כאלו ניסיתי: Sennheiser Momentum TW2

מעטות האזניות שהרשיתי לעצמי להחמיא להן כפי שעשיתי במקרה של Momentum TW של סנהייזר. ולמרות הסאונד השמיימי, הן לא היו מושלמות, בעיקר בגלל מום מולד משמעותי: הסוללה של האזניות ושל הקייס שלהן היתה נפרקת מעצמה בתוך כשבוע, גם אם האזניות לא היו בשימוש. לפני כחודש וחצי הוכרז הדור החדש שלהן, Momentum TW 2. מן הסתם, סנהייזר לא יכולה היתה להסתפק רק בתיקון המום הזה או להתגאות בו, אז הדגם החדש מגיע עם שני שיפורים עיקריים שדווקא כן אפשר להשויץ בהם: חיי סוללה ארוכים יותר של האזניות עצמן, ובהתאם לטרנד הפופולרי של שנת 2019 באזניות True Wireless, גם מנגנון ביטול רעשים אקטיבי.

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)





חיצונית, Sennheiser Momentum TW2 דומות מאוד לדור הראשון. בפועל, סנהייזר ביצעה הצרת היקפים קלילה וכעת האזניות טיפה פחות שמנמנות, וראשי האזניות עצמן מוטים יותר ביחס לגוף האזניות. זו בשורה מסויימת בעיקר למי שהגודל שלהן הפריע בדור הקודם, אבל שוב, ההבדל כמעט ואינו מורגש. לי אישית היה נוח גם עם הדור הראשון, ואני לא חש איזשהו שיפור או שוני מהותי בתחושה איתן בתוך האזניים שלי. הן יושבות בצורה יציבה ומאובטחת (ככל שאזניות True Wireless ללא סנפיר יכולות להיות) בתוך האזניים, אך לא מציקות שם. האיטום הפסיבי שלהן לרעשים מבחוץ יעיל וחוסם חלק ניכר מהרעשים, גם כאשר מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי אינו פועל. 
Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)

איך ביטול הרעשים האקטיבי? ובכן, זה מורכב. באופן כללי, רוב אזניות ביטול הרעשים מסננות חלק מסוים מהרעש אבל גם הטובות שבהן אינן מסוגלות באמת להתמודד עם כל טווח הצלילים. הן טובות מאוד בניטרול רעשים מונוטונים בסביבה (איוושת מזגן, צליל של מכונת כביסה בפעולת סחיטה) ומתמודדות פחות טוב נניח עם דיבורים בקרבתכם. לרוב, כאשר מנגנון שכזה מופעל, המשתמש מרגיש שינוי לחץ באזניו, וניתוק ברמה מסויימת מהסביבה. במקרה של Momentum TW2 התחושה הזאת מאוד מאוד עדינה, וגם ביטול הרעשים הוא בעיקר של רעשים בתדר נמוך. בפעמים הראשונות שניסיתי את ביטול הרעשים בסביבה שקטה יחסית, לא הרגשתי שום שינוי או את תחושת הלחץ באזניים וסברתי בהתחלה בטעות שהיחידה שהגיעה אליי מקולקלת. שיניתי את דעתי ברגע שנקלעתי לסיטואציות שבהן יש רעשי רקע חזקים ומונוטוניים: איוושת המזגן כמעט ונעלמה לחלוטין, וההקלה על העומס המופעל על האוזן כשעומדים ליד מכונת כביסה בפעולה מורגשת. ועדיין, אם אני צריך להשוות, בנקודה הספציפית הזאת, ביטול הרעשים האקטיבי של Apple AirPods Pro עושה עבודה משכנעת הרבה יותר. 

מצד שני, בכל הקשור לאיכות שמע, Sennheiser Momentum TW 2 משאירות בעיקר אבק למתחרים. לא חשתי בהבדל כלשהו באיכות השמע בין הדור הראשון לשני, אבל גם אין צורך בשיפור כאן. הן נשמעות מושלם, יותר טוב מכל זוג אזניות True Wireless שאי פעם ניסיתי, ונהדר באופן כללי. כל טווח תדרים נשמע כפי שהוא צריך להשמע: באסים חזקים אבל לא מוגזמים, טווח מיד רחב ומפורט, וצלילים גבוהים מדויקים. השמע חד, ברור, ועושה חסד עם כל שיר שניסיתי להאזין לו איתן, תענוג. באשר לשיחות טלפון - האזניות תפקדו נהדר כמעט בכל מקום שדיברתי בטלפון באמצעותן, גם בחוץ, מול משבי רוח בינוניים בעוצמתם.

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)


כמו הדור הקודם, גם Momentum TW2 מבוססות על דרייברים בקוטר 7 מ"מ, ותומכות בפורמטי האודיו האלחוטיים המתקדמים aptX, AAC ו-SBC. דרך האפליקציה תוכלו לשנות את הגדרות השמע כאוות נפשכם. אני לא עשיתי זאת משתי סיבות, הראשונה היא שהגדרת ברירת המחדל היתה מצויינת מבחינתי. השניה, שממשק האקולייזר של האזניות באפליקציה נראה משונה וקצת היה קשה להבין איך לתפעל אותו ולהוציא ממנו תוצאות טובות. 




איפה האפליקציה בכל זאת הפתיעה לטובה? Sennheiser Momentum TW2 הן האזניות היחידות שמאפשרות שליטה ברזולוציה כה גבוהה על פקדי המגע. בדור הראשון של האזניות האלו התלוננתי שסידור מחוות המגע מעט ביזארי. הדור השני מציע כעת את האפשרות להגדיר לכל מחווה, בכל צד של האזניות, את התפקוד הרצוי. הפידבק במגע נהדר אגב: לא רק שהאזניות קולטות נהדר מגע אצבעות, הן גם נותנות מעין חיווי מיידי בצפצוף חלש שמאשר שאכן האזניות קלטו את המגע.



על הנייר, סנהייזר טוענת שהסוללות המובנות ב-Momentum TW2 מאפשרות האזנה רציפה של כ-7 שעות, והקייס בו הן יושבות מספק להן עוד כ-3 טעינות מלאות, כך שסה"כ מקבלים כאן 28 שעות האזנה. בפועל, מה שקיבלתי בממוצע קרוב מאוד לכ-6 שעות שימוש באזניות. שימוש בביטול הרעשים האקטיבי צמצם את הנתון הזה לקצת יותר מ-5 שעות האזנה. עם כל הכבוד לתוספת הזמן, הנתון שבאמת עניין את לקוחות סנהייזר הוא האם הצליחה החברה לטפל בסוגיית הסוללה כשהאזניות אינן בשימוש. התשובה לכך היא בהחלט כן. Sennheiser Momentum TW2 מצליחות לשמור על הסוללה לאורך זמן, וזמינות עבורכם גם אחרי שבועות בתוך הקייס שלהן. הקייס עצמו, כמו זה של הדור הקודם, עטוף באריג ובעל מראה יוקרתי, אבל הייתי שמח אם היה קצת קטן יותר. כמו כן, הייתי שמח לקבל איזשהו חיווי באפליקציה למצב הסוללה של הקייס עצמו ולא רק של האזניות, תכונה שקיימת באזניות כמו ה-AirPods Pro ו-Jabra Elite 75t.

(+)
  • איכות שמע מעולה
  • שליטה נוחה מאוד ואפשרות התאמה אישית של הפקדים באזניות
  • זמן סוללה ארוך


(-)
  • קייס מגושם מעט
  • מנגנון ביטול הרעשים יכול היה להיות קצת יותר אגרסיבי
  • לא זולות

מחיר ההשקה של Sennheiser Momentum TW2 נשאר כפי שהיה המחיר של הדור הקודם: 1249 ש"ח. זה לא זול, ועדיין יש מקומות לשיפור: תכנון קומפקטי יותר של הקייס וכמובן מנגנון ביטול רעשים קצת יותר אגרסיבי. עם זאת במה שחשוב, הן עושות עבודה נהדרת: זמן סוללה ארוך, הן נוחות באוזן, הן מגיבות נהדר למגע, הן מצויינות לשיחות טלפון והכי חשוב, השמע שלהן הוא ללא תחרות.

5 תגובות

  1. אמאל'ה. המחיר הזה. יש לי בעיה פסיכולוגית להוציא על דברים כאלה קטנים סכומים כאלה. דווקא אוזניות גדולות יותר - אפשר להרגיש שאתה משלם על משהו. כאן זה פשוט מוגזם. אבל אני בהחלט אוהב את המוצרים של סנהייזר. איכותיים.

    השבמחק
  2. יש לי ובתור בת הן גדולות מדי... מצטערת שקניתי: /

    השבמחק
    תשובות
    1. מוכרת אותן במקרה? אני מחפש לקנות

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר