כזה ניסיתי: Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023

אי שם לפני 100 שנה בסוף ספטמבר האחרון, ניסיתי לשרטט קוים לדמותו של מחשב נייד אידיאלי לחוזרים לשנת הלימודים האקדמית. כשכותבים מדריך מהסוג הזה קל מאוד להיסחף לספרטניות: כל הרעיון הוא להצביע על מה חשוב במחשב נייד, ולהמעיט בחשיבותם של פינוקים והסחות דעת, כאשר המחשב המושלם נותן מקסימום תמורה עבור מחיר הוגן. ואז, מגיע אליי מלנובו מחשב כמו IdeaPad Flex 5i OLED 2023 שמכניס לתוך מחשב ברמת מחיר לא גבוהה במיוחד, כמה וכמה פינוקים מהסוג שציינתי שם. איפה הקאץ'?

Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)


IdeaPad היא סדרת הבסיס של המחשבים הניידים של לנובו. תת הסדרה Flex היא של מחשבי 2 ב-1. בדומה למחשבי היוגה של החברה, (בתקופה שלפני שהמותג יוגה שילב בתוכו גם מחשבים בתצורה סטנדרטית), המסך מתהפך לאחור, מה שמאפשר להשתמש, תיאורטית, במחשב כטאבלט. היכולת הזאת היא אחד מהפינוקים שבאופן טבעי הייתי לא הייתי מתלהב מהם: כל עוד לא מדובר במחשב מאוד דקיק וקל (והמחשב הזה לא ממש כזה), השימוש ב-Ideapad Flex 5i OLED 2023 עם מקלדת מקופלת לאחור כטאבלט מסורבל משהו. מצד שני, התצורה הזאת תומכת בשימוש בעט של לנובו (לא מצורף לאריזה, תצטרכו לרכוש בנפרד), מה שאומר שהחיים של סטודנטים שצריכים לכתוב משוואות, לצייר תרשימים וכו' קצת קלים יותר עם המחשב הזה.


פינוק נוסף הוא השימוש של הדגם הספציפי הזה במסך בטכנולוגיית OLED.  עד לפני שנה וחצי-שנתיים זה היה סימן היכר של מחשבים יקרים הרבה. לאחרונה מתחילים לראות יותר מחשבים ברמות מחירים נמוכות יותר עם מסכים כאלו אם כי זה עדיין לא שכיח במיוחד. זה לא שיש משהו רע בפאנל IPS סטנדרטי, אבל מסך OLED זה כל כך הרבה יותר כיף עם צבעוניות עזה יותר ושחור אפל במיוחד. המסך, בגודל 14 אינטש, מציג רזולוציה של 1920 על 1200 פיקסלים, 100% מגווני הצבע של תקן DCI-P3, רמת תאורה מקסימלית לא רעה של 400 nits ומתרענן בקצב סטנדרטי של 60 הרץ.


Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)



IdeaPad Flex 5i OLED 2023 שוקל כ-1.6 ק"ג ועוביו כ-19 מ"מ, לא קל במיוחד ולא עבה במיוחד ביחס למחשב 14 אינטש. זה המחיר שמשלמים על העובדה שמדובר במחשב 2 ב-1. הוא אמנם לא מחייב תיק גב גדול במיוחד, אבל המשקל מבטיח שלא תשכחו שהוא שם. יש לי רגשות מעורבים לגבי הגימור של הדגם שבדקתי: מכסה המסך עשוי מתכת וכל המחשב צבוע בכחול כהה, ובאופן כללי נראה כאילו הוא שייך לסדרת Yoga היוקרתית יותר של המותג. פתיחת המחשב שוברת קצת את הרושם הזה: מקשי המקלדת עשויים פלסטיק אפור פשוט למראה, סבכות הרמקולים משני צידיה פחות מעודנות מבדגמים היוקרתיים יותר של החברה, וגוף המחשב עצמו שעשוי מפלסטיק באותו צבע של מכסה המסך, מהווה מלכודת יעילה לטביעות אצבעות.


Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)

Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)

Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)



מבחינה פרקטית, המקלדת דווקא לא רעה בכלל. הפידבק טוב, היא מסודרת באופן הגיוני ואפילו מרווחת ביחס למה שאפשר לצפות ממקלדת של מחשב עם מסך 14 אינטש. כנ"ל גם משטח העכבר: הגודל שלו סביר, הוא חלק ונוח להחליק עליו את האצבעות, הוא מגיב היטב והבעיה היחידה שלי איתו דומה למה שאמרתי לגבי גוף המחשב: הציפוי שלו סופח שמנוניות מהאצבעות ודורש ניגוב תכוף. 


סט החיבורים של IdeaPad Flex 5i OLED 2023 נדיב ביחס למחשב בגודלו: בצד שמאל שקע טעינה קנייני של לנובו, יציאת HDMI, שקע USB Type C, ושקע אוזניות. בצד שמאל שני שקעי USB Type A וחריץ לכרטיסי זכרון SD. שקע ה-USB Type C בצידו השמאלי יכול לשמש גם כשקע לטעינת המחשב מסוללה חיצונית או ממטעני USB C בעלי הספק טעינה של 65W ומעלה. 


המצלמה לשיחות וידאו בדגם שבדקתי היא ברזולוציית FHD ומציעה איכות צילום לא רעה בכלל, בטח למחשב ברמת המחיר הזאת. היא אמנם לא תומכת בזיהוי פנים וב-Windows Hello אבל בהחלט תאפשר לכם לנהל שיחות וידאו בצורה סבירה. הרמקולים, שניים בעוצמה של 2W כל אחד לא מרשימים במיוחד לא מבחינת איכות ולא מבחינת עוצמה.


היחידה שבדקתי הגיעה עם מעבד Core i5 -1335U מהדור ה-13 של אינטל. בשילוב עם זיכרון RAM מסוג LPDDR4 בנפח של 16 גיגה, המחשב תפקד במשימות יומיומיות למופת, עם דפדפן כרום פתוח עם כמות חסרת אחריות של לשוניות, צפייה בסרטונים מיוטיוב, Plex ונטפליקס, וגם עבודה על קבצי אקסל כבדים ועמוסי נוסחאות. אפילו עריכת תמונות מזדמנת בפוטושופ לא גרמה לו לגמגם. זה לא המחשב שהייתי קונה אם הייתי רוצה לעסוק הרבה בעריכת וידאו, ובטח לא לגיימינג, אבל לרוב המשתמשים, ברוב הזמן, זה בהחלט אמור להיות מספיק. 


Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 (צילום: גד גניר)



בהתאם לעובדה שמדובר במעבד מדגם U, מעבדים המיועדים למחשבים דקיקים יחסית עם פחות מקום למערכות אוורור רציניות, המחשב לא מתחמם באופן קיצוני וגם לא מרעיש בצורה מוגזמת, אם כי לעיתים לא ממש הצלחתי להבין את החוקיות שגורמת למאוורר להתחיל לפעול. לעיתים שמעתי את המאוורר נכנס לפעולה סתם בזמן גלישה באינטרנט, בעוד שהיה דומם לחלוטין כשביצעתי עם המחשב פעולות מורכבות יותר. אני מניח שמדובר בתהליכים ברקע שרצים, ומכבידים על המערכת, או לחילופין יש קשר לפוזיציה שלי עם המחשב, אם הוא מונח על השולחן או על הרגליים שלי, פשוט הפעם, חוסר העקביות הזה היה בולט יותר לעין ובעיקר לאוזן. ל-IdeaPad Flex 5i OLED 2023 סוללה בקיבול 52.5Whr שבשימוש סטנדרטי שרדה לי בממוצע כ-5.5 שעות. האמת? ציפיתי ליותר למחשב עם מעבד U שמטבעו, צריכת החשמל שלו יותר מרוסנת.


(+)
  • מסך מגע OLED תומך בעט
  • מגוון חיבורים נאה
  • מקלדת מרווחת ונוחה לשימוש
(-)
  • כבד יחסית
  • זמן הסוללה פושר
  • העט לא כלול באריזה

מחירו של Lenovo IdeaPad Flex 5i OLED 2023 עומד על 4064 ש"ח. כנראה שיש מחשבים פרקטיים יותר, קלים יותר, שיש להם זמן סוללה קצת ארוך יותר ואולי אפילו יעלו לכם קצת פחות. מצד שני, למרות שיש כאן כמה פשרות, החבילה בסה"כ טובה ונותנת תמורה טובה מאוד למחיר ולא פחות חשוב, מהנה לשימוש: הביצועים מספקים לרוב המשתמשים, המקלדת נוחה לשימוש, המחשב נראה באופן כללי יקר יותר מכפי שהוא באמת ומסך מגע OLED תומך בעט זה משהו שלא רואים הרבה ממנו ברמת המחיר הזאת.


1 תגובות

  1. תודה רבה על הביקורת! מאד עוזר.
    אפשר לשאול האם אתה יודע אם יש אפשרות להעביר כתב יד לטקסט (מוקלד)? ואם זה עובד בעברית?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר