חייב כזה: Asus Transformer Book T100

אם אתם עוקבים באופן קבוע אחרי הבלוג הזה, בטח שמתם לב למשהו חדש בכותרת. לאלו מכם שלא הבחינו, הרשו לי להכיר לכם את "חייב כזה", חפיצים שניסיתי ולא רק עניינו אותי, אלא כאלו שאני מאמין ומקווה שאקנה יום אחד. אם תרצו, אתם יכולים לקרוא לזה בחירת העורך, אם כי לדעתי "חייב כזה" (ואני אפילו שוקל לצרף לו כמה סימני קריאה כאלו "!!!!!!!11"), משקף יותר את המסר שאני רוצה להעביר. לאור ההקדמה הזאת, אני מניח שהבנתם כבר מה דעתי על ה-Asus T100 אבל כדי שנוכל להמשיך כרגיל, נעמיד פנים שעדיין לא שמתם לב לספוילר הזה.

Asus Transformer Book T100 (צילום: אתר יצרן)


אסוס היתה מאז ומעולם יצרנית פורצת דרך וחנכה תצורות חדשות של חפיצים שאומצו לאחר מכן גם ע"י יצרניות אחרות. דוגמא טובה לכך היה ה- Asus Eee PC שהיווה סנונית ראשונה במתקפת מחשבי הנטבוק, סוג של מחשבים ניידים חלשים (רובם מבוססי מעבד ה-Atom של אינטל על דגמיו השונים) וקומפקטיים יחסית היודעים לגלוש באינטרנט (ולכן נקראים Netbook) ולא הרבה מעבר לכך. התצורה הזאת היתה הדבר החם ביותר בשוק המחשבים הניידים בין השנים 2008-2010, וגוועה ב-2011 עם התגברות הפופולריות של האייפד וטאבלטים מבוססי אנדרואיד. אסוס, שהיתה מזוהה יותר מכל עם נטבוקים, זיהתה בזמן את המגמה בשוק, ופנתה לאפיקים אחרים: טאבלטים מבוססי אנדרואיד (ובתוכם גם סדרת הטרנספורמר) למי שמעוניין בעיקר בגישה לרשת באמצעות מגע. מצד שני, בשלב מאוחר יותר, היתה אסוס אחת החברות הראשונות להציג אולטראבוקים, למי שעדיין חייב את Windows כמערכת הפעלה, לא מוכן להתפשר על ניידות ומשך פעולת סוללה, ומוכן לשלם על זה קצת יותר.


ה- Asus Transformer Book T100 הוא שילוב בין נטבוק לטאבלט בעל מקלדת מתפרקת, אשר מריץ את מערכת ההפעלה Windows 8.1 בגרסא מלאה (כזו שניתן להתקין עליה תוכנות רגילות, ולא גרסת ה- RT). יש לו מעבד בעל ארבע ליבות מסדרת אטום, ו-2 גיגה זכרון עבודה, וניתן להשיגו עם נפח אחסון מובנה של 32 או 64 גיגה, עם אפשרות להרחבת זכרון באמצעות כרטיס MicroSD. מסך המגע שלו הוא בגודל 10.1 אינטש בטכנולוגיית IPS, וברזולוציה של 1366x768.

Asus Transformer Book T100 (צילום: גד גניר)


מרגע ששמעתי על קיומו, חיכיתי בקוצר רוח להניח את ידיי על ה- Asus Transformer Book T100. מעבר לעובדה שמדובר בחפיץ מלהיב בפני עצמו, הוא גם נמכר בארץ במחיר זול באופן מפתיע למוצר בסדר גודל כזה: 2088 ₪ לגרסת ה-32 גיגה ו- 2496 ₪ לגרסת ה-64 גיגה. סיקרן אותי מאוד לדעת איך המחשב הזה עובד בפועל, אך יותר מכך איפה אסוס עיגלה פינות ואיך היא הצליחה לשמור על רמת מחיר כזאת.

את התשובה לנושא החיסכון מקבלים עם פתיחת האריזה. ה- Asus Transformer Book T100 לא מרגיש זול, אך לא ניתן להגדיר את עיצובו והחומרים ממנו הוא עשוי כיוקרתיים. גימור הפלסטיק מרגיש איכותי ואיכות ההרכבה מצויינת, אבל עדיין, מדובר בפלסטיק, שנראה כמו פלסטיק. המקלדת אגב, מוסיפה לטאבלט חיבור USB  סטנדארטי, ולא הרבה מעבר לכך. בניגוד לליין הטאבלטים מבוססי האנדרואיד שלה, אסוס בחרה שלא לשלב כאן סוללת גיבוי גם במקלדת, כנראה כדי לשמור על מחיר נמוך ככל הניתן. מנגנון פירוק וחיבור המקלדת יציב ונראה עמיד, והטאבלט ניצב במקומו ולא מתנדנד כשהוא מחובר אליה.

Asus Transformer Book T100 (צילום: גד גניר)


את ה- Asus Transformer Book T100 ניסיתי במשך קצת יותר משבוע. תיארתי לעצמי שבמעבר ממקלדת של מחשב נייד עסקי עם מסך בגודל 13.3 אינטש, למקלדת של נטבוק משולב עם טאבלט בעל גודל מסך 10.1 אינטש, אחווה מספר לא מבוטל של שגיאות כתיב. לשמחתי זה כמעט ולא קרה. המקלדת ב- Asus Transformer Book T100 התגלתה כנוחה מאוד, וכך גם משטח העכבר, למרות גודלם הקומפקטי. מצד שני, הלחצנים מתחת למשטח העכבר מרעישים באופן לא יאמן עם כל לחיצה, ברמה כזאת שהעדפתי להמנע מכך כדי לא להעיר את השכנים. בבית ממול. אם כבר הזכרתי לחצנים מרגיזים, הלחצן המרגיז ביותר ב-T100 הוא ללא ספק לחצן החזרה למסך הבית. אמנם הוא לא מרעיש כמו לחצני משטח העכבר, אבל במקום למקם אותו מתחת למסך, כמקובל במחשבים וטאבלטים מבוססי Windows 8, בחרה אסוס למקם אותו בשולי המסך, מצד שמאל מתחת לכפתורי הווליום. זה לא שלא ניתן להתרגל לזה, אבל זה בהחלט מרגיז בהתחלה.

Asus Transformer Book T100 (צילום: גד גניר)


עוד סוגיה שנתקלתי בה שקשורה לכפתורים, אך שונה: ביום השני לבדיקת הטאבלט הייתי בטוח שהרסתי אותו. למה? משום שהוא סירב להידלק לי בלחיצה על כפתור ההדלקה. במשך שעה של אימה תיארתי לעצמי מה אגיד לאשת הקשר שלי באסוס, עד שהחלטתי לנסות שוב, והפעם ללחוץ על כפתור ההדלקה במשך פרק זמן ממושך יותר. גם זה לא עזר והטאבלט עדיין סירב להדלק. מה שכן, שמתי לב לתופעה מוזרה: בערך חמש שניות של לחיצה רצופה על הכפתור גורמות למסך להדלק (אבל עדיין להציג מסך שחור, כך שקשה להבחין בכך שהוא בכלל נדלק), וכך הבנתי שכאשר המסך מגיע למצב כזה, צריך מיד לשחרר את כפתור ההדלקה, והופס, נגמר המשבר, המחשב נדלק.
אלו בערך כל הקיטורים שיש לי על ה-T100. מכאן והלאה יש כאן רק פסקאות המלאות רק במילות הערצה לחפיץ הנפלא הזה, שאם לא הבנתם עד עכשיו, היה זה שבכלל גרם לי לחשוב על הדרך שבה אוכל לבדל חפיצים מצטיינים בבלוג שלי.

למרות שמדובר בסוג של נטבוק, מעבד הארבע ליבות ו-2 הגיגה זכרון, יחד עם מערכת ההפעלה Windows 8 עושים יופי של עבודה בלספק חויית שימוש מהירה, חלקה וזורמת. לא נתקלתי באיטיות או בתקיעות כאלו ואחרות של תוכנות ואפליקציות. איתחולים ביצעתי רק כאשר נדרשתי לכך ע"י מערכת ההפעלה לאחר התקנת עדכונים שונים. חשוב לי להדגיש, לא אתגרתי את המחשב יתר על המידה. לא התקנתי עליו פוטושופ ולא ניסיתי לערוך איתו סרטוני וידאו, וסביר להניח שאם תנסו לעשות זאת עליו, כנראה שתקבלו לגביו רושם פחות טוב ממני. בכל אופן, משך כל זמן העבודה שלי עליו, לא הרגשתי שהוא מתחמם, לפחות לא באופן שמפריע להניח אותו על הברכיים. עוד פרט מעניין: במשך כל זמן הבדיקה, לא שמעתי מאווררים נכנסים לפעולה, המחשב היה שקט לחלוטין ב-100% מהזמן.

אם אתם קוראים קבועים של הבלוג שלי, אני מניח שכבר הבנתם שחלק חשוב בהתרשמות שלי מחפיצים שאני מניח עליהם את ידיי, הוא כמובן ביצועי הסוללה שלהם. ה- Asus Transformer Book T100 מציג ביצועי סוללה מדהימים, ואני לא מגזים כאן. אתר היצרן טוען שהמחשב מסוגל לעבוד רצוף 11 שעות. לא ניסיתי לבדוק את האמת מאחורי הפרסום הזה כי יש לי משרה שאני רוצה לשמור, ואשה וילדה שדורשות יחס מפעם לפעם, אבל זה נראה כאילו בפעמים בהם כן השתמשתי בו, שעתיים- שלוש מחוץ למטען לא ממש הזיזו לו, ונותרתי עם אחוזי סוללה מרשימים גם בסיום השימוש. המטען אגב, דומה מאוד למטענים של טלפונים סלולריים, וחיבור הטעינה לשמחתי הוא חיבור סטנדרטי לחלוטין – MicroUSB. הבשורות הרעות הן שלוקח למחשב ממש הרבה זמן להיטען במלואו, מצד שני אם תשאירו אותו למשך הלילה להיטען, סביר להניח שהסוללה תספיק לכם למשך כל שעות היום.


מבחינתי האישית, ה- Asus Transformer Book T100 הוא המחשב האולטימטיבי לשימושים הפרטיים שלי ובייחוד לניהול הבלוג הזה. הוא מריץ אופיס בכיף, ניתן להתקין עליו את תוכנת עריכת התמונות המועדפת עליי, Paint.Net והיא רצה עליו בלי גמגומים, הוא עולה בתוך שניות (בניגוד ללפטופ שלי מהעבודה שגם כעבור עשר דקות מרגע שהערתי אותו ממצב Hibernate, עדיין מתנהג בסהרוריות), הוא קומפקטי ונייד, הוא לא מתחמם ולא מרעיש והסוללה שלו לא נגמרת. מעבר לכך, בהעדר מילים מכובדות יותר להביע את התחושה שלי לגביו, אספר לכם שהוא פשוט נראה ממש מגניב. אם תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בחפיץ זול יחסית (כן, קצת יותר מ-2000 ₪ לטאבלט שמריץ Windows 8.1 מלא זה לא יקר בכלל) תקבלו הצעה שלפחות לי, קשה מאוד לסרב לה.

Asus Transformer Book T100 (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר