כזה ניסיתי: Oppo Reno 6 5G

סוף הרבעון הראשון של 2021 היווה ציון דרך עבור יצרנית הסמארטפונים הסינית Oppo: לראשונה בתולדותיה הצליחה להעפיל למקום הראשון ברשימת המותגים הנמכרים ביותר בשוק הסיני. את הפרחים Oppo יכולה לשלוח למחלקת המדינה האמריקאית שהחליטה להצר את צעדיה של מובילת השוק הסיני (וכמעט העולמי) עד לפני זמן לא רב, Huawei. לאחר שנסגרו בפניה הדלתות לערכות שבבים חדשות, ובייחוד כאלו התומכות בדור חמש, נאלצה Huawei לתעדף מכשירי דגל, וכך יצא שויתרה למעשה על שוק מכשירי הביניים תומכי דור 5 לטובת יצרניות אחרות. מי שכאמור מינפה את המצב הזה בצורה האפקטיבית ביותר בתחילת 2021 היתה Oppo. כעת, מגיע לישראל הדור החדש ביותר של מכשירי הביניים שלה, Oppo Reno 6 5G.

Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)



כמו יצרניות רבות בשנתיים האחרונות, גם Oppo בחרה במדיהטק הטיוואנית שתספק לה את ערכת השבבים שעליה יתבסס ה-Reno 6 5G. ערכת השבבים היא Dimensity 900 5G, אשר תומכת, כצפוי, ברשתות דור 5. היא בעלת 8 ליבות: שתי ליבות במהירות 2.4 גיגה הרץ ועוד שש במהירות 2.0 גיגהרץ והיא בנויה בארכיטקטורת 6 ננו מטר. בשימוש יומיומי לא הבחנתי בשוני כלשהו במהירות בין המכשיר הזה לבין ה-OnePlus Nord 2 המצויד בערכת השבבים החזקה ביותר של מדיהטק, ה-Dimensity 1200. ה-Reno 6 Pro זריז, יציב, לא מתחמם בצורה יוצאת דופן ומתפקד נהדר באופן כללי. המקום היחיד בו ניתן היה לחוש הבדל מסוים היה בביצועי הגיימינג, ביכולת לתמוך בקצבי רענון גבוהים ובזמני הטעינה של משחקים. חשוב לי להדגיש: המכשיר הזה לא רע לגיימינג, להיפך, אפילו בהיבט הזה הוא עושה את העבודה ומאפשר חויית משחק טובה מאוד, פשוט יש בשוק כאלו שמעט עדיפים עליו מהבחינה הספציפית הזאת. המכשיר הגיע אליי בגרסתו הבסיסית הכוללת 128 גיגה אחסון ו-8 גיגה RAM. עד לפני זמן לא רב, אפשרות הרחבת הזכרון היחידה שניתן היה להעלות על הדעת היתה הרחבת נפח האחסון. בשנים האחרונות היצרניות לאט לאט מפסיקות לתמוך באפשרות הזאת, אבל מכשירי Oppo מציעים אפשרות הרחבה דווקא לזכרון ה-RAM. מערכת ההפעלה של המכשיר, ColorOS 11.3 המבוססת על אנדרואיד 11 מציעה את האפשרות להסב חלק מנפח האחסון לטובת הרחבת נפח זכרון ה-RAM של המכשיר. לא נתקלתי בשום מצב שבו חשתי צורך בהרחבת הזכרון המרווח גם ככה, ואם לומר את האמת גם כשהרחבתי בשביל הכיף את הזכרון לא חשתי בהבדל כלשהו בביצועים, אבל נחמד לדעת שיש אופציה כזאת. ColorOS הוא מהממשקים הנוחים והמהנים ביותר לשימוש של אנדרואיד. הוא כולל לא מעט אפשרויות התאמה אישית, אך מסודר בצורה הגיונית ולא מעמיס על המשתמש בנוטיפיקציות מיותרות או ביותר מדי אפליקציות צד ג'. למקרה שתהיתם, יש כאן מקליט שיחות מובנה במערכת. יש לזכור להפעיל אותו ידנית בתחילת השיחה והשיחות נשמרות על אחסון המכשיר.




ציינתי זאת בעבר בביקורות על מכשירי Oppo: ליצרנית הזאת חשוב שהמכשירים שלה (לא משנה באיזו קטגוריה) יראו טוב, וה-Reno 6 בהחלט עונה על הקריטריון הזה. הוא נראה מעולה לא רק ביחס למכשירי ביניים כי אם גם ביחס למכשירי דגל. Oppo אמנם שאבה כמויות נכבדות של השראה מעיצוב סדרת ה-iPhone 12, אבל זה לא משנה את העובדה שהתוצאה מרהיבה ביופיה: מכשיר צר ודק יחסית, עם מסגרות ישרות ושולי מסך דקיקים. הוא לא נעים במיוחד לאחיזה עם הזויות הישרות האלו, אבל הוא כל כך יפה שאני יכול להחליק לו את זה. גב המכשיר שטוח לחלוטין (למעט מערך הצילום שבולט החוצה מעט) ומגיע בגימור ירקרק שמחזיר אור במגוון צבעים בהתאם לזוית בה אתם אוחזים בו. ההשראה היא לא רק במראה האטרקטיבי, היא באיכות הכללית של ההרכבה והחומרים ו-Reno 6 5G בהחלט משדר יוקרה גם בתחושה כשמחזיקים אותו ביד. התלונה היחידה שיש לי מהבחינה הזאת קשורה לעובדה ש-Oppo לא ממגנת, לפחות לא באופן רשמי, את המכשיר בפני חדירת מים ואבק וחבל.


Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)






Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)




ל-Oppo Reno 6 5G מסך AMOLED בגודל 6.43 אינטש המציג רזולוציה של 1800 על 2400 פיקסלים, מצופה בגורילה גלאס 5. כצפוי, המסך נראה מצוין, ומציע גם מנגנון רענון תמונה בתדר 90 הרץ, שהופך את האנימציות והגלילה לחלקות וחדות יותר. קורא טביעות האצבעות משולב במסך ומתפקד נהדר - עם התנהגות ייחודית שלקח לי קצת זמן להתרגל אליה: הוא דורש נגיעה קצרה מאוד עם האצבע כדי לשחרר את הנעילה. ניתן להשאיר את האצבע על הקורא ולחכות שהמכשיר ייפתח, אבל באופן משונה זה קורה מהר יותר כשאתם פשוט טופחים עם האצבע על המסך ומרימים מיד. כך או כך, הקורא כמעט ולא מפספס או נכשל בזיהוי האצבע, ועובד מעולה.


Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)


Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)


Oppo Reno 6 5G (צילום: גד גניר)




מערך הצילום הראשי של Oppo Reno 6 5G כולל שלוש מצלמות: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם רחב במיוחד f/1.7, מצלמה עם עדשה אולטרה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. בטווח המחיר של Oppo Reno 6 5G אפשר היה לצפות שהמערך יכלול גם מייצב תמונה אופטי, אבל יצא לי להתקל במכשירים יקרים ממנו שמסתדרים לא רע גם בלעדיו. העדרו של מייצב תמונה לא מונע ממנו להציע ביצועים נאים בזום, כל עוד התאורה הסביבתית חזקה יחסית, וכל עוד לא משתמשים במצב הזום המקסימלי, X10 שמנפיק תמונות מעובדות באופן מוגזם. ברגע שהתאורה פחות אידיאלית, עדיין מקבלים תמונות חדות עם גווני צבע מדויקים למדי, אבל מאבדים המון פירוט, ומבחינים היטב בעיבוד יתר. המצלמה הקדמית, ברזולוציית 32 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 עושה גם עבודה לא רעה, אם כי מבט מדוקדק בתמונות בגודל מלא מבליט משהו מלאכותי בעיבוד התמונה, אם כי זה לא שונה במיוחד מהתוצרים של מכשירים אחרים בקטגוריה. בסה"כ מדובר במכשיר עם יכולות צילום לא רעות, אבל אין כאן הפתעה יוצאת דופן. גם אם מדובר במצלמה שתספק את רוב המשתמשים, במחיר בו נמכר Oppo Reno 6 5G הייתי מצפה לקבל תוצאות טובות יותר מהבחינה הזאת, ובהחלט ניתן למצוא בשוק מכשירים בטווח המחיר שלו (ואף זולים ממנו) שמציעים ביצועי מצלמה עדיפים.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



תחום אחד בו ה-Oppo Reno 6 5G דווקא כן מצליח להתבלט מאוד לטובה הוא בסוללה: הסוללה עצמה מגיעה עם קיבול מעט קטן מהממוצע, 4300mAh, אבל הצלחתי לסחוט מהסוללה הזאת כמעט 8 שעות מסך בממוצע. זה המון. כמה המון? בין שעה לשעה וחצי יותר מכל סמארטפון דור 5 עם קצב רענון מסך גבוה שיצא לי לבדוק לאחרונה, והשבחים מגיעים ככל הנראה לערכת השבבים שמנהלת את צריכת החשמל של המכשיר בצורה חכמה, מבלי שזה יורגש או יפריע לשימוש במכשיר ביום יום. אם זה לא מספיק, Oppo מספקת בערכת המכשיר את מטען ה-SuperVOOC 2.0 שלה התומך בטעינה בהספק של עד 65W מה שמאפשר לטעון את סוללת ה- Reno 6 5G במלואה בתוך קצת פחות מחצי שעה. טעינה אלחוטית אין כאן, כפי שזה ברוב מכשירי הביניים בשוק.  ל-Reno 6 5G רמקול בודד שמפיק איכות ועוצמת שמע ממוצעים בלבד, וגם אם המיקרופון שלו מאפשר לצד השני לשמוע אתכם בבירור, עוצמת הרמקול עצמה לא גבוהה מספיק לניהול שיחות דרכו בזמן נהיגה ברכב. שקע האוזניות כך נראה, הולך ונעלם גם ממכשירי ביניים, וכך גם המקרה כאן.


(+)
  • עיצוב יפיפה
  • מסך איכותי
  • זמן סוללה ארוך במיוחד ביחס לקטגוריה וטעינה מהירה להפליא


(-)
  • ירידה דראסטית בפירוט התמונות בתאורה לא אידיאלית
  • לא עמיד למים
  • רמקול יחיד

ה-Oppo Reno 6 5G הוא מכשיר יפיפה עם מסך נהדר וסוללה יוצאת דופן לטובה בביצועיה ובמהירות הטעינה שלה. מעבר לכך, גם בתחומים בהם הוא לא מבריק במיוחד, הוא גם לא ממש מפשל. הבעיה שלי איתו היא בעיקר בתמחור, או יותר נכון, במה שמקבלים תמורתו: 1999 ש"ח (ביבוא רשמי של רונלייט) זה מחיר גבוה ביחס למכשיר ביניים, ובמחיר הזה הייתי מצפה לקבל גם מיגון רשמי למים, רמקולים סטריאופוניים וביצועי מצלמה משכנעים יותר, פינוקים שאת חלקם (אם לא כולם) ניתן למצוא לפעמים במכשירים אפילו זולים יותר.

6 תגובות

  1. מעולה, תודה
    אביב

    השבמחק
  2. לדעתי במחיר הזה עדיף לקנות את הגאלקסי S20 FE

    השבמחק
  3. סקירה מעניינת.
    גד- מה היית ממליץ כמכשיר ביניים עד 2000 ש"ח , שמה שחשוב זאת מצלמה, איכות שיחות ושימוש שגרתי במיילים ובווטסאפ
    בתודה מראש
    עופר

    השבמחק
  4. האם יש הקלטת שיחות מובנת לטלפון.תודה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר