כזה ניסיתי: Roborock Dyad Pro

ה-Dyad היה ניסיון הבכורה של Roborock בקטגוריית השואבים שוטפים האלחוטיים. לאור היכרותי עם מוצרי המותג, הגעתי לביקורת שלו עם ציפיות גבוהות ואכן היה מדובר במוצר שעושה את העבודה, גם אם לא מהפכני ביחס לשאר הקטוגוריה. כעת, מגיע Dyad Pro, הדור הבא של אותו שוטף שואב עם כמה ליטושים מתבקשים.

Roborock Dyad Pro (צילום: גד גניר)


ברמה הבסיסית, ה-Dyad Pro עובד כמו כל שואב שוטף אחר בשוק: מדובר במכשיר עם מיכל מים נקיים שמתיז אותם על הרצפה, שואב אותם בחזרה לתוך מיכל מים מלוכלכים ובו זמנית מקרצף את הרצפה עם מברשות. חיצונית, ה-Dyad Pro מציג עיצוב דומה מאוד לזה של קודמו. לא מדובר במוצר האלגנטי ביותר מסוגו בקטגוריה וכמו ה-Dyad הראשון, גם השואב שוטף הזה חולק שפה עיצובית עם מכשירי סודה סטרים משנות ה-80, אבל זה לא משהו שאמור להשפיע על החלטת הקנייה שלכם. ועדיין, מהנדסי רובורוק עשו שיעורי בית בשנה האחרונה, בעיקר בראש השאיבה: הוא כעת גדול יותר, אבל הפרופיל שלו נמוך יותר מה שאומר שקל יותר להכנס איתו לתוך פינות שהקודם הסתבך איתן כמו המגרעות מתחת לארונות המטבח. מעבר לכך, הגדלת ראש השאיבה מאפשרת כעת להעמיד את Dyad Pro במקום כשאתם רוצים להפסיק לרגע את פעולת השטיפה וזאת בניגוד לקודמו שכלל רגלית אחורית נשלפת.


ה-Dyad הראשון היה מהטובים בקטגוריה בהתמודדות עם האיזור ברצפה שסמוך לקיר. הטענה הקבועה לגבי מוצרים מהסוג הזה היא שהמבנה שלהם לא מאפשר להם להגיע לפס קטן לאורך נקודת המפגש של הקיר והרצפה. ב-Dyad הראשון היו שתי מברשות כשהאחורית מגיעה ממש עד צידי ראש השאיבה ומצמצמת למינימום את ה"איזורים המתים". ב-Dyad Pro החליפו את סדר המברשות והמברשת הקדמית כעת "פורצת" את גבולות ראש השאיבה כדי שתוכלו להגיע איתה ממש עד הקיר עצמו. שדרוג נוסף בראש השאיבה הוא הוספת מיכל חומר ניקוי. אם ב-Dyad הקודם הייתם מעוניינים להוסיף חומר ניקוי, הייתם צריכים להוסיף אותו למיכל המים הנקיים. לא היתה לכם דרך לדעת מה הכמות האופטימלית ובסוף תהליך הניקוי הייתם צריכים לשפוך את שארית המים וחומר הניקוי. בדגם החדש, האחריות על ערבוב המים וחומר הניקוי עוברת אל השואב עצמו כך שאין בזבוז של חומר ניקוי.

Roborock Dyad Pro (צילום: גד גניר)




Roborock Dyad Pro (צילום: גד גניר)



שדרוגים נוספים נרשמו גם בגזרת מיכלי המים: נפח מיכל המים הנקיים הוגדל מ-850 מ"מל ל-900 מ"ל, ונפח מיכל המים המלוכלכים הוגדל מ-600 ל760 מ"ל. לא מדובר במשהו שישנה את חייכם: אם אתם מתכננים לשטוף איתו את כל הרצפות בבית, תתכוננו לכך שתצטרכו להפסיק את העבודה מדי פעם כדי למלא את מיכל המים הנקיים מחדש, ומיכל המים המלוכלכים הקודם ממילא הספיק לניקוי של בית ממוצע. מאחר שמומלץ לרוקן אותו מדי יום, תוספת הנפח כאן לא ממש מורגשת, אם כי גם לא מפריעה. בכל אופן, קל מאוד לפרק אותם ולהרכיב אותם במקומם ואיכות החומרים וההרכבה של המכשיר באופן כללי טובים מאוד.


Roborock Dyad Pro (צילום: גד גניר)

Roborock Dyad Pro (צילום: גד גניר)



הפעלת המכשיר פשוטה מאוד ומתבצעת באמצעות שלושה לחצנים בידית האחיזה: לחצן ההפעלה מתחיל את פעולת השאיבה, לחצן נוסף מפעיל את פעולת הניקוי העצמי כשהשואב בתחנת העגינה, ולחצן מצבי השאיבה מחליף בין ארבעה מצבים שונים: אוטומטי, אשר יודע להתאים עצמו את כמות המים המותזים, עוצמת השאיבה ומהירות הסיבוב של המברשות בהתאם ללכלוך על הרצפה, מצב חסכוני יגביל את השימוש בחשמל כדי לאפשר משך פעולה ארוך יותר, מצב Max שמפעיל את השואב בעוצמתו המירבים להתמודד עם לכלוך עיקש, ומצב שאיבה בלבד למקרים בהם תרצו לשאוב נוזלים בלבד במקרה של מים שנשפכו על הרצפה. המכשיר עצמו מתוכנן נכון וארוך מספיק כדי שגם לאנשים גבוהים יחסית יהיה נוח להשתמש בו. הוא שוקל כ-5 ק"ג אבל לא תרגישו באמת במשקל הזה כי אין באמת צורך להרים אותו: במעבר בין חדרים ניתן להסיע אותו על הגלגלים שלו על הרצפה כאשר ראש השאיבה נעול במצב עליון, בעוד שבזמן פעולת הניקוי עצמה, סיבוב המברשות מושך את השואב קדימה. ל-Dyad מסך מעל מיכל המים הנקיים שמציג את אחוזי הסוללה הנותרים, מצבי השאיבה השונים,  וגם תצוגה גרפית של רמת הלכלוך הנוכחית באיזור אותו אתם מנקים. כנהוג בז'אנר, מד הניקיון הזה נוטה לזייף, בעיקר לטעון שהרצפה מטונפת במקומות נקיים לחלוטין שעברתם עליהם עם השואב מספר פעמים.

Roborock Dyad Pro (צילום: יח"צ באג)

Roborock Dyad Pro (צילום: יח"צ באג)

Roborock Dyad Pro (צילום: יח"צ באג)


Dyad Pro יודע להתחבר לרשת הביתית ולהישלט ע"י אפליקציה. מי צריך אפליקציה לשואב שוטף אלחוטי? אף אחד בתכלס. הדברים שניתן לעשות באמצעותה ואי אפשר לעשות מהלחצנים בשואב עצמו הם לשלוט על כמות המים שהשואב עושה בהם שימוש, להחליט אם רוצים שהניקוי העצמי יתחיל לעבוד אוטומטית ברגע שמחזירים את השואב לתחנת העגינה או שלא, האם להפעיל את הייבוש באמצעות אויר חם ועדכוני גרסה. התעייפתם ונפלתם על הספה אחרי ששטפתם את הרצפה בכל הבית? דרך האפליקציה תוכלו להפעיל את פעולת הניקוי העצמי בלי ללחוץ על הכפתור היעודי על המכשיר עצמו. שום דבר שאי אפשר להסתדר בלעדיו. אפשר גם להחליף בין מצבי השאיבה דרך האפליקציה, אבל למה שמישהו ירצה לעשות את זה דרך הטלפון כשזה כל כך יותר קל לעשות את זה באמצעות הלחצן בשואב עצמו?


איך Dyad Pro מנקה? במצב אוטומטי הוא עושה עבודה מעולה. בניקוי כללי של הרצפה הוא העלים כתמים וסימנים ביעילות, וגם לא הציף אותה במים. הוא ידע להרטיב אותה במידה המדויקת כך שגם תשאר נקייה וגם תתייבש במהרה ואכן בתוך שניות כבר ניתן היה ללכת באיזור שניקיתי. למעט מקרים קיצוניים שמתאגרים גם שפכטל (נסו פעם לנקות פיסת קורנפלקס ספוגה בחלב שנפלה על הרצפה והתייבשה במשך יום שלם שם), ה-Dyad Pro ניקה את רוב הלכלוכים שהשארתי לו בלי בעיה במעבר ראשון. מה שהיה לי חסר זה לחצן להתזה ידנית של מים. ברובורוק סבורים כנראה שהשואב השוטף שלהם יודע יותר טוב כמה מים באמת נחוצים בכל רגע נתון, ורוב הזמן התחושה היא שזה נכון, אבל עדיין הייתי שמח אם היתה לי אפשרות לערער על שיקול הדעת של השואב ולשלוט על התזת המים בעצמי.


ל-Dyad Pro תחנת עגינה שבסיום השימוש במכשיר מתפקדת כמקלחת עבורו. לחצן התזת המים מתחיל את פעולת הניקוי העצמי שכוללת שטיפה נמרצת ורועשת של המברשות למספר דקות, ולאחריה מספר שעות של ייבוש עם אויר חם שזו כבר פעולה שקטה יחסית אם כי עדיין מורגשת. הניקיון העצמי מטפל כרגיל במברשות, אבל כמו בכל מכשיר מהסוג הזה, גם כאן מומלץ בחום לרוקן את מיכל המים המלוכלכים מדי יום וגם לא יזיק לשטוף אותו לעיתים קרובות כדי להמנע מהצטברות חיידקים וריח רע. הסוללה של Dyad Pro תספיק לכם לכ-40 דקות של ניקוי. זה המון ויספיק לכם כנראה לדירת חמישה חדרים ממוצעת, אבל כאמור, תצטרכו לעצור מדי פעם כדי למלא את מיכל המים הנקיים.


(+)
  • פעולת ניקוי מעולה
  • מברשת יעילה לניקוי איזורים ששואבים אחרים מסתבכים איתם
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • אין לחצן להתזת מים ידנית
  • לא זול
  • האפליקציה מיותרת

מחירו של Roborock Dyad Pro ברשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 1999 ש"ח. לא מדובר בשואב הזול בקטגוריה, בטח לא האלגנטי שבהם, על האפליקציה בהחלט ניתן לוותר, וכמו קודמו הוא לא מביא איתו משהו מהפכני לקטגוריה. עם זאת, בהחלט מורגש שמדובר במוצר בשל הרבה יותר: הוא מצליח להתעלות על קודמו אפילו בתחום שהוא הצטיין בו, פינות, אפשר להעמיד אותו בכוחות עצמו כשמפסיקים לרגע לנקות ולחומר הניקוי יש תא משלו כדי שלא תצטרכו לערבב אותו עם המים. 


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר