כזה ניסיתי: Acer Aspire Switch 10

בשנה האחרונה יצא לי להניח את ידיי במסגרת הבלוג הזה על כמה וכמה מחשבים וטאבלטים היברידיים. התנסיתי במגוון תצורות של מחשבים כאלו, אך התצורה המועדפת עליי היתה הצורה של הטאבלט ההיברידי שבסופו של דבר קניתי – Asus TransformerBookT100, הכלאה בין טאבלט ונטבוק המריץ את מערכת ההפעלה Windows 8.1, ומתאים בצורה מושלמת לצרכי המחשוב שלי כאשר אני בבית או בלימודים. לפני מספר חודשים בדקתי כאן את ה-Lenovo Miix 2 10 אשר מציג מפרט דומה וגם הוא כולל מקלדת ניתקת אך למרות המסך החד יותר, והתצורה המרשימה והחדשנית יותר, הגעתי למסקנה שה-T100 עדיין פרקטי יותר. כעת, הגיע תורה של Acer עם טאבלט היברידי משלה, ה-Acer Aspire Switch 10.

Acer Aspire Switch 10 (צילום: גד גניר)

ה-Aspire Switch 10  הוא הדור השני של טאבלטים היברידיים מבוססי Windows מבית Acer. קדם לו ה-Iconia W5 אותו לא יצא לי לפגוש מקרוב. הוא הושק בסמוך להשקת ה-T100 של אסוס, אך זכה לפחות יחסי ציבור וגם היה יקר יותר, וכתוצאה מכך הצליח פחות מבחינת מכירות. מספר חודשים לאחר מכן, השיקה Acer את ה-Acer Aspire Switch 10, טאבלט היברידי אשר נכנס בדיוק לאותה משבצת ומציג מפרט טכני דומה מאוד, לפחות בתצורה הספציפית שאני קיבלתי לבדיקה. מדובר בגלגול מודרני של תצורת ה-Netbook, ולכן המחשב בנוי סביב מעבד Atom, מסדרת Bay Trail, המציעה ביצועים לא רעים יחד עם צריכת סוללה חסכונית במיוחד. דגם המעבד כאן הוא Z3735F דגם מעט חדש יותר של ה-Z3740 אשר פועם בקרבו של ה-Transformer Book T100. המעבדים זהים כמעט לחלוטין בביצועיהם, למעט פער מיקרוסקופי במהירות המעבד במצב טורבו, דווקא לטובת המעבד של ה-Transformer Book T100,אך זה לא הבדל שהצלחתי להבחין בו בעבודה יומיומית. 


כמו ה-T100, גם ה-Acer Aspire Switch 10 מצויד בזכרון RAM בנפח של 2 גיגה, ובזכרון אחסון בנפח לבחירה של 32 גיגה או 64 גיגה. לגלישה באינטרנט, פייסבוק, וכתיבת בלוג הטכנולוגיה חפיצים, זה בהחלט מספיק. עם זאת, חשוב לזכור שעדיין מדובר בטאבלט, עם מפרט טכני של טאבלט, ולכן אין מה לצפות ממנו להרבה מעבר לכך. צוואר הבקבוק העיקרי כאן הוא בעיקר הזיכרון. הטאבלטים האלו מסוגלים להריץ Office (המחשב הזה מגיע עם Office מותקן מראש) אך אם תנסו במקביל לעשות עוד כמה וכמה פעולות עליו במקביל, כמו לפתוח מספר מסמכים יחד, כמו לערוך תמונות בתוכנת Paint.net ולפתוח למעלה מ-10 תמונות בו זמנית, או כל דרישה תובענית יותר מזה, והמחשב יזכיר לכם שאין לו את הזכרון הדרוש לכך ויבקש בנימוס לסגור חלק מהתוכנות הרצות. מעבר לכך, גם זכרון האחסון בנפח הצנוע של 32 גיגה (בגרסא אותה אני קיבלתי לבדיקה) נתפס ברובו ע"י מערכת ההפעלה, Office וכל מה ש-Acer בחרה להתקין על המחשב מראש, מה שהביא אותי למצב שבו יש במחשב הזה ב-12 גיגה פנויים בלבד (שזה יותר אגב ממה שנותר לי ב-T100), מבלי שהתקנתי עליו דבר בעצמי. בכל אופן, אני ממליץ בחום על קנייה של גרסת ה-64 גיגה שתיתן לכם תחושה מעט פחות צפופה.

Acer Aspire Switch 10 (צילום: גד גניר)

כלפי חוץ, ה- Acer Aspire Switch 10 מעט גדול יותר מה-T100. כשהוא מחובר למקלדת ובמצב סגור, הפרש המימדים ביניהם גדל בעוד ס"מ בודדים. זה לא הופך את ה-Aspire Switch 10 לגדול או מגושם, אבל בעבודה עליו הוא מרגיש מרווח יותר, הן במקלדת והן במשטח העכבר הגדול יותר. אל תצפו למשהו שמתקרב למקלדת בגודל מלא, אך זו בהחלט מקלדת שנוח להשתמש בה וברוב הזמן ניתן להגיד שסידור המקשים בה הגיוני וקונבנציונלי. עניין קטן ומרגיז אחד במקלדת: מקשי החיצים קטנים מדי ודחוסים יחד עם מקשי Pg Up ו-Pg Dn, אך מתרגלים לזה.

המקלדת של ה-Acer Aspire Switch 110 (צילום: גד גניר)

זוית הפתיחה המקסימלית בין המקלדת למסך היא זוית הפתיחה הרחבה ביותר בה נתקלתי בטאבלט או מחשב היברידי כלשהו. ב-Acer (בניגוד למה שעשו בטושיבה עם ה-Z10T) החליטו להקריב את יציבות הטאבלט כולו על השולחן לטובת הזוית הזאת, ולכן, בזוית המקסימלית הוא נוטה אחורה, ואם כפות הידיים שלכם אינן מייצבות אותו על המקלדת מקדימה, הוא ייפול אחורה. אישית אני מעדיף את זה ככה, זה מאפשר שימוש נוח יותר על הברכיים והתאמה מירבית של זוית המסך לתנוחת העבודה שלכם. המסך עצמו, בגודל 10.1 אינטש, מכוסה בזכוכית Gorilla Glass 3, ואין מרווח בינה לבין התצוגה עצמה (Zero Air Gap), מה שמצמצם משמעותית את ההשתקפויות. מעבר לכך, המסך עצמו מגיע לעוצמת בהירות גבוהה מאוד, יותר מכל טאבלט היברידי אחר, ומתמודד טוב יותר עם עבודה באור יום. עגינת המסך למקלדת מתבצעת באמצעות חיבור מגנטי ושני חלקי פלסטיק לייצוב במיקום המדויק. באפשרותכם לחבר את המסך למקלדת בכיוון ההפוך וכך להנות מעוד תנוחות עבודה: אוהל, וסטנד, שתי תנוחות עליהן הסברתי כבר ב-LenovoYoga 2 המיועדות בעיקר לתצוגה ועבודה נוחה עם ממשק המגע. מתחת למסך ממוקמים שני רמקולים הפונים קדימה. הם נשמעים טוב באופן מפתיע הן מבחינת איכות והן מבחינת עוצמה.

מצב טאבלט - Acer Aspire Switch 10 (צילום: גד גניר)

מצב סטנד - Acer Aspire Switch 10 (צילום: גד גניר)

מצב אוהל - Acer Aspire Switch 10 (צילום: גד גניר)

בצידו הימני נמצאים כפתורי השליטה – הדלקה וכיבוי, ווליום, ובדומה לצערי ל-T100, כפתור "התחל" מיקומו האידיאלי של כפתור זה אמור להיות מתחת למסך, ואכן בחלק מהדגמים של ה-Aspire Switch 10 ניתן למצוא אותו שם, אך לא בדגם הספציפי שאני קיבלתי. לא אסון, אבל סתם מרגיז. בצידו השמאלי של המסך מוקמו כל הכניסות: חריץ לכרטיס זכרון מסוג MicroSD, שקע Micro USB, שקע MicroHDMI, ושקע טעינה ייחודי של Acer. אם תהיתם, לא ניתן לטעון את ה-Acer Aspire Switch 10 דרך שקע ה-Micro USB, והוא נועד בעיקר לשימוש כשקע USB OTG, כלומר, שקע USB נוסף (על זה שיש במקלדת) שבאמצעות מתאם סטנדרטי הופך לשקע רגיל לכל דבר. בניגוד ל-T100, כרטיס הזכרון נכנס כולו לתוך חריץ ההרחבה, ואין חשש שישלף בטעות בזמן שאתם מטלטלים את הטאבלט איתכם בתיק. זה נשמע כמו עניין זניח, אך זו גם הסיבה שאני לא משתמש בחריץ הזה ב-T100 באופן קבוע כדרך להרחיב את הזכרון, והעובדה שב-Acer הכרטיס לא בולט החוצה, הופכת את זה לאפשרי.

באופן כללי, ה-Acer Aspire Switch 10 נראה, לדעתי לפחות, מעולה. היחידה שאני קיבלתי משלבת בין גימור אלומיניום (רק גימור, בפועל זה פלסטיק) בחלקו הפנימי, המקלדת ושולי הטאבלט, לכיסוי אפור כהה – שחור בחלקו האחורי של המסך. הדעות בעניין היו חלוקות בין אנשים שהראיתי להם אותו, אך לדעתי הוא משדר יוקרה ואלגנטיות, יותר מה-T100.

חלקו החיצוני של ה-Acer Aspire Switch 10 ומבט מקרוב על הכניסות השונות שלו

אחד היתרונות הגדולים של מחשבים מהסוג הזה הוא זמן הסוללה הארוך שלהם. ה-Asus Transformer Book T100 מסוגל לפעול כ-8-9 שעות עבודה וגם ה-Lenovo Miix 2. ה-Acer Aspire Switch 10 מעט נופל מהם, והחזיק לי מעמד באיזור ה-6.5 שעות. עבורי 6.5 מספיקות בדר"כ, אולם אני יכול להבין סטודנטים או אנשים שמשתמשים בטאבלט שלהם רצוף כל היום, עבורם שעה וחצי-שעתיים הפרש בזמן הסוללה יכול להיות קריטי. עם זאת, ניתן להאריך מעט את זמן הסוללה ע"י שימוש בבהירות מסך נמוכה יותר, קרובה יותר לזו של ה-T100. הטעינה מתבצעת כאמור ע"י מטען ייחודי של Acer. בהתחלה הייתי בטוח שמדובר בסידור מרגיז בשל הצורך לשאת מטען ייחודי למחשב עצמו, אולם היתרון בכך קשור לעובדה שבצורה הזאת, ניתן להשתמש בשקע ה-Micro USB לחיבור אביזרים לטאבלט, בעודו מחובר למטען.

במשך השנה האחרונה המלצתי בחום לרבים מקוראי הבלוג על ה-T100 של אסוס, שהציג (וממשיך להציג) שילוב מעולה של גודל קומפקטי וניידות, זמן סוללה מעולה יחד עם ביצועים לא רעים – בהתאם כמובן למשימות להן הוא מיועד.  ה-Acer Aspire Switch 10 לא מהווה קפיצת מדרגה על פניו, וההפרש בזמן הסוללה לטובת ה-T100 הוא נושא שלא ניתן להמעיט בערכו, אך עדיין, ה-Aspire Switch 10 כולל שיפורים קטנים שהופכים את חויית השימוש לטובה יותר. המסך הבהיר יותר, איכות הסאונד המצויינת, זוית הפתיחה של המסך, ואפילו העיצוב החיצוני (כן כן, אני יודע, זה עניין סובייקטיבי) הם היתרונות הבולטים שלו. המחיר שלו ביום יום עומד על 1999 ש"ח, יקר יותר ב-200-300 ש"ח ממחירו הנוכחי של ה-T100, אם כי נכון לשבוע הקרוב הוא נמכר ב-1699 ש"ח בבאג במסגרת מבצעי ה-Black Friday, כך שהמחיר (המצוין) לא אמור להוות שיקול בהתלבטות בין השניים. במילים אחרות, אם הייתי צריך לבחור היום טאבלט היברידי, סביר להניח שה-Acer Aspire Switch 10 היה הטאבלט שבו הייתי בוחר.


1 תגובות

  1. אני רציתי לדעת אם בטאבלט הספציפי הזה ניתן להתקין דברים צד שלישי דרך DISK ON KEY או שרק אפליקציות כלומר זאת מערכת הפעלה המאפשרת התקנה או לא?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר