כזה יש לי: Google Nest Hub Max

תקציר הפרק הקודם: לפני ארבעה חודשים קניתי גוגל הום מיני, המוצר הבסיסי והזול ביותר שיש לגוגל בליין הרמקולים החכמים שלה, יותר מתוך רצון להכיר את חויית השימוש בחפיץ שכזה ופחות מתוך אמונה שאכן יש לו מקום בבית שלי ובחיי. כמה ימים של שימוש ברמקול הקטן והלא יומרני הזה הפכו אותי מסקפטי למעריץ גדול של הפלטפורמה, ופתחו אצלי את התיאבון למוצר יותר מתקדם. שדרוג מהבחינה הזאת אפשרי לשני כיוונים: הכיוון הראשון הוא לקנות Google Home, רמקול גדול יותר, או Google Home Max, רמקול הרבה יותר גדול. הכיוון השני הוא הכיוון של מסכים חכמים: Google Home Hub, או הגרסה הגדולה, העדכנית והמתקדמת ביותר, Nest Hub Max, שאותה רכשתי בסופו של דבר.


Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)


אז מה זה בעצם מסך חכם? בדומה לרמקול חכם, מדובר בפלטפורמה המאפשרת גישה מהירה ל-Google Assistant. ההבדל המוחשי ביותר הוא שכאן החבילה כוללת לא רק רמקול אלא גם גם מסך מגע, המציג מידע שביקשתם, ושדרכו ניתן לשלוט במכשיר. בנקודה הזאת חשוב להדגיש: זה לא טאבלט. זה גם לא טאבלט נייח, וגם לא טאבלט מוגבל. זה פשוט לא טאבלט, וטאבלט לא יכול להחליף את זה. מה לגבי ה-Yoga Smart Tab? כן, המוצר הספציפי ההוא אמנם מתבסס על טאבלט, אבל בניסיון לשלב בין שני מוצרים נעשו בו פשרות בחויית השימוש גם כטאבלט וגם כמסך חכם. ה-Nest Hub Max הוא 100% מסך חכם. הוא אפילו לא מריץ אנדרואיד. הוא מריץ משהו שנקרא Google Cast, מעין שדרוג של מערכת ההפעלה של מכשירי ה-Chromecast, שהותאמה לשימוש במסכים חכמים.



מה עושה מסך חכם? ברוב הזמן, כשאינו בשימוש פעיל, הוא מציג תמונות. ניתן לבחור תמונות ממספר מקורות, אבל הסיבה האמיתי לקנות מוצר כזה היא האפשרות להציג עליו תמונות מאלבומי Google Photos האישיים שלכם,  כמו גם את השעה ומזג האויר וכך הוא משמש למעשה כמסגרת תמונות דיגיטלית מחוברת לרשת. לא מדובר באיזה ג'וב צדדי. Google Nest Hub Max עושה את הפעולה הזאת על הצד הטוב ביותר: מעבר לנוחות שבבחירת האלבומים שרוצים להציג עליו ישירות מהטלפון, אופן הצגת התמונות הוא השוס האמיתי כאן. זה פשוט לא נראה טאבלט או מסך אחר שמציג תמונות. זה נראה כמו מסגרת תמונות רגילה, הודות לתכונה בשם Ambient EQ. חיישן תאורה מנתח את האור בסביבת המסך ומתאים אליו את עוצמת התאורה וטמפרטורת הצבע, כך שהתצוגה פולטת את כמות האור המינימלית הדרושה כדי להציג תמונה בצורה שתראה טבעית לחלוטין. כך יוצא שבחדר חשוך יחסית, המסך לא יאיר את החדר. לא מתאים לכם כרגע להיזכר בתקופות בהן הייתם יוצאים החוצה מהבית? אין בעיה, ניתן לבחור להציג תמונות מהמאגר של גוגל או לחילופין שעון ענק. המסך עצמו אגב לא ניחן בנתונים מרשימים במיוחד, זו תצוגת LCD די סטנדרטית בגודל 10 אינטש וברזולוציית 1280 על 800 פיקסלים, אפילו לא רזולוציית FullHD, אבל לשימושים שהמסך הזה נולד עבורם, בהחלט אין צורך ביותר מזה.

Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)


מה עוד הוא עושה? מציע לכם לצפות בסרטוני וידאו מיוטיוב, מבזקי חדשות (אין חדשות מישראל או בעברית בכלל, מצטער), עדכונים מפודקאסטים שאתם רשומים אליהם (או כאלו שגוגל זיהתה שעשויים לעניין אתכם), מתכונים, מאפשר שליטה ידנית על מוצרי בית חכם אחרים המחוברים לאפליקציית Google Home שלכם, ועוד. אחד השדרוגים שנוספו לדגם ה-Max על פני הדגם הרגיל הוא מצלמה במסגרת העליונה של המסך. לפני שאני ממשיך, כן, אני מודע לזה שמעבר לעובדה שכבר אישרתי לגוגל להקשיב לי ולבני משפחתי בכל רגע נתון לכאורה, עכשיו אוסיף לזה גם את האישור לצלם אותנו בוידאו. זה נורא, זה מזעזע, אבל בתכלס זה לא שונה באופן מיוחד מלהכניס לבית כל מצלמת אבטחה אחרת שמחוברת לאינטרנט. אם זה מדיר שינה מעיניכם, בחלקו האחורי של Google Nest Hub Max יש מפסק המאפשר את כיבוי המצלמה והמיקרופון וכך תוכלו להפוך את המסך החכם למסך חירש ועיוור שיכול לתפקד כמסגרת תמונות משובחת וכרמקול שניתן להזרים אליו מוזיקה, אבל לא הרבה מעבר לכך. 

Google Nest Hub Max - שליטה על מוצרי בית חכם (צילום: גד גניר)

Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)

Google Nest Hub Max - מתכונים (צילום: גד גניר)

Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)


אז מה נותנת המצלמה? בתפקוד הכי בסיסי שלה, היא יודעת לזהות מי עומד מול המסך החכם ולהציג עבורו מידע אישי על פגישות מתוכננות לאותו יום ודיווחי תנועה על הדרך לעבודה. כדי שהקסם יעבוד, עליכם להפעיל את Face Match ב-Google Assistant ולצלם את פניכם כך ש-Google Nest Hub Max ידע לזהות אתכם ולהציג לכם את המידע האישי שלכם. רוצים שהמסך יציג מידע אישי עבור בני משפחה אחרים? ניתן לשתף את המסך עם עוד משתמשים, והוא ידע לזהות גם אותם אם נרשמו ל-Face Match. מטריד אתכם שיומן הפגישות שלכם יקפוץ ברגע שתחלפו על פני המסך? ניתן לכבות את אפשרות הזיהוי דרך ההגדרות.

המצלמה בראש Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)


המצלמה עצמה יודעת לתפקד גם כמצלמת אבטחה של Nest, וניתן להפעיל אותה מהאפליקציה של Nest או לחילופין מאפליקציית Google Home. היא גם תדע לשלוח לכם התראות בכל פעם שתזהה אדם חולף על פניה. המצלמה גם מאפשרת שליטה באמצעות מחוות כף יד: אם תרימו את ידכם באויר מול המסך, הוא ידע לעצור את המוזיקה המתנגנת, צפצוף טיימר או שעון מעורר. זה עובד, אבל כרגע זו פחות או יותר מחוות כף היד היחידה שהמסך יודע לזהות. מעבר לכך, המצלמה מאפשרת לבצע שיחות וידאו ב-Google Duo שזה נחמד, אבל היה נחמד יותר אם היא היתה תומכת בשירותים אחרים ופופולריים יותר בימים האלו כמו וואטסאפ או Zoom.

רמקולים נהדרים, Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)


בסיס המסך מאכלס בתוכו שלושה רמקולים: שני טוויטרים בקוטר 18 מילימטר ובהספק של 10 וואט כל אחד, וסאב וופר בקוטר 75 מ"מ בהספק של 30 וואט. יחד, הם מייצרים שמע מפתיע לטובה באיכותו ובעוצמתו, שבהחלט מספיק לסלון בגודל ממוצע. זוג המיקרופונים המובנים מסוגל לקלוט את קולכם גם ממרחק של 3-4 מטרים. Google Assistant עדיין לא מציע תמיכה בעברית ומתקשה מאוד בזיהוי שמות ומונחים בעברית כחלק ממשפט באנגלית, אבל עדיין נחשב כסייען הקולי הטוב ביותר מבחינת יכולת זיהוי מילים, גם אם נהגו במבטא עברי כבד, ומבין היטב משפטים גם באנגלית רצוצה או ניסוחים שונים ומגוונים לאותה פקודה.

Google Nest Hub Max (צילום: גד גניר)
(+)
  • מסגרת תמונות דיגיטלית משובחת
  • רמקולים נהדרים
  • כולל בתוכו מצלמה למגוון שימושים

(-)
  • אין תמיכה בעברית
  • אין תמיכה בשיחות וידאו פרט לשירות Google Duo
  • תמיכה אקטיבית בתאוות המידע של גוגל, עכשיו גם דרך מצלמה


כמו את שאר הרמקולים החכמים שלה, גם את Nest Hub Max גוגל לא מציעה עדיין למכירה בישראל, אבל ניתן לרכוש אותו בחנויות ביבוא לא רשמי, בסכום של כ-1449 ש"ח. אם תזמינו אותו ישירות מחו"ל, הוא יעלה לכם נכון למועד כתיבת שורות אלו כ-1000 ש"ח כשהמחיר הזה כולל מיסי יבוא ועלויות משלוח. נכון, זה עסק לא זול, וכמובן כמו תמיד יש את שאלת הפרטיות, אבל עדיין, זה כנראה המוצר האהוב ביותר בבית שלנו כרגע. אני מניח שיש לזה קשר לעובדה שגם כשאנחנו לא משתמשים בו באופן ישיר, הוא מציג זכרונות נעימים מהעבר, אבל זה לא רק זה: הרמקולים שלו נהדרים, הוא מאוד קל וידידותי לשימוש, היכולת שלו להציף מידע שימושי מבלי שאפילו מבקשים ממנו היא העתיד, והוא לא מפסיק להפתיע בשימושיות שלו בחיי היום יום. ברגע שיתחיל לתמוך בעברית, ובאפליקציות לשיחות וידאו נוספות, הוא יהיה מושלם.

7 תגובות

  1. יש לי שאלה,
    פסקה שלמה בכתבה מופיעה אצלי בעברית הפוכה.
    זה לא הפעם הראשונה שבכתבות שלך יש את התופעה הזאת.
    רציתי לדעת אם הבעיה היא רק אצלי.

    השבמחק
  2. גם אצלי. F5 סידר את זה

    השבמחק
  3. כיף לקרוא את התוכן שלך!
    חושב ברצינות להחליף את הdoorbell+מסך של שיאומי בnest hub max יחד עם הnest doorbell
    האם התנסת, או מתכנן להתנסות? יש לך התרשמות כלשהי?

    השבמחק
  4. האם מישהו הזמין אותו מהאיביי?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר