כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Smart Tab

בעוד סמסונג ואפל מנסות לשמר את עסקי הטאבלטים שלהן בחיים ע"י ניסיון למתג אותם כתחליפי מחשבים ניידים, לנובו בחרה לכוון את אסטרטגיית המין הפולש שלה לקטגוריה אחרת: מסכים חכמים. למען הסדר הטוב, כשאני אומר "מסכים חכמים" אני לא מתכוון לטלויזיות, אלא ל-Smart Home Hubs, הגרסה בעלת המסך של רמקולים חכמים. במובן מסוים הניסיון של לנובו לחבר בין השניים מתבקש. מסכים חכמים הם אמנם מוצרים נטולי כל יכולת להתנייד, אבל בסופו של דבר מדובר במסך שמציג מידע רלוונטי למשתמש ספציפי מיוזמתו או לפי דרישה, משהו שאין סיבה שטאבלט לא יוכל לבצע גם. מה שלנובו עשתה, זה לקחת טאבלט אנדרואיד מסדרת Yoga, ולשלב בו את Google Assistant Ambient Mode וכך הגיע לעולם ה-Lenovo Yoga Smart Tab. 


Lenovo Yoga Smart Tab מציג את Google Assistant Ambient Mode (צילום: גד גניר)



אז מה זה בעצם Google Assistant Ambient Mode? זהו למעשה המידע שמסכים חכמים בדר"כ מציפים למשתמש: עדכוני מזג אויר, עומסי תנועה באיזור, מידע על הלו"ז היומי, רשימת מטלות, מדיה שהטאבלט מנגן באותו רגע וכל שירות אחר שניתן לקבל עליו מידע דרך Google Assistant. המידע הזה לא מוצג באופן קבוע על המסך, אלא רק כשמקישים עליו. בשאר הזמן, הוא יכול להציג שעון גדול בתאורה נמוכה כדי לחסוך סוללה. לחילופין, ניתן להגדיר שכאשר מחברים אותו לטעינה, הוא יתחיל להציג אלבומי תמונות שלכם מ-Google Photos וישמש כמסגרת תמונות דיגיטלית המחוברת לאינטרנט. באורח פלא, למרות שבכל מקום בתפריטים של Google Assistant צוין במפורש שמסגרת התמונות הדיגיטלית תעבוד רק כשמחברים את הטאבלט לטעינה, המסגרת פעלה גם כשלא עשיתי כך. כיאה לטאבלט המשמש גם כמסך חכם, ניתן להפעיל דרכו את Google Assistant ולשאול אותו שאלות: לחיצה על הלוגו על המסך מפעילה את המיקרופון, ואז ניתן לבקש (באנגלית, עברית, נכון להיום אינה נתמכת) מהסייען הוירטואלי של גוגל לקבל מידע על כל נושא שתבקשו, כמו גם לשלוט על מוצרי בית חכם במידה ויש לכם כאלו שמחוברים לאקו סיסטם של גוגל. ניתן לוותר כמובן גם על הלחיצה על הלוגו, להגדיר את זיהוי הקול האוטומטי, ואז הסייען יהיה זמין לפקודות קוליות בכל עת. המיקרופון הציג רגישות מרשימה וזיהה היטב את הקול שלי ואת מה שרציתי לשאול, כמעט ללא שגיאות.



המעמד הנשלף (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Smart Tab מאחור (צילום: גד גניר)

הבחירה דווקא בטאבלט מסדרת YOGA כדי לברוא את השעטנז הזה בין מסך חכם לטאבלט לא היתה מקרית: הטאבלטים האלו מגיעים כבר שנים עם צורה לא שגרתית הכוללת בליטה גלילית בדופן התחתונה שכוללת זוג רמקולים מכובדים ומעמד נשלף, שניים מאבני היסוד של מסכים חכמים. מה כל כך מלהיב במעמד מובנה, משהו שניתן למצוא בכל קייס לטאבלט מעלי אקספרס ב-4 דולר? ובכן, קייסים זה מאוד לא אלגנטי ומסכים חכמים בסופו של דבר זה משהו שמציבים במקום מרכזי בבית. מעבר לאלגנטיות, מנגנון הפתיחה של הטאבלט הוא אקטיבי, כלומר, ניתן להגדיר שכשהמעמד פתוח, הדלקת המסך תוביל היישר למסך המידע ולא למסך הבית הרגיל של הטאבלט.

במצב טאבלט רגיל (צילום: גד גניר)

גימור איכותי (צילום: גד גניר)


הרמקולים של Yoga Smart Tab הם מהמרשימים שיצא לי לפגוש בטאבלט, שוב, בגלל שהמוצר הזה אמור לתפקד גם כמסך חכם. מדובר בשני רמקולים של JBL בעוצמה של 2W כל אחד עם תמיכה ב-Dolby ATMOS, לחויית שמע תלת מימדית, והם מציעים עוצמה גבוהה יחסית ואיכות שמע מפתיעה לטובה. אז למה לא כל יצרניות הטאבלטים מאמצות את הבליטה הזאת בתחתית? אולי כי זה לא פיתרון מושלם. המדבקה בצד המסך שמתארת את המצבים השונים שבהם ניתן להשתמש ב-Yoga Smart Tab מציגה אפשרות להחזיק אותו ביד אחת כפי שמחזיקים כל טאבלט אחר. בפועל, התחושה להחזיק אותו משם מוזרה, ומוזרה לא פחות התחושה להחזיק את הטאבלט מהצד שאין בו את הבליטה הזאת, אבל עדיין להרגיש את המשקל שלה מכביד מהצד השני. חיצונית הוא נראה מצוין, איכות ההרכבה גבוהה מאוד והגימור והחומרים מהם הוא עשוי נראים מעולה.

מתחת לגימור האיכותי הזה מסתתרת חומרה קצת חלשה, בעיקר ערכת השבבים עליה מתבסס היוגה סמארט טאב, Snapdragon 439 של קוואלקום. זכרון ה-RAM ביחידה אותה קיבלתי לבדיקה מגיע בנפח 4 גיגה, ונפח האחסון הפנימי הוא 64 גיגה שניתנים להרחבה במאצעות כרטיס זכרון. מסכים חכמים בדר"כ לא דורשים חומרה חזקה במיוחד, העניין הוא שמעבר להיותו מסך חכם, המוצר הזה גם אמור לשמש כטאבלט, וככזה הוא די איטי בשימוש שגרתי. זה לא מפריע אמנם בצפייה בסרטים, קריאה או גלישה באינטרנט, אבל לאפליקציות לוקח קצת יותר זמן להיפתח. איפה עוד באה לידי ביטוי האיטיות? בהתקנה הראשונית של אפליקציות. אם בדר"כ התקנת כל האפליקציות שלי היא תהליך שנמשך כחצי שעה, כאן הוא לקח למעלה מ-3 שעות. אגב, אם אתם גיימרים, חפשו טאבלט אחר, עם החומרה הזאת הוא לא מריץ משחקים מורכבים. המסך של-Yoga Samrt Tab מסך LCD IPS בגודל 10.1 אינטש וברזולוצייה של 1200 על 1920 פיקסלים. זה מסך לא רע בסה"כ, אבל הוא לא עוצר נשימה בשום צורה, לא בגוונים, לא בחדות התמונה ולא בניגודיות. עוצמת התאורה שלו מספקת, אבל מדי פעם חיישן האור של הטאבלט זייף קצת והנמיך את הבהירות למינימום גם כשלא היה בכך צורך.

משמש גם כמסגרת תמונות דיגיטלית (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Smart Tab  (צילום: גד גניר)


ל-Yoga Smart Tab סוללה בקיבול 7000mAh, נדיב ביחס למקובל בטאבלטים בגודל הזה. בשימוש כטאבלט בלבד כששמים בצד את מצב המסך החכם, הצלחתי לסחוט ממנו כמעט 12 שעות מסך שזה יפה מאוד. ומה קורה כשלא שמים את מצב המסך החכם בצד? מקבלים פחות או יותר את אותן 12 שעות, אבל חלק מזמן המסך הזה הולך למצב ההמתנה שהציג תמונות כמסגרת דיגיטלית ואז נשארים עם הרבה פחות סוללה בסוף היום.

(+)
  • רמקולים איכותיים וחזקים ביחס למה שנהוג למצוא בטאבלט
  • מתפקד נהדר כמסך חכם
  • סוללה חזקה

(-)
  • ביצועים פושרים בגלל ערכת שבבים חלשה
  • בהירות המסך האוטומטית נוטה לפשל
  • יקר ביחס לתמורה, לפחות כטאבלט

מחירו של Lenovo Yoga Smart Tab מתחיל ב-1342 ש"ח לגרסה הכוללת זכרון RAM בנפח של 3 גיגה ואחסון פנימי של 32 גיגה. לאור העובדה שהגרסה שבדקתי התברכה במפרט טכני מעט משודרג יותר והציגה ביצועים פושרים, לא הייתי ממליץ ללכת על הגרסה הזולה. באופן כללי, Yoga Smart Tab הוא קונספט מעניין, ותיאורטית הוא אמור לשלב את הטוב משני העולמות: גם מסך חכם וגם טאבלט שניתן לקחת איתכם לכל מקום. כמסך חכם הוא עושה היטב את כל מה שהוא אמור לעשות: הרמקולים שלו מצוינים, המיקרופונים עובדים נהדר, התצוגה, גם אם אינה מרהיבה, עושה את העבודה ובזכות השילוב שלו בתוך טאבלט, ניתן לקחת אותו איתכם מחדר לחדר, משהו שקצת יותר מורכב לעשות עם מסך חכם קונבנציונלי. אז איפה בכל זאת הבעיה? כטאבלט, הוא בינוני: הוא לא מהיר או חזק במיוחד, הצורה שלו לא אידיאלית לאחיזה ממושכת ביד, והמסך נוטה להכהות את עצמו אוטומטית גם כשהוא לא אמור לעשות זאת. ללנובו יש בקטלוג שלה מבחר גדול של טאבלטים, חלקם מגיעים עם ערכת שבבים חזקה יותר מזו ואפילו עולים פחות. אז נכון, ה-Yoga Smart Tab מוכוון לשמש גם כמסך חכם, אבל במחיר כזה הייתי מצפה שהמוצר הבסיסי בחבילה, הטאבלט, יהיה מרשים יותר וזה לא המצב.

2 תגובות

  1. כיף לקרוא אותך על חפיצים שאין לי הרבה נסיון לגביהם.
    תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. אני לא מאמין שהם בחרו במעבד כל כך חלש.
    יש מבחר גדול של מעבדי שוק ביניים חזקים הרבה יותר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר