כזה ניסיתי: Dreame L10s Ultra

לכל מבקר חפיצים יש את אלו שהטביעו בו את חותמם. אצלי, אחד מאלו הוא Dreame Bot W10, השואב הרובוטי השוטף הראשון שבדקתי שבאמת ביצע עבודת שטיפה ראויה. עם כל הכבוד לאייפון החדש ביותר או למחשב דקיק להחריד, כאן מדובר בחפיץ שעושה בעצמו מטלת בית מפרכת. אמנם הוא לא היה מושלם, אבל רוב החסרונות שלו היו נסלחים והתמקדו בעובדה שהוא דורש תחזוקה ידנית והתעסקות רבה יותר משואבים רובוטיים סטנדרטיים. פחות נסלח היה המחיר שנשק ל-4000 ש"ח. כעת מגיע הדור הבא, L10 Ultra, יקר אמנם אפילו יותר, אבל גם חכם יותר ותלותי פחות.

Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)



ה-L10S Ultra, כמו קודמו, הוא שילוב של שואב רובוטי ותחנת עגינה גדולה שמטפלת בצרכיו. השואב עצמו עבר שדרוג ביחס לקודמו בעיקר בעוצמת השאיבה (5300PA לעומת "רק" 4000PA בדגם הקודם שהיה חזק מאוד גם ככה) וביכולת לחמוק ממכשולים באמצעות מצלמה קדמית וזיהוי אובייקטים באופן עצמאי, בדומה למערכת הצילום ב-Roborock S6 MaxV. פרט לכך, השואב מייצר מעט פחות רעש ביחס לקודמו, ומשמר את יכולת העבירות המרשימה שלו. שדרוג משמעותי נוסף הוא ביכולת להרים את מברשות המופ בחלקו האחורי כדי להמנע מלהשאיר מים על שטיחים. למה זה כל כך  משמעותי? כי בדגם הקודם לא ניתן היה לשלב בין שטיפת רצפה לשאיבת שטיחים בריצה אחרת. כדי לשאוב שטיחים עם ה-W10, המשתמש נדרש להסיר פיזית את המברשות וכדי לשטוף רצפות הוא נדרש להרכיב אותן. ב-L10S Ultra כל התהליך נחסך מהמשתמש, ושתי הפעולות מבוצעות במקביל: השואב מזהה שהוא על שטיח, והמברשות מתרוממות מילימטרים בודדים מעלה באופן אוטומטי. השטיחים לא נשארו יבשים במאה אחוז, אבל מדובר בכמות זניחה של מים שלא תזיק להם באמת. עוד שדרוג ביחס לדור הקודם הוא הוספת מיכל מים פנימי (במקום הסתמכות על המים שספחו המופים בעצירת ההתרעננות בתחנת העגינה), שמטפטף מים על המברשות ומשאיר אותן רטובות לאורך זמן רב יותר.


איך הוא מנקה? בדיוק כפי שהייתי מצפה משואב שעולה כמו שהוא עולה: אבק, חול ולכלוך יבש מכל סוג אחר נכנעו לו במעבר ראשון. כתמים יותר עקשניים (טיפת קטשופ או קפה שהתייבשו) דרשו מעבר נוסף, אבל מדובר היה במקרים בודדים וברוב המקרים הספיק מעבר אחד של שטיפה. אין מה להשוות בין שואבים שוטפים סטנדרטיים עם מטלית סטטית לחה, ליעילות של זוג מברשות המופ שמסתובבות במהירות של 180 סיבובים לדקה ומקרצפות היטב את הרצפה. נקודת התורפה היחידה היא השוליים: בין מברשות המופ לחלק הרחב ביותר של גוף השואב מפרידים שוליים ברוחב של כ-5 ס"מ, וזה השטח ש-L10S Ultra משאיר יבש במעברים שלו בסמוך לקיר. זה לא אומר שמצטברים שם תלתלי אבק. מברשת הצד מטפלת בהם, פשוט אם תכננתם לנקות כתמים יבשים מתחת לדלתות ארונות המטבח, קחו בחשבון שהוא לא יוכל לעשות זאת.


Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)


Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)




כדי לנווט את דרכו בדירה הוא נסמך על חיישן LiDar בחלקו העליון שמסתובב במהירות ויחד עם המצלמה הקדמית בונה מפה תלת ממדית של הבית שלכם. המצלמה מסייעת לשואב לחמוק ממכשולים שעלולים לתקוע את המברשת שלו כמו גרביים, שרוכי נעליים, כבלים ועוד, אבל לא רק: בהתקנת השואב מתבקש המשתמש לציין האם מדובר בבית עם בעלי חיים כדי שהאלגוריתם שלו יכין את עצמו לזיהוי של, ובכן, צואה, וימנע מניסיון לנקות אותה שייגמר באסון תברואתי. מההתנסות שלי, קרתה פעם אחת ויחידה שהשואב הושבת ולא הצליח להמשיך: זה קרה כשהוא שאב קיסם עץ שנתקע מעל למברשת הראשית והפריע לה להסתובב. פרט למקרה הספציפי הזה הוא סיים את כל הריצות שלו ללא בעיות או עצירות לא מתוכננות. L10S Ultra עובד בצורה שיטתית מאוד, ומכסה בצורה יעילה את החדר למעט את המקומות שלא: מלבד השוליים ליד הקירות, כאשר הוא מאתר מכשול, מסלול העיקוף סביבו משאיר גם שטח לא מטופל.


תחנת העגינה לא רק מאפשרת ל-L10S Ultra להיטען, כי אם מנקה לו את מברשות המופ, מאפשרת לו להצטייד במים לקראת הריצה הבאה שלו בבית ושואבת ממנו את המים המלוכלכים מהריצה הקודמת. בגזרת השיפורים מהדור הקודם: תחנת העגינה הזאת גם שואבת את האבק מתא האיסוף הפנימי של השואב, אל שקית (תגידו שלום לשנות ה-80 שקפצו לביקור) בתחנה עצמה. למעט העובדה שתצטרכו להחליף מתישהו את השקית הזאת, אלו בשורות מצוינות שחוסכות המון התעסקות בלכלוך: תכולת השקית בתחנת העגינה גדולה ואם התוצר היחיד של פעולת השאיבה היה אבק, היה בהחלט ניתן להסתפק בריקון השקית פעם בכמה שאיבות. מה שמקלקל את חגיגת העצמאות של השואב היא ההמלצה לרוקן את מיכל המים המלוכלכים פעם ביומיים. עוד שינוי: חומר הניקוי מגיע כעת בצורת מחסנית קטנה שיושבת בין מיכלי המים. כעקרון, באופן הזה לא צריך לשפוך את חומר הניקוי למיכל לפי כמות מדויקת. השואב מקבל מהמחסנית את הכמות האופטימלית הנחוצה לניקוי והמשתמש לא נדרש להתעסקות גם מהבחינה הזאת. מצד שני, השימוש במחסנית כזאת כובל את המשתמשים להשתמש רק בזאת של Dreame ולא בכל סוג של סבון שאינו מקציף. לא חייבים אגב להשתמש בחומר ניקוי, אבל הוא ללא ספק מוסיף לחויית השימוש כשהרצפה בסיום המסלול לא רק נקייה כי אם מדיפה ריח רענן. 


Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)

Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)

Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)

Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)



פעולת הניקוי העצמי של השואב מציעה רעשים בדרגות עוצמה משתנות: בשלב הראשון מופעל מנוע רב עוצמה ומחריש אוזניים ששואב את האבק בתוך שניות מתוך מיכל האיסוף הפנימי. לאחר מכן מתחיל ניקוי המברשות על גבי משטחים מחוספסים ולבסוף, הזרמת אויר חם במשך כשעתיים על מברשות המופ כדי למנוע היווצרות חיידקים ועובש. 


על השואב ניתן לשלוט באמצעות שתי אפליקציות נפרדות לבחירתכם: אפליקציית Mi Home של שיאומי, או אפליקציית DreameHome. שתיהן מספקות פחות או יותר את אותה פונקציונליות: שליטה על הפעלה וכיבוי של השואב, על הגדרות הניקוי (מידת הרטבת הרצפה ועוצמת השאיבה) וניהול מסלולי השואב ברמה של החלטה באיזה חדרים ישאב, ולכל אחד מהם לקבוע הגדרות ניקוי ייחודיות. את החלוקה לחדרים השואב יודע לעשות לבד בהצלחה לא רעה, והוא גם יציג לכם על המפה אייקונים קטנים עם המכשולים שזיהה. אם אתם לא רוצים לסגור דלתות אחריכם אבל כן רוצים למנוע מהשואב לעבוד באיזור מסוים, ניתן כמובן להגדיר איזורים שאסור לו להכנס אליהם.

Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)
Dreame L10s Ultra (צילום: גד גניר)



כאמור, שתי האפליקציות מציעות אפשרויות זהות, למעט הבדל אחד: באפליקציה של Dreame ניתן לעשות שימוש במצלמת השואב כבמצלמת אבטחה ניידת לפטרל איתה במקרה הצורך בבית. כשהשואב בשימוש לצורך ניקיון, התגובה שלו לפקודות איטית להחריד, אבל אם אתם מחוץ לבית והשואב סיים את פעולתו, ואתם רוצים לדעת איפה החמוס שלכם שוכב כרגע, ואולי אפילו לדבר איתו, השואב הזה מאפשר לכם לעשות זאת. התכונה הזאת עשויה לעורר, בצדק, חשש מטעמי פרטיות. בשל כך נעזרה Dreame בחברת TÜV SÜD שמאשרת כי אכן המצלמה מאובטחת (עד שמישהו ימצא בכל זאת דרך להשתלט עליה מרחוק), ועומדת בתקן ETSI EN 303 645 לאבטחת סייבר של מוצרי IoT. בפועל זה אומר שאם מישהו רוצה להציץ דרך השואב על מה שקורה בבית שלכם, עליו להשיג את הסיסמה שלכם לאפליקציית Dreamehome ואז להקיש קוד בן 4 ספרות שהגדרתם בעצמכם ממש לפני שהמצלמה תופעל. מעבר לכך, המכשיר עצמו גרוע כמכשיר ריגול: הוא מכריז בקול בכל פעם שהוא נכנס או יוצא ממצב מצלמת אבטחה, ומדי פעם גם מזכיר בקול שהוא עדיין במצב הזה. 


סוללת ה-5200mAh של L10s Ultra מספקת לפי הצהרת היצרן כ-160 דקות עבודה. בחיים האמיתיים, בשימוש בהגדרות פחות חסכוניות, ניתן לסחוט ממנה כ-100 דקות שמספיקות לניקוי של כמעט 100 מ"ר, שזה הרבה מעבר למה שנדרש כדי לנקות דירה בשטח גדול יותר, כשלוקחים בחשבון את הימצאם של ארונות, מזנונים, ספות, אי במטבח ועוד שאר מכשולים שמצמצמים את שטח הרצפה שהשואב מנקה.


(+)
  • שואב ושוטף ביעילות
  • יודע לחמוק ממכשולים בדרך
  • ניקוי עצמי מלא, גם מברשות וגם ריקון מיכל האבק ע"י תחנת העגינה.

(-)
  • מותיר פס יבש של 5 ס"מ בשוליים של החדר
  • מכיל מוצרים נלווים מתכלים שצריך לרכוש מפעם לפעם: שקית איסוף ומחסנית חומר ניקוי
  • יקר להחריד

בניגוד ל-W10, השואב החדש והמתקדם ביותר בקטלוג של Dreame לגמרי שם: הוא יודע לנקות את עצמו ולרוקן לבד את האבק שאסף, הוא לא דורש התעסקות ידנית בהרכבה ופירוק של מברשות במעבר בין שטיפה לשאיבה, הוא יודע לחמוק ממכשולים בצורה כמעט מושלמת, ואפילו לוקח פחות הפסקות בדרך הודות למיכל מים מובנה. החסרונות מינוריים מתמיד, למעט העובדה שמדובר בשואב יקר באופן מזעזע: מחירו, ביבוא רשמי של קריסטלינו עומד על לא פחות מ-5499 ש"ח. אני לא רואה יותר מדי אנשים מסכימים להוציא סכום כזה על שואב רובוטי, אבל מי שכן יעשה זאת, יקבל מוצר בשל, מלוטש ובעיקר יעיל.

3 תגובות

  1. היבואן גוזר עלינו את האמ-אמא של הקופונים, באירופה, בכל פינה, המכשיר הזה עולה 3900 שקל כולל מעמ, מיסים ואמו. גיגול קצר.

    חזירים, חזירים, חזירים.

    תודה על סקירה מצויינת נוספת.
    אביב

    השבמחק
  2. רכשתי דרימי 10 לפני שנה וחצי עבד מעולה אבל לאחרונה לא מצליח לחזור חזרה בכדי להטעין עצמו במעבדה טוענים שככה צריך להיות,סוג של התנערות לכן לא ארכוש יותר דרימי

    השבמחק
  3. יש לי את ה-dreame l10 s ultra מוצר פשוט מעולה. הגדרתי אותו על שטיפה הכי אינטנסיבית שיש (לוקח יותר זמן), אבל שווה את זה לחלוטין. לגבי המחיר, אמנם עולה 3,900₪ ברוב המקומות, אבל עם הנחת מועדון שיש לי שילמתי עליו 3,300₪. שווה כל שקל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר