כזה ניסיתי: Lenovo G32qc-30 VA

רכישת מסך מחשב היא מלאכה של איזון בין פרמטרים. בהנחה שגודל המסך הוא מרכיב שמושפע מגורמים אובייקטיביים כמו גודל עמדת העבודה שלכם, השילוש הקדוש של מסכי מחשב הוא סוג הפאנל, קצב הפריימים המקסימלי והרזולוציה. האיזון ביניהם משפיע על הייעוד של המסך כמו גם על מחירו. משתמשים שרוכשים מסך בעיקר למטרות גיימינג, ואינם מעוניינים לשבור תכנית חיסכון יכולים להרשות לעצמם להתפשר במידה מסוימת על סוג הפאנל ואפילו לחיות עם רזולוציה שאינה 4K כדי לקבל קצב רענון גבוה. אל האוכלוסיה הזאת מכוונת לנובו עם G32qc-30.


Lenovo G32qc-30 (צילום: יח"צ לנובו)



מדובר במסך קעור בגודל 31.5. כמו רוב מסכי הגיימינג ברמת המחיר שלו, הוא מבוסס על פאנל VA, מציע קצב פריימים מקסימלי של 170 הרץ, ומציג רזולוציית 2560 על 1440 פיקסלים, או בשמה העממי, 2K. עכשיו, בואו נפרק את המשוואה הזאת לכל גורם בנפרד: נתחיל בפאנל: פאנלים מסוג VA הם מעין פתרון ביניים בין פאנלים בסיסיים מסוג TN ופאנלים איכותיים יותר מסוג IPS. מבלי להכנס להסברים טכניים על איך הם בנויים, אגיד רק שהם מציעים קצבי פריימים גבוהים יותר ממה שמקבלים במסכי IPS באותה רמת מחיר, ורמות ניגודיות גבוהות במיוחד וזויות צפייה טובות יותר מאלו של מסכי TN. מצד שני, הם עדיין נחותים ממסכי IPS בכל הקשור לזויות הצפייה ודיוק הצבעים. Lenovo G32qc-30 אינו שונה מהבחינה הזאת, אם כי במסגרת הז'אנר הוא מתפקד לא רע: יחס הניגודיות אכן גבוה במיוחד, 1:3500. הבהירות המקסימלית כאן מספקת, ויחס הניגודיות גבוה (1:3500) כך שמקבלים גוון שחור אפל מאוד. מצד שני, הוא מכסה אמנם 99% מטווח הגוונים של תקן sRGB אולם יש לו נטיה עדינה מאוד לכיוון גוונים תכלכלים, והטווח הדינאמי לא מרשים, אופייני למסכים מסוג זה. כיול בהגדרות המסך יכול לשפר מעט את המצב אבל זה לא המסך האידיאלי לעריכת תמונות. לגיימינג לעומת זאת, כל מה שציינתי לגבי דיוק הגוונים פחות רלוונטי וזה בהחלט מספיק.


Lenovo G32qc-30 (צילום: גד גניר)

Lenovo G32qc-30 (צילום: גד גניר)

Lenovo G32qc-30 (צילום: גד גניר)

Lenovo G32qc-30 (צילום: גד גניר)



כאמור, Lenovo G32qc-30 מתהדר בקצב פריימים מקסימלי של 170 הרץ. ניתן להגיע לקצב הזה באמצעות חיבור Display Port בלבד וגם זה במצב Overclock. מה זה אומר? שאחרי חצי שעה של שימוש, המסך חוזר לקצב מקסימלי של 165 הרץ כדי שלא לגרום לעצמו נזק. בינינו, גם ככה זה בקושי מורגש ואפשר בהחלט לוותר על זה. אם המחשב שלכם לא יודע להוציא אות עם קצב פריימים כל כך גבוה, תשמחו לשמוע שהמסך יודע להציג קצב פריימים מקסימלי של 144 הרץ דרך חיבור HDMI, משהו שלא כל המסכים יודעים לעשות. זמן התגובה המקסימלי של המסך עומד על 1 מילי שניה, או 0.5 מילי שניה לפי שיטת המדידה MPRT. כך או כך, שני הנתונים בהחלט הולמים מסך גיימינג עם פאנל VA. בנוסף המסך תומך ב-AMD FreeSync Premium, התקן של AMD לסנכרון התמונה בין המחשב למסך ומניעת תופעות של "קריעת מסך" (כשחלק מהמסך לא מספיק להתרענן ונוצרים עיוותים בתמונה). ה-"Premium" מצביע על כך שמדובר בגרסה מתקדמת יותר של התקן, כזאת שמבטיחה קצב פריימים מינימלי של 120 הרץ ברזולוציית FHD.


הרזולוציה היא הפשרה המורגשת ביותר בתערובת הזאת. אחרי שהתרגלתי למסך ה-4K האישי שלי, קשה לחזור לאחור, בטח במסך בגודל כזה, בטח כשיושבים קרוב אליו. זה מורגש בעיקר בטקסטים: הפונטים של הביקורת שאני כותב עכשיו לא חדים מספיק ונראים מפוקסלים משהו וכך גם האייקונים של אפליקציות על שולחן העבודה. במשחקים אגב זה לא מורגש ואף יש יתרון מסוים לרזולוציה נמוכה יותר בעובדה שנדרש פחות כוח עיבוד כדי להתמודד איתה, מה שיכול לעזור למחשבים פחות חזקים לשמר קצב פריימים גבוה במשחקים כבדים.


קימור מסך הוא סוגיה סובייקטיבית. יש אנשים שמתעבים את זה ויש אנשים, כמוני, שמעדיפים את המסכים שלהם ככה. מסכים כאלו מתמודדים טוב יותר עם השתקפויות ומספקים חויית שימוש יותר סוחפת וכך זה גם ב-Lenovo G32qc-30. מצד שני, אני גם מאלו שמעדיפים את המסכים של מלבניים וצרים, באיזור של יחס מסך 21:9, אשר מותאם יותר לעבודה עם חלונות מרובים. כאן המסך פחות מלבני ויחס האורך לרוחב שלו עומד על 16:9, יחס שמתאים יותר לגיימרים. העיצוב של המסך מאוד סולידי: אין כאן התחכמויות עיצוביות, שילובי צבעים ותאורות RGB מצועצעות שמאפיינים את הקטגוריה. גוף המסך שחור וכך גם המעמד שלו. החלק הנועז ביותר בעיצוב הוא למעשה בסיס המעמד, אבל באופן כללי קשה לזהות במבט ראשון ושני שמדובר במסך גיימינג. המעמד דל באפשרויות תזוזה: ניתן להגביה או להנמיך את המסך, ולהטות אותו קדימה ואחורה ואין אפשרות לסובב אותו לצדדים או לסובב אותו כך שיעמוד לאורך. אם אתם מתכננים לחבר אותו לזרוע, תשמחו לשמוע שהוא תומך בתקן הסטננדרטי, VESA. היצע החיבורים צנוע מאוד ומסתכם בשני חיבורי HDMI, חיבור DP אחד ושקע אודיו 3.5 מ"מ סטנדרטי. למסך שני רמקולים בהספק של 3W כל אחד. הם מספקים סאונד מעט יותר עוצמתי ואיכותי מזה של מחשבים ניידים טיפוסיים אולם הם יספיקו לשימושים בסיסיים בלבד ולא הייתי בונה עליהם לחויית גיימינג מלאה.

Lenovo G32qc-30 (צילום: יחצ לנובו)


(+)
  • יחס ניגודיות גבוה, קצב פריימים גבוה
  • עיצוב סולידי, מסך קמור
  • לא יקר
(-)
  • לא אידיאלי לעריכת תמונות
  • השילוב של מסך גדול ורזולוציית 2K לא אופטימלי
  • מגוון דל של חיבורים

מחירו של Lenovo G32qc-30 עומד על 1579 ש"ח, דומה למסכי 31.5 אינטש עם מפרט מקביל של יצרניות אחרות. הרכב הפשרות שיש בו אולי לא הופך אותו למסך אידיאלי לעבודה, בעיקר לא כזאת שכוללת עריכת תמונות, אבל למי שמחפש מסך גיימינג יש כאן אופציה ראויה שמספקת לשחקנים בסופו של דבר את כל מה שהם צריכים במחיר שפוי.


1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר