כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Tab S

קטלוג הטלפונים הסלולריים של סמסונג הוא מהסבוכים והקשים ביותר להתמצאות. בין הסדרות, תתי הסדרות והדגמים השונים תוכלו למצוא שמות כמו Mega, Grand, Note, Trend, Express, ולכל שם כזה ניתן להצמיד גם Plus, Neo, Duos, ועוד. כמובן שאם תשאלו את אנשי השיווק של סמסונג הם יגידו לכם שהכי קל בעולם להבין את ההבדלים ביניהם, אם כי בינינו, עד היום קשה לי להבדיל למשל בין מכשירי Plus ל-Advance. קטלוג הטאבלטים של סמסונג היה עד לאחרונה פשוט הרבה יותר וכלל שלוש סדרות עיקריות: ה-Tab הרגילה (כשלאחרונה נוסף גם ה-Tab Lite, גרסא זולה וחלשה יותר), ה- Note (שהיתה סדרת הפרימיום העסקית), וסדרת ה-Tab Pro, שזהה למעשה לסדרת ה-Note כשההבדל היחיד הוא של-Pro אין את הסטיילוס, סימן ההיכר של מכשירי ה-Note. אם שרדתם את ההקדמה הזאת, אוכל לבשר לכם שנראה שסמסונג החליטה שפשוט מדי להתמצא בעולם הטאבלטים שלה, ולכן החליטה להוסיף לשלוש הסדרות הקיימות, סדרה חדשה בשם Tab S. בכך, יוצרת סמסונג סדרת טאבלטים אשר מקבילה לסדרת ה-S, הסדרה הפופולרית והחזקה שלה מעולם הסמארטפונים האנדרואידיים שלה. סדרת ה-Tab S אמורה להתחרות ישירות ב- iPad Air, בכיר הטאבלטים של אפל (וגם ביורשו שעתיד להיות מוכרז לפי כל ההערכות ביום חמישי הקרוב) ולפיכך מדובר בטאבלט בעל מפרט מרשים ועיצוב נאה במיוחד.

Samsung Galaxy Tab S (צילום: גד גניר)


החלק המרשים ביותר ב-Samsung Galaxy Tab S הוא ללא ספק המסך. סמסונג בחרה לצייד את ה-Tab S במסך בטכנולוגיית Super Amoled (בפעם הראשונה בטאבלט למיטב ידיעתי) המוכרת לכם ממסכי הטלפונים בסדרת S של סמסונג כמו ה-Samsung Galaxy S5, וכמו ממכשירי הפאבלט שלה כדוגמת ה-Samsung Galaxy Note 3. מדובר במסכים צבעוניים מאוד (יש שיאמרו יותר מדי), עם גוונים חיים ותוססים, וצבע שחור עמוק במיוחד. בנוסף לכך, הרזולוציה של מסך ה-Tab s היא רזולוציית 2K, או במילים אחרות, QuadHD, 1600 על 2560 פיקסלים, רזולוציה שראיתי עד כה רק על מסך ה-LG G3. התוצאה כצפוי מרהיבה ביופיה, השילוב של מסך חד באופן קיצוני, והצבעים הפסיכודליים של טכנולוגיית ה-AMOLED יוצר תמונה שתענוג להתבונן בה. למען האמת, ביום יום, אין משמעות גדולה מדי לרזולוציית ה-QuadHD, אבל אין ספק שבצפייה בסרטים ברזולוציה הזאת, ובצפייה בתמונות, המסך הזה בהחלט משדרג את החויה. אני קיבלתי לבדיקה את גרסאת ה-10.5 אינטש, כאשר ישנה גם גרסת 8.4 אינטש, שני גדלים לא שגרתיים למסכי טאבלטים שעד כה שמרו על סטנדרט של 10.1 ו-8 אינטש. גודל המסך אגב לא משפיע באופן ניכר על גודל הטאבלט עצמו מאחר וסמסונג שמרה על מסגרת צרה יחסית, וכך נוצר מצב שהטאב אס שומר על מימדים כלליים דומים לאלו של ה-AsusTransfomer Book T100 שלי.

הגלאקסי טאב שאני קיבלתי כפי שאתם רואים בתמונות, הגיע בצבע לבן. חלקו האחורי מכוסה בפלסטיק בגימור מנוקד שמזכיר את זה של ה-Galaxy S5, כשמסביב מסגרת זהב. הגלאקסי טאב אס נראה מצוין לטעמי, וגם לטעם כל האנשים האחרים שהצגתי אותו בפניהם. רובם התפעלו בעיקר מהדקיקות שלו – 6.6 מ"מ בלבד, מה שהופך אותו לדקיק אפילו יותר מהאייפד אייר שעוביו עומד על 7.5 מ"מ. הגלאקסי טאב אס הגיע אליי עם כיסוי מסך המתחבר לשתי נקודות עגינה בחלקו האחורי. הכיסוי נראה יוקרתי, אבל הוא מתפקד אך ורק ככיסוי מסך, ולא מתקפל, מה שאומר שלא ניתן להשתמש בו כמעמד לטאבלט, וחבל.

Samsung Galaxy Tab S, מבט על חלקו האחורי (צילום: גד גניר)

כיאה לטאבלט פרימיום, הגלאקסי טאב אס מסתיר בתוך גופו הדקיק מפרט טכני נדיב: מעבר בעל 8 ליבות וערכת השבבים Exynos 5 Octa 5420 מבית סמסונג, עם ארבע ליבות במהירות 1.9 גיגהרץ, ו-4 ליבות נוספות במהירות 1.3 גיגהרץ. בנוסף, יש לו זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, נפח אחסון של 32 גיגה, ואפשרות הרחבת זכרון של עד 128 גיגה נוספים באמצעות כרטיס זכרון. עם מפרט שכזה אוי לטאבלט שלא יציג ביצועים מצויינים ועבודה חלקה, ואכן, ה-Galaxy Tab S לא עושה בושות. יתרה מכך, הוא סוחב בקלות את דרישות העיבוד התובעניות של המסך עתיר הפיקסלים שלו, בלי גמגומים ובלי קיטועים בשום מצב.

בגזרת התוכנה, Touchwiz כאן, לטוב ולרע. בעלי מכשירים אחרים של סמסונג ירגישו כאן בבית, אך גם כאלו שלא, לא יתקשו למצוא את מה שהם צריכים כאן. בגזרת ה-UI ניתן למצוא סרגל צד נפתח בהחלקת האצבע שמאלה על שוליו הימניים של המסך, אשר כולל בתוכו קיצורי דרך לאפליקציות שימושיות, הסתה ימינה של מסכי הבית שולחת אתכם אל "המגזין שלי" (מעין מסך המציג מידע מתעדכן בנושאים שונים מאתרים שונים, כפי שזה גם במכשירים אחרים מהדור הנוכחי של סמסונג, דומה מאוד ל-BlinkFeed של HTC ב-One M8).

Samsung Galaxy Tab S, המגזין שלי (צילום: גד גניר)

יש לי יחס אמביוולנטי לאפליקציות המותקנות מראש על מכשירים שאני קונה. סמסונג היא אחת היצרניות שמעמידה במבחן הכי מאתגר את היחס הזה שלי. קבעתי לעצמי כלל מסוים: כל אפליקציה שניתן להוריד אותה מה-Google Play בחינם, אין שום הצדקה שתגיע מותקנת מראש על הטאבלט. זו הסיבה למשל, שמרגיז אותי למצוא את Buisnessweek, Evernote, Flipboard ו-NYTimes (שאפילו מציגה התראות בוילון ההתראות!) על הטאבלט, כשהאפשרות היחידה שלי היא לבצע להן Disable, אך לא להסירן לחלוטין מהטאבלט, כנראה בשל הסכם שיתוף פעולה כלשהו בין סמסונג למפתחי אפליקציות אלו. יחס יותר סלחני מקבלות אצלי האפליקציות הישראליות  "עברית" (חנות ספרים דיגיטליים ישראלית) ו-SmartVOD (ספריית תכני וידאו שסמסונג מתקינה על כל מכשיריה בתקופה האחרונה). בנוסף, סמסונג התקינה בטאב אס מספר אפליקציות ייחודיות כמו Remote PC  אשר כשמה כן היא - מאפשרת חיבור מרחוק למחשב, Side Sync המאפשרת שימוש בטלפון שלכם ישירות ממסך הטאבלט (בתנאי שתורידו את האפליקציה הזאת גם אל מכשיר הטלפון שלכם), Smart Remote, אפליקציית שלט רחוק שישראל משום מה לא מופיעה ברשימת המדינות הנתמכות בה, ועוד.

Galaxy Tab S, צילום מסך בזמן שימוש באפליקציית Side Sync (צילום מסך:  גד גניר)

סמסונג מצהירה על חיי סוללה של 12 שעות שימוש לטאב אס. לא יצא לי להשתמש בו ברציפות 12 שעות (בכל זאת, משפחה, עבודה וכו'), אך הוא בהחלט הציג חיי סוללה מרשימים ולא חייב אותי לטעון אותו מדי יום. מעבר לכך, כאשר לא עשיתי בו שימוש והשארתי אותו עובד, צריכת הסוללה שלו היתה אפסית, למרות שפעולות שגרתיות כמו עדכון אפליקציות, סנכרון קבוע לאפליקציות וכו' נמשכו באין מפריע. המצלמות בהן מצויד ה-Galaxy Tab S הן מצלמות 8 מגה פיקסל (אחורית), ו-2 מגה פיקסל (קדמית). כידוע לכם, אינני חובב גדול של צילום באמצעות טאבלט, בטח לא בטאבלטים במימדים האלו, אך המצלמות הציגו ביצועים לא רעים בכלל ביחס לציפיות, אם כי לא נרשמה הפתעה מרעישה בהיבט הזה.

Samsung Galaxy Tab S, מסך ההגדרות


2249 ₪, זהו המחיר הזול ביותר בו תוכלו למצוא את הטאב אס בגרסת ה-10.5 אינטש עם נפח זכרון של 16 גיגה בישראל. לא זול במיוחד, אך גם לא יקר באופן מוגזם. בתמורה לסכום הזה תקבלו טאבלט עם המסך הטוב ביותר שיצא לי אישית לראות, עם מפרט ועיצוב מרשימים ביותר, ואולי גם כמה אפליקציות שאין לכם ממש צורך בהן.
חלק מסרטון ההדגמה, דמיינו שאתם מצליחים לראות כאן רזולוציית 1600 על 2560 פיקסלים,  Galaxy Tab S (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר