כזה ניסיתי: LG G4

לא מעט דברים השתבשו ל-LG טרם ההכרזה על מכשיר הדגל הנוכחי שלה, ה-G4. המעבד עליו אמור היה להתבסס, ה-Qualcomm Snapdragon 810 התגלה כבעל בעיית התחממות. מעבד אחר נבחר בסופו של דבר, אך לפי השמועות השקת המכשיר נדחתה בשל כך, מה שהשאיר את הבמה ב-MWC לסמסונג עם ה-Galaxy S6 שלה, וה-HTC One M9. מעבר לכך, כל פרטי המכשיר החדש, כולל תמונות יח"צ דלפו לתקשורת מספר ימים טרם ההכרזה הרשמית בחודש אפריל.

LG G4 (צילום: גד גניר)

ה-LG G4 הגיע הגיע לישראל באופן רשמי רק בשבוע שעבר. ישראל היא אמנם שוק קטן מבחינת LG, אך היצרנית הקוריאנית זוכה כאן להצלחה יוצאת דופן. בעוד LG שולטת על 4.6% בלבד משוק הסמארטפונים העולמי, בישראל היא הצליחה לתפוס כ-20%, או במילים אחרות, אחד מכל חמישה סמארטפונים שנמכר בישראל יצא ממפעלי LG. הנתון הזה מרשים אפילו יותר כשלוקחים בחשבון כי לפני כשלוש שנים מצבה של LG בישראל היה שונה לחלוטין, אך השקות של מכשירים מצוינים כמו הנקסוס 4 ו-5, ובעיקר ה-G2 וה-G3 ביססו את מעמדה כאן. האם ה-G4 ימשיך את המגמה? האם מדובר במכשיר שמסוגל לתת פייט אמיתי בתחרות מול מכשירים כמו האייפון 6 או ה-Galaxy S6?


אם לשפוט לפי הנתונים המספריים היבשים, לא מדובר במהפכה. המעבד בו בחרה LG הוא ה-Snapdragon 808, על הנייר מעבד מעט חלש יותר מה-810, בעל 6 ליבות בלבד (2 ליבות במהירות של 1.82 גיגהרץ, ועוד 4 במהירות של 1.44 גיגהרץ). זכרון ה-RAM נשאר כשהיה, בנפח 3GB ונפח האחסון עומד על 32 גיגה. למרבה השמחה, כמו ב-G3 ולמעשה כמו בשאר מכשיריה משנה שעברה, את נפח האחסון ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון. ה-G3 לא היה מכשיר מהיר בצורה מיוחדת, ולעיתים אף נתקלתי בלאגים מביכים שלא הולמים מכשיר ברמתו. ב-G3 Beat, אחיו הקטן והחלש הבעיה היתה חריפה יותר, וגם ה-G-Flex 2 שבדקתי כאן לאחרונה לא הצליח להרשים בביצועיו, למרות שהגיע כשהוא מצויד במעבד (מיודענו ה-Snapdragon 810) שעל הנייר אמור להיות חזק יותר מזה של ה-G4. בפועל, מסתבר ש-LG עשתה שיעורי בית. ה-G4 הוא מכשיר זריז שמגיב נהדר למה שמבקשים ממנו לעשות. קריסות אפליקציית דפי הבית (Launcher) נעלמו, המכשיר יודע להתמודד נהדר עם ריבוי משימות, אפליקציות נפתחות במהירות שאינה נופלת מזו של ה-S6 והחוויה הכללית מאוד חלקה וכיפית לשימוש. בניגוד למתחריו, ההתחממות שלו בזמן עומס עבודה אינטנסיבי סבירה לחלוטין וניתן להמשיך להחזיק בו בלי בעיה.



דומה לארנק, ה-LG G4 (צילום: גד גניר)


המסך של ה-G3 היה פורץ דרך כשהושק. מלבדו, לא היה בשוק עוד מכשיר עם מסך ברזולוציית 2K. השימוש במסך ברזולוציה כזאת גרר גם לא מעט ביקורת על המשאבים שדורש מסך כזה בכוח עיבוד וצריכת סוללה, אל מול התועלת השולית שיש לו מול מסכי FHD "סטנדרטיים" בהם היו מצוידים מכשירי הדגל של שנה שעברה. במהלך 2015, מכשירים בעלי מסכים ברזולוציה של 2K הפכו ליותר ויותר נפוצים, והשמועות טרם השקת ה-G4 דיברו על קפיצת מדרגה נוספת ומיותרת אל מסך ברזולוציה של 4K. בסופו של דבר כאשר הודלף המפרט של ה-G4 התברר ש-LG נשארה עם מסך 5.5 אינטש ברזולוציית 2K, אך עושה כעת שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המאפשר הצגת צבעים עשירים וחיים יותר. בפועל, המסך החדש אכן מרשים ביותר, חד מאוד, בהיר מאוד, וצבעוני ברמה שלא הייתה מביישת מסכי AMOLED כמו אלו של סמסונג. כמו ברבים ממכשיריה החדשים של סמסונג, גם במסך של ה-LG G4 ניתן להבחין שתחת אור שמש או תאורה חזקה במיוחד, גווני המסך משתנים ומאפשרים שימוש נוח.

היום יהיה יום בהיר, זה לא ממש יפריע למסך של ה-G4 (צילום: גד גניר)


קשה לזהות את השינויים שעשתה LG בממשק ה-G4. לא מצאתי כאן משהו יוצא דופן או מלהיב במיוחד בהשוואה למה שכבר הכרתי ב-G3. מערכת ההתראות "החכמה" ממשיכה להציג התראות כמו זאת שבתמונה אשר מוכיחות שיש לה עוד מה ללמוד. אל מול קורא טביעות האצבע המשודרג של סמסונג, מציבה LG את התכונה המלווה אותה ברוב מכשיריה משנה שעברה, פתיחת המכשיר באמצעות ה-Knock Code. הפעם החלטתי לעשות שימוש ממושך בתכונה הזאת. למי שלא התנסה עד כה, זה עובד, אך דורש רמה מסויימת של דיוק בהקשה והייתי שמח לראות התנהגות סלחנית יותר מצד המסך של LG בקליטת ההקשות שלי.

מערכת ההתראות החכמה של LG G4 מציעה לי למרוח קרם הגנה גם בלילה (צילום מסך: גד גניר)


תכונה חביבה שאהבתי ב-G4  היא Smart Settings, מערכת המסוגלת ללמוד דפוסי שימוש ולהציע הפעלה אוטומטית של אפליקציות או שינוי בהגדרות המכשיר בהתאם לדפוסים האלו. אצלי לדוגמה היא זיהתה שהפעלתי את אפליקציית Waze בסמוך לחיבור הטלפון ב-Bluetooth למערכת הסטריאו ברכב, והציעה לבצע את הפעולה הזאת באופן אוטומטי להבא. המערכת מציעה מגוון תרחישים (טריגרים) מובנים, המפעילים סט פעולות מובנה. הבעיה עם המערכת המובנית הזאת היא העובדה שמדובר בסט טריגרים מוגבל יחסית. אם אני רוצה להגדיר כלל נוסף, המפעיל לדוגמא את אפליקציית Tidal, כאשר אני מחבר אזניות בלוטות', הדבר יעלה לי בויתור על הכלל הקודם עושה שימוש בטריגר של הבלוטות'. לא ניתן להוסיף טריגרים חדשים פרט לאלו ש-LG מציעה וחבל. ה-Google Play מציעה מגוון אפליקציות אשר עושות את אותו הדבר אך כדי להנות מהאפשרות לבצע פעולות משמעותיות, הן דורשות במקרים רבים גישת ROOT למכשיר. לזכותה של LG ניתן להגיד שהמערכת הזאת מגיעה כחלק אינטגרלי ממשק המכשיר, ומציעה ליצור את הכללים באופן מאוד אינטואיטיבי בהסתמך על פעולות המשתמש בלי צורך להתאמץ יותר מדי.

כלפי חוץ, שומר ה-LG G4 על הקוים הכלליים של ה-G3: החזית נטולת מקשים לחלוטין, לא מקשים פיזיים ולא לחצני מגע, וכך גם צידי המכשיר. LG ממשיכה לדבוק בכפתורים בגב המכשיר, החלטה שלקח לי זמן להתרגל אליה אבל עכשיו לאחר מספר מכשירי LG שעברו תחת ידיי זה נראה פתאום הגיוני לחלוטין. הפינות של ה-G4 הפכו למעט מחודדות יותר דבר שלא ממש מוסיף נוחות לאחיזה של המכשיר שהתברך במסך גדול מהממוצע. המסך של ה-G4 מתאפיין בקעירות מתונה מאוד שכמעט ואינה מורגשת, בניגוד לדגמי ה-G Flex וה-G Flex 2 של החברה. היתרון של הקעירות הזאת בא לידי ביטוי בעיקר באפשרות להניח את הטלפון הפוך על המסך, בלי החשש לשרוט אותו.



מסך קעור, לא כמו ב-G - Flex 2, אבל קעור (צילום: גד גניר)


הדבר הבולט ביותר בעיצובו של ה-G4 הוא ללא ספק הגב שלו, אשר מגיע בגימור עור או "פלסטיק מטאלי". פלסטיק מטאלי הוא פלסטיק לכל דבר שנראה מטאלי. LG אינה הראשונה לעשות שימוש בעור בגב המכשיר. קדמה לה מוטורולה עם ה-Moto X 2014 שלצערנו לא הגיע לארץ. בניגוד למכשירים של סמסונג מהעבר כמו ה-Galaxy Note 3, ה-Note 3 Neo וה-Grand 2, ב-LG G4 מדובר בעור אמיתי. אני קיבלתי את הגרסה החומה לבדיקה והדיעות לגביה היו חלוקות. אם נשים לרגע בצד את אוכלוסיית הטבעונים שוודאי תבחר להתרחק ממנו, גם לבעלי דיעות פחות מוצקות בנוגע לבעלי חיים היה קשה לעכל את התחושה הזאת ואת הצבע. האמירה שחזרה על עצמה באופן השכיח ביותר היתה כי המכשיר דומה לארנק. אני אישית מאוד אהבתי את העיצוב הזה, ובייחוד בצבע הזה.

אחד התחומים עליהם שמה LG דגש מיוחד ב-G4 הוא תחום הצילום. המצלמה הפעם היא מצלמת 16 מגה פיקסל עם ייצוב תמונה אופטי, מנגנון מיקוד בלייזר ועדשה בעלת מפתח צמצם F 1.8. למען קוראיי שאינם מתמצאים בעולם הצילום, הנה הסבר קצרצר לגבי מפתח צמצם: תמונה נוצרת כאשר אור פוגע בחיישן המצלמה. כמות האור הפוגעת בחיישן מכתיבה עד כמה התמונה תהיה בהירה או כהה, ועד כמה היא תהיה חדה וממוקדת. הדבר מתבצע באמצעות איזון בין משך הזמן שבו התריס פתוח, וגודל הצמצם קובע את כמות האור שנכנסת בזמן שהתריס פתוח. מפתח צמצם F 1.8 הוא מפתח צמצם רחב באופן מיוחד, מה שמאפשר מהירות תריס גבוהה מאוד, ומבטיח תמונות חדות גם בתנאי תאורה שאינם אידיאליים. כל ההסבר הטכני הזה מגיע כדי להסביר לכם שה-G4 מצלם תמונות יפיפיות. האם מדובר בסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר בשוק כיום? ייתכן מאוד, אם כי תצטרכו להמתין מספר ימים כדי שאסיים את ההשוואה שלי בינו לבין ה-Samsung Galaxy S6. כך או כך, המצלמה של ה-G4 מעולה, מתמקדת במהירות מרשימה ומתפקדת נהדר גם בתנאי תאורה קשים. ב-LG מזכירים בכל מקום את מצב הצילום הידני של ה-G4. אני לא מאמין גדול בצילום ידני, בטח שלא בטלפון סלולרי. מי שמעוניין לצאת ולצלם תמונות לשם חויית הצילום, לא יעשה זאת באמצעות הטלפון הסלולרי שלו. אופי הצילום באמצעות טלפון סלולרי הוא תזיזתי. 99% מהצילומים שתעשו עם הטלפון הסלולרי שלכם יתחילו במשפט "וואו, איזה יופי, אני חייב לצלם את זה מהר!", ובסיטואציה כזאת, הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא להתחיל להתעסק עם המיקוד הידני והגדרות ה-ISO או איזון הלובן בתמונה. Having said that, כאחד שעסק בעברו בצילום בתור תחביב, אני חייב להעריך את הממשק המרשים ואת עושר ההגדרות שניתן לשחק איתן באופן ידני בצילום. המיקוד הידני עושה עבודה מדהימה בעיקר בצילומי מאקרו, והתמונות שניתן להפיק באמצעות מצב הצילום הידני בהחלט מרהיבות. לא מדבר אליכם צילום ידני? אין בעיה. מלבד המצב הידני, המצלמה כוללת גם מצב צילום פשוט (אוטומטי לחלוטין, ללא פקדים על המסך, רק ללחוץ על המסך והמצלמה מתמקדת ומצלמת), ומצב צילום מתקדם הכולל קצת יותר הגדרות מהמצב הפשוט, אך פחות מהמצב הידני.


Posted by ‎חפיצים‎ on Friday, June 12, 2015

ה-G4 מצויד בסוללה בקיבול של 3000mAh, בדיוק כמו קודמו, ה-G3. ב-LG טוענים כי ה-G4 מסוגל לסחוט כ-20% יותר זמן שימוש מהסוללה הזאת, אם כי מההתרשמות שלי זה לא ממש כך. ביום שבו שלפתי אותו מהמטען ועשיתי בו שימוש סטנדרטי, הצלחתי להמנע מלטעון אותו לכל היותר עד השעה 19:30, שזה נתון לא רע אבל רחוק מאוד מימי התהילה של ה-G2. מה שהופך את כל העניין להרבה יותר מלהיב זו ההחלטה של LG ושל היבואן הרשמי בישראל לצייד את ערכות המכשיר הנמכרות בארץ בסוללה נוספת ובמטען שולחני. באמצעות המטען הזה והסוללה הנוספת סיגלתי לעצמי מנהג חדש שלא לחבר כלל את כבל הטעינה לטלפון. המטען השולחני הונח בבית על שולחן. כששבתי הביתה מהעבודה החלפתי את הסוללה וכך מצאתי את עצמי עם סוללה מלאה גם בשעות הערב, בלי הצורך להסתובב עם סוללה חיצונית, בלי הצורך לטעון את המכשיר במהלך היום, כיף. בהחלטה להוסיף מטען שולחני וסוללה יש מעין התרסה של LG נגד יצרניות כמו HTC, Apple ולאחרונה גם סמסונג שאינן מאפשרות את פירוק גב המכשיר והחלפת הסוללה. העיקר שאנחנו הצרכנים נהנים מההתרסה הזאת.




מטען שולחני, LG G4 (צילום: גד גניר)

כטלפון, ה-G4 מתפקד מצוין. הרמקול היחיד, הממוקם בחלקו האחורי מפיק עוצמה ואיכות מספקים ומאפשר שיחה בזמן נסיעה ברכב, וכך גם השמע באפרכסת. עליי להודות, כבר יצא לי להתקל בסמארטפונים המפיקים איכות שמע טובה יותר מה-LG באזניות, אם כי זה לא אומר שאיכות השמע שלו לא טובה. לרוב, אני לא ממש מתייחס לאזניות המצורפות (אם בכלל לערכה), אך הפעם LG בחרה לצרף אזניות שנראות נהדר, הכבל שלהן מצופה בד ברובו, והן יושבות בנוחות בתוך האוזן. הן אמנם לא באסיות במיוחד, אך הן מספקות איכות צליל לא רעה בכלל יחסית לאזניות המצורפות חינם לערכה.

מבט מקרוב על הרמקול האחורי של ה-G4 (צילום: גד גניר)


מחירו של ה-G4 ביום ההשקה עמד על 3500 ש"ח לדגם בעל הגב בגימור מטאלי. רוצים את גב העור כמו במכשיר שאני בדקתי? שלמו 150 ש"ח אקסטרה. חלף שבוע וכבר ניתן להשיג את שניהם במחירים זולים יותר בחנויות פרטיות, וגם בחנויות המוכרות אותו ביבוא רשמי. היבואן הרשמי מסמל את הדגם הנמכר על ידו באות L בסוף שם הדגם (להלן: H815L) וההבדל מתבטא בעדכוני התוכנה (אם כי גם קניה של דגם שאינו של היבואן הרשמי לא אומרת בהכרח שלא תקבלו עדכוני תוכנה), בשפה העברית בממשק, וכאמור, בערכה המאוד נדיבה הכוללת סוללה נוספת, תוספת שלבדה מצדיקה את ההפרש במחיר. קשה לקרוא למכשיר במחיר הזה "זול", אך העובדה היא שביחס ל-HTC One M9, ול-Samsung Galaxy S6, ה-G4 נמכר במחיר נמוך יותר. מעבר לכך, לאפשרות לפרק את גב המכשיר, להוסיף לו כרטיס זכרון, ולהחליף לו סוללה בלי צורך במעורבות מעבדת תיקונים, יש משמעות כלכלית נכבדת. לדוגמא, מחירו של Galaxy S6 בנפח של 64 גיגה גבוה בהרבה ממחירו של G4 בנפח 32 גיגה יחד עם כרטיס בנפח 32 גיגה נוספים, גם כשמדובר בכרטיס זכרון מהיר. למען האמת, מחירו כיום של ה-G4 זול מעט ממה שהיה מחירו של ה-G3 כשהושק, עובדה משמחת על רקע המגמה של יצרניות אחרות דווקא להעלות מחירים.

ה-G4 אמנם משתלם ביחס למכשירי דגל אחרים, אבל מעל לכל מדובר במכשיר נהדר שמספק חויית שימוש מעולה: הוא מהיר, בעל מסך מרשים, מצלמה מצויינת ועיצוב שאני ורוב האנשים בסביבתי מאוד אהבו. הוא אינו מציג מהפכה ביחס למכשיר הקודם, אך הוא בהחלט מהווה שדרוג משמעותי אשר משפר את הדברים שדרשו שיפור, מבלי להקריב את מה שהיה טוב ב-G3. כאשר כל זה מגיע במחיר זול משל המתחרים, ניתן רק להגיד שאפו ל-LG.

4 תגובות

  1. אין לך אפשרות להעלות תמונות ברזולוציה מלאה ? לפחות שנוכל להשוות קרופ של 100% . פייסבוק ממש לא הפתרון
    אחרת מה הטעם בביקורת על המצלמה

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, אבדוק מקום שאליו אני יכול להעלות תמונות בגודל מלא ולשתף אותן באופן מובנה באתר.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. ביציאת שיחה ובכניסת שיחה אני לא מקבל את השיחה שבאוזניית הבלוטוס שברשותי. מדובר על המכשיר lg g4. אני מקבל את השיחה רק כשעל המסך אני לוחץ פעמיים על הבלוטוס כלומר כיבוי והדלקה. אגב, במקום לקבל לבלוטוס אז זה עובר לרמקול.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר