כאלו ניסיתי: Redmi Buds 3 Pro

במאי האחרון הכריזה Redmi, מותג המשנה של שיאומי על אוזניות ה-TWS הראשונות שלה עם ביטול רעשים, ה-Redmi AirDots 3 Pro. כחלק מאסטרטגיית השיווק שלה, החליטה החברה למתג את האוזניות האלו מחדש בשני שמות נוספים: Poco Pop Buds, והגרסה שהגיעה אליי מספר שבועות לפני ההשקה הרשמית שלה, Redmi Buds 3 Pro. מה כל כך מיוחד בעוד אוזניות TWS מבית שיאומי, שמגיעות נכון לכתיבת שורות אלו בשלושה שמות שונים? ובכן, מאז ומעולם Redmi הקפידה להציג מוצרים עם תמחור מאוד תחרותי, לצד פשרות מתקבלות על הדעת בחומרים ובתכונות. במקרה של Redmi Buds 3 Pro הנוסחה קצת השתנתה: מדובר באוזניות מעט יקרות יותר ממה שהתרגלתם במותג. האם גם התמורה השתדרגה?

Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)


ה-Redmi Buds 3 Pro מאוד שונות במראה שלהן מכל מוצר אחר של המותג שיצא לי להתנסות בו בעבר. אם בעבר אוזניות Redmi היו עשויות פלסטיק פשוט ובעיצוב בנאלי, הרי שהאוזניות האלו נראות כמו מוצר ברמה שונה לחלוטין: הן קטנות ובקושי בולטות החוצה מהאוזן, הן עשויות מפלסטיק איכותי עם גימור רך ונעים למגע, והעיצוב שלהן מאוד ידידותי לאוזן. הדבר היחיד שפחות התחברתי אליו הוא הגימור השקוף בגב האוזניה שנראה מצועצע מעט אבל זה לא משהו בעייתי ברמה הפרקטית. האוזניות עצמן לא כבדות במיוחד וכמעט ואינן בולטות החוצה מהאוזניים. הן יושבות בתוכן ביציבות, אם כי העדר אמצעי קיבוע כלשהו (כמו סנפירי ייצוב) מונע ממני להמליץ לכם בלב שקט לקחת אותן לריצות בחוץ.


השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות מגע, כאשר מחוות המגע זהות בשני הצדדים: שתי הקשות מפעילות או עוצרות את הנגינה, שלוש הקשות לדילוג שיר אחד קדימה ומגע ממושך מחליף בין מצב ביטול רעשים למצב שקיפות. התגובה למגע מצויינת, אבל צורת השליטה הזאת לא אידיאלית ולא מאפשרת פעולות בסיסיות כמו שינוי עוצמת שמע, דילוג שיר אחורה או הפעלת סייעת קולית, פעולות שאוזניות רבות אחרות כן מאפשרות ללא התערבות הסמארטפון. 


Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)


Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)




סוגיה מרגיזה נוספת היא בכל מה שקשור לאפליקציית שליטה: אין כזאת. למשתמשי ה-Redmi AirDots 3 Pro התאומות דווקא יש אפליקציה כזאת, Mi AI, אבל היא ניתנת להתקנה על מכשירי שיאומי בלבד, מגיעה בשפה הסינית בלבד ולא ניתנת להורדה דרך חנות האפליקציות של גוגל. במקרה של ה-AirDots, משתמשים סיניים מקבלים ערך מוסף משמעותי: מעבר לדברים מובנים מאליהם כמו האפשרות לעדכן גרסה ולראות אחוזים מדויקים של מצב הסוללה באוזניות ובקייס, ניתן דרך האפליקציה לשלוט על רמת ביטול הרעשים, לעבור למצב הביניים שבו ביטול הרעשים כבוי אך מצב השקיפות אינו פעיל, להתאים אישית את מחוות המגע, לבחור הגדרת אקולייזר, לבחון את רמת התאמת שרוול הסיליקון לאוזן ועוד. האוזניות אפילו תומכות תיאורטית בזיהוי דיבור, כך שברגע שאתם מתחילים לדבר, מצב ביטול הרעשים מוחלף אוטומטית למצב שקיפות כדי להקל עליכם לנהל שיחות. כל הרשימה החלומית הזאת היא כאמור רק בתיאוריה.


בתור ההאקר דה לה שמאטע שאני, כשבדקתי את Redmi Buds 3 Pro התקנתי את Mi AI וניסיתי, למרות הסינית, לראות אם ניתן לקבל כך גישה לאפשרויות המתקדמות. לצערי האוזניות כלל לא זוהו ע"י האפליקציה. לא היה ברור לי אם זה רק בגלל שהאוזניות טרם הוכרזו רשמית או שמא מדובר במצב קבוע שלא ישתנה בעתיד. על אריזת האוזניות ובחוברת ההוראות המצורפת לא ניתן היה למצוא אזכור לאפליקציה כלשהי, אז אני מניח שהאפליקציה ואפשרויותיה המתקדמות הולכות להשאר באופן קבוע פריבילגיה למשתמשיה הסיניים של ה-AirDots 3 Pro בלבד. חשוב להדגיש: העובדה שאין לאוזניות האלו אפליקציית שליטה לא אומרת כלום לגבי טיב החיבור שלהן לטלפון. החיבור יציב, נטול הפרעות וזריז, כמצופה ממכשיר התומך ב-Bluetooth 5.2. מעבר לכך, יש לא מעט אוזניות בשוק ברמת המחיר של ה-Redmi Buds 3 Pro ואף יקרות יותר שאינן מגיעות עם אפליקציית שליטה וזה בסדר גמור.


Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)





Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)

Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)




מה בכל זאת מקבלים ב-Redmi Buds 3 Pro בגזרת התכונות המיוחדות? הפסקת נגינה כששולפים את האוזניות מהאוזניים, אפשרות לנהל שיחות טלפון עם כל אחת מהאוזניות בנפרד, חיבור לשני מכשירים במקביל וזהו בגדול, אבל גם זה לא רע בכלל בהתחשב ברמת המחיר שלהן. כשמחברים אותן למכשיר שיאומי, מופיע בתחתית המסך אנימציה של האוזניות עם חיווי על מצב הסוללה בדומה לחויה במכשירי אפל וסמסונג בשימוש באוזניות של המותגים האלו.


ה-Redmi Buds 3 Pro התברכו בדרייברים בקוטר 9 מ"מ, בלוטות' בגרסה 5.2 מ"מ ותומכות בפרופיל AAC האיכותי יחסית להאזנה למוזיקה. בשילוב עם שרוולי הסיליקון בגודל המתאים (יש ארבעה סטים באריזה) מקבלים אטימה טובה שמתורגמת לבאסים מדויקים, עמוקים אך לא מוגזמים, וביצועים מצוינים גם בטווח המיד והגבוה עם צליל מפורט, צלול ונקי. אלו אוזניות שבפירוש כיף לשמוע איתן מוזיקה ומספקות איכות שמע מעולה באופן כללי, ובטח שביחס למחיר בו הן נמכרות. גם בשיחות הן עושות חיל: השמע, הן למשתמש בהן והן לצד השני בשיחה ברור וצלול, כאשר הצד השני בשיחה כמעט ולא שמע רעשי רקע מהצד שלי ודיווח שאני נשמע מצוין. פה ושם נשמע בצד השני הד עצמי חלש, אבל זה כמעט ולא מורגש ובכל אופן קורה רק לעיתים רחוקות.


Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)





Redmi Buds 3 Pro (צילום: גד גניר)


ביטול רעשים, תכונה שעד לפני שנה עוד נחשבה לתכונה המאפיינת רק אוזניות יקרות, הפכה לאחרונה לתכונה פופולרית גם בטווחי מחיר נמוכים יותר, וכך מצאה את דרכה גם לאוזניות האלו. ברדמי טוענים שביטול הרעשים של Buds 3 Pro מסנן רעש בעוצמה מקסימלית של 35db ושיש לאוזניות מנגנון אדפטיבי שמתאים את עוצמת ביטול הרעשים בהתאם לרעשים בסביבה. זה לא ינתק אתכם באופן מוחלט, אבל ההקלה בעומס ברעשי רקע בהחלט מורגשת. לגבי המנגנון האדפטיבי לא הרגשתי איזשהו אפקט יוצא דופן וקשה לי להגיד מה ההשפעה שלו אבל בכל אופן ביטול הרעשים כאן עובד טוב.


לפי רדמי, ה-Buds 3 Pro מסוגלות להשמיע מוזיקה ברצף במשך כ-6 שעות ללא ביטול רעשים. בבדיקה שלי הן הצליחו להחזיק מעמד דקות בודדות יותר מזה. יחד עם הסוללה בקייס הן אמורות להחזיק מעמד במצטבר כ-28 שעות. הגעתם ל-0% סוללה באוזניות עצמן? 10 דקות טעינה יתנו לכם כ-50% סוללה, שלוש שעות נוספות של האזנה. זה לא אומר אגב ש-20 דקות יספיקו להגיע ל-100% אבל זה אומר שאם תתקעו ללא סוללה, לא תצטרכו להמתין הרבה כדי להמשיך להאזין באמצעותן. עוד פינוק שנדיר לראות בטווחי המחיר האלו: הקייס של האוזניות מסוגל להיטען גם אלחוטית.


(+)
  • נוחות באוזניים, עיצוב נאה וחומרים איכותיים
  • איכות שמע טובה בהאזנה למוזיקה ובשיחות
  • ביטול רעשים מורגש ויעיל

(-)
  • אין אפשרות לעדכון קושחה של האוזניות
  • אין אפשרות לשינוי האקולייזר באוזניות
  • אין אפשרות לשינוי עוצמת השמע מהאוזניות עצמן

מחירן של Redmi Buds 3 Pro עומד נכון לכתיבת שורות אלו על 59 דולר בחנות המותג בעליאקספרס (ואפילו נמוך יותר בשימוש בקופונים בעמוד המוצר). מה שמפריע לי כאן בעיקר זה העדרה של אפליקציית שליטה, מה שמונע גישה אל פעולות בסיסיות כמו עדכון קושחה או שינוי אקולייזר. מצד שני, במחיר כזה קשה להתלונן, בטח כשבכל פרמטר אחר, האוזניות האלו מספקות תמורה יוצאת מהכלל למחיר: הן נראות ונשמעות כמו אוזניות שעולות הרבה יותר מ-194 ש"ח, הן נוחות להפליא באוזניים, ביטול הרעשים שלהן באמת עובד ואפילו הסוללה לא רעה בכלל.

6 תגובות

  1. תודה רבה על הביקורת גד!

    השבמחק
  2. בשימוש עם מכשיר שיאומי בגרסה miui 12.5 יש תפריט מורחב לשליטה על האוזניות.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראיתי, וזה די מדהים, כאילו כל מה שכן הפריע לי באוזניות האלו באמת נעלם ברגע שיש את האפשרויות האלו. הבעיה שזה לא מופיע כרגע בכל המכשירים עם MIUI 12.5. ניסיתי לחבר אותן ל-Mi 11 Lite שאני בודק כרגע ול-Mi Note 10 Pro, שניהם עם MIUI 12.5 ובשניהם אין את התפריט המורחב.

      מחק
  3. קניתי את האוזניות האלה ומשום מה אחרי ממש לא הרבה זמן אני שומע בהם ממש חלש, שתי האוזניות נחלשו מאוד והם הפכו ללא רלוונטיות.
    כל הנסיונות שלי לאפס וכדו' לא הצליחו.
    תוכל אולי לעזור לי?
    תודה

    השבמחק
  4. למה ללכלך יש אפליקציה יפה בעברית

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר