כאלו ניסיתי: Noisehush i7

הכירו את Noisehush, יצרן אלמוני יחסית לקהל הישראלי, אשר עשה לאחרונה עלייה ארצה, ומציע מגוון דגמי אוזניות רגילות ואוזניות אלחוטיות בטכנולוגיית בלוטות'. הדגם הספציפי אותו בדקתי בתקופה האחרונה הוא ה-Noisehush i7, אוזניות חוטיות עם מנגנון אקטיבי לסינון רעשי רקע. לחלקכם זה יישמע מובן מאליו, אך עבור אלו שלא, חשוב להבדיל בין שני סוגי טיפול ברעשים באוזניות: בידוד רעשים – מושג באופן פאסיבי, כלומר, אוזניות המקיפות את האוזן ואוטמות אותה לרעשים מבחוץ. סינון רעשים מבוצע ע"י השמעת צליל בתדר קבוע המנטרל רעשים קבועים אחרים בסביבה (כמו רעשי מזגן, מנוע אוטובוס, וכו').

Noisehush i7 (צילום: גד גניר)


ההתנסות שלי עם ה-i7 החלה עם בעיה לוגיסטית. מסתבר שהן דורשות זוג סוללות AAA  המספקות את הכוח הנדרש למנגנון סינון הרעשים. מאחר וכמעט כל מוצר שיש לי בבית החל מהעשור הראשון של המאה ה-21 הוא נטען ולא עובד על סוללות סטנדרטיות, התחלת הבדיקה נאלצה להתעכב עד שאתארגן על סוללות שכאלו. ייתכן ש-Noisehush בחרו בפתרון של סוללות סטנדרטיות על מנת להוזיל את העלות של האוזניות, אך בשבילי, כמשתמש, זו היתה התחלה מעט מרגיזה. הנחמה היחידה כאן היא שניתן לעשות שימוש באוזניות גם כאשר מנגנון סינון הרעשים לא עובד, אם כי הסאונד נשמע סגור ועמום, אך לזאת נגיע בהמשך.

מנגנון סינון הרעשים ב-i7 זקוק לשתי סוללות AAA על מנת לפעול (צילום: גד גניר)

פתחתי את האריזה. בתוכה חיכו לי האוזניות בתוך נרתיק מהודר. בנוסף, בתוך הנרתיק חיכו לי גם מתאם לשקע אוזניות רחב (1/4"), מתאם לשקע אוזניות כפול שניתן למצוא במטוסים, וכבל בעל חיבורי 3.5 מ"מ בשתי קצותיו, עם מיקרופון ולחצן עליו שנועדו לשלוט על העברת השירים ועל מענה לשיחה.
הנרתיק בו מגיעות ה-Noisehush i7 (צילום: גד גניר)

אני חייב להודות שה-Noisehush i7 נראות במציאות טיפה פחות טוב מבתמונות. העיצוב שלהן פשוט מדי לדעתי, והחומרים נראים זולים, אך לא נתקלתי בבעיות של עמידות בתקופה הקצרה בה הן שהו אצלי. האמת שההיפך הוא הנכון, מנגנון הרחבת הקשת נתן תחושה עמידה ואמינה, הריפוד של החלק העליון של הקשת היה נעים למגע בעורף, וכריות האוזניות מקיפות את האוזן, אוטמות אותה לרעשים מבחוץ, ולא גרמו לי להזיע. הלחצנים עצמם מגושמים: מפסק ההדלקה והכיבוי, נורת הלד הכחולה וחוגת הווליום (חוגה! לא כפתורים!) מרגישים כאילו אנחנו שוב בשנות ה-90 או לכל היותר תחילת המילניום נוכחי. ה-Noisehush i7 אינן מתקפלות, אך ניתן לסובב את האוזניות עצמן בזוית של 90 מעלות.

מבט מקרוב על מפסק ההדלקה וחוגת הווליום, Noisehush i7 (צילום: גד גניר)

הנחתי אותן על האוזניים. גם מבלי להדליק את מנגנון סינון הרעשים, רוב הרעש מבחוץ לא הצליח לחדור את מבנה ה-Over The Ear של האוזניות האלו (מבנה דומה לזה של ה-Philips SHB7000 וה-Superlux HD330 אותן בדקתי במסגרת הבלוג). כריות האוזניות מקיפות בצורה יסודית את האוזן. הדלקתי את מנגנון סינון הרעשים, ואכן, לא שמעתי כלום, אפילו לא את הזמזום של המערכת הזאת. למען האמת, מרגע שהדלקתי את מנגנון סינון הרעשים, רעש המזגן במשרד אכן נעלם.

התחלתי להאזין למוזיקה באוזניות. באסים אינם הצד החזק של ה-Noisehush i7. מצד שני, הם גם לא ממש הצד החלש שלהן. למען האמת הסאונד שלהן נשמע מאוזן ורגוע, והן מצטיינות בעיקר בתחום הגבוה של הצלילים ופחות בתחום המיד. היה יותר כיף להאזין באמצעותן לשירי פופ. שירי רוק, עם דיסטורשנים חזקים נשמעו פחות טוב, אך שוב, רק באופן יחסי. כאשר המנגנון לסינון רעשים פעל, הסאונד נשמע פתוח ורחב. כאשר כיביתי אותו, הצליל נשמע חסום וסגור.

בזמן שהמוזיקה נשמעה, באמת לא שמעתי כלום, למעט דיבורים בקול רם של ממש מצד האנשים שיושבים לידי ואמורים לעבוד במקום לדבר בקולניות. כל רעש רקע בסביבה כדוגמת המזגן, נעלם לחלוטין. נקודת הייחוס שלי ליעילותו של מנגנון סינון הרעשים היא מנגנון דומה ב-Beats Studio Wireless עליהן סיפרתי לכם לפני קצת יותר משבוע. למרות שמדובר באוזניות ברמות מחיר שונות לחלוטין, מנגנון סינון הרעשים בשתיהן היה די דומה באפקטיביות שלו, אם כי זה של ה-Beats, מה לעשות, היה מעט יעיל יותר. לאור העובדה שה-i7 עולות רבע מה-Beats זה בהחלט מובן ומתקבל על הדעת.

הערכה המלאה של ה-Noisehush i7 (צילום: גד גניר)

מחירן המומלץ לצרכן של ה-i7 עומד על 399 ש"ח, מחיר זול יחסית לאוזניות עם מנגנון סינון רעשים אקטיבי. עם זאת, לא בטוח שהמנגנון הזה אכן מצדיק את ההשקעה באוזניות הספציפיות האלו. אוזניות עם מנגנון אקטיבי לסינון רעשים מיועדות למי שזקוק לניתוק מרעשים סטטיים מבחוץ, ויכול להתאים מאוד עבורכם אם אתם נוהגים להאזין למוזיקה באוטובוס/רכבת בדרך לעבודה, או בסביבה שיש בה מזגן רועש, רחש של דיבורים (בעוצמה סבירה) או רעשים קבועים אחרים. אם אתם נוהגים להאזין למוזיקה בסביבה שקטה יחסית, ייתכן ותוכלו למצוא אוזניות המספקות סאונד כיפי ואיכותי יותר, ללא המנגנון הזה, במחיר דומה או אפילו זול יותר.

האוזניות נמסרו לבדיקה ע"י יבואן Noisehush בישראל

7 תגובות

  1. הי. אחלה בלוג. בדקת/התנסית באוזניות של Aiaiai הדנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. למען האמת זו הפעם הראשונה שאני שומע את השם הזה :)

      מחק
  2. מנגנון ביטול רעש אקטיבי הוא הרבה יותר מתוחכם ממה שתיארת. יש לו מיקרופון שקולט את הרעש בחוץ ורמקול פנימי שיוצר את אותו גל קול, רק עם אמפליטודה הפוכה כך שבתוך האוזניות שני הגלים מבטלים אחד את השני.
    אוזניות כאלה תוכננו במקור לטיסות ארוכות, ומנסיון הן אכן עוזרות מאד. במקור הן גם היו מוצר יקר מאד 300-500$.
    גם בכל אלה שאני מכיר יש סוללות סטנדרטיות, כך שאפשר להחליף במהלך טיסה ארוכה.

    השבמחק
  3. הי, קודם כל המון תודה על הביקורות! ממש כיף ומעניין לקרוא גם את זו וגם את הקודמת על הbeats wireless שראיתי דרך הארץ.
    אני עובד במשרד עם עוד שלושה אנשים שיש בו די הרבה רעש קבוע בעוצמה בינונית (אנשים משוחחים אולי אפילו בקול רם אבל לא צועקים). בתקציב בינוני יש משהו יותר טוב מהאוזניים הנ״ל או שכדאי ללכת איתן?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודע שלפנסוניק יש אוזניות בעלות מנגנון סינון רעשים זולות יותר מאלו, אם כי לא יצא לי להשוות בינן לבין ה-i7. ה-i7 הן אוזניות לא רעות בכלל, ובמחיר הזה הן עסקה מצויינת.

      מחק
    2. בבקשה.

      מניסיוני, הסינון האקטיבי עובד בעיקר בתחומי התדרים הגבוהים, וכמו שכתבתי למעלה נועד בעיקר נגד רעשי מנוע מטוס. יחד עם הסינון הפסיבי זה עובד מצויין גם באוטובוס ומאפשר לשמוע מוסיקה הרבה יותר טוב. אבל באוזניות שהיו לי, פנסוניק (שהתקלקלו אחרי שנה וחצי...) וסוני, אין הרבה סינון אקטיבי של קולות דיבור. אפשר להגביר את עוצמת הקול של המוסיקה, אבל בשביל זה לא צריך סינון אקטיבי.
      לא יודע עם אוזניות יקרות יותר כמו של BOSE כן מסננות קולות אנושיים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר