כאלו ניסיתי: 1More PistonBuds Pro ו-ComfoBuds Mini

שוק אוזניות ה-True Wireless מוצף ביצרניות סיניות. רובן לא מוכרות להמונים, אבל חלקן צולחות את מחסום האנונימיות ומייצרות לעצמן שם וקהל נאמן. 1More אחת מהיצרניות האלו, החלה את דרכה באמצע העשור הקודם עם מטרה יומרנית משהו, להפוך לאלטרנטיבה הסינית של Beats. המיתוג הזה אמנם לא תפס, אבל החברה כן הפכה למותג מוכר: עוד לפני עידן אוזניות ה-True Wireless, החברה קצרה הצלחה נאה בגבולות סין, אבל את הכניסה המשמעותית שלה לשוק הגלובאלי הצליחה לבצע רק לאחר שאוזניות ללא כבל מקשר ביניהן הפכו למיינסטרים. בפברואר הצטרפו לקטלוג המגוון שלה בחו"ל שני דגמים חדשים ומסקרנים: ComfoBuds Mini, ו-PistonBuds Pro ואת שניהם בדקתי בתקופה האחרונה.

1More PistonBuds Pro ו-ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)



PistonBuds Pro

הדגם הבסיסי והזול יותר מבין השניים. למרות שהפלסטיקה די פשוטה, העיצוב עצמו נאה והאוזניות בהחלט לא נראות זולות. קייס הטעינה קומפקטי וכך גם האוזניות עצמן. הן נכנסות בקלות לתוך האוזן, אך כדי להשיג אטימה יעילה, יש לסובב אותן קצת בתוך האוזן, והודות למבנה שלהן שכולל מעין דסקית חיצונית, הפעולה הזאת די אינטואיטיבית. PistonBuds הן קלילות (4.5 גרם לאוזניה), והצורה שלהן ידידותית לאוזן כך שהן לא מפריעות גם בשימוש ממושך.




את חלקן החיצוני מכסים משטחי מגע שמבינים רק שלושה סוגי הקשות: הקשה ארוכה (שמשנה את מצב השמע בין ביטול רעשים מופעל, כבוי ומצב שקיפות), שתי הקשות או שלוש הקשות. ניתן אמנם להגדיר לכל אוזניה בנפרד מה יעשו שתיים או שלוש הקשות, והבחירה היא בין ניווט בין שירים, עצירה או הפעלת הניגון, הגברה או הנמכה של עוצמת השמע, וגישה לסייען הדיגיטלי. את תפקוד ההקשה הארוכה אגב לא ניתן לשנות. מה שיותר מציק זו העובדה שזמן התגובה להקשה הוא בערך שניה וחצי. על הנייר זה נשמע מעט, אבל בפועל זה עיכוב מעיק משהו.


1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)



ה-PistonBuds Pro תומכות בבלוטות' 5.2 ובמקודדי האודיו SBC ו-AAC. ב-1More לא מספקים מידע על גודל הדרייבר שלהן או על טווח התדרים שלו, אבל מציינים שמדובר בדרייבר דינאמי מטיטניום המטפל בכל טווחי התדרים. הצליל לא איכזב, אבל אינו מתבלט לטובה בטווח המחיר של האוזניות האלו: הבאסים לא רעים, הגבוהים סבירים, אבל כל מה שבטווח המיד נשמע דחוס וכך יוצא שהשירה עצמה וכל מה שבדר"כ נותן פירוט לשמע נבלע, והצליל עצמו קצת חסר פירוט וסגור. האפליקציה של 1More מספקת מגוון נאה של אקולייזרים מוגדרים מראש, כולם ללא יוצא מן הכלל גורמים לאוזניות להשמע פחות טוב. אחרי שניסיתי את כולם, העדפתי בסופו של דבר להשאר עם הגדרת ברירת המחדל של האקולייזר שכאמור מציעה צליל לא רע, אבל לא יוצא דופן ביחס למה שניתן למצוא בשוק במחיר של האוזניות האלו. מה לגבי יצירה של אקולייזר באופן עצמאי ע"י המשתמש? אין כאן אפשרות כזאת. כמו ב-Comfobuds 2, גם כאן האפליקציה מציעה למשתמש "לשרוף" את הדרייברים, תהליך ארוך להפליא ושנוי במחלוקת שאמור לשפר את איכות השמע ע"י השמעה ממושכת של מוזיקה דרך האוזניות, אבל ספק אם ניתן באמת להבחין בהבדל בסיומו. 


1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)



בשיחות, ה-PistonBuds Pro מתפקדות טוב בסה"כ: השמע ברור וחזק לשני הצדדים בשיחה, והצד השני דיווח אמנם שניתן לשמוע רעשי רקע, אך אלו מונמכים ואינם מפריעים למהלך התקין של השיחה. איכות הצליל אינה מתאפיינת בפירוט רב, אולם לצורך ניהול שיחות טלפון זה בהחלט מספיק.


ביטול הרעשים של מתהדר בטכנולוגיה בעלת השם המפוצץ "QuietMax Hybrid Active Noise Cancellation" שעיקרו שימוש בשני מיקרופונים נפרדים לניתוח הרעש הסביבתי, ליצירת ביטול רעשים אופטימלי. ביצועיו של ביטול הרעשים טובים ובשילוב עם האטימה הפאסיבית הטובה מצליחים להעלים לחלוטין רעשי רקע של מקרר, בר מים, מזגן ומאווררים של מחשב נייד רועש. כצפוי, PistonBuds פחות מוצלחות בביטול רעשי שיחות בסביבתכם, אבל גם אוזניות יקרות הרבה יותר כושלות באתגר הזה. 


1More PistonBuds Pro (צילום: גד גניר)



האפליקציה של 1More מציעה את הדברים הסטנדרטיים: חיווי על מצב הסוללה של האוזניות וקייס הטעינה, מעבר בין מצבי השמע, שליטה על מה שיעשו ההקשות על משטחי המגע, מעבר למצב Low Latency שמצמצם את זמן התגובה למי שזקוק לסנכרון טוב בין השמע לוידאו, עדכון גרסה ועוד. PistonBuds יודעות לעבוד כל אחת בנפרד ואין אוזניית מאסטר אחת. כמו כן, הן יודעות לזהות כשהוצאתן אותן מהאוזניים ולהפסיק את הנגינה, תכונה לא מאוד שכיחה באוזניות בטווח המחיר הזה. מעבר לכך, ניתן לשנות את ברירת המחדל בעניין זה: ניתן לבחור אם שליפת האוזניות מהאזניים רק תפסיק את הנגינה או שלא, וניתן גם להגדיר אם המוזיקה תימשך אוטומטית כשתכניסו אותן בחזרה לתוך האוזניים או שלא. בנוסף, האפליקציה של 1More מציעה לכם מגוון רעשי מיסוך שכולל המון רעשי מים למיניהם (גשם, סערה,גשם קיצי, נחלים זורמים, ים גלי) רעש מנועי מטוס, מדורה, מדבר, ואפילו הגדרת הרעש המטופשת "החלל החיצון".



(+)
  • קומפקטיות, קלילות ונוחות לשימוש
  • ביטול רעשים לא רע
  • חיישן לזיהוי הוצאת האוזניות מהאוזניים

(-)
  • ביצועים בינוניים בלבד בשיחות טלפון
  • אין טעינה אלחוטית
  • תגובה איטית למגע

הסוללות של 1More PistonBuds Pro ייתנו לכם כ-5 שעות האזנה רצופה (עם ביטול רעשים מופעל) או כ-7.5 שעות כשהוא כבוי. קייס הטעינה ייתן לכם כשלוש טעינות מלאות נוספות. אצלי הן שרדו למשך קצת יותר מ-4 שעות שזה סביר. הפער נובע ככל הנראה מהעובדה שהנתון שנמסר ע"י היצרן מתייחס להאזנה בעוצמת שמע של 50% בעוד אני מאזין בעוצמות גבוהות יותר. טעינה מלאה נמשכת כשעתיים, אך במצב פרוק לחלוטין, חמש דקות טעינה יספיקו לכם לכשעה של ניגון מוזיקה. מה חסר? טעינה אלחוטית, פינוק שקיים באוזניות במחיר דומה כמו Redmi Buds 3 Pro.





 


ComfoBuds Mini

אלו ככל הנראה אוזניות ה-True Wireless הזעירות ביותר שיצא לי להכניס לאוזניים שלי. ב-1More קוראים לזה "חויית שימוש בלתי נראית", ולמען האמת זו לא הגזמה: הן כמעט נבלעות בתוך האוזניים ובקושי בולטות החוצה. הן לא רק זעירות, הן גם נוחות, ולמרות העדרם של סניפירי ייצוב או אמצעי קיבוע אחר, הן יושבות בצורה יציבה בתוך האוזניים. הן קלות אפילו יותר מה-PistonBuds Pro ושוקלות רק 3.7 גרם, מה שתורם עוד לחויית השימוש הבלתי נראית המדוברת. הן עשויות אמנם פלסטיק בצבע ובגימור מט אחיד, אבל המראה הכללי נאה ולא שונה מהותית מזה של אוזניות יקרות מהן בהרבה. השליטה במוזיקה דרך האוזניות זהה לזו שב-PistonBuds, עם המוגבלות והעיכוב בתגובה כשלאלו צריך להוסיף את העובדה שכפועל יוצא מגודלן הזעיר, צריך לכוון טוב יותר עם האצבע כדי להקיש עליהן.


1More ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)

1More ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)



המקום שבו נוצר הפער בין שני הדגמים הוא באיכות השמע. ה-ComfBuds Mini הן ככל הנראה האוזניות הטובות ביותר מבית 1More שיצא לי לנסות עד כה, ומעולות באופן כללי: השמע צלול, נקי, עם באסים חזקים ופירוט מרשים מאוד ביחס לאוזניות ברמת המחיר הזאת. כמו ה-PistonBuds Pro הן תומכות בבלוטות' 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC, אבל כנראה שחומרת האודיו עצמה, הכוללת דרייברים בקוטר 7 מ"מ, איכותית מזו של הדגם הבסיסי יותר. בניגוד ל-PistonBuds, אין באפליקציה אקולייזרים מוגדרים מראש. במקומם ישנו אשף להגדרת אקולייזר מותאם אישית שכולל בחירה בז'אנרים מוזיקלים מועדפים, וכיוונון בכמה שלבים במהלכו המשתמש בוחר בכל שלב בשמע המועדף עליו עד שהתהליך מסתיים. ניסיתי שלוש פעמים את התהליך ובכל שלוש הפעמים סיימתי עם שמע פחות מלהיב מזה שמספקות האוזניות כברירת מחדל. סוגיה שבדר"כ אני לא נתקל בה: ישנו פער משמעותי באיכות הצליל כשמנגנון ביטול הרעשים האקטיבי מופעל וכשהוא כבוי. כשהוא מופעל, הצליל משום מה מחודד, נקי ומפורט יותר, והבאסים עוצמתיים יותר מאשר כשהוא כבוי.


גם ביטול הרעשים מרשים מאוד ביחס לאוזניות אחרות בקטגוריית המחיר הזאת. ב-1More נוקבים במספר 40 דציבל כעוצמת הרעש המקיסמלית אותה יכולות האוזניות לבטל, גם כאן באמצעות טכנולוגיית QuietMax של החברה. ביטול רעשים שלהן עדיף על זה של ה-PistonBuds Pro ועושה עבודה מצויינת בביטול רעשים בתדרים נמוכים, כמו גם הנמכה משמעותית של רעשים בתדרים גבוהים יותר, לא רק ביחס לאוזניות ברמת המחיר הזאת כי אם באופן כללי ביחס לקטגוריה כולה.


1More ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)

1More ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)



שיחות טלפון הן מעין עקב אכילס של האוזניות האלו. זה לא שלא ניתן לקיים איתן שיחות, אבל כנראה שזה הדבר היחיד שנפגע כתוצאה במסגרת המזעור שלהן: השמע עצמו כמו ב-PistonBuds Pro מקבל ציון עובר בלבד בשל איכות צליל בינונית בלבד. באיזורים שקטים יחסית ניתן לקיים באמצעותן שיחות בלי בעיה, אבל אם תקלעו לאיזור עם רוחות חזקות, הן לא יהיו שמישות.


למעט ההבדל בהגדרת האקולייזר, האפליקציה מציעה למשתמשי ה-ComfoBuds Mini את אותו סט פיצ'רים כמו ה-PistonBuds: מצב הסוללה, מעבר למצב Low Latency, שליטה על התנהגות האוזניות כששולפים ומחזירים אותן לאוזניים, עדכון גרסה ורעשי רקע. 


1More ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)



הסוללות של Comfobuds Mini אמורות לתת לכם כ-5 שעות שימוש עם ביטול רעשים מופעל, או כ-6 כשהוא כבוי. בפועל הנתון הזה קרוב יותר ל-4 ו-5 שעות בהתאמה. הסוללה בקייס הטעינה תספיק לשלוש טעינות מלאות נוספות של האוזניות. בניגוד ל-PistonBuds Pro, ה-Comfobuds Mini יודעות להיטען אלחוטית, וכמובן גם דרך שקע USB-C בתחתית הקייס.


(+)
  • ביטול רעשים מעולה
  • שמע איכותי להפליא
  • זעירות ונוחות לשימוש

(-)
  • ביצועים בינוניים בלבד בשיחות טלפון
  • אשף הגדרת האקולייזר מיותר
  • תגובה איטית למגע

1More PistonBuds Pro ו-ComfoBuds Mini (צילום: גד גניר)



נכון לכתיבת שורות אלו, בשימוש בקופונים בדפי המוצר, ה-ComfoBuds Mini עולות כ-60 דולר, ו-PistonBuds Pro עולות כ-40 דולר. גם אם שני הדגמים לא מצטיינים בשיחות טלפון, הם גם לא ממש נכשלים במשימה הזאת, ובכל מקרה ברמת המחירים הזאת מדובר בעסקאות מצוינות: ה-PistonBuds Pro, אמנם לא פורצות דרך באיזשהו סעיף, אך עדיין מציעות ערך מעולה לסכום של פחות מ-130 ש"ח. ה-ComfoBuds Mini הן כבר סיפור אחר: בפחות מ-200 ש"ח אתם מקבלים אוזניות זעירות ונוחות מאוד לשימוש, עם שמע איכותי להפליא וביטול רעשים מהיעילים בקטגוריה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר