כאלו ניסיתי: JBL Live Pro+ TWS

המעבר של השוק לאוזניות True Wireless מכתיב רשימת דרישות עדכנית למעצבי אוזניות, רשימה שכוללת כמה דרישות סותרות שאינן ניתנות ליישוב. תוסיפו לכך את העובדה שלכל אדם יש מבנה וגודל אוזן שונה, ותקבלו חתיכת אתגר בלתי אפשרי. מרגע שבוטלו החוטים וכל אוזניה תלויה בעצמה בלבד, הצורך לדאוג שהיא תשב טוב באוזן הפך לקריטי. אפשר כמובן להוסיף לעיצוב בליטות ותוספות שייצבו את האוזניות בתוך האוזניים, אבל אז תהליך ההחדרה שלהן לאוזן יארך שניות ארוכות ומייגעות. מעבר לכך, הן צריכות להיות נוחות, אבל גם לאטום בצורה יעילה את האוזן לרעשים מבחוץ. בקיצור, אין מה לקנא במעצבי אוזניות. ה-Live Pro+ TWS של JBL שהגיעו אליי (דרך היבואנית הרשמית באג) לאחרונה הן בין היחידות שמצליחות לאזן בצורה טובה בין כל הדרישות האלו. מה יש להן עוד להציע בנוסף ליחס ידידותי לאוזן?

JBL Live Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



JBL Live Pro+ TWS מציגות עיצוב סטנדרטי למדי עם "גבעולים" (Stems) בינוניים שיוצאים מתוך גוף אליפטי. איכשהו, בלי שום תחכום עיצובי בולט, הצורה המאוד גנרית הזאת מצליחה לענות על כל הדרישות הארגונומיות שיכולתי להעלות על הדעת: קל מאוד להוציא ולהכניס אותן לאוזניים ואין צורך לבצע פעולות מורכבות מדי (סיבובים, משיכה של האוזן, קפיצה על רגל אחת וכו') כדי למקם אותן כראוי בתוך האוזניים וגם יאטמו אותן טוב. הן קלילות, נוחות לא מציקות לאורך זמן ולא מתנדנדות. תענוג. כמה הן לא מתנדנדות? JBL Live Pro+ TWS הן בין אוזניות ה-TWS הבודדות שהייתי יוצא איתן לריצה בלב שקט, למרות שאינן מצוידות בסנפירי ייצוב. מעבר לכך, הן עמידות במים לפי תקן IPX4, מה שאומר שהן מוגנות בפני התזות של מים בעוצמה חלשה אז הן בהחלט ישרדו ריצה בגשם.




השליטה ב-JBL Live Pro+ TWS מתבצעת באמצעות מחוות מגע על הגבעולים. התגובה למגע טובה ומהירה ו-JBL אפילו מאפשרת התאמה אישית של המחוות, אבל עושה זאת בצורה מסורבלת מאוד

(כמו ב- JBL Club Pro+ TWS של החברה שבדקתי לפני מספר חודשים): לכל אוזניה בנפרד ניתן להגדיר סט של מחוות כשהסטים השונים מסווגים לפי קטגוריות של פעולות. זו צורה מעט משונה להגדיר מחוות, ואני לא מבין למה JBL מסבכת את העניינים במקום לאפשר פשוט לכל משתמש להגדיר לכל מחווה פעולה רצויה כפי שעושים זאת למשל בסנהייזר.







איך הן נשמעות? טוב מאוד - אבל לא מצוין. מדובר באוזניות של JBL, חברה שמתגאה ב-Signature Sound ייחודי משלה שהוא חם ועשיר בבאסים. כיף לשמוע איתן מוזיקה אבל כבר נתקלתי ברמת המחיר שלהן באוזניות שמציעות שמע קצת יותר צלול, פתוח ומפורט יותר. הן מצוידות בדרייברים בקוטר מכובד של 11 מ"מ (דרייבר אחד בלבד בכל אוזניה) עם טווח תגובה שנע בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ. הן תומכות ב-Bluetooth 5.0 ובפרופיל AAC האיכותי יחסית אך לא ב-aptX הנחשב למתקדם יותר. כמו אחרות בשוק, גם האפליקציה של JBL מאפשרת לבחור בין אקולייזרים מוגדרים מראש, או להגדיר אקולייזר אישי ולשמור אותו. בניגוד לאחרות, היצע האקולייזרים המוגדרים מראש כאן מביך, שלושה במספר ולא ברור למה לא מציעים כאן עוד.


JBL Live Pro+ TWS (צילום: גד גניר)

JBL Live Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



גם בשיחות, ה-JBL Live Pro+ TWS מתפקדות יפה, אבל אפשר יותר: הצד השני בשיחה היה מרוצה רוב הזמן, אבל אני, המשתמש באוזניות, קיבלתי בדר"כ סאונד לא מושלם, שעיקר הבעיה שלי איתו, כמו במוזיקה, היתה שהוא לא מספיק צלול ומפורט. שלא תבינו לא נכון: JBL Live Pro+ TWS נהדרות לשיחות, פשוט ברמת המחיר שלהן ציפיתי לאיכות שמע קצת יותר מפנקת. ב-JBL מתגאים בטכנולוגיה שנקראת Dual Connect, ששמה עשוי לבלבל ולגרום לכם לחשוב שהן מסוגלות להתחבר לשני מכשירים במקביל. לא כך הדבר: JBL Live Pro+ TWS יודעות להתחבר אך ורק למכשיר אחד בכל רגע נתון, כש-Dual Connect מתייחס לפיצ'ר בסיסי של אוזניות TWS מודרניות: היכולת לעשות שימוש בכל אחת מהאוזניות בנפרד. בנוסף, האוזניות יודעות לעצור את ניגון המוזיקה באופן אוטומטי כשמוציאים אותן מהאוזניים.







ביטול הרעשים לא רע בכלל. הוא לא יוצר תחושה של בועה, אבל הוא עושה יופי של עבודה בהעלמת התדר הנמוך של רעשי הסביבה ומקל בכך מאוד את העומס על האוזניים. לא מדובר באוזניות המצטיינות בתחום, אבל ביטול הרעשים בהחלט מורגש. מצד אחד ה-JBL Live Pro+ TWS מציעות מגוון דל של אקולייזרים, מצד שני, הן מציעות שלושה סוגים שונים של ביטול רעשים המיועדים למצבים שונים: נסיעות, מצב ספורט ומצב יומיומי. ההבדלים בין המצבים כמעט ואינם מורגשים, אבל כאמור, ביטול הרעשים של האוזניות האלו נאה באופן כללי. כמצופה מאוזניות באמת המחיר הזאת, JBL Live Pro+ TWS מציעות גם מצב שקיפות שמגיע בשתי רמות: מודעות כללית לרעשי הרקע או הדגשת דיבור. כמו בביטול הרעשים, גם כאן ההבדלים בין הרמות מינוריים עד לא מורגשים, אבל בסופו של דבר הן עושות את העבודה ומאפשרות לכם להמנע מלהוציא את האוזניות כדי לשמוע טוב יותר את הסביבה.


ה-JBL Live Pro+ TWS משתמשות בשירות Fast Pair שמאפשר תהליך צימוד זריז של האוזניות למכשירים אחרים איתם התחברתם לחשבון הגוגל שלכם. זה אומר שבמקום לנבור בתפריטי הבלוטות' של הטלפון שלכם, ברגע שתפתחו בפעם הראשונה את קייס האוזניות, יופיע לכם חלון קטן על מסך הטלפון שישאל אם תרצו להתחבר לאוזניות החדשות ולאחד שתלחצו על אישור, הקסם יתרחש מעצמו.


JBL Live Pro+ TWS (צילום: גד גניר)

JBL Live Pro+ TWS (צילום: גד גניר)



הסוללות של JBL Live Pro+ TWS יספיקו לכם לכ-6 שעות של שימוש רצוף ועוד שלוש טעינות מלאות דרך הקייס. לא זקוקים לביטול רעשים, תוכלו להרויח שעת האזנה נוספת בכל טעינה מלאה, לא רע. את הקייס ניתן לטעון דרך שקע USB C או על משטחי טעינה אלחוטיים.


(+)
  • ארגונומיה מצויינת: יושבות טוב באוזן, קלות להכנסה והוצאה, אטימה מעולה
  • זמן סוללה ארוך
  • מתחברות בקלות למכשירי אנדרואיד

(-)
  • שמעתי כבר אוזניות שמציעות איכות שמע גבוהה יותר ברמת המחיר הזאת
  • לא ניתן להתחבר ליותר ממכשיר אחד בו זמנית
  • ההתאמה האישית של מחוות המגע מסורבלת

ה-JBL Live Pro+ TWS הן אוזניות סימפטיות שעושות הכל כמו שצריך אבל מצליחות להתבלט בעיקר בגזרת הארגונומיה: הן יושבות מעולה באוזניים, קל להוציא אותן, קל להכניס אותן, הן נוחות ואוטומות מעולה בלי צורך להתעסק איתן יותר מדי. אז למה רק סימפטיות? בגלל שהן נמכרות ברשת באג כרגע ב-699 ש"ח, רמת מחיר גבוהה יחסית שהמתחרים בה מציעים סאונד מלוטש יותר. מה עדיף, היכולת להכניס ולהוציא בקלות ובמהירות את האוזניות או ניואנסים של איכות שמע? זו כבר הבחירה שלכם.

2 תגובות

  1. למחוק את הספאמר בבקשה.

    השבמחק
  2. אני לא מבין למה מחירי אוזניות ה- TWS כל כך גבוהים.
    לדעתי אין שום דבר שמצדיק את זה מלבד העובדה שאנשים מוכנים לשלם סכומי כסף הזויים תמורתן, דבר שמתדלק את חזירות היצרניות.
    ד"א, אני משתמש באוזניות Lenovo LP1 שעלו לי 50 שקל ב- banggood ומאוד מרוצה מהן.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר