כאלו ניסיתי: Jabra Elite 75t

חברת מחקרי השוק Counterpoint פרסמה בחודש מרץ האחרון דוח הכולל נתוני המכירות של אזניות אלחוטיות ברבעון האחרון של שנה שעברה ברחבי העולם. החברה שהובילה את הרשימה הזאת, באופן לא מפתיע, היתה אפל, עם ה-AirPods שלה שכבשו כ-60% מהשוק. מי במקום השני? לא Bose, לא Samsung, לא Sony, וגם לא JBL. מי שהצליחה לדלג מעל כל השאר היתה לא אחרת מאשר Jabra עם ה-Elite 65t שהוכרזו מספר חודשים לפני כן והצליחו להפוך לדגם השני הנמכר ביותר בשוק אחרי הדור הראשון של האזניות של אפל.

Jabra Elite 75t (צילום: גד גניר)


ה-Elite 65t זכו במיקום הזה בצדק: הן היו מאזניות ה-Truly Wireless הטובות ביותר שיצא לי לבדוק בשנה שעברה: נוחות באזניים, עם חיבור אלחוטי יציב ואמין, איכות שמע מצויינת ואפילו מצטיינות בשיחות טלפון. אחרי שהציגו במהלך השנה מהדורה עדכנית יותר המותאמת יותר לפעילות ספורטיבית (ה-Elite Active 65t), חזרו בג'אברה אל לוח השרטוט כדי לתכנן מחדש את הדגם הבא, ה-Elite 75t.

מה שיצא מלוח השרטוט הן אזניות עם עיצוב מעודכן ומעוגל יותר, אבל השינוי המשמעותי מבחוץ הוא במימדים: ה-Jabra Elite 65t היו אזניות True Wireless גדולות יחסית. העיצוב שלהן "מילא" את האוזן, מה שתרם אמנם לייצוב שלהן בתוכה, אבל האזניות היו מעט מגושמות ובלטו החוצה מהאוזן. ה-75t קטנות משמעותית וכמו ב-65t, אין כאן סנפירי ייצוב. עם זאת, לא חששתי במהלך השימוש בהן שייפלו, מאחר שגם כאן הצורה שלהן מייצבת אותן כהלכה בתוך האזניים ומספקת אטימה פאסיבית טובה לרעשי הסביבה. ועדיין, העדרם של סנפירים שכאלו מקשה עליי להמליץ עליהן לפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, אבל לריצות מזדמנות זה יכול להספיק. אם בכל זאת תבחרו לרוץ איתן, תשמחו לשמוע שהן עמידות הזעה ובהתזות מתונות של מים (תקן IP55).

Jabra Elite 75t (מימין) מול הדגם הקודם (משמאל), ה-65t (צילום: גד גניר)


ג'אברה ויתרה על פקד השליטה הכפול לשליטה בעוצמת השמע, ויישרה קו עם רוב השוק בהשאירה רק לחצן אחד בכל אזניה. הלחצנים רכים ונלחצים בקלות, בלי צורך בלחיצה חזקה במיוחד. הלוגיקה של הלחצנים הגיונית רוב הזמן: לחיצה על אזניה ימין מתפקדת כמענה לשיחה או להפעלה/עצירה של מוזיקה. לחיצה רצופה מגבירה את עוצמת השמע ולחיצה כפולה מפעילה את הסייעת הקולית. בחו"ל, ניתן אף להגדיר עבור האזניות מילת הפעלה כדי להכניס לפעולה את אלקסה. הלחצן שעל אזניה שמאל מפעיל בלחיצה רגילה את מצב HearThrough העושה שימוש בארבעת המיקרופונים של האזניות כדי לשדר אל המשתמש את רעשי הרקע מהסביבה. בנוסף, בלחיצה כפולה הוא מאפשר דילוג לשיר הבא, ולחיצה ארוכה מנמיכה את עוצמת השמע.

ג'אברה, שחלק נרחב מעסקיה מתבסס על אזניות למוקדנים, שמה דגש מיוחד על ביצועי האזניות האלחוטיות שלה בשיחות טלפון. ה-65t היו מהטובות בשוק בהיבט הזה, וה-75t, גם אם לא מציגות שיפור משמעותי, עדיין שומרות על הסטנדרט הגבוה: ארבעת המיקרופונים של האזניות עושים עבודה מצויינת בהנמכת רעשי רקע, ובמקרים רבים הצד השני בשיחה לא האמין שאני מדבר דרך אזניות, ועושה זאת באמצע הרחוב. שיפור קטן נרשם באיכות השמע במוזיקה שגם ככה היתה מצויינת: הבאסים עדיין חזקים ובעלי נפח, אך הצלילים הגבוהים מחודדים יותר, והשמע עצמו מפורט מאוד, נקי, וכיפי להאזנה. ה-75t תומכות פרופילי האודיו המתקדמים AAC ו-SBC, וגרסת הבלוטות' שלהן היא העדכנית ביותר נכון להיום, גרסה 5.0. אין שיהוי בין הקול לתמונה בצפייה בסרטוני אודיו והחיבור בין האזניות עצמן ובין האזניות לסמארטפון יציב כסלע. לא נתקלתי ולו בניתוק אחד במשך כל תקופת הבדיקה. נכון להיום, אזניה ימין היא האזניה הראשית מבין השתיים, כלומר, לא ניתן לעשות שימוש אך ורק באזניה שמאל. ניתן לעשות שימוש באזניה ימין לבד, או בשתי האזניות יחד. אם תסירו אותן מהאזניים, המוזיקה תיפסק, ותחזור להתנגן ברגע שתחזירו את האזניות אל האזניים שלכם.

Jabra Elite 75t (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 75t (צילום: גד גניר)


ל-75t ולמעשה לכל האזניות המתקדמות של ג'אברה יש את אחת האפליקציות העשירות והשימושיות ביותר בשוק, ה-+Sound. אתם לא חייבים להשתמש בה, אפשר לחבר את האזניות לכל מכשיר עם קישורית בלוטות', בלי האפליקציה, אבל האפליקציה מוסיפה המון: מעבר לדברים הרגילים כמו עדכון תוכנה ושליטה על ההגדרות האקולייזר, היא בנויה סביב סיטואציות, שעליהן מלבישים מספר הגדרות קבועות מראש של האזניות (אקולייזר, ברירת המחדל של מצב HearThrough), וכך ניתן לעבור ביניהן במהירות. בנוסף, יש באפליקציה ספריית צלילי מיסוך של הסביבה, צלילים כמו יער גשום, גלים, סערה, ועוד, לרגעים בהם אתם מעוניינים בניתוק מהסביבה הקרובה אליכם, בלי צורך במוסיקה.





השדרוגים הרציניים באמת בתהליך האבולוציוני של המעבר מ-65t ל-75t, הם בעיקר בסוללה ובקייס. אתחיל מהסוללה: אם הקודמות ידעו לספק משהו שבין 4 וחצי ל-5 שעות שימוש רצוף (ועוד שתי טעינות מלאות ע"י הקייס), הרי שה-75t מסוגלות לספק כ-7.5 שעות שימוש רצוף. הקייס מסוגל לטעון אותן עוד פעמיים וחצי, כלומר, במצטבר, אתם מקבלים כ-28 שעות שימוש בטעינה מלאה אחת. בנוסף, האזניות יודעות להטען מהר: כ-15 דקות טעינה ממצב פרוק לחלוטין יזכו אתכם בכשעה של שימוש באזניות. כמו האזניות עצמן, גם הקייס שלהן התכווץ משמעותית. ג'אברה החליפה את שיטת הסגירה הבעייתית של מכסה הקייס ב-65t, בסגירה באמצעות מגנט ב-75t, וגם האזניות עצמן ממוגנטות לשקעים שלהן בתוך הקייס עצמו. החסרון היחיד במגמת המזעור הזאת הוא העובדה שכעת נדרשת יותר תשומת לב במיקום האזניות הקטנות בתוך הקייס הקטן יותר. שקע הטעינה סוף סוף הוחלף לשקע מסוג USB Type C במקום MicroUSB הארכאי בדגם הקודם. נורית לד זעירה ליד שקע הטעינה בקייס תיתן לכם חיווי על מצב הסוללה של הקייס. רוצים נתון מדויק יותר מצבע? האפליקציה מציגה את אחוז הטעינה המדויק של הקייס.

Jabra Elite 75t בתוך הקייס שלהן (צילום: גד גניר)

(+)
  • קטנות ונוחות באוזן
  • זמן סוללה ארוך, טעינה מהירה
  • איכות שמע מצויינת במוזיקה ובשיחות טלפון

(-)
  • לא זולות
  • אין סנפירי ייצוב
  • נדרשים דיוק ותשומת לב בהחזרה של האזניות לתוך הקייס שלהן

מחיר ההשקה של Jabra Elite 75t עומד על 699 ש"ח, זהה למחיר ההשקה של ה-65t. יש לא מעט אזניות זולות מהן בשוק, אבל מה שמקבלים כאן בהחלט מצדיק את המחיר הזה. על הנייר, השיפורים במעבר לדגם החדש אולי לא נשמעים דרמטיים, אבל הם משדרגים את חויית השימוש: הן נוחות יותר באזניים, הן נשמעות קצת יותר טוב מהקודמות, הקייס שלהן קטן יותר ונוח יותר לשימוש, הן מחזיקות זמן רב יותר בין טעינה לטעינה, וכשכבר צריך לטעון אותן, ניתן לעשות זאת באמצעות אותו כבל שאיתו אתם טוענים את הסמארטפון. האם ג'אברה תצליח להתברג עם ה-75t שוב למקום השני? קשה לנבא זאת כיום בשוק הרותח של אזניות ה-Truly Wireless, אבל הן בהחלט ראויות למיקום גבוה בצמרת. 

3 תגובות

  1. כתוב נהדר.
    ניסיתי אותן ומסכים עם כל מילה.
    אביב

    השבמחק
  2. כל כך נוחות.. תענוג לאוזניים

    השבמחק
  3. תענוג עוד יותר לקרוא עוד ביקורת משובחת :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר