כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Alpha

הימים שלפני השקת ה-Samsung Galaxy S5 בחודש פברואר האחרון לוו כצפוי בשמועות רבות. השמועות העקשניות ביותר דיברו על השקה משולבת של שני מכשירים בעלי מפרט דומה, אך בגימור שונה: האחד פלסטיקי לחלוטין, כמו קודמיו, והשני עשוי כולו או חלקו ממתכת. ביום ההשקה התברר כי השמועה היתה נכונה חלקית: הגלאקסי אס 5 שהושק היה כמיטב המסורת של סמסונג – עשוי פלסטיק בלבד. לאן נעלם דגם המתכת של האס 5? סביר להניח שהוא כלל לא היה קיים, אך מספר חודשים לאחר מכן, חשפה סמסונג מכשיר חדש אשר לא שייך לסדרת ה-S, ונקרא Galaxy Alpha, מכשיר ראשון בסדרת מכשירי פרימיום חדשה של סמסונג. למרות הדמיון החיצוני המסוים, מדובר במכשירים שונים מאוד, מבפנים ומבחוץ.
 
Samsung Galaxy Alpha (צילום: גד גניר)
במכשיר שזועק "יוקרה!" לכל עבר, מן הראוי שאתייחס קודם כל לעיצוב. ובכן, עיצוב היא נקודה כאובה אצל סמסונג. כשאני אומר כאובה, אני מתייחס בעיקר לביקורות על מכשירי הדגל שלה שנקטלו פעם אחר פעם, שנה אחר שנה על כך שנבנו מפלסטיק בלבד, בעוד יריבתה הגדולה אפל עושה שימוש במתכת בעיקר וזכוכית. גם ליד מכשירי אנדרואיד חזקים אחרים, כמו ה-HTC One M8, או ה-Sony Z2, נראה ה-S5, פאר היצירה של סמסונג, קצת, איך לומר זאת בעדינות, זול. כל זה אגב, לא הפריע לסמסונג למכור יותר מכשירים מכל חברה אחרת. עם זאת כדי לענות על גחמותיהם של עיתונאי טכנולוגיה, ושאר האנשים שמייחסים חשיבות לחומרים מהם עשויים המכשירים שלהם, החליטה סמסונג לחרוג ממנהגה, ולהשיק מכשיר ששולבה בו מתכת בפעם הראשונה, ה-Galaxy Alpha.

מבט מקרוב על מסגרת המתכת של ה-Galaxy Alpha, כפתורי הווליום ושקע האוזניות (צילום: גד גניר)

למען האמת, למרות הרעש הגדול, סמסונג שילבה ב-Galaxy Alpha מעט מאוד מתכת. בניגוד למכשירי ה-One של HTC, ב-Samsung Galaxy Alpha תמצאו מתכת רק בדפנות המכשיר. מסגרת המתכת נעשית עבה יותר בפינות, כנראה כדי לשפר את סיכויי הישרדותו בנפילה על הצד. היבט נוסף שמשפיע על המראה היוקרתי של מכשיר הוא העובי שלו, והסמסונג אלפא אכן שומר על עובי דקיק של 6.7 מ"מ בלבד. מכסה הסוללה (הניתן לפירוק) עשוי מפלסטיק בגימור עדין שמזכיר קצת את זה של ה-S5, רק יותר מעודן. העידון הזה פועל דווקא לרעתו של האלפא, בעיקר כשמתבוננים עליו מרחוק. הדוגמא כמעט ולא נראית, ומי שלא מתבונן בו מקרוב רואה בעיקר פלסטיק לבן פשוט שלא עושה רושם מיוחד. אני אישית לא הצלחתי לראות את הדמיון, אבל אנשים רבים ציינו כי האלפא מזכיר להם מאוד את האייפון – משהו ביחס בין גודל המסך למסגרת שסביבו, המתכת מסביב לגוף המכשיר וכנראה גם הגודל הכללי שלו. בנימה אישית, אני מוכרח לציין שהגלאקסי אלפא היה מהמכשירים הנוחים ביותר לתפעול באמצעות יד אחת שהשתמשתי בהם לאחרונה. הבחירה בגודל מסך של 4.7 אינטש (זהה לזה של האייפון 6) מאפשרת לו לשמור על מימדים כלליים נוחים הן לשימוש והן לזמן בו הוא שוהה בכיס המכנסיים.
באופן תמוה, בחרה סמסונג לעשות שימוש ב-Alpha במסך ברזולוציית HD בלבד, 720 על 1280 פיקסלים, נתון מרשים למכשירי דגל של שנת 2012. זה לא הפריע לאנשים להתפעל מהמסך, כנראה בזכות טכנלוגיית ה-Super AMOLED וטפט צבעוני במיוחד אשר גורם לצבעים העזים כבר כך במסכים מסוג זה, לבלוט אפילו יותר. אני חייב להודות שאני אישית, על גודל מסך של 4.7 אינטש, לא הייתי זקוק לרזולוציה גבוהה יותר וקצת קשה לי להבין מי זקוק לרזולוציה גבוהה מזו על מסך של מכשיר שאינו פאבלט.

מסך ההגדרות, Samsung Galaxy Alpha (צילום: גד גניר)

סמסונג בחרה לבנות את ה- Samsung Galaxy Alpha על בסיס ערכת שבבים המקורית שלה (בניגוד ל-S5 המבוסס על ערכת השבבים Snapdragon של קוואלקום). ה-Exynos 5 Octa 5430 כולל 4 ליבות המסוגלות להגיע למהירות של 1.8 גיגהרץ, ועוד ארבע ליבות המגיעות למהירות מירבית של 1.3 גיגהרץ. יחד עם זכרון RAM בנפח מספק של 2 גיגה, ה-Galaxy Alpha מציע חויית שימוש חלקה וזריזה מאוד. קצת קשה לי להכנס לשיקולים התכנוניים של סמסונג, אבל משום מה, בניגוד לרוב מכשיריה, היא בחרה להשמיט באלפא את היכולת להרחיב את הזכרון הפנימי באמצעות כרטיס זכרון, לכן עליכם להסתפק ב-32 הגיגה המובנים בשביל התמונות, המוזיקה וסרטוני הוידאו שלכם.

כשהושק ה-Galaxy S5, נחשפנו ל-3 חידושים שקיויתי שיוטמעו גם במכשירים אחרים של סמסונג: עמידות במים, קורא טביעות ואצבעות ומד דופק. לצערי, ב-Alpha, סמסונג ויתרה על החידוש השימושי ביותר – עמידות במים. מד הדופק פועל מצוין אך מבחינתי האישית אין בו צורך קבוע (לפחות כל עוד אני לא עושה פעילות גופנית קבועה). קורא טביעות האצבעות זהה באופן פעולתו לזה של ה-S5, כלומר, רחוק מלהרשים, ולא נוח במיוחד לשימוש.
גם ב-Galaxy S4 וגם ב-Galaxy S5, סמסונג מיקמה את הרמקול בחלקו האחורי של המכשיר, מקום המועד לחסימה ע"י תושבת או כף היד. באלפא, הרמקול ממוקם בחלקו התחתון. מדובר ברמקול טיפה חלש יותר מזה של קודמיו, אך לא באופן משמעותי, וברוב הזמן לא התקשיתי לבצע באמצעותו שיחות בזמן נסיעה ברכב.

גריל הרמקול ושקע הטעינה, Samsung Galaxy Alpha (צילום: גד גניר)

אם עד כה לא הבנתם זאת, מבחינת המספרים על הנייר, ה-Samsung Galaxy Alpha אינו מכשיר דגל. המצלמה שסמסונג שילבה בו ממשיכה את המגמה הזאת: מדובר במצלמת 12 מגה פיקסל, נחותה מזו של ה-S5, אך בפני עצמה היא עושה יופי של עבודה. רוב התמונות שצילמתי באמצעותה יצאו חדות וממוקדות, בעיקר אלו שצולמו באור יום. לצלמי הוידאו שביניכם, המצלמה הזאת מסוגלת לצלם ברזולוציית 2K (2160p), שעל מסך ה-HD של האלפא לא תבוא לידי ביטוי, אך על מסכים בעלי רזולוציה גבוהה יותר (כמו זה של הטאב אס של סמסונג), נראית מצוין.

מבט מקרוב על עדשת המצלמה ומד הדופק, Samsung Galaxy Alpha. חדי העין יוכלו להבחין גם בגימור על הפלסטיק של מכסה הסוללה (צילום: גד גניר)

בכל פעם שיצרנית מתגאה בעובי הדקיק של המכשיר היוקרתי החדש שלה, אני הופך לפרנואיד. עובי המכשיר משפיע ישירות על קיבול הסוללה של אותו מכשיר וכך גם ב-Samsung Galaxy Alpha הכולל סוללה בקיבול של 1860mAh בלבד, קיבול נמוך יותר מזה של ה-S5, ה-S4 ואפילו ה-S3. בפועל, הסוללה באמת לא הציגהה ביצועים מרשימים במיוחד, אך פחות גרועים ממה שחששתי. בימים של שימוש סטנדרטי במכשיר, הצלחתי לעשות בו שימוש מסביבות השעה 07:00 עד איזור 22:00. בימים בהם השתמשתי בצורה יותר אינטנסיבית באלפא, נאלצתי לחפש מטען כבר בשעות הצהריים המאוחרות, משהו דומה למה שעושה הגלאקסי אס 4 בן השנה וקצת שלי.
סוללת ה-Galaxy Alpha (צילום: גד גניר)


קצת קשה לי לחוות דעה על הגלאקסי אלפא, כי קצת קשה לי להבין לאיזו משבצת מייעדת אותו סמסונג. מבחינת מפרט, הוא חד משמעית לא מכשיר דגל, אם כי למעט סוגיית הסוללה והעדר חריץ לכרטיס זכרון, ברוב הזמן הוא מספק חויית שימוש מצויינת. הגלאקסי אלפא יעלה לכם 3245 ש"ח ביבוא רשמי (במקום הכי זול שמצאתי). קל להתרעם על התמחור הזה, אולם בסופו של דבר סביר להניח שסמסונג לא בונה במקרה הזה על קהל של אנשים שמחפשים Value for money. מצד שני, אם אני מוציא מהמשוואה את ההסברים של אנשי השיווק של סמסונג על היוקרה שלו, על המתכת ועל העובי הדקיק, אנחנו נשארים כאן עם מכשיר שמקביל ברוב הפרמטרים שלו למכשירי מיני של יצרניות אחרות (וגם של סמסונג!), שנראה לא הרבה יותר מרשים מהם, ושעולה יותר מרוב מכשירי הדגל בשוק נכון להיום.

7 תגובות

  1. סקירה מעולה ומדוייקת!

    השבמחק
  2. יש לי נקסוס 4.
    המפרט די דומה (פרט לזכרון האחסון, 16 במקום 32 ג'יגה).
    גם הוא מעוצב ולא פלסטיקי.
    כיום הוא עולה קצת יותר משליש...

    השבמחק
    תשובות
    1. נקסוס 4 לא משדר יוקרה, אתה בטח גם לא לובש בגדי נאוטיקה או טומי אז כנראה שסמסונג גלקסי אלפא גם לא בדיוק תפור עלייך.

      מחק
  3. הוא מתחרה ראש בראש באייפון 6 החדש.
    זה נראה כמו בדיחה על חשבונם של האיפוניסטים כי סמסונג באופן ברור החלישה את המפרט כדי שיתאים לזה של ה אייפון החדש ביותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק מה שרציתי לכתוב!

      מחק
    2. לא הבנתי מה הקטע עם מכשיר ממתכת,
      אם חודש אחרי הקניה מכניסים אותו לקונדום שקניתם מאלי-אקספרס בפחות מדולר!

      מחק
    3. לדעתי אתה צודק בשורה הראשונה שלך - האלפא מתחרה באייפון 6 והנוט 4 מתחרה באייפון 6 פלוס.
      כמובן שאין שום קשר בין המפרטים הטכניים של המכשירים לבין הביצועים בפועל כי מדובר במערכות הפעלה שונות ודי ברור לכולם איזו עובדת חלק יותר (IOS למי שלא הבין את הרמז).

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר