כאלו ניסיתי: Logitech G435

בלוטות' וגיימינג לא הולכים כל כך ביחד. מותגי אוזניות גיימרים הביעו במהלך השנים אמון בטכנולוגיית האלחוט הפופולרית בדגמים בודדים בלבד, בעיקר בגלל שאחד החסרונות הבולטים שלה הוא הסנכרון הלקוי (במידות כאלו ואחרות) של השמע ביחס לוידאו, תופעה שאין לה מחילה עבור מי ששקוע במשחקי אקשן. גיימר שלא רצה לוותר על הנוחות שבאוזניות אלחוטיות יכול היה לבחור באוזניות אלחוטיות שמגיעות עם דונגל, מתוך הבנה שניתן יהיה לחבר אותן באופן הזה רק למחשב, ולא להשתמש בהן יחד עם הסמארטפון. התוספת האחרונה לקטלוג אוזניות הגיימרים של לוג'יטק היא G435, אוזניות אלחוטיות שהוכרזו בספטמבר האחרון שקוראות תיגר על המוסכמה הזאת: הן יסכימו להתחבר למחשב באמצעות דונגל, אבל ישמחו בעת הצורך להתחבר גם לטלפון, לטאבלט (וגם למחשב) באמצעות בלוטות', ואם זה לא מספיק, הן עושות זאת עם תג מחיר נגיש במיוחד.



Logitech G435 (צילום: גד גניר)


העובדה שמדובר באוזניות זולות בהחלט באה לידי ביטוי במראה שלהן. אין כאן מתכת, לפחות לא כזאת הנראית לעין, והכל עשוי פלסטיק עם מראה מאוד בסיסי. האוזניות שהגיעו אליי הן בצבע שחור עם נגיעות של צהוב זרחני, אבל אם אתם מעוניינים במראה פחות סולידי הן זמינות גם בכחול ולבן או בורוד וכחול. אל תתנו למראה להטעות אתכם, איכות הבניה דווקא עושה רושם טוב, ולשימוש הנרחב בפלסטיק יש יתרון אחד משמעותי: G435 קלילות, 160 גרם בלבד, יתרון שתורם משמעותית לנוחות השימוש בהן לזמן ממושך, כמו גם כריות הבד שעוטפות את האוזן שהמגע שלהן לא מציק. הקשת עצמה לא גדולה במיוחד אבל בפתיחה מקסימלית, הן התאימו  וישבו בצורה נוחה על הראש הגדול יחסית שלי. יש לאוזניות סה"כ ארבעה לחצנים, כולם ממוקמים בהיקף האוזניה השמאלית: כפתור הדלקה וכיבוי, לחצני עוצמת שמע ולחצן השתקה של המיקרופון. הם מעט קשים, אבל הלחיצה עליהם לא ממש גורמת לאוזניות לזוז ממקומן על הראש. בדומה ליצרניות אחרות, לוג'יטק שמה דגש על קיימות בתהליך הייצור של G435, ובין השאר עושה שימוש בפלסטיק ממוחזר, האריזה מיוצרת מנייר שמקורו בעצים מיערות שבהם ישנו פיקוח וניהול של שימוש בעצים, והחברה עצמה משקיעה כספים בפעולות לקיזוז פחמן, כדי לצמצם למינימום את חתימת הפחמן שיש לייצור האוזניות.


למרות המיתוג שלהן כאוזניות גיימינג, אפליקציית Logitech G Hub, דרכה שולטים במוצרי הגיימינג של החברה, לא מכירה ב-G435. זה אומר שאין עדכוני גרסה, וזה אומר שאין אפשרות לשנות משהו באופן שהאוזניות עובדות בו כמו מיפוי של הלחצנים או מצבי שמע). המעבר בין טכנולוגיות האלחוט בהן פועלות האוזניות מתבצע באמצעות לחיצה ממושכת על כפתור השתקת המיקרופון. למקרה שתהיתם: לא ניתן להתחבר אל כמה מכשירים במקביל (מולטיפוינט). הטכנולוגיות הן Lightspeed של לוג'טיק, העושה שימוש בדונגל USB המתחבר למחשב (או ל-Playstation 4 או 5) ו- Low Latency Bluetooth. ניתן, אם אתם מעוניינים, או שאם אין ברשותכם מחשב עם שקע USB A רגיל פנוי, לחבר אותן בבלוטות' גם למחשב מן הסתם, אבל זה קצת מפספס את המטרה של האוזניות האלו. ועדיין, אם אין ברירה, הבלוטות' עושה כאן עבודה לא רעה בכלל הן מבחינת יציבות החיבור והן סנכרון עם הוידאו. עיכוב בסאונד, אם יש כזה, לא מורגש באמת. אחד החסרונות המהותיים של G435 בעיני הוא הויתור על כל אופציה חוטית. אין שום אפשרות לחבר את האוזניות לשום מקום באמצעות כבל. אפילו כבל הטעינה משמש רק לטעינה ולא ניתן להעביר דרכו שמע במקרה שנשארתם עם סוללה ריקה.


Logitech G435 (צילום: גד גניר)


Logitech G435 (צילום: גד גניר)


Logitech G435 (צילום: גד גניר)


Logitech G435 (צילום: גד גניר)




ל-G435 דרייברים בקוטר 40 מ"מ, המייצרים צלילים בתדר שנע בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ. איך הן נשמעות? ובכן, זה מורכב. אתחיל בטוב: יש ל-G435 את הצליל הכי פתוח ששמעתי לאחרונה באוזניות. כמה פתוח? בפעמים הראשונות שעשיתי בהן שימוש, חשתי שהשמע כלל לא מגיע מהן ותהיתי לשניות ארוכות אם אני שומע את הצליל שבוקע מהרמקולים המובנים במסך. הצד השני של המטבע הוא שכמו הרמקולים המובנים במסך, השמע קצת נטול עומק והבאסים מרוסנים מדי. זה לא שאין באסים. הם פשוט עדינים מאוד. באופן הזה פיצוצים אמנם נשמעים מפורטים אך חסרי עומק, ונהמות מנוע של רכבי ראלי לא מרטיטות כפי שהן אמורות להיות.


Logitech G435 (צילום: גד גניר)




בשיחות זה אפילו מורכב יותר: כשעשיתי שימוש בחיבור Lightspeed בשיחת זום, קיבלתי פידבקים חיוביים מאוד מהצד השני בשיחה. למרות העדרו של "בום", מוט מיקרופון, הקול שלי נקלט היטב, ובאיכות שמע טובה. כשעברתי לבלוטות' הצד השני כבר התרגש פחות, טען שמורגש הד בדיבור שלי ושבאופן כללי האיכות פחות מלהיבה. הסוללה של G435 מספיקה לפי הצהרות היצרן לכ-18 שעות ברצף. אצלי היא החזיקה מעמד כ-15 שעות שזה גם יפה מאוד. כיאה למוצר אלקטרוני ב-2021, שקע הטעינה כאן הוא Type C


(+)
  • קלילות ונוחות על האוזניים
  • בחירה בין שתי טכנולוגיות אלחוט
  • זולות

(-)
  • אין אופציה לחיבור חוטי
  • שמע פתוח אבל קצת חסר עומק
  • פלסטיקה בסיסית

את G435 תוכלו לרכוש בכ-369 ש"ח בישראל, רמת מחיר שספק אם תמצאו בה אלטרנטיבות אלחוטיות דומות ממותג מוכר. אין כאן הפתעה מטורפת: איכות החומרים והסאונד די הולמים את המחיר הזה, אבל היכולת לדלג בין שתי טכנולוגיות אלחוט והעובדה שהן מאוד קלות ונוחות הופכות אותן לאופציה אטרקטיבית עבור מי שמעוניין באוזניות גיימינג ולא רוצה לקרוע את הכיס

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר