כזה ניסיתי: Nothing Phone (2)

המשפט שקארל פיי, פעם אחד משני היזמים שהקימו את OnePlus וכיום המייסד של Nothing, בחר לשים בביו שלו בטוויטר הוא "Lets make tech fun again". ואכן נראה שהוא נהנה ממה שהוא עושה: מאז סטיב ג'ובס לא נראה בשוק הסלולר מנכ"ל כה נלהב ומעורב אישית בשיווק המכשיר שלו. כל כך מעורב שבהשקה העולמית של המכשיר החדש של החברה, Nothing Phone (2), הוא ישב ברחוב בניו יורק בדוכן שקוף ומסר אישית את המכשירים לקונים. המעורבות שלו לא מסתכמת בגימיק החד פעמי הזה: הבחור בן ה-34 מתחזק חשבון טוויטר פעיל ותוסס שבו הוא משתף המון מידע על המכשירים של החברה, מרטווט ביקורות על מכשירי החברה ופידבקים מגולשים, מתארח בערוצי יוטיוב של אושיות מהתחום, ואף מפרסם ביקורות משלו על מכשירים מתחרים. אמנם מתבקש לתהות לגבי האובייקטיביות שלו, אבל אין עוררין על כך שמדובר ביזם נלהב שרוצה לעשות דברים אחרת. כמה אחרת? המכשיר החדש שהגיע אליי לאחרונה לבדיקה מציג עיצוב וחומרת צילום זהים לאלו של שנה שעברה, וערכת שבבים משודרגת אבל בעלת פז"מ של שנה בשוק. מה בכל זאת יש במכשיר שגרם לי להנות ממנו יותר מכל מכשיר אנדרואיד אחר שבדקתי השנה?

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)


את הבחירה ב-Snapdragon 8 Gen 1 הסביר קארל פיי בחשבון הטוויטר שלו בעובדה שמדובר בערכת שבבים חזקה מאוד שמציעה איזון מצוין בין ביצועים לצריכת חשמל. הכל טוב ויפה אבל אנחנו בחצי השני של שנת 2023 והסבב השני של מכשירים עם המעבד שהושק שנה לאחר מכן, Snapdragon 8 Gen 2, מוכרז בימים אלו. קארל פיי סיפק תשובה גם לשאלה הזאת: בחירה במעבד החדש היתה מייקרת מאוד את מחירו של המכשיר. בין אם התשובה מספקת אתכם ובין אם לא, השאלה הקריטית כאן היא האם תחושו בהבדל. בשימוש יומיומי אין סיכוי שתרגישו, וגם ספק אם תרגישו בהבדל משמעותי במיוחד בשימוש אינטנסיבי ובגיימינג. עם זכרון RAM בנפח מאוד נאה של 12 גיגה מקבלים חויית שימוש זריזה וחלקה מאוד שבהחלט הולמת מכשיר דגל, גם בשנת 2023. אפילו פיזור החום כאן נהדר כך שגם בעומס אינטנסיבי, ההתחממות של המכשיר מינורית. הוא אולי לא יככב בטבלאות מבחני ביצועים, אבל ספק אם תרגישו משהו שניתן להתלונן עליו. האחסון איתו מגיע המכשיר אינו ניתן להרחבה. בישראל משווקות שתי הגרסאות המרווחות יותר, עם 256 או 512 גיגה.


בגזרת התוכנה, החברה מציעה את ממשק המשתמש הייחודי שלה, Nothing OS 2.0 שהיא למעשה אנדרואיד 13 עם מספר תוספות וליטושים ייחודיים קטנים בדומה למכשיר הקודם. Nothing אף מתחייבת לסטנדרט גבוה של עדכונים: 3 שנים של עדכונים משמעותיים למערכת הפעלה ו-4 שנים של עדכוני אבטחה. החברה מאוד קשובה לפידבקים מקהל המשתמשים, מטפלת בבאגים ושולחת עדכונים משלה גם בלי קשר לעדכוני התוכנה של גוגל. חובבי מכשירי פיקסל בהחלט ירגישו כאן בבית עם וילון ההתראות, ממשק מסך הבית (Launcher) ותפריט ההגדרות שכמעט ולא נעשו בהם שינויים. האפליקציות הבסיסיות, החייגן (כולל הקלטת שיחות), אפליקציית ההודעות, לוח השנה וכל שאר האפליקציות הן המקוריות של גוגל ולמעשה האפליקציות היחידות ש-Nothing הוסיפו לחבילה הבסיסית של גוגל הן אפליקציית רשמקול, מזג אויר ואת Nothing X, אפליקציית השליטה על אוזניות החברה. החברה לא מנסה לדחוף כאן דפדפן או חייגן משלה, אפליקציות בריאות, אפליקציית חנות אפליקציות משלה ובטח שלא אפליקציות צד ג'. יצרניות אחרות מוזמנות בהחלט ללמוד ממנה על חויית שימוש נקייה מקשקושים. 

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)


מה היא בכל זאת הוסיפה? מבחר ווידג'טים שמעוצבים בשפה העיצובית הייחודית של החברה והאפשרות ליצור על מסך הבית תיקיות יישומים מוגדלות במגוון תצורות. תוכלו גם לבחור בערכת אייקונים בצבע שחור לבן שנראית אלגנטית ומגניבה מאוד אם כי כפי שנוכחתי לגלות במהרה, אינה שימושית בעליל כי בזבזתי שניות ארוכות בכל פעם שחיפשתי אפליקציה כזאת או אחרת והתקשיתי להבדיל בין האייקונים השונים בשחור לבן. גם תפריט ההגדרות נשאר זהה לזה של מערכת ההפעלה בצורתה הנקייה, כשההבדל היחיד הוא בכותרות התפריטים השונים שמתהדרים בכתב המנוקד הייחודי של החברה (בעברית הפונט עדיין רגיל ולא מנוקד). בנוסף, יש כאן אפשרות ל-Always On Screen (הצגת מידע על המסך כשהוא כביכול כבוי) ייחודי של החברה, וכמובן ממשק ה-Glyph לשליטה על התאורה האחורית אליה אגיע בהמשך. 


המסך של Phone (2) אמנם הוגדל מעט ביחס לדור הקודם מ-6.55 אינטש ל-6.7 אינטש, אך שאר הנתונים הטכניים של המסך מציגים מספרים דומים: מסך OLED ברזולוציית 1080p. גם קצב הפריימים המקסימלי נשאר כפי שהיה בדור הקודם, אך דווקא בנקודה זו נעוץ אחד השינויים המשמעותיים במכשיר: הפאנל בו עושה Nothing שימוש במכשיר החדש הוא פאנל LTPO OLED, שהתכונה הייחודית שלו היא היכולת דווקא להגיע לקצבי רענון נמוכים במיוחד. אם המכשיר הקודם ידע לבד לשנות את קצב הפריימים של המסך בין 60 ל-120 הרץ בהתאם לסוג השימוש במכשיר, הרי שעכשיו הוא יודע לרדת לקצב מינימלי של 10 הרץ. מי צריך קצב רענון של 10 הרץ? הסוללה של הסמארטפון שלכם. באופן הזה, כאשר התמונה על המסך סטטית, המסך מתרענן בקצבים איטיים יותר ובכך חוסך אחוזים יקרים בסוללה שלכם. גם חיישן טביעת האצבע שופר משמעותית לעומת הדגם הקודם, ומזהה את האצבע בקלות ובמהירות.

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)


עיצוב המכשיר כמעט זהה לדור הקודם: שוליים ישרים ומעוגלים בפינות, מסך שטוח, עיצוב שמזכיר בקוים כללים את מכשירי האייפון מאז iPhone 12 וכל מכשירי האנדרואיד ששאבו השראה מהעיצוב הזה. ועדיין, Phone (2) מציג חידוש: במקום גב שטוח לחלוטין, הוא מצופה בזכוכית עם שוליים קמורים שאמורה להפוך אותו למעט נעים יותר לאחיזה ביד. זה אכן מעט נוח יותר אבל זה היה עובד טוב יותר אם מסגרת המתכת היתה מעוגלת גם היא ומשתלבת בזכוכית בצורה עדינה אולם זה לא כך. בנוסף, ברמה הפרקטית, הקימור הזה גורם למכשיר להיות פחות יציב על חלק מהמשטחים, ולהתחיל לשייט לו עצמאית בדרך אל הלא נודע או אל הרצפה מהשולחן. 


ואולי זו דרך לגרום ליותר משתמשים להניח את הטלפון על פניו כדי שיעשו שימוש ב-Glyph, פסי תאורה שמפוזרים על גב המכשיר ומתריעים כמו בדגם הקודם על שיחות נכנסות, הודעות, סטטוס טעינה ועוד. ב-Phone (2) הרחיבה Nothing משמעותית את מה שניתן לעשות עם Glyph: הוא כעת מציג חיווי ויזואלי לטיימר, לעוצמת השמע, ותגובה ויזואלית לפניה לגוגל אסיסטנט. בנוסף, אם אתם בחו"ל ומשתמשים ב-Uber, תוכלו לראות פס תאורה שהולך ומתארך בהתאם לזמן ההגעה הצפוי של נהג שנמצא בדרכו אליכם. כרגע, האפשרות הזאת שנקראת Glyph Progress זמינה רק עבור אפליקציית Uber ולא ברור מתי ואם בכלל יתווספו אליה אפליקציות נוספות.

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)


ניתן לשלוט על עוצמת התאורה, להפעיל ולכבות אותה ידנית או לקבוע שעות ספציפיות מתי תרצו שהיא תהיה פעילה ומתי לא, ואם אתם הרפתקנים במיוחד, תוכלו להגדיר שבכל פעם שאתם מניחים את הטלפון על המסך, מופעל מצב שקט לחלוטין שמפקיד את בטחונכם ואת ה-FOMO שלכם בחסדי תאורת ה-Glyph בלבד. אגב, אם רפרטואר ההבהובים ש-Nothing הלחינה עבורכם אינו מספיק, תוכלו להלחין רצפי הבהובים משלכם, לשמור אותם ולעשות בהם שימוש להתראה על הודעות או שיחות נכנסות, לאיש קשר ספציפי או לכולם. מופע האור הזה הוא סימן ההיכר של הסמארטפונים של Nothing ומעבר לעובדה שזה נראה מגניב וייחודי, זה אמור לתת לכם את האפשרות להשאר מחובר להתראות חשובות מבלי להישאב אל מסך הסמארטפון ולהסחות הדעת שלו. בעולם ללא שעונים חכמים או אפילו תצוגת Always On (שהמכשיר הזה מציע בעצמו!), זה יכול היה להפוך לקילר פיצ'ר מטורף אבל בשנת 2023 זה בעיקר גימיק חמוד.


Nothing Phone (2) (צילום: גד גניר)



מערך הצילום האחורי של Nothing Phone (2) נותר זהה לזהה של מכשיר הדור הקודם: שתי מצלמות 50 מגה פיקסל: הראשית עם צמצם f/1.9 ומייצב תמונה אופטי, והמשנית היא בעלת עדשה רחבה וצמצם רחב יותר, f/2.2. עיבוד התמונה עדיין מציג איזון מעולה בין ריאליזם לגוונים חיים, והתמונות מתאפיינות בפירוט וחדות מצוינים, אך המעבר למעבד של מכשירי דגל שיפר משמעותית את הביצועים במצבים מאתגרים יותר: התמונות בזום כפול 2 חדות ומפורטות יותר וכך גם בצילום רחב. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



אין למצלמה מצב לילה יעודי שניתן להפעיל באופן ידני. בדומה לממשק המצלמה של אייפון, הוא נכנס לפעולה באופן אוטומטי כשהוא מזהה שתנאי התאורה מתאימים. זמני החשיפה נעים בדר"כ בין שניה לשתי שניות, לא משהו ארוך במיוחד. התוצאות יוצאות חדות, מוארות היטב עם גווני צבע טבעיים, נטולות רעש דיגיטלי או גרעון ועם פירוט נאה. מאחר ש-Nothing הסתפקה בשתי מצלמות, את מקומו של חיישן נפח מחליפה בינה מלאכותית. רוב הזמן היא עובדת טוב אם כי בחלק מצילומי הפורטרט היא לא הצליחה להפריד באופן מדויק בין שוונצים סוררים מהשיער של המצולמים לרקע אבל בסה"כ מערך הצילום עושה עבודה נהדרת גם בסוג הצילום הזה. המצלמה הקדמית ברזולוציית 32 מגה פיקסל  נהדרת גם היא ומפיקה תמונות עם גווני צבע נאים, נטולות רעש דיגיטלי ומוארות היטב. האם מדובר בביצועי צילום של מכשיר דגל? בהחלט. המכשיר הזה אולי לא מציע יכולות צילום ורסיטיליות כמו Galaxy S23 Ultra, אבל מצליח להביא תוצרים איכותיים מאוד שלא נופלים באופן משמעותי ממה שיש לגרסאות הבסיס של מכשירי הדגל של סמסונג להציע.



יחד עם המסך, גם הסוללה הוגדלה ביחס למכשיר הקודם אבל באופן די מינורי: תוספת של 200mAh מביאה אותה לקיבול כולל של 4700mAh, סטנדרטי למדי בשוק. הצלחתי לסחוט בין שמונה וחצי לתשע שעות מסך בממוצע בזמן בדיקת המכשיר וזה כבר מאוד לא סטנדרטי, בטח לא במכשירי דגל שלרוב הם יותר בזבזנים. זוכרים את קצב הרענון הנמוך ממקודם? הוא כנראה חלק משמעותי בתרומה שלו לחסכון בסוללה. Nothing לא מצרפת מטען לאריזת המכשיר אך הוא יודע להיטען בהספק של 45W ממצב פרוק לחלוטין למלא בתוך 55 דקות. כיאה למכשיר דגל הוא גם יודע להיטען אלחוטית וגם לטעון על גב מכשירים אחרים בטעינה אלחוטית. הרמקול של Nothing Phone 2 עושה עבודה סבירה מבחינת איכות. הייתי שמח לתוספת עוצמה, אבל גם מה שיש לא רע ומאפשר קיום שיחות בצורה תקינה. לידיעת ציבור הנוסעים לחו"ל העושים שימוש ב-eSIM: ל-Nothing Phone (2) אין תמיכה ב-eSIM כך שתאלצו למצוא דרכים אחרות לתקשר מחו"ל.


(+)

  • מהיר, חלק, אין באגים
  • ממשק אנדרואיד נקי 
  • סוללה מצויינת


(+)

  • ערכת שבבים משנה שעברה
  • לא זול במיוחד
  • נוטה להתחיל לשייט מעצמו על משטחים חלקים.


מחירו של Nothing Phone (2) ברשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 2699 ש"ח לגרסה בעלת ה-12 גיגה RAM ו-256 גיגה נפח אחסון. כשבוחנים באופן קר ומחושב חומרה מול מחיר, מקבלים תחרות לא פשוטה בכלל מול הדגמים הבסיסיים של מכשירי הדגל של סמסונג מהשנה, שלא לדבר על אלו משנה שעברה עם אותה ערכת שבבים. עם זאת, אני יכול להעיד שקארל פיי אכן החזיר את הכיף לטק: Nothing Phone (2) הוא  מכשיר שכיף להשתמש בו. חויית השימוש החלקה, הממשק הנקי, ההבטחה לעדכוני תוכנה לטווח רחוק, התוספות הקטנות להתאמה אישית, הסוללה המעולה והמצלמה הנהדרת הם דברים שמאוד מלהיבים מבקרי סמארטפונים. זה לא אומר כלום לגבי הסיכוי שלו לתת פייט ליצרניות כמו סמסונג ושיאומי שהציבור רגיל לקנות, לא במחיר הזה. מצד שני, מי שמחפש מכשיר ייחודי, לא חף מגימיקים אבל מהנה מאוד לשימוש, ה-Nothing Phone 2 הוא יופי של אופציה.

9 תגובות

  1. בעיה גם מבחינת חוסר התמיכה ב-ESIM וגם מבחינת חוסר יכולת להוסיף אחסון. דווקא מטלפון שמנסה לעשות דברים אחרת מהענקים סמסונג ואפל הייתי מצפה ליותר. השאר ממש נראה סבבה.

    השבמחק
  2. בעיני ה- Glyph הוא גימיק מיותר לחלוטין, הרוב המוחלט של האנשים מניחים את המכשירים שלהם על הגב.

    השבמחק
  3. חזרתי לפני כמה ימים מחו"ל. פעם ראשונה שניסיתי שימוש ב-E-סים . 5 ג'יגה עלו לי 57 שקלים. עבד כמו ענק. טלפון חדש בשנת 2023 ללא Esim אינו רלוונטי.

    השבמחק
  4. חבל שאין esim, מעניין למה, הרי זה אמור לחסוך מקום...

    השבמחק
  5. אין eSim. לא רלוונטי.

    השבמחק
  6. נהנתי לקרוא!
    בלי esim הוא כמעט לא רלוונטי ב2023...

    השבמחק
  7. יש לטלפון בעיה גדולה מאוד.
    בצילום באזורים ללא מוקד אור ובפרט בלילה אינדור ואאוטדור התמונות יוצאות חשוכות לחלוטין וממש על הפנים.
    ביום ובאזור מואר התמונות אחלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הם עשו טעות באופטימיזציה של המצלמה
      אין בכלל בטלפון מצב נייט מוד
      הכל עובד באופן אוטומטי
      ואם אין מקור אור כלשהו התמונות יוצאות חשוכות
      לא משנה באיזה מצב

      אבל זה שאין תמיכה בeSIM הופך את הטלפון ללא שמיש בשנת 2023/24

      מחק
  8. לאנשי ה-esim, רכישת סים בחו"ל יכולה להיות זולה בהרבה, החלפת סים היא פעולה פשוטה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר