כאלו ניסיתי: +JBL Club Pro TWS

באוקטובר האחרון הכריזה JBL על שני דגמי אזניות TWS חדשים. היצרנית האמריקאית אינה חדשה בקטגוריה הזאת, אבל הדגם הבכיר מבין השניים, +JBL Club Pro מכוון גבוה, היכן שנמצאות אזניות כמו AirPods Pro ו-Momentum TW2, ומציע בין השאר את התכונה המהווה כרטיס כניסה למועדון הפרמיום של אזניות True Wireless: ביטול רעשים.


JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



כפי שמרמז שמן, יש כאן תמה של מועדונים. +Club Pro עוצבו, לטענת JBL, באופן שאמור להזכיר אזניות מקצועיות של אמנים אם כי אני לא ממש רואה את הדמיון. מדובר באזניות די ממוצעות במימדיהן ובמשקלן, נטולות סנפירי ייצוב, שמסתמכות על עיצובן כדי להשאר באזניים שלכן. הן נוחות למדי אבל אם אתם זקוקים לאזניות ספורט, אני יכול לחשוב על לא מעט אזניות אחרות שיתפסו בצורה אסרטיבית יותר בתוך האוזניים שלכם.




השליטה באזניות מתבצעת באמצעות הקשות על משטחי מגע בצד החיצוני שלהן. הן מגיבות היטב למגע, ואפילו ניתן להגדיר לכל אזניה בנפרד סט שונה של פעולות, אבל העסק מבלבל קצת. כששיחה נכנסת או נמצאת בעיצומה, התפקוד קבוע: מענה לשיחה או ניתוק שלה מתבצע באמצעות הקשה כפולה ומגע ממושך מאפשר דחייה של שיחה נכנסת או השתקה של המיקרופון בזמן שיחה. העניינים מתחילים להסתבך כשאתם צריכים להחליט מה אתם רוצים שהמגע באזניות יעשה בשאר הזמן: אתם יכולים לבחור או בשליטה על ניגון המוזיקה, או שליטה על רמת המודעות לרעשי רקע, או על עוצמת השמע או על הסייען הקולי של הסמארטפון שלכם (גוגל אסיסטנט או אלקסה). אתם יכולים לבחור שבצד ימין השליטה היא על הסייען הקולי ובצד שמאל על ניגון המוזיקה, אבל אז לא תוכלו לשלוט דרך האזניות על עוצמת השמע ועל רמת המודעות לרעשי הסביבה ותצטרכו לעשות זאת דרך האפליקציה. כדי להפעיל את הסייען הקולי, תתבקשו לחבר אותו ל-Google Assistant, אבל מאותו רגע הן יזוהו במהירות בכל מכשיר אחר שאתם מחוברים אליו עם חשבון הגוגל שלכם.


תפריט שליטה על האזניות באפליקציה



 ל- +Club Pro דרייברים בקוטר 6.8 מ"מ, שמייצרים טווח תדרים שנע בין 10 הרץ ל-20 קילוהרץ. עוצמת השמע המקסימלית לא תאפשר לכם לקרוע את עור התוף, אבל לא נתקלתי במצב שבו נזקקתי באמת ליותר ממה שיש לאזניות האלו להציע. המפרט הטכני של האזניות מציין שהאזניות תומכות ב-Bluetooth 5.1, אבל אין אזכור של תמיכה בפורמטים מתקדמים להזרמת מוזיקה  בבלוטות' כמו AAC או aptX, וגם המכשירים אליהם חיברתי אותן לא זיהו תמיכה כזאת. ועדיין, גם בלי זה, השמע שלהן מהטובים שיצא לי לנסות לאחרונה: צליל מפורט, מדויק, עשיר בבאסים וכיפי באופן כללי. ניתן לשנות את אופי הצליל בהאזנה למוזיקה לאקולייזרים שהוגדרו מראש ע"י אושיות בסצינת המועדונים כדומת ארמין ואן ביורן, טייגרלילי, סונארי ג'יימס ואחרים, לבחור בסטים המותאמים לג'אז, פסנתר או שירה, או להגדיר בעצמכם את האקולייזר האישי שלכם.


ההפתעה החיובית ביותר לגבי +Club Pro נרשמה בכל הקשור לאיכות שיחה: ביצעתי איתן שיחות מתוך שוק הומה אדם בעודי עם מסיכה והצד השני התקשה להאמין שאני מדבר איתו באמצעות אזניות. בהזדמנות אחרת כשעברתי ליד אתר בניה, הצד השני דיווח שאמנם שומעים מעט רעשי רקע אבל בהחלט אפשרי לנהל ככה שיחה. ל +Club Pro אין אזניית "מאסטר", מה שאומר שבאפשרותכם לשלוף במקרה הצורך את אזניה ימין או שמאל מהקייס ולעשות בה שימוש בנפרד לשיחות, תכונה נדירה יחסית שלפעמים נעדרת מאזניות יקרות יותר מאלו.


JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



מה לגבי ביטול רעשים? בודדות אזניות ה-In Ear בשוק שמספקות ביטול רעשים ראוי, וה-+Club Pro לא יוצאות דופן. יש ביטול רעשים, ללא ספק, אבל הוא מאוד מאוד עדין ומנמיך בעיקר רעשי רקע בתדר נמוך. זה יוצר ניתוק מסוים מהסביבה, אבל רחוק מאוד ממה שיש לאזניות כמו Bose QuietComfort Earbuds, ואפילו AirPods Pro להציע, וביטול הרעשים הוא בהחלט לא מנקודות החוזק של האזניות האלו. 


בצד השני של הסקאלה, ניתן לשלוט ברמת המודעות לרעשי הרקע. בניגוד לביטול הרעשים האקטיבי המינורי, האטימה הפאסיבית טובה מאוד, לפעמים טובה מדי, ו-JBL מאפשרת למשתמשים לבחור במקרה הצורך אם הם מעוניינים לשמוע את כל רעשי הרקע או לחזק רק את רעשי הדיבור. אישית, לא הבחנתי בהבדל משמעותי בין שני המצבים האלו, אבל שניהם עושים את העבודה ומאפשרים להשאיר את האזניות בתוך האוזניים ועדיין לשמוע היטב מה קורה בחוץ.


JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)

JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



זמני הסוללה של +Club Pro מעולים: כמעט 6 שעות בהאזנה רציפה, ועוד שלוש טעינות מלאות דרך קייס הטעינה, במידה ואתם עושים שימוש בביטול הרעשים. אם 6 שעות זה לא מספיק לכם, באפשרותכם לכבות את ביטול הרעשים ולקבל כ-8 שעות האזנה רצופה. דרך האפליקציה תוכלו לראות בכל רגע נתון את רמת הטעינה של כל אזניה בנפרד ושל הקייס. קייס הטעינה של +Club Pro מעט שמנמן, אבל בגודל סביר. הוא מאפשר טעינה דרך שקע USB-C כיאה לאזניות בשנות ה-20 של המאה ה-21, וגם באמצעות מטען אלחוטי כיאה לאזניות בסגמנט הפרמיום אליו האזניות האלו שואפות. טעינה מלאה של הקייס והאזניות בתוכו אורכת כשעתיים, אבל אם הסוללות באזניות פרוקות לחלוטין, טעינה של כ-10 דקות תיתן לכם כשעה של האזנה. 


JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)

JBL Club Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



(+)

  • איכות שמע מצויינת במוזיקה ובשיחת טלפון

  • זמן סוללה ארוך

  • אפשרות להשתמש בכל אזניה בנפרד


(-)

  • ביטול הרעשים כמעט ואינו מורגש

  • שליטה באזניות דרך משטחי המגע - מבלבלת משהו


מחירן של +Club Pro אצל באג, היבואנית הרשמית, עומד על 799 ש"ח, יקר יותר מכל זוג אזניות TWS אחר של המותג בעבר, אבל די בצדק: אמנם ביטול הרעשים לא מרגש במיוחד, והן לא אידיאליות לספורט אבל מכל בחינה אחרת כמעט מדובר באזניות מעולות שמספקות סאונד מצוין, ביצועים מעולים בשיחות טלפון, זמן סוללה ארוך ופינוקים אחרים שבהחלט מציבים אותן בליגה של הגדולים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר