כזה ניסיתי: OnePlus Nord 2 5G

לאחר שנים בהן הדירה את עצמה משוק מכשירי הביניים, פס הייצור של OnePlus פולט בשנה האחרונה מכשירים מסדרת Nord, סדרת הביניים של החברה, בקצב מרשים. לאחר ארבעה מכשירי Nord שונים ברמות מחיר שונות, ה-Nord 2 5G הוא הדור הבא של המכשיר שהחל את הסדרה, והוא מייצג שני ציוני דרך משמעותיים בדרכו של המותג הסיני: זהו המכשיר הראשון שיוצא לשוק לאחר האיחוד עם חטיבות  של המותג  Oppo (גם הוא מבית BBK), וזהו המכשיר הראשון אי פעם של החברה שמגיע עם ערכת שבבים של היצרנית הטיוואנית MediaTek.

OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)



הבחירה במדיהטק מגיעה על רקע המחסור העולמי בשבבים. מדיהטק הצליחה לנהל את הזמנותיה מקבלני משנה באופן יעיל ונפגעה פחות מיצרניות אחרות, מה שהפך אותה, אחרי שנים בהן השוק נשלט ע"י קוואלקום האמריקאית, לאלטרנטיבה שיותר ויותר יצרניות בוחרות בה, במיוחד כשמדובר בערכות שבבים עבור מכשירי דור חמש. יותר מכך: היא הצליחה להפוך באפריל השנה לספקית ערכות השבבים לסמארטפונים הגדולה בעולם. ערכת השבבים שנבחרה עבור Nord 2 5G היא Dimensity 1200, ערכת שבבים תומכת דור 5 שמציגה מספרים דומים מאוד לאלו של ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום,  Snapdragon 888. ערכת השבבים של מדיהטק למכשירי הדגל היא בעלת 8 ליבות: ליבה אחת הפועלת במהירות 3 גיגה הרץ, שלוש ליבות נוספות של 2.6 גיגהרץ ועוד ארבע במהירות של 2 גיגהרץ. המספרים האלו גבוהים ביחס לאלו של ערכת השבבים למכשירי הדגל של קוואלקום, אבל היא עדיין נחשבת לעדיפה על זה של מדיהטק הודות לארכיטקטורה מעט מתקדמת יותר (5 ננו מטר לעומת 6) יחד עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, המכשיר מתנהג באמת כמו מכשיר דגל לכל דבר: מגיב מהר, יציב הכל עובד חלק, וחויית הגיימינג במכשיר, לפחות מבחינת הביצועים, זהה פחות או יותר לזו שתקבלו במכשירים המצוידים במעבדים החזקים של קוואלקום. בינינו, קשה להבחין בהבדל כלשהו בהתנהגות שלו ביחס ל-OnePlus 9, אחד משני מכשירי הדגל של החברה. אחסון המכשיר העומד על 128 גיגה, לא ניתן להרחבה, כרגיל אצל OnePlus.




אחד השינויים שהביא איתם האיחוד עם Oppo הוא מיזוג מחלקות התוכנה של שני המותגים. למעשה, גרסאות האנדרואיד של שתי החברות, Oxygen ו-ColorOS חולקים המון מאותו קוד, אבל הממשק של OnePlus לא השתנה בדבר ולא תחושו בהבדל כלשהו בחויית השימוש. הוא כולל את אותן אפשרויות התאמה אישית נרחבות שהופכות אותו לאחד הממשקים האהובים בשוק. אפליקציית מסך הבית מציעה משגר אפליקציות מאוד נקי ופשוט, ללא התחכמויות, או תוספות מעיקות. התפריטים מסודרים בצורה הגיונית מאוד וקל להתמצא בהם ולהגיע בקלות למה שחיפשתם. הממשק כבר מזמן לא דומה עיצובית לזה הנקי של גוגל, אבל מכיל מעט מאוד אפליקציות נלוות. אחת מהן היא Zen Mode, שמטרתה למנוע מכם להשתמש במכשיר לפרק זמן קצוב (ברירת המחדל היא 20 דקות) כשעליכם להתרכז ולהתנתק מהסביבה. אין התראות, אין שיחות נכנסות (למעט שיחות חירום ממספרים שהוגדרו מראש), רק צלילים מרגיעים (שניתן לכבות או להנמיך) ו"משפטי זן" על מסך הנעילה, משפטים כמו "You got This" או "Never Settle". החלק הייחודי באפליקציה הוא העובדה שלא ניתן לבטל את ZenMode מרגע שהופעל. באמת. אפילו איתחול לא עוזר כאן. בסיום הויפסאנה הסלולרית הזאת תקבלו "תעודה" שמציגה את משך הזמן ששהיתם במצב הזה, תעודה שתוכלו לשתף עם חבריכם ולהראות להם שאכן הצלחתם להתנתק מהמסך. תוספת חביבה נוספת היא האפשרות לגשת לפעולות מהירות דרך קורא טביעות האצבעות. זה עובד כך: אם בדר"כ אתם עוזבים את קורא טביעות האצבעות מיד כשהמכשיר שוחרר מנעילה, הרי שכאן אתם נשארים עם האצבע באותו מקום, עד שמופיעות מסביב לאיזור הזה חמש פעולות מהירות שהגדרתם מראש, וגרירה של האצבע אל אחת מהן תבצע את הפעולה שבחרתם: זה יכול להיות הפעלה של פלייליסט ספציפי מהספריה שלכם בספוטיפיי, זה יכול להיות ציוץ חדש בטוויטר, שיחה לאיש קשר, הפעלת לוח שנה, ועוד. 





ל-OnePlus Nord 2 5G מסך AMOLED בגודל 6.43 אינטש המציג רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים, עם קצב רענון מקסימלי של 90 הרץ, ותמיכה ב-HDR 10. כצפוי הוא נראה מעולה ומתמודד לא רע עם תאורה ישירה והוא נופל מזה של OnePlus 9 אך ורק בקצב הרענון המקסימלי (90 לעומת 120) הבדל זניח שרוב המשתשמים בקושי ירגישו. המכשיר עצמו דקיק יחסית ונוח לאחיזה. המסך וגב הזכוכית מצופים זכוכית עמידה, Gorilla Glass 5, אך המכשיר לא זכה לתקן מיגון רשמי בפני מים ואבק, חסרון משמעותי למכשיר בטווח המחיר הזה. קורא טביעות האצבעות משולב במסך ומתפקד נהדר וגם בורר מצבי השמע של מכשירי הדגל של OnePlus נמצא כאן וממשיך להיות שימושי מאוד בעיקר עבור מי שלא נמצא באופן תמידי על מצב רטט.


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)




וואנפkוס ציידה את Nord 2 5G במערך צילום בעל שלוש מצלמות: מצלמת 50 מגה פיקסל עם חיישן של סוני, צמצם ברוחב f/1.9 ואפילו מייצב תמונה אופטי (משהו שמאפיין בדר"כ מכשירי דגל), מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחב וצמצם f/2.3, וחיישן נפח ברזולוציית 2 מגה פיקסל וצמצם f/2.4. שיתוף הפעולה של וואנפלוס עם Hasselblad השוודית לא חלחל אל מכשירי סדרת Nord וזה ניכר בתמונות: כשמצב ה-HDR מופעל התמונות זרחניות מדי לטעמי ובהירות מדי, אבל בסופו של דבר מדובר במצלמה שבהחלט הולמת את רמת המחיר של המכשיר. ברגע שמכבים את מצב HDR מקבלים תמונות מפורטות וחדות רוב הזמן, עם חשיפות מרוסנות וריאליסטיות יותר. הייתי מצפה מערכת השבבים לספק חויית צילום זריזה יותר ורגישה פחות לתנועה של אובייקטים, אבל כאמור, ברמת המחיר הזאת מדובר באיכות צילום בהחלט מספקת. המצלמה הקדמית מספקת גם היא תוצאות לא רעות, אבל בחינה מדוקדקת של תמונות הפורטרט מראה שהיא מתחילה לטשטש את הרקע לפעמים טיפה לפני סוף קו השיער, וראיתי כבר מצלמות במכשירים דומים שיודעות לבצע את החיתוך הזה בצורה מדוייקת יותר.


OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)

OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)

OnePlus Nord 2 (צילום: גד גניר)



ל-Nord 2 5G סוללת 4500mAh שמספיקה לו לזמן שימוש נאה של כ-6-6.5 שעות מסך פועל, כשקצב הרענון גבוה. מה שיותר נאה הוא העובדה שוואנפלוס מפנקת כאן עם מטען מהיר בהספק של 65W ובטכנולוגיית הטעינה הייחודית שלה Warp Charge במהירות דומה לזו של מכשירי הדגל שלה, קצת יותר מ-30 דקות לטעינה מלאה. טעינה אלחוטית למקרה שתהיתם, אין כאן. הרמקולים הסטריאופוניים של Nord 2 5G מציעים איכות שמע לא רעה, אבל העוצמה לא חזקה דיה כדי לאפשר ניהול שיחה באמצעותם בנסיעה ברכב. 


(+)
  • מפרט טכני מרשים, ערכת שבבים של מכשירי דגל וביצועים בהתאם
  • מסך איכותי
  • טעינה מהירה


(-)
  • מצלמה עם ביצועים שהולמים מכשיר ביניים
  • לא עמיד למים

מחירו של Nord 2 5G עומד על 1839 ש"ח ביבוא רשמי של CellNow. ב-Nord הראשון שלה ניסתה OnePlus להחיות את המושג Flagship Killer, זכר לימים בהם הציעה מכשירים עם חומרה של מכשירי דגל בתמחור מאוד אגרסיבי ביחס למותגים הגדולים. הבחירה במעבד הזה בממשיך דרכו יכולה היתה בהחלט לגרום למכשיר הזה לאיים אפילו על מכשירי הדגל שלה עצמה. הבעיה שעדיין יש מה לשפר: המצלמה טובה אבל לא פורצת איזשהו גבול חדש ואין כאן עמידות במים ואבק. ועדיין, מדובר במכשיר מהנה לשימוש עם ביצועים מעולים, זמן סוללה מכובד ומסך נהדר.

6 תגובות

  1. סקירה משובחה.
    תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. משתמשת ב oneplus 6 שלוש שנים ומרוצה מאד. מבינה ש OnePlus Nord 2 5G אינו עמיד למים וכן זמן סוללה כ 6 שעות שזה מעט יחסית ל 6 oneplus שעובד לפעמים 48 שעות . תוכל להמליץ על דגם, של Oneplus,או אחר, עמיד למים ולנפילות, מסך גורילה, זמן סוללה בפעילות 9 שעות לפחות וגודל חיצוני לא יותר מהoneplus6 ?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מחזיק oneplus 6 ונהנה מכל רגע. גם אצלי המכשיר שורד ימים שלמים. ובכל זאת. אני לא ילד [56] ואני מניח שגם את לא משחקת בנייד כמו תיכוניסטית. זמן המסך שצוין בכתבה הוא לפעולה רצופה ואינטנסיבית [למשל צפייה של שעות ביו-טיוב או משחקים]. אני מניח שפעילות רגילה [גלישה, ווטסאפ, שיחות], זמן הפעולה של הנורד לא שונה מזה של ה-6. אני ממתין ל-oneplus 10 מתוך הנחה שהמספר הסימבולי יגרום להם להתאמץ במיוחד, למרות שכרגע אין סיבה להחליף את ה-6 שמתפקד כמו F-35.

      מחק
  3. לדעתי במחיר הזה עדיף לקנות את הגאלקסי S20 FE

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לדעתי, ויש לי אותו כבר כמה חודשים, מכשיר מעולה. ובלי קשר, מעניין אותי מדוע גד לא מתייחס לבעיה המובנית בכל המכשירים הסיניים- העברה אוטומטית של מידע של המשתמש לסין.

      מחק
  4. אני איתו כבר לא מעט זמן. מבחינתי, מכשיר מעצבן. מסך רגיש 'שמדבר' עם האוזן שחך בזמן השיחה,
    צרות בהתחברות לאינטרנט (החלפתי ספק סלולר) אבל עדיין, ביציאה מאפליקציה ללינק 'חיצוני' נתקע בחצי מהפעמים.
    לא מבריק מבחינת סוללה (טעינה מהיר, סבבה - אבל לא באוטו... )
    בקיצור, די נפילה. לא ממליץ.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר