כאלו ניסיתי: Jabra Elite 8 Active

ג'אברה מעוניינת לפתוח דף חדש. ב-2020 היא עוד זכתה לשבחים על דגמי ה-Elite 75t וה-85t, אבל רוב הדגמים שהשיקה בשנתיים האחרונות זכו לביקורות פושרות למדי, בעיקר דגמי הדגל Elite 7 Pro ו-Elite 7 Active. לפני כחודש הכריזה על שני דגמי דגל חדשים: Elite 10 ו-Elite 8 Active, הדגם הספורטיבי שהגיע אליי לפני מספר שבועות לבדיקה.

Jabra Elite 8 Active (צילום: גד גניר)


ה-Elite 8 Active שומרות על אותם קוים כלליים של דגמי ה-Active מהשנתיים האחרונות, אם כי ישנם רענונים קלים לעיצוב. כמו דגם הדגל הקודם של החברה לספורטאים, גם כאן האוזניות ממוגנות יותר משאר הדגמים בקטלוג החברה: בנוסף לתקן העמידות הצבאי האמריקאי, MIL-STD-810H, האוזניות עצמן מוגנות מרטיבות ואבק לפי תקן IP68, כלומר, זיעה, התזות מים, ואפילו נפילה למים מתוקים בעומק של עד 1.5 מטר לא יגרמו לאוזניות נזק. תיאורטית ניתן היה לשחות איתן אבל אין טעם לעשות זאת כי ממילא המים מפריעים לקליטת הבלוטות'. בניגוד לדגמים הקודמים גם הקייס קיבל מיגון ואפילו בתקן גבוה יחסית, IP54. כמו ב-Jabra Elite 7 Active, לאוזניות החדשות יש ציפוי סיליקון בשם ShakeGrip, שמכסה את גופן ומונע מהן להחליק החוצה מהאוזן. בניגוד לדגם הדגל הקודם לספורטאים, כאן הציפוי אינו רק בחלק הקדמי של האוזניות כי אם מקיף אותן ומגיע עד חלקן האחורי באופן שבאמת מבטיח שישארו בתוך האוזניים שלכם.


באופן כללי האוזניות קלות, נוחות מאוד וקל מאוד להכניס אותן לתוך האוזניים ולקבל אטימה טובה. ג'אברה מתמידה במנהגה להשתמש בלחצנים ונמנעת ממשטחי מגע, וזו בחירה מעולה. הלחצנים עצמם רכים ולחיצה עליהם לא מזיזה יותר מדי את האוזניות בתוך האוזניים. דרך האפליקציה ניתן להגדיר בעצמכם מה לחיצה אחת, שתיים או שלוש בכל אוזניה בנפרד יגרמו לאוזניות לעשות. 


Jabra Elite 8 Active (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 8 Active (צילום: גד גניר)



ל-Elite 8 Active דרייברים בקוטר 6 מ"מ. הם מייצרים צליל בטווח תדרים סטנדרטי של 20 עד 20000 הרץ. גרסת הבלוטות' כאן היא החדשה ביותר, 5.3, ויש לאוזניות גם תמיכה ב-LE Audio למקרה שהמכשיר שלכם תומך בתקן. רשימת מקודדי האודיו האלחוטי דלה וכוללת רק את SBC ו-AAC, מפתיע בהתחשב בכך שהאוזניות הקודמות של ג'אברה, דווקא כן הציעו תמיכה ב-aptX. למשתמשי אייפון כרגיל זה לא ממש משנה, אבל משתמשי אנדרואיד יכולים היו להנות ממקודדים מתקדמים יותר שתומכים בהעברת יותר מידע ועשויים היו לשפר אפילו יותר את איכות הצליל. כך או כך, הן נשמעות מצוין: הצליל עשיר וצלול, עם עומק, דיוק ופירוט נאים מאוד. אפילו במת הצליל רחבה יותר כאן והשמע פתוח יותר מבדגמים קודמים של החברה. 


בנוסף, Elite 8 Active מגיעות עם תמיכה בשמע מרחבי של Dolby לקבלת צליל תלת ממדי. התמיכה כאן אינה כוללת מעקב אחר תנועות הראש והיא גם לא משפרת בהכרח את הצליל בכל סוג של תוכן. בסרטים מקבלים חויה יותר מלהיבה עם צליל יותר מפורט ומלא, אבל במוזיקה העדפתי לכבות את שמע המרחבי וקיבלתי שמע צלול ונקי יותר.


ביטול הרעשים קיבל כאן שדרוג רציני לעומת דגמי השנתיים האחרונות. לטענת ג'אברה היא שילבה באוזניות מנגנון ביטול רעשים אדפטיבי-היברידי עם מעבד חדש ושישה מיקרופונים שיעילותו חזקה פי 1.6 מהדגמים הקודמים אך להתרשמותי זה אפילו יותר מכך. בניגוד לדגמי הדגל הקודמים, כאן ההשפעה שלו ממש מורגשת ברגע שמפעילים אותו. צעדתי ליד תחנת דלק ובקושי שמעתי משאיות שעמדו שם מונעות. צעקות, וצפירות הונמכו דראסטית, כמו גם רעשי רוח. לא מדובר במנגנון הטוב בקטגוריה אבל בהחלט מדובר באחד הטובים שבהם. ביטול רעשים היברידי הוא מצב ביטול הרעשים היחיד של האוזניות. אין אפשרות לעבור למצב ביטול רעשים קבוע, אבל הבשורות הטובות הן שהוא עושה עבודה מצוינת כמו שהוא.


Jabra Elite 8 Active (צילום: גד גניר)



ג'אברה מקפידה לשמור על רמה גבוהה של ביצועים בשיחות טלפון באוזניות שלה וכך זה גם ב-Elite 8 Active. הצד השני בשיחה דיווח על איכות קול מעולה וסינון רעשים מצוין שהדבר היחיד שבקושי הצליח לחדור דרכו הוא ציוצי ציפורים שלא ממש הפריעו למהלך התקין של השיחה.





במעבר לדור החדש של האוזניות של ג'אברה, הושמטה מהאפליקציה האפשרות ליצור פרופיל שמע אישי בהתאם לרמת השמיעה של המשתמש. במקרה של ג'אברה לא מדובר לטעמי בחסרון משמעותי משום שאף לא ממש שמתי לב להבדל בסאונד לפני ואחרי מבחן השמיעה הזה. החברה גם השמיטה את מבחן האיטום של האוזניות, כמו גם את האפשרות לשנות את עוצמת ביטול הרעשים. ניתן רק לכבות או להפעיל אותו, ולשלוט על עוצמת הקול במצב שקיפות. מה שלא הושמט מהאפליקציה הוא גלריית רעשי הרקע למיסוך בזמן שאתם מעוניינים להתנתק מהסביבה. פרט לכך האפליקציה כוללת כאמור את האפשרות להגדיר מחדש הפעולות שיבצעו האוזניות בלחיצה על הלחצנים שלהן, ואת שאר הדברים הרגילים: אפשרות לעדכון גרסה, מציאת האוזניות במקרה שאבדו (לפי רישום המיקום ברגע שבו התנתקו מהסמארטפון), בחירה בעוזרת וירטואלית והפעלה מהירה של ספוטיפיי באמצעות לחיצה כפולה. האוזניות תומכות בהתאמה מהירה למכשירי אנדרואיד (Google fast Pair), הפעלה קולית של Google Assistant, מצב מולטיפוינט (חיבור לשני מכשירים במקביל) וכמובן יודעות לעבוד כל אחת בנפרד, ולעצור את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים.


Jabra Elite 8 Active (צילום: גד גניר)



בג'אברה טוענים ש-Elite 8 Active מסוגלות לספק כ-8 שעות האזנה רצופה, עם ביטול רעשים מופעל, או עשר שעות עם ביטול רעשים כבוי. בבדיקה שלי הן שרדו כ-7 שעות עם ביטול רעשים מופעל, כנראה בשל עוצמת שמע גבוהה יותר מזו שעשו בה שימוש במעבדות של ג'אברה, אך עדיין מדובר בהישג נאה מאוד. קייס הטעינה שהוגדל מעט ביחס לדגמי הקודמים, מסוגל לספק להן באופן תיאורטי עוד כ-3 הטענות מלאות. טעינה מלאה שלו אורכת כ-3 שעות, והוא גם יודע להיטען באופן אלחוטי. טעינה זריזה של חמש דקות תיתן לכן כשעה של האזנה אם נתקעתם עם סוללה ריקה לחלוטין.


(+)
  • ביטול רעשים יעיל
  • איכות שמע מצוינת
  • עמידות ונוחות באוזניים
(-)
  • תמיכה רק במקודדי אודיו אלחוטי בסיסיים (SBC ו-AAC)
  • הוסרו מהאפליקציה מספר פיצ'רים שהיו בה קודם
  • יקרות יותר מדגמים קודמים של החברה

מחירן של Elite 8 Active עומד על 799 ש"ח בייבוא רשמי של ביקונקט. מדובר בעליה משמעותית ביחס למחיר הדור הקודם אבל הבשורות הטובות הן שאלו בהחלט האוזניות שג'אברה יכולה לפתוח איתן דף חדש. הן מביאות שיפור משמעותי בשני התחומים שדרשו את השיפור הזה: באיכות הסאונד ובביטול הרעשים. בשאר התחומים הן עושות היטב את מה שבג'אברה תמיד עשו טוב, בעיקר איכות שיחות טלפון והתאמה ארגונומית. 



6 תגובות

  1. תודה על הסקירה גד! תהיה סקירה גם של ה-10 (או השוואה)?
    לי יש 85T כבר די הרבה זמן ואני באופן כללי מרוצה. שני הדברים מבחינתי שהכי הייתי רוצה לשפר בשדרוג זה ANC יותר טוב (זה של ה-85T הוא לא רע אבל גם לא מדהים) וישיבה יותר חזקה ויציבה באוזן (ה-85T מאוד נוחות אבל קצת נוטות להחליק החוצה, לא סוף העולם, אני רץ איתן בכיף אבל אי אפשר להתעמל איתן). הבנתי של-10 יש ANC יותר מתקדם אבל לא נראה לי שיש להן ShakeGrip, כך שבהנחה שה-ANC של ה-8 טוב משמעותית ממה שיש לי היום הן כנראה עדיפות.
    מה דעתך? ואולי בכלל כדאי לשקול SONY, JBL או חברה אחרת?
    תודה!
    יובל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן יובל! ה-10 אצלי. לא יצא לי להשוות אבל ביטול הרעשים שלהן בינתיים מאוד מאוד מאוד מרשים. ההתאמה שלהן אצלי לאוזניים היתה עניין של ניסוי וטעייה של ראשי הסיליקון ומרגע שמצאתי את המתאימים זה מושלם. אלו ככל הנראה האוזניות הכי פחות פולשניות ואגרסיביות של ג'אברה, הן קטנטנות, קלילות אבל יושבות מעולה בתוך האוזניים.

      מחק
  2. מקווה שגד בסדר. מתגעגעים. אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביב! אני בריא, שלם ומזועזע מהאירועים. מעבר לעובדה שלא היה נראה לי במקום להמשיך לכתוב כרגיל על מחשבים ואוזניות, ניסיתי בכל זאת לכתוב לצורך האסקפיזם ולפרסם יותר מאוחר אבל זה לא הולך מי יודע מה. כנראה שאחזור לזה בימים הקרובים. תודה בכל אופן על הדאגה, אני לא הולך לשום מקום :)

      מחק
  3. היי גד, האם אתה יודע שבאוזניות 8 אקטיב ניתן לחבר שני מכשירים במקביל או שלא?
    תודה רבה

    השבמחק
  4. מועיל, תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר