כאלו ניסיתי: JLab JBuds Mini

מחקר שנערך במחלקה לפסיכיאטריה של אוניברסיטת אוקספורד ופורסם בשנת 2016 מצא שיש סיבה טובה מדוע תינוקות וגורי כלבים הם חמודים ומתוקים כל כך: המראה שלהם מפעיל אצל הסובבים אותם אינסטינקטים הוריים כדי שיחושו צורך לטפל בהם ולעזור להם, ובמידה מסוימת האינסטינקט גם הזה יכול למנוע מחיות טרף לטרוף אותם. אינסטינקטים זהים הופעלו אצלי כשנחתו אצלי ה-JBuds Mini, אוזניות ה-TWS הקטנטנות של JLab. מכירים את המשפטים הלא מאוד קוהרנטיים שאנשים בוגרים משמיעים למראה תינוק חמוד? אז ככה אני הייתי. זה לא שלא ידעתי שהן קטנות, אבל כשהגיעו אליי ושלפתי אותן מהאריזה, לא יכולתי שלא לזעוק בחמלה תובנות מקצועיות כמו "איזה דבר קטן וחמוודדד!".

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)


למען ההגינות, אני חייב להודות שכבר יצא לי לארח באוזניי אוזניות קטנות יותר. אוזניות השינה של בוז ו-QuietOn3 היו פחות שמנמנות, ואפילו אוזניות סטנדרטיות כמו ComfoBuds Mini הציגו ממדים מיניאטורים דומים לאלו של JBuds Mini, רק שכאן גם הקייס קטנטן, 2.5 על 3.5 על 5.3 ס"מ, קטן יותר משלט של רכב, ויכול להיתלות על מחזיק מפתחות (הן מגיעות אפילו עם טבעת של מחזיק מפתחות בדיוק בשביל זה) מבלי להציק יותר מדי בתוך הכיס. בצבע הירוק כחול שהגיע אליי, החפיץ הזה נראה פשוט חמוד מדי.


JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)



למרות, ואולי בגלל גודלן, לא מורכב מדי למקם אותן בתוך האוזניים. הן קלילות (כל אוזניה שוקלת רק 3 גרם) ובקושי מורגשות בתוך האוזניים וגם לא קשה לקבל איתן אטימה טובה. הן נשלטות ע"י משטחי מגע שממוקמים מתחת לתבליט של לוגו החברה בגב האוזניות. משטחי המגע האלו פחות מוצלחים: פעמים רבות הם לא קולטים את המגע וכשכן, הם מגיבים לאט יותר ממה שהייתי רוצה. האוזניות עצמן מוגנות בפני מים ואבק בתקן IP55 (הקייס לא) מה שאומר שתוכלו להתרוצץ איתן ליד ממטרות או בגשם, אבל לא מומלץ לקפוץ איתן לבריכה או לים.


JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)



ל-JBuds Mini דרייברים דינמיים בקוטר 6 מ"מ. הן תומכות אמנם ב-Bluetooth 5.3, אבל מצוידות במקודד האודיו האלחוטי הבסיסי ביותר, SBC. עם נתונים פתיחה כאלו ומחיר זול ציפיתי שההתלהבות שלי מהחמידות של האוזניות תתרסק ברגע שאפעיל את המוזיקה אבל הופתעתי מאוד לגלות סאונד כיפי, נקי וצלול, וכבר פגשתי אוזניות יקרות יותר שנהניתי פחות מהסאונד שלהן. אקולייזר ברירת המחדל של החברה, JLab Signature, התגלה כמעולה, עם באסים במידה ורמת פירוט נאה. מהנדסי JLab לא הצליחו לדחוס לתוך גופן הקטנטן של האוזניות מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, אבל האטימה הפאסיבית לא רעה בכלל וחלק ניכר מהרעש בסביבה נבלם בדרך לאוזניים שלכם. עוד הפתעה לטובה נרשמה בשיחות טלפון. אמנם ביטול הרעשים בשיחות לא מאוד אפקטיבי, וביצוע שיחות באיזורים מאוד רועשים הולך להיות מאתגר, אבל איכות הצליל עצמה לא אופיינית לאוזניות בגודל הזה ובמחיר הזה, והצד השני בשיחה התרשם מאוד מרמת הפירוט של הצליל. 


מה עוד לא נכנס לגוף הזעיר של JBuds Mini? עצירת המוזיקה במקרה שמוציאים אותן מהאוזניים, פשוט אין באוזניות את החיישנים הדרושים לכך. אין גם הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט ומבחר האקולייזרים המוכנים מראש מצוצמצם מאוד. הן כן יודעות לעבוד באופן עצמאי בלי להיות תלויות זו בזו, ניתן להגדיר דרך האפליקציה מה כל סוג הקשה על משטחי המגע יעשה, ובאופן מפתיע JLab מפנקת כאן עם מולטיפוינט, האפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל.


JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)

JLab JBuds Mini (צילום: גד גניר)



הסוללות המובנות באוזניות הספיקו לי להאזנה רצופה של כ-5 שעות, קרוב מאוד להצהרת היצרן של 5.5 שעות. קייס הטעינה הקטנטן מספק כ-3 טעינות מלאות נוספות, ובסה"כ זמן הסוללה מספק, גם אם לא ארוך במיוחד. האוזניות נטענות דרך שקע USB Type C בצד קייס הטעינה. טעינה אלחוטית למקרה שתהיתם אין כאן.


(+)
  • קטנטנות וחמודות
  • איכות סאונד מצויינת
  • יודעות להתחבר לשני מכשירים במקביל
(-)
  • משטחי המגע לפעמים לא מגיבים או מגיבים לאט
  • אין ביטול רעשים
  • המוזיקה לא עוצרת כשמוציאים אותן מהאוזניים


מחירן של JLab JBuds Mini קטן גם הוא: 199 ש"ח בלבד ביבוא רשמי של ביקונקט. לא מעט הוקרב על מזבח החמידות והקטנטנות: מקודדי אודיו אלחוטיים מתקדמים, איכות משטחי המגע לשליטה באוזניות, ביטול רעשים ואפילו היכולת להשתתק כשמוציאים אותן מהאוזניים, תכונה שקיימת פחות או יותר בכל זוג אוזניות TWS שבדקתי בשנים האחרונות. מצד שני, הן מספקות סיבות טובות להתלהב מהן מלבד הממדים והמחיר: הן נשמעות טוב, הן לא רעות בכלל בשיחות, ואפילו ניתן להתחבר איתן לשני מכשירים במקביל.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר