כזה ניסיתי: Philips Evnia 34M2C8600

הצמיחה שחווה שוק הגיימינג בשנים האחרונות, הביאה איתה כניסה של יצרניות חדשות לתחום. כזאת היא פיליפס שהשיקה לפני שנה את מותג הגיימינג החדש שלה, EVNIA. כעת, מסכי הגיימינג של החברה מתחילים להגיע באופן רשמי לישראל ואני ניסיתי את 34M2C8600, מהסדרה הבכירה בקטלוג המותג, עם מפרט טכני מהחלומות ומחיר מהסיוטים.

Philips Evnia 34M2C8600 (צילום: יח"צ MMD)




למה מהחלומות ומהסיוטים? כי הוא מציג שילוב שאין בו שמץ של פשרה, ושילוב כזה עולה לא מעט כסף. בפוסט אודות Lenovo G32qc-30 הרחבתי על המשוואה שמרכיביה הם סוג הפאנל, הרזולוציה וקצב הרענון. כאן מדובר במסך QD-OLED קעור, בגודל 34 אינטש, ברזולוציית 4K עם קצב פריימים מקסימלי של 175 הרץ. בטווחי מחירים סבירים, תמיד ישנה פשרה באחד מהגורמים שציינתי. כאן פשוט אין כזאת. נתחיל מהחלק הפחות מוכר בשורה,QD-OLED: מדובר במסכי OLED המתאפיינים בניגודיות גבוהה, צבעוניות תוססת וצבע שחור כהה במיוחד. במסכי QD-OLED נוספת לשכבת ה-OLED שכבת Quantum Dot שמגבירה משמעותית את עוצמת התאורה של המסך ומסייעת בהצגת תכני HDR בצורה טובה יותר. בנוסף, ציפוי המסך מבריק, מה שנותן חידוד ועומק נוסף לצבעים. המסך קמור ומלבני ביחס 21:9, כלומר רחב מאוד, באופן שמאפשר עבודה נוחה על שני חלונות זה לצד זה והרזולוציה, 3440 על 1440 פיקסלים בהחלט מספקת עבור גודל מסך שכזה במרחק צפייה סביר.


התוצאה היא תמונה עוצרת נשימה. מדובר באחד המסכים הבודדים בשוק שהפעלת אופציית ה-HDR בהגדרות התצוגה של מערכת ההפעלה Windows 11 עושה להם טוב: עושר גוונים עז עם פירוט מטורף. צפיתי על גבי המסך ב-Our Universe ב-Netflix ויכולתי לספור גרגרי חול על ראשם של צבים על החוף כמו גם כוכבים בחלל על רקע חורים שחורים. אין זליגות אור ואין איזורים כהים מדי על המסך, למעט כאלו שאמורים להיות אפלים לחלוטין ושם מקבלים שחור עמוק להפליא. גם בתכני SDR התמונה מרהיבה, צבעונית אך לא יתר על המידה. התמונה אמנם מעט פחות מוארת מבתכני HDR, אך אין כאן מצבים של בליעה מוגזמת של פרטים בתוך החושך הודות לניגודיות הגבוהה יחסית של המסך. באופן כללי הוציאו כאן את המיטב מפאנל ה-QD-OLED וריסנו את הצבעוניות מעט כדי לשמור על ריאליזם, אך יחד עם זאת לא "הרגו" אותה. 


בפיליפס חשבו גם על החשש מצריבת תמונה, תופעה שהיתה נפוצה יותר במסכי OLED מהדורות הראשונים אך עדיין מטרידה משתמשים ששוקלים לרכוש מסכים שכאלו. 34M2C8600 נותן למשתמשים תזכורות מדי כמה שעות להפעיל רענון פיקסלים, תהליך במסגרתו המסך נכבה למספר דקות. ניתן לדחות את התהליך מספר פעמים עד לשלב שבו המסך מחליט שמספיק זה מספיק ומפעיל את התהליך באופן יזום. בינינו, גם לכם לא יזיק לרענן את האישונים לאחר כמה שעות מול המסך.


Philips Evnia 34M2C8600 (צילום: יח"צ MMD)

Philips Evnia 34M2C8600 (צילום: יח"צ MMD)



כאמור, המסך תומך בקצב פריימים מקסימלי של 175 הרץ. במסכים עם פאנלים מסוג VA ו-TN ניתן אמנם למצוא קצבים גבוהים אף יותר, אולם ביחס למסכי OLED זה קצב מהיר מאוד. זמן התגובה של המסך מאפור לאפור עומד על פחות מ-1 מילי שניה, נתון פנטסטי. הוא תומך רשמית בתקן FreeSync של AMD למניעת "קריעת" תמונה במצבים של עומס פעילות ותנועה במסך. לטענת משתמשים, הוא גם תומך בתקן G-Sync המתחרה של Nvidia אולם התמיכה אינה רשמית ופיליפס אינה מציינת זאת במפרט המסך.


הממשק של 34M2C8600 נראה קצת מטופש כמו ממשקים אחרים של מסכי גיימינג, עם תפריטים שנחתכים בקוים אלכסוניים, אך הוא קל להתמצאות ולניווט באמצעות הג'ויסטיק הזעיר בגב המסך. מה חסר שם? אפשרות לקליברציה ידנית של הצבעים. ישנה אפשרות כמובן להחליף בין מצבי צפייה, אבל לא תוכלו נכון לכתיבת שורות אלו לשנות באופן ידני בעצמכם את היחס בין אדום כחול וירוק. למרבה השמחה גם אין צורך בכך: 34M2C8600 מכויל היטב ואיזון הצבעים נראה מעולה. 




ל-Evnia 34M2C8600 עיצוב לא אופייני למסך גיימינג. קודם כל, הוא לבן, בניגוד ל-99% בערך ממסכי הגיימינג בשוק שמגיעים בצבע שחור. המסגרת התחתונה כסופה והרגלית דקיקה עם בסיס בצורת "V", עם גימור שמשלב בין צבע לבן לכתמים אפורים זעירים. אין כאן את האגרסיביות שמאפיינת עיצוב של מסכי גיימינג, אין תוספות פלסטיק מיותרות והכל כאן מאוד עדין אך בנוי היטב. המעמד מאפשר את הזזת המסך לצדדים ולהטות אותו למעלה ולמטה. אין כאן אפשר סיבוב של המסך ממצב Landscape למצב Portrait אבל זה גם לא נהוג במסכים קעורים, בטח לא כאלו בפורמט 21:9. למסך מצורפת באריזה תושבת עם ברגים בתצורת VESA להרכבה על זרוע חיצונית, סידור נוח יותר מזה של רוב המסכים בשוק בהם צריך להבריג את הברגים ישירות לגב המסך. במרכז הרגלית ישנו פתח צר ובחלקו האחורי של הבסיס מעין תופסן שמאפשרים סידור של הכבלים המחוברים למסך. כחלק מהמראה האלגנטי, פיליפס שתלה את רכיבי השנאי בתוך גוף המסך כך שחיבור המסך לחשמל מתבצע באמצעות כבל, ללא "משקולת".


Philips Evnia 34M2C8600 (צילום: יח"צ MMD)



בחלקו האחורי של המסך ובמסגרתו התחתונה מסודרות לא פחות מ-28 נורות לד כמו גם פס תאורה שחוצה את גב המסך. כל זה חלק ממערך תאורה בשם Ambglow שתפקידו להקרין אור על הקיר שמאחורי המסך ולייצר הילה צבעונית סביבו. ניתן לשלוט על האפקטים של התאורה וניתן גם להגדיר שהנורות ינסו להעתיק את הצבעים המוצגים על המסך ולהעיר בצבעים האלו את חלל החדר באופן שיגביר את האפקט הסוחף בצפייה במסך. לא מדובר בטכנולוגיה חדשה, היא קיימת למעלה מעשור במסכי הטלויזיה של פיליפס. מדובר בגימיק חמוד ומרשים שיוצר אפקט ייחודי, אבל בסופו של דבר הוא לא ישנה לכם את החיים ובהחלט אפשר גם בלעדיו.


למסך שני חיבורי HDMI, חיבור Display Port, חיבור USB-C, ארבעה חיבורי USB A סטנדרטיים, שקע USB-B ושקע אוזניות. חיבורי ה-HDMI מוגבלים כאן לקצב פריימים מקסימלי של 100 הרץ, כך שאם אתם רוצים להנות מאותם 175 הרץ תצטרכו לחבר את המחשב למסך באמצעות חיבורי ה-Display Port או ה-USB-C. למה כל שאר חיבורי ה-USB? המסך הזה יכול לשמש כ-KVM, כלומר, ניתן לחבר אליו ישירות מקלדת ועכבר ושני מחשבים במקביל ולהעביר את השליטה עליהם בין המחשבים דרך ממשק המסך. חיבור ה-USB-C אגב מסוגל לטעון מחשבים התומכים בטעינה בתקן Power Delivery בהספק של עד 90 וואט וטען בלי בעיה מחשב ללא התראות על זרם נמוך מדי. במילים אחרות, אם יש לכם מחשב שנטען דרך שקע USB C, עם המסך הזה אפשר לוותר על המטען המקורי. זו תכונה פחות נפוצה במסכי גיימינג משום שבדר"כ הם נטענים ממטען עם חיבור ייחודי של היצרנית, אבל יחד עם ה-KVM, המסך הזה מאפשר לגיימרים בלילות לחבר במקביל גם את מחשב העבודה שלהם ולדלג בין שני המחשבים בקלות. המסך מצויד גם בשני רמקולים בהספק של 5 וואט כל אחד. הם לא יספקו לכם חויה סוחפת כמו המסך עצמו, אבל הם בהחלט שמישים ליום יום ומעניקים צליל פתוח, נקי, עם אפילו נגיעה של קצת באסים.


(+)

  • איכות תמונה מעולה
  • קצב פריימים גבוה במיוחד
  • אפשרות לחיבור מקלדת ועכבר למסך ושליטה על שני מחשבים מחוברים


(-)

  • אין אפשרות להתאמה אישית של איזון הצבעים במסך
  • יקר להחריד


אין ל-34M2C8600 חסרונות. אם אני ממש מתאמץ, אני יכול להתלונן על כך שלא ניתנת לי האפשרות לכייל לבד את הצבעים במסך, אבל הם גם ככה מגיעים מאוזנים בצורה נהדרת היישר מהמפעל. כל השאר נפלא ומדובר ללא ספק באחד המוצרים שיהיה לי קשה לחזור אחורה אחריהם. על מה נותר להתלונן? על המחיר. כדי להנות מכל הטוב הזה תצטרכו להיפרד מלא פחות מ-6000 ש"ח, חתיכת פינוק יקר שמיועד בעיקר לגיימרים מסודרים כלכלית.


2 תגובות

  1. אישית, אני לא מתחבר בכלל למסכים קעורים. הגיאומטריה שלהם מעוותת והם צריכים להשתמש בטריקים כדי לתת לך תמונה שנראית הגיונית. אני מעדיף מסכים שטוחים לחלוטין. עד שיגיעו מסכים/מקרנים הולוגרפיים.

    השבמחק
  2. הרזולוציה היא WQHD ולא 4K.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר