כאלו ניסיתי: JBL Live Pro 2

עבור הקהל שפחות מתחבר לגימיקים כמו מסך על קייס הטעינה, ממשיכה JBL להציע מגוון אוזניות TWS פחות פורצות דרך אך איכותיות ולא יקרות במיוחד. Live Pro 2 המיובאות לארץ דומות חיצונית לדור הראשון בסדרה, אבל מציעות כמה שיפורים חשובים לצד תכונות שהיו חסרות בדגם הקודם.

JBL Live Pro 2 (צילום: גד גניר)


כאמור, מבחוץ Live Pro 2 מציגות עיצוב כמעט זהה לזה של הדגם שקדם להן. ההבדל שממש בולט לעין הוא ציפוי ה"גבעולים" בגימור כרום כהה אך מבריק. הבחירה העיצובית הזאת משווה להן מראה אלגנטי אבל כרגיל במוצרים ששולבו בהם חלקים בגימור כרום מבריק, מדובר במגנט לטביעות אצבעות שדורש ניגוב מפעם לפעם אם ברצונכם לשמור על המראה האלגנטי. שינוי נוסף הוא בבחירה במבנה אליפטי לראש האוזניה במקום עגול כפי שהיה קודם, על מנת לאפשר הכנסה קלה ומהירה יותר, כמו גם התאמה נוחה יותר למבנה האוזן. מלבד שני השינויים האלו הן נשארו דומות במבנה הכללי ובממדים וטוב שכך: הדגם הקודם ובהחלט גם Live Pro 2 הן אוזניות שכמעט "מתמגנטות" לתוך האוזן: מבנה הגבעול והגוף העגלגל ממש מנחים את עצמם למיקום האידיאלי בתוך האוזן ואין צורך בתמרונים מסובכים, למשך את האוזן או לסובב אותן בתוכה. הן גם לא מציקות כשהן כבר בתוך האוזניים, אינן כבדות והן נוחות לשימוש ממושך.


מתנצל מראש אבל הייתי חייב: השליטה באוזניות דרך הגבעולים המבריקים לא מבריקה. בכל אינטרקציה עם משטח מגע באוזניות יש שלושה שלבים: המגע עצמו, צליל פידבק לאישור שהפעולה נקלטה, וביצוע הפעולה עצמה. חוית שימוש טובה היא כזאת שבה בין השלבים שתיארתי מפרידים רק שברירי שניות. כאן מקבלים אמנם פידבק לאישור שהפעולה נקלטה כמעט מיידית, אבל הפעולה עצמה מתבצעת בעיכוב של כשניה אחרי הפידבק. אניודע, זה נשמע קטנוני ולזכותה של JBL יאמר שיש לא מעט אוזניות בשוק שמפשלות מהבחינה הזאת הרבה יותר, אבל זה עדיין מעיק. עוד סוגיה מעצבנת שאמשיך לציין בכל ביקורת של אוזניות מבית JBL עד שימצאו לנכון לסדר זאת: ניתן להתאים אישית מה יעשו הקשה אחת, שתיים או שלוש על משטחי המגע של האוזניות אבל בניגוד לכמעט כל יצרנית אחרת שמאפשרת למפות כמעט כל פעולה שתבחרו לכל סוג הקשה בכל צד, כאן הבחירה היא בין סטים מוגדרים מראש לשיחה, לניגון מוזיקה, או שליטה על ביטול הרעשים ומצב השקיפות. עוד משהו קטן: כאמור, יש ל-JBL נדל"ן של פס שטוח באורך של כמעט 2 ס"מ בכל אוזניה לעשות בו שימוש כמשטח מגע. אם זה היה כך, ניתן היה להוסיף גם מחווה של החלקת האצבע כדי לשלוט על עוצמת השמע. בפועל, רק החלק העליון של הגבעול מזהה מגע כך שהוא מוגבל לזיהוי הקשות בלבד.


JBL Live Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Live Pro 2 (צילום: גד גניר)



ל-JBL Live Pro 2 דרייברים גדולים יחסית, 11 מ"מ כל אחד, שמייצרים צליל בטווח תדרים של 20 הרץ עד 20 קילוהרץ. הן תומכות בבלוטות' בגרסה 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. למשתמשי אייפון זה לא ממש משנה כי ממילא המכשירים של אפל לא מכירים בקימום של מקודדים אחרים, אבל משתמשי אנדרואיד מקבלים כאן אוזניות שלא תומכות במקודדים מתקדמים יותר כמו aptX לגירסאותיו השונות ו-LDAC. הסאונד, כרגיל אצל JBL כיפי. באסים חזקים, גבוהים מדויקים וגם טווח המיד רחב כאן ומספק פירוט לא רע. אם אתם פיינשמקרים של איכות צליל, יש בטווח המחיר הזה כמה אוזניות שעדיפות על אלו אבל באופן כללי הן מספקות חויית צליל טובה.


JBL Live Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Live Pro 2 (צילום: גד גניר)



ביטול הרעשים של Live Pro 2 מפתיע מאוד לטובה. JBL אמנם לא מספקת נתון מספרי על עוצמת ביטיול הרעשים בדציבלים, אבל מדובר באחת האוזניות הטובות בשוק מהבחינה הזאת ואם אתם מחפשים אוזניות שינתקו אתכם בצורה יעילה מהסביבה, האוזניות האלו בהחלט יעשו את העבודה. בשיחות טלפון, הצד השני דיווח על איכות צליל טובה אבל לא מושלמת, וכנהוג בז'אנר, ביטול רעשי הסביבה עבד רק בזמן שתיקה מכיווני. כאשר דיברתי האוזניות נאבקו לסנן את הקול שלי מהרעשים שמסביב. לעיתים זה עבד אבל אז נפגעה איכות הקול, ולפעמים זה לא עבד ורעשי הרקע נשמעו היטב. בסה"כ הביצועים בשיחות דומים לאלו של אוזניות אחרות אחרות ברמת המחיר הזאת ומאפשרים ניהול שיחות בצורה תקינה, אבל הן לא מצטיינות בתחום הזה באופן מיוחד.


אפליקציית השליטה של JBL מעוצבת בצורת "אריחים" כך שכל האפשרויות מופיעות בעמוד הראשי שלה. לא ניתן להזיז את האריחים ולשנות את הסדר שלהם אבל קל להתמצא באפליקציה גם ככה. היא מציעה את היכולת לשלוט על עוצמת ביטול הרעשים באופן ידני או ע"י זיהוי והתאמה אוטומטית של העוצמה בהתאם לרעש בסביבה. דרך האפליקציה תוכלו לבחור הגדרת אקולייזר מועדפת מתוך מבחר די עלוב של חמישה מוכנים מראש, אבל לייצר לעצמכם המון אקולייזרים משלכם (לא יודע מה ההגבלה, ייצרתי 13 אקולייזרים מותאמים אישית משלי עד שנמאס לי). תוכלו דרכה לבחור גם במצב וידאו (שמתעדף שיהוי מינימלי כדי לוודא סנכרון בין תנועות השפתיים לסאונד) לבין מצב מוזיקה (שמתעדף איכות צליל), וגם להריץ בדיקת התאמה של איטם האוזניות בתוך האוזניים שלכם. שתי תוספות משמעותיות לדגם הזה בהשוואה לדגם הקודם: יש כאן תמיכה במולטיפוינט, חיבור לשני מכשירים במקביל ונוספה גם תמיכה בהפעלה קולית של גוגל אסיסטנט ע"י הקריאה "Ok Google".


ב-JBL טוענים ש-Live Pro 2 מסוגלות לספק כ-10 שעות האזנה רצופה ועוד שלוש טעינות מלאות נוספות. הטענה הזאת כנראה נכונה אם מבטלים את ביטול הרעשים ומאזינים בעוצמה נמוכה מזאת שאני שמעתי בה. אצלי הן גירדו מלמטה את ה-8 שעות, שגם אם זה לא מה ש-JBL הבטיחה, אבל זה עדיין נתון מעולה. האוזניות יודעות גם להיטען אלחוטית אם כי ברמת המחיר שלהן זו תכונה שהפכה כבר לסטנדרטית.


(+)
  • קלות במיוחד להכנסה ושליפה מהאוזניים, נוחות
  • ביטול רעשים מהטובים בקטגוריה
  • תמיכה בתכונות מתקדמות: מולטי פוינט, הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט
(-)
  • ההתאמה האישית של ההקשות על האוזניות מוגבלת ומסורבלת
  • יש אוזניות ברמת המחיר הזאת שמספקות חויית שיחה טובה יותר
  • הגימור החדש והמבריק רגיש לטביעות אצבעות

מחירן של JBL Live Pro 2 אצל היבואנית הרשמית באג עומד על 499 ש"ח, 200 ש"ח פחות ממה שעלה הדגם הקודם בזמן כתיבת הביקורת. אין בהן משהו מלהיב או חדשני במיוחד, אבל הן כן מציעות שילוב מנצח של ארגונומיה מעולה, ביטול רעשים מהטובים בקטגוריה ותכונות מתקדמות כמו מולטיפוינט והפעלה קולית של גוגל אסיסטנט. ליטושים קלים בכל הקשור לשליטה באוזניות ממשטחי המגע, איכות הסאונד וביצועים בשיחות היו הופכים אותן למושלמות, אבל גם מה שהן מציעות בתחומים האלו כרגע לא רע בכלל.


5 תגובות

  1. תודה על הסקירה. אפשר לדעתך לרוץ איתן?

    השבמחק
    תשובות
    1. למרות שהן לא ממותגות כאוזניות ספורט, מהתרשמותי בהחלט אפשר לרוץ איתן.הן יושבות טוב בתוך האוזניים ויש להן עמידות סבירה במים.

      מחק
  2. בזכות ההמלצה שלך קניתי לפני כשנתיים את ה Jabra Elite 75 t ואני מברך אותך על כך כל יום. אני לא צריך למשש "גבעולים". כפתור לחיץ בכל אוזנייה עושה עבודה נפלאה. הן גם מתחברות לשני מכשירים במידת הצורך. אני משתמש באוזניות לעניין אחד בלבד; ריצה ואימון בחדר הכושר ונהנה מכל רגע. כאן המקום להודות לך על סקירות מעולות הכתובות בשפה תקינה (לא מובן מאליו כשקוראים את מה שה"כתבים" וה"סוקרים" כותבים בערוצים השונים). יישר כוח על האתר המשודרג ותודה על (עוד) סקירה איכותית.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה על הפידבק :) Elite 75t היו בהחלט אחד מזוגות האוזניות הטובות ביותר שג'אברה אי פעם הוציאה

      מחק
  3. היי גד !
    אני מחפש בנרות אוזניות שאפשר לנהל בהם שיחה בלי רעשי רקע , בזמן נהיגה לא מצליחים לשמוע אותי ברור .
    מה הכי מומלץ מבחינתך ? לא צריך את הפיצ'רים האחרים ...
    המון תודה ויום דבש

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר