פרו הן לא הראשונות שלהם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר