כאלו ניסיתי: SteelSeries Arctis Nova 4P

התוספת האחרונה לקטלוג אוזניות הגיימינג של SteelSeries הן Arctis Nova 4, הדגם האלחוטי הזול ביותר בסדרה היוקרתית של היצרנית הדנית. כמו דגמים יקרים יותר בסדרה, ב-SteelSeries מבטיחים יכולת התחברות למגוון קונסולות ומכשירים, כמו גם איכות שמע טובה ועמידות גבוהה. על מה בכל זאת התפשרו כאן?

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)



תת הדגם שהגיע אליי היה ה-Nova 4P, אשר פונה רשמית אל קהל המשתמשים של קונסולות Sony Playstation 5. יש לחברה גם את תת הדגם 4X אשר מיועד לקונסולות Xbox Series X|S, ודגם 4 שמותאם לגיימרים של PC. עקרונית, הדגמים נבדלים זה מזה בעיקר בצבע רצועת הראש שמתחת לקשת, והעובדה שדגם 4X מציע תאימות גם לקונסולות של מיקרוסופט, בניגוד לתתי הדגמים האחרים. מכל בחינה אחרת, מדובר באוזניות זהות לחלוטין.


האוזניות אמנם מתחברות למגוון קונסולות, לסמארטפונים, טאבלטים ולמחשבים ניידים, אבל החיבור מתבצע בצורה אחת ויחידה: חיבור אלחוטי בתדר 2.4 גיגהרץ דרך מתאם קטן עם תקע USB C. בניגוד לדגמים מקבילים ברמת המחיר הזאת (או גם רמת מחיר זולה יותר כמו Logitech G435), דווקא Nova 4, האוזניות שנולדו בדנמרק, ממלכתו של הראלד כחול-השן (!) לא מציעות חיבור בלוטות' בנוסף לחיבור הרגיל. זה אומר שאם תרצו לחבר אותן לסמארטפון שלכם, תצטרכו לחבר את המתאם של האוזניות באופן פיזי לשקע הטעינה שלו. זה עבד לי בלי בעיות בטאבלטים וסמארטפונים מבוססי אנדרואיד אם כי אין אפליקציית שליטה עבור האוזניות בחנות האפליקציות של גוגל. עבור משתמשי אייפון האוזניות האלו אפילו פחות רלוונטיות: לא ברור איך זה יהיה עם ה-iPhone 15 אבל לא תוכלו לחבר אותן פיזית אל הדורות שקדמו לו כי שקע הטעינה שלהן הוא שקע Lightning. עוד משהו שחסר וחבל: אין כאן שום אפשרות חיבור אודיו חוטי, לא באמצעות כבל USB ולא באמצעות חיבור אוזניות 3.5 מ"מ.


SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)



המתאם האלחוטי אגב, מעצבן. לאף מחשב אין יותר מדי שקעי USB C אז הבחירה של Steelseries בחיבור כזה היא מעט פריבילגית מלכתחילה. מעבר לכך, מדובר אמנם במתאם צר ושטוח, אבל גם רחב באופן שעשוי להסתיר שקעים אחרים, כלומר, לא רק שהוא מבזבז לכם שקע USB C יקר ערך בעצמו, יש מצב שהוא גם ימנע מכם להשתמש בשקעי USB C נוספים במחשב. מצד שני, לא הכל רקוב בממלכת דנמרק: באריזה ישנו כבל עם חיבור USB A ושקע USB C אליו תוכלו לחבר את המתאם וכך לחסוך לעצמכם את הבעיות שציינתי. זה פחות אלגנטי אבל יותר פרקטי. 


כאמור, הדגם שבדקתי היה 4P שהגיע כמתבקש באריזה כחולה ועם רצועת ראש המעוטרת בהדפס בצבע כחול. האוזניות עשויות אמנם מפלסטיק בגימור מט שאמנם לא מרשים במיוחד באופן ויזואלי אבל עושה רושם עמיד ואיכותי: הקשת גמישה, ההרכבה איכותית וגם התנהלות אסרטיבית לא הצליחה לגרום ל-Arctis Nova 4 להפיק רעשי עייפות החומר. כריות האוזניים עשויות בד. זה אמנם משדר משהו פחות יוקרתי מעור אבל זה נעים יותר לשימוש, לדעתי, לאורך זמן. בפתיחה מקסימלית של הקשת הן התאימו גם לראש המעט גדול מהממוצע שלי, ובסה"כ היו נוחות מאוד לשימוש. לאוזניות שני לחצנים בלבד, אחד בכל אוזניה: לחצן הפעלה וכיבוי, ולחצן השתקת המיקרופון. מתחת ללחצן המיקרופון ממוקם בורר עוצמת שמע כאשר גם הוא וגם הלחצנים גדולים, לא אלגנטים במיוחד אבל פרקטיים וקלים לאיתור במישוש. אוזניות גיימינג מגיעות עם שלושה סוגי סידור ל"בום", מוט המיקרופון: קבוע, נתיק, או נשלף. ב-Steelseries בחרו באידיאלי ביותר, הנשלף, וגם כאן הביצוע הוא על הצד הטוב ביותר: הוא נכנס ויוצא מגוף האוזניה בצורה חלקה, ללא בעיות כלשהן ועושה רושם שכך זה ימשיך לאורך זמן. 


SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)




SteelSeries Arctis Nova 4 מספקות צליל בטווח התדרים שבין 20 ל-20,000 הרץ. הצליל עצמו פתוח, מדויק ומפורט אך לוקה בחסר בבאסים. זה לא שהם לא קיימים, אבל הם מעודנים מדי לטעמי. זה מורגש בעיקר במוזיקה אבל לא רק: באסים מוסיפים את החידוד הנדרש ברעשים של פיצוצים או נהמת מנוע ובמקרה של Nova 4P החויה פחות עוצמתית בגלל הסוגיה הזאת. ניתן לתקן מעט את המצב באמצעות אפליקציית השליטה של האוזניות, אם כי היא לא תעשה ניסים מהבחינה הזאת אז אם אתם מעריצים גדולים של באסים, אולי אלו לא האוזניות בשבילכם. ביצועי המיקרופון מצד שני, מעולים: הצליל נקי, מפורט מאוד והמיקרופון מטפל היטב בהעלמת רחשי הסביבה, בעיקר כשהוא במצב פתוח וקרוב יותר אל הפה.




תוכנת השליטה, GG כוללת את ממשק Sonar המתקדם של SteelSeries שמביא עמו שלל הגדרות לשיפור הקלטת השמע. Noise Gate היא הדרך הגסה יותר לטיפול ברעשי רקע, ומאפשרת לכם לקבוע רף לעוצמת רעשים. רעשים בעוצמה נמוכה יותר לא יישמעו. מנגנון ביטול הרעשים הסטדנרטי מאפשר לכם לשלוט על עוצמת ביטול רעשים מהסביבה ורעשים נקודתיים של הקלדה. מנגנון Clearcast AI Noise Cancellation עושה את כל אלו באופן אוטומטי ובעזרת בינה מלאכותית יודע להעלים כליל כל רעש שאינו הקול שלכם, ועושה זאת בצורה מושלמת. עוד פיצ'רים נחמדים: אקולייזר למיקרופון מאפשר לכם לשנות את אופי הצליל המוקלט ולבחור האם אתם רוצים קול עמוק יותר, קול כאילו אתם מדברים דרך מכשיר קשר, ואפילו קול מאנפף פחות. בנוסף, קיימת האפשרות גם לשמור על רמה מסוימת של ווליום כדי למנוע עיוותים כשצועקים בלהט המשחק. Sonar מגיעה גם עם הגדרות אקולייזר לשמע באוזניות שמותאמות למשחקים ספציפיים וכמובן גם אפשרות ליצור בעצמכם הגדרות משלכם.


SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)

SteelSeries Arctis Nova 4 (צילום: גד גניר)



הסוללה של SteelSeries Arctis Nova 4 אמורה להספיק לכ-36 שעות שימוש לדברי היצרנית והן אכן החזיקו לי מעמד למשך זמן קרוב מאוד לזה. יש אוזניות בשוק שמתעלות על הנתון הזה, אבל לא נראה לי שבאמת יש לזה משמעות בעולם האמיתי. שיחקתם 36 שעות ברצף ומצאתם את עצמכם ללא סוללה? תשמחו לשמוע שטעינה של רבע שעה תספק לכם כ-6 שעות נוספות של שימוש. 


(+)
  • עמידות וקשוחות
  • מגוון אפשרויות מתקדמות להתאמה אישית באפליקציית השליטה
  • מיקרופון איכותי
(-)
  • מחסור בבאסים
  • היה אפשר לעצב את המתאם בצורה חכמה יותר
  • המתאם הזה הוא הדרך היחידה להתחבר למכשירים אחרים

מחירן של Steelseries Nova 4P עומד על 569 ש"ח ביבוא רשמי של ביקונקט. הייתי שמח לקבל במחיר הזה יותר אפשרויות חיבור, מתאם אלחוטי שמתוכנן בצורה חכמה יותר וכמובן מנה גדושה יותר של באסים. ולמרות זאת, יש גם ככה הרבה מה לאהוב באוזניות האלו, בעיקר בכל הקשור לביצועי המיקרופון, האפשרויות המתקדמות של Sonar ואיכות הבניה המצויינת.

1 תגובות

  1. רוב תודות,
    ביקורת מוצר מצוינת.
    משהו להוסיף על הסערה המושלמת שעובר הענף בימינו? בכל זאת, אי אפשר להתעלם מהקונטקסט.
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר