כאלו ניסיתי: 1More EVO

אחרי שהציגה שני דגמי ביניים מוצלחים בשנת 2022, הגיע זמנו של דגם הדגל בקטלוג שלה: 1More הסינית חשפה לפני מספר שבועות את האוזניות המתקדמות ביותר שלה, EVO. הן מתיימרות לספק איכות צליל שלא נופלת מזו של מותגים מערביים, ושלל פינוקים אחרים. האם הן עומדות בהבטחה, וחשוב מכך, האם הן מצדיקות את המחיר הגבוה (יחסית) שלהן?

1More EVO (צילום: גד גניר)



כיאה לדגם הדגל בקטלוג, איכות החומרים וההרכבה של ה-EVO מעולים. הן נראות כאילו עוצבו ע"י תכשיטן, לא ע"י מעצב תעשייתי. את חלקן החיצוני מכסה גימור מבריק ושקוף, וסביבו מסגרת זהב. זה מזכיר קצת את העיצוב של Redmi Buds 3 Pro רק יותר מעודן ומלוטש. אני יכול להבין את מי שלא יתחבר למראה הזה כי אני בעצמי לא מתחבר למראה העדין הזה, אבל אם מתעלמים מהעיצוב עצמו, הן די פרקטיות: קל להכניס אותן לאוזניים, קל להשיג איתן אטימה אפקטיבית, והן נשארות יציבות באוזן כשאתם בתנועה יומיומית. לא נראה לי שהייתי רוצה לקחת אותן לריצה בשכונה. הן כבדות יחסית (5.7 גרם לעומת 3.7 גרם של ComfoBuds mini), אבל לא מציקות באוזן לאורך זמן. ראשי האוזניות והסיליקונים שמכסים אותם הם בעלי פרופיל אליפטי, בדומה לאלו של Jabra 85t, אבל ה-EVO קטנות בהרבה מהאוזניות של ג'אברה ונוחות יותר באוזניים. 1More מספקת באריזה לא פחות מ-5 זוגות של ראשי סיליקון בגדלים שונים, יפה מצידה.


בכל הקשור לשליטה על ניגון המוזיקה מהאוזניים, הן לא מרשימות במיוחד: התגובה שלהן למגע איטית, קצת יותר משניה בין המגע לתגובה. מעבר לכך, ניתן אמנם להתאים באופן אישי את הפעולות שההקשות על האוזניות מבצעות, אבל כל העסק נורא מוגבל: ניתן להתאים אישית פעולות רק עבור שתיים או שלוש הקשות, וגם זה מתבצע בסטים, כלומר, החלפת הפעולה של שתי הקשות למשל מתבצעת במקביל לאוזניה ימין ושמאל (נניח, הגברה והנמכה של עוצמת השמע), ולא ניתן לערבב בין שני סוגי פעולות שונים. 


1More EVO (צילום: גד גניר)


1More EVO (צילום: גד גניר)


1More EVO (צילום: גד גניר)




בדומה לשאלות קיומיות כמו "אייפון או אנדרואיד", "גוגל אסיסטנט או אלקסה", ואחרות, עולם האודיופילים עוסק בשאלה מה עדיף: דרייברים דינאמיים או דרייברים במבנה "עוגן מאוזן". מבלי להכנס לדקויות טכניות, לכל אחד מסוגי הדרייברים את היתרונות שלו: דרייברים דינאמיים זולים יותר, ומספקים בדר"כ חתימת צליל חמה ו"באסית" יותר. עוגן מאוזן הוא קופקטי יותר ומספק צליל נקי ומפורט יותר. 1More החליטה שלא להחליט ושילבה את שניהם ב-EVO כך שהעוגן מטפל בצלילים בתדר הגבוה, והדרייבר הדינמי בצלילים בטווח המיד ובתדרים הנמוכים. מעבר לכך, האוזניות תומכות במקודדי האודיו האלחוטיים הסטנדרטיים SBC ו-AAC, ובנוסף גם ב-LDAC, המקודד האיכותי יותר שעומד בתקן Hi-Res Audio ומסוגל תיאורטית לאפשר הזרמה של קבצי אודיו באיכות 900kbps. בפועל, הצליל של 1More EVO נפלא: צלול, חד ומפורט, עם ביצועים מעולים לאורך כל טווחי הצליל בתדר הנמוכים עם באסים עמוקים ובעלי נפח, טווח מיד עשיר וצליל מדויק ונקי גם בתדר הגבוה. כדי לנצל את מלוא הפונטציאל של האוזניות, עליכם להצטייד בקבצי מוזיקה באיכות גבוהה (או בשירות סטרימינג שמזרים כאלו), ולוודא שהוא אכן תומך במקודד LDAC. רוב מכשירי האנדרואיד תומכים במקודד הזה, אך iPhone למשל לא. זה לא אומר שלא תקבלו איכות צליל נהדרת גם בלי זה, אבל חשוב להכיר שלא כל מכשיר ידע להוציא את המקסימום מהן. 


ה-EVO מצוידות במערך של 3 מיקרופונים שאמורים לבטל את רעשי הרקע בזמן שיחה ולאפשר לכם לנהל שיחות בצורה נוחה גם באיזורים רועשים. בנוסף, ב-1More מתגאים בטכנולוגיית AI שמטרתה לשפר את איכות הצליל בשיחות. בפועל, האנשים איתם דיברתי אכן דיווחו שהם אינם שומעים רעשי רקע, אבל התלוננו על כך שאיכות הצליל לא מרשימה וסובלת מ"ערבול" מסוים של הקול. חשוב לי לציין שזה הורגש בעיקר כשביצעתי שיחות מאיזורים רועשים. בשיחות מאיזורים שקטים יותר המצב השתפר, אם כי גם כאן לא נרשמה התלהבות גדולה מאיכות הצליל.


1More EVO (צילום: גד גניר)


ל-1More EVO מנגנון ביטול רעשים שמסוגל, על הנייר, להעלים רעשי רקע בעוצמה של עד 42 דציבל. בפועל, המנגנון הזה אמנם לא יעיל כמו אלו של סוני ושל בוז, אבל ביחס לאוזניות ברמת המחיר שלו הוא עושה עבודה יפה: הוא מעלים כמעט לחלוטין רעשים בתדר נמוך, ואפילו מצליח לצמצם משמעותית רעשי רקע בתדרים בינוניים וגבוהים. אתם לא תרגישו ניתוק מוחלט מהסביבה אבל הרעשים יפריעו לכם משמעותית פחות. האפליקציה מציעה ארבע רמות שונות של ביטול רעשים, ביניהן מצב אדפטיבי, שבו האוזניות מתאימות את רמת ביטול הרעשים לסביבה. בשונה מרוב האוזניות בשוק שמציעות מצב דומה, המצב הזה עבד מעולה ב- 1More EVO והצליח לבטל רעשים באופן היעיל ביותר מבין כל שאר המצבים. ל-EVO שני מצב שקיפות, המאפשרים למשתמש להיות מודעים לסביבה: מצב רגיל ומצב שמדגיש קולות דיבור ברקע. לא הרגשתי הבדל מהותי בין השניים, ובכל אופן שניהם מחדדים באופן מוגזם מעט את רעשי הרקע מה שיוצר תחושה לא טבעית במיוחד, אבל זה משהו שמאפיין מצבי שקיפות ברוב האוזניות בשוק.


מלבד הדברים הרגילים, האפליקציה של 1More מציעה את SounID, שירות שמאפשר התאמה של אופי הצליל להעדפות של המשתמש: בוחרים סוג מוזיקה מועדף, והאפליקציה משמיעה למשתמש את אותו קטע במגוון דרכים, והוא נדרש לבחור את סוג הצליל המועדף עליו. בסיום, בהסתמך על הבחירות של המשתמש, האפליקציה מציעה לו את הגדרת הצליל החדשה. כמו באוזניות הקודמות שבדקתי של 1More, ה-SoundID יודע לייצר אקולייזר מוגזם, עם בסים חזקים מדי והדגשה מוגזמת של הצלילים הגבוהים, והעדפתי להשאיר אותו כבוי. מלבד SoundID, אין למשתמש אפשרות לבחור בין אקולייזרים מוגדרים מראש או אפילו ליצור בעצמו אקולייזר משלו, וחבל. ב-1More טוענים שיש לאוזניות אפשרות להתחבר במקביל לשני מכשירים. האפשרות הזאת נמצאת בתוך תפריט האפשרויות הניסיוניות של האוזניות וטוב שכך, משום שבכל ניסיונותיי לא הצלחתי לגרום לאוזניות להתחבר במקביל לשני מכשירים. הן כן יודעות להפסיק את הנגינה כששולפים אותן מהאוזניים וניתן להשתמש בכל אחת מהן בנפרד. בנוסף, הן תומכות ב-Google Fast Pair לצימוד קל וזריז למכשירי אנדרואיד.


1More EVO (צילום: גד גניר)




הסוללות של 1More שרדו לי האזנה של כ-5 שעות עם ביטול רעשים מופעל, וכמעט 8 שעות כשהוא כבוי. קייס הטעינה מספק כ-2.5 טעינות נוספות. הסוללות באוזניות עצמן נטענות ממצב פרוק לחלוטין ל-100% בתוך כשעה, אבל אם אין לכם שעה תוכלו לקבל בטעינה של רגע שעה כ-4 שעות (ללא ביטול רעשים) של מוזיקה. הקייס והאוזניות יחד נטענים ממצב פרוק לחלוטין ל-100% בתוך כשעתיים, ויודעים גם להיטען אלחוטית.


(+)
  • תמיכה ב-LDAC ואיכות שמע מעולה
  • נוחות באוזניים, איכות בניה מצוינת
  • ביטול רעשים יעיל וחזק (ביחס למחיר)

(-)
  • ביצועים פושרים בלבד בשיחות טלפון
  • מצב המולטיפוינט שקיים בחלק הניסיוני של האפליקציה לא עובד כרגע
  • מנגנון SoundID שאמור להתאים את הצליל למשתמש לא באמת משפר את הצליל


ה- 1More EVO עולות כ-460 ש"ח, יקר יותר ממה שהתרגלנו מהמותג הזה, אבל גם מדובר באוזניות ברמה אחרת. הן לא מושלמות: איכות השיחה שלהן פושרת, אפשרויות ההתאמה האישית של השליטה בהן דלות מאוד, ופיצ'רים מבטיחים על הנייר (או יותר נכון על האפליקציה) כמו SoundID ואפשרות חיבור לשני מכשירים במקביל לא מספקים את הסחורה. מצד שני, אלו דברים זניחים ביחס לעיקר: EVO נשמעות מעולה ומעטות האוזניות ברמת המחיר שלהן שמציעות איכות צליל כזאת. 


1More EVO נמסרו לבדיקה ע"י חנות המותג בעליאקספרס


2 תגובות

  1. אין כמו ביקורות אוזניות:)
    תודה ותתחדש על התספורת גד

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר