כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Slim 9 2022

ההשקה של ה-MacBook Air הראשון ב-2008 תפסה את יצרניות ה-PC בהפתעה. רק שנה לפני כן החלו פסי הייצור שלהן לפלוט מחשבי Netbook, מחשבים ניידים זעירים וזולים, אך גם חלשים, ויצרניות כמו אסוס, LG, לנובו ואחרות הימרו שהקונספט הזה הוא הדבר הבא. המקבוק עלה אמנם כמו שניים וחצי נטבוקים, אבל היה דקיק, סקסי, ועם כוח מחשוב חזק בהרבה. בעוד אפל ממשיכה להציג מחשבי MacBook Air חדשים, קטגוריית הנטבוקים גוועה לאיטה, ובמקביל, ב-2011 נוצרה קטגוריה חדשה של מחשבים, אם תרצו, התשובה של יצרניות ה-PC למחשב הדקיק של אפל, מחשבי UltraBook.

Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)



מחשבי UltraBook היו מחשבים שעומדים בתקן שאינטל ייסדה, תקן עם הגדרות ברורות הקשורות למפרט, ביצועים ולממדים של מחשבי PC. מלבד, מן הסתם, להיות מבוססים על מעבדי אינטל, האולטראבוקים הראשונים נדרשו לספק חיי סוללה של כ-5 שעות, להייות מוכנים לפעולה כ-7 שניות מרגע שנפתחו, וכמובן להיות דקיקים במיוחד, בעובי 18 מ"מ לכל היותר. מחשב שעמד בתקן הזה זכה לשאת בגאון מדבקה המאשרת כי אכן מדובר באולטראבוק. כדי שהתקן לא יישחק ומחשבי PC שמתהדרים בו ימשיכו להראות כמו אופציה סקסית ועדכנית, התקן עודכן מספר פעמים עד שבשנת 2020 עברה אינטל לתקן חדש בשם Evo. בגלגולו השלישי, Evo מתייחס לפרמטרים נוספים כמו סוג מצלמת הרשת, ביטול רעשי רקע, תקן ה-WiFi בו תומך המחשב ועוד. ה-Lenovo Yoga Slim 9 שהגיע אליי לאחרונה לבדיקה הוא אחד המחשבים האלו.


בהתאם לתקן Evo משנת 2022, Lenovo Yoga Slim 9 מגיע עם מעבד אינטל מהדור ה-12 מסדרה P. עד לפני שנה, יכולתם למצוא במחשבים ניידים רק שני סוגי מעבדים של אינטל, כאלו ששם הדגם שלהם נגמר ב-H, וכאלו ששם הדגם שלהם נגמר ב-U. דגמי H שמו דגש על ביצועים אך דרשו מקום ומערכת קירור שהופכת אותם לעבים, מסורבלים ולא מתאימים לתקנים שדורשים דקיקות. מעבדי U היו הצד השני של הסקאלה, מעבדים שמותאמים למחשבים דקיקים, עם פשרה מסוימת בביצועים ועם צריכת חשמל נמוכה יחסית. מעבדי P ממוקמים במרכז הסקאלה בין U ל-H. הם מתאימים למחשבים דקיקים, אבל עם פגיעה פחות משמעותית בביצועים. המעבד הספציפי ביחידה הספציפית שבדקתי הוא Core i7 1280P, דגם המעבד החזק ביותר בסדרת מעבדי P, עם 14 ליבות: 8 ליבות "E" במהירות שעון ממוצעת של 1.3 גיגהרץ או 3.8 גיגהרץ במצב טורבו אשר מיועדות לפעולות שגרתיות ובסיסיות, ו-6 ליבות "P" במהירות שעון ממוצעת של 1.8 גיגהרץ או 4.6 גיגהרץ במצב טורבו אשר מיועדות לפעולות אינטנסיביות. לפעולות יומיומיות ומעבר לכך זה בהחלט מספיק והמחשב בהחלט זריז. בהתאם לתקן evo, הוא עולה בתוך שניה ממצב שינה כרום לא מכביד עליו, אפילו אם אתם אגרני טאבים כפייתיים כמו גם יישומי אופיס ופוטושופ. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה מצויידת ב-16 גיגה RAM וזה בהחלט הספיק לה כדי לתמוך בכל אלו במקביל, אבל למי שסובל מחרדת RAM יש גם גרסה עם 32 גיגה.


Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)



למחשב כרטיס מסך משולב Intel Iris Xe. אינטל לא מייעדת למעבדי P קריירת גיימינג ולנובו לא סיפקה למחשב הזה את סידורי הקירור של מחשבי גיימרים, אבל בכל זאת הצלחתי לסחוט ממנו קצת הנאה בשעות הפנאי. אמנם משחקים חדשים ותבעניים יקרטעו כאן ברזולוציה המירבית של המסך, אבל משחקים ותיקים יותר כמו GTA V או תובעניים פחות כמו Star Wars Squadrons רצים עליו בלי בעיה. אלו גם פחות או יותר הרגעים היחידים בהם מורגשת התחממות ורעש מהמאווררים שלו, לרוב הוא נשאר בטמפרטורה נוחה מאוד לעבודה והמאווררים פועלים באופן חרישי.


המחשב הגיע אליי עם Windows 11 Home, כאשר מותקנת עליו אפליקציית Lenovo Vantage המספקת מידע על מצב המחשב (ניצול המעבד והזכרון), בריאות הסוללה, סטטוס האחריות על המחשב וכמובן עדכוני תוכנה. על המחשב מותקנת מראש גם גרסת ניסיון של אנטי וירוס מקאפי שמציקה עם התראות מניפוליטיביות, והסייעת הקולית של אמזון, אלקסה. 


סדרת יוגה של לנובו נולדה כסדרת מחשבי 2 ב-1 עם מנגנון קיפול מסך לאחור אך בשלב מסוים המותג "יוגה" גלש גם למחשבים בעלי מבנה יותר מסורתי. כמו קודמו, Yoga Slim 9 של 2022 הוא אמנם דקיק להפליא, אבל התצורה שלו סטנדרטית. בניגוד לקודמו, את ציפוי העור החליף ציפוי זכוכית 3D דומה מאוד לזה של סמארטפונים מהשנים האחרונות. המחשב מגיע בצבע אחד בשם המעט ביזארי "Oat Meal", שהוא משהו שנע בין בז' ללבן עם גוון חום קל. כמו ב-Yoga 9, גם כאן חוזר המוטיב העיצובי "Comfort-Edge" שמשמעותו הוא דפנות מעוגלות נעימות למגע, בשונה מרוב המחשבים בשוק שמגיעים עם דפנות ישרות ומחודדות. התוצאה, בעובי 14.9 בלבד מרהיבה. Yoga Slim 9 הוא מחשב פרימיום שבהחלט נראה כמו מחשב פרימיום. איכות הבניה מעולה ושלדת אלומיניום פנימית מונעת מגוף המחשב מלקבל כיפוף גם אם מחזיקים בו מצד אחד.


Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Slim 9 (צילום: גד גניר)



עובי של 14.9 מ"מ לא משאיר מקום רב מדי לחיבורים מגוונים ומה שתמצאו על גוף המחשב זה שני חיבורי USB C ושקע אוזניות בצידו השמאלי, ושקע USB C נוסף בצידו הימני. לנובו הוסיפה לערכת המחשב מתאם המתחבר לשקע USB C ומוסיף למחשב חיבור USB סטנדרטי, שקע HDMI, חיבור רשת קוית וגם משום מה חיבור VGA כאילו השנה היא 2009 והשקע הזה רלוונטי למשהו. המחשב מגיע עם קישורית Bluetooth 5.1 וכמתחייב מתקן evo, גם תומך ב-WiFi 6. בנוסף, יש כאן גם תמיכה חומרתית ב-WiFi 6E המתקדם יותר, אבל כדי להנות ממנה תצטרכו לשדרג בתשלום את גרסת מערכת ההפעלה מ-Home ל-Pro.


המקלדת של Yoga Slim 9 לא מספקת עומק לחיצה עמוק במיוחד, לא מפתיע ביחס למחשב בעובי כזה, אבל גם לא באמת מפריע בשימוש היומיומי. נהניתי להקליד עליה: המקשים מרווחים, מסודרים באופן לא הרפתקני וגם מוארים. לנובו הסיקה מסקנות מ-Yoga Slim 9 של שנה שעברה וחזרה למשטח עכבר קונבנציונלי. ב-Yoga Slim 9 מודל 2022 המשטח הזה ענק אבל מתפקד נהדר, מדויק ונוח מאוד לעבודה.


ל-Yoga Slim 9 מסך מגע OLED בגודל 14 אינטש מרהיב ביופיו שתומך ב-Dolby Vision, מציג 100% מטווח הצבעים DCI-P3, עוצמת תאורה מקסימלית של 400 nits ואסמכתא ממכון הבדיקות TÜV Rheinland על פליטה נמוכה במיוחד של קרינת אור כחול. הגרסאות הזולות יותר של המחשב מגיעות עם מסך 2.8K בעל קצב רענון מקסימלי של 90 הרץ, בעוד היקרות יותר מגיעות עם רזולוציית 4K גבוהה יותר, אך עם קצב רענון סטנדרטי בלבד של 60 הרץ. קשה להשאר אדיש לצבעוניות העזה של המסך הזה, וכיף לעבוד עליו, לערוך עליו תמונות ולצפות עליו בסרטים ובסדרות.


הסוללה ב-Yoga Slim 9 היא בקיבול 75Whr ולטענת לנובו היא מספיקה בתנאי מעבדה לכ-12 שעות שימוש. הנתון הזה רחוק, כרגיל, מהמציאות: בממוצע הצלחתי לסחוט ממנה כ-6.5 שעות עבודה שזה אמנם לא כמו מה שתקבלו ממחשבי מקבוק עם מעבדי M1 או M2, אבל בהשוואה למחשבי PC, ובייחוד בהשוואה למחשבים עם מסך ברזולוציה כזאת ובקצב רענון שכזה, זה נתון לא רע. תקן evo העדכני דורש אגב כ-9 שעות של שימוש אבל מתייחס למחשבים עם מסכי 1080p, כך שהנתון הזה עדיין סביר. למחשב אפשרות טעינה מהירה: 15 דקות טעינה באמצעות מטען ה-65W המקורי של לנובו שמגיע עם המחשב אמורות להספיק לכשעתיים של שימוש. דרך Lenovo Vantage ניתן להפעיל על שולחן העבודה מעין ווידג'ט עצום בגודלו המספק גישה מהירה לאפשרויות הסוללה (הפעלת טעינה מהירה והפעלת מצב שימור סוללה שמאפשר למחשב להיטען רק עד 80 אחוז כדי לא לשחוק את הסוללה) ומציג את האחוזים וזמן השימוש הנותרים עד שתצטרכו לטעון אותו שוב. 


מצלמת הרשת של המחשב היא ברזולוציית 1080p ומתפקדת נפלא גם בתנאי תאורה לא אידיאליים. היא מצויידת גם בחיישן אינפרא אדום המאפשר זיהוי פנים ושחרור המחשב מנעילה באמצעות  Windows Hello. קצת חסר לי כאן חיישן טביעת אצבע למי שלא מעוניין להמתין לזיהוי הפנים או מעדיף לא להשתמש בו. למצלמה תריס אלקטרוני הנשלט ע"י מפסק בדופן ימין של המחשב. את המצלמה הנהדרת משלימים שני מיקרופונים איכותיים ורגישים שידעו להפריד היטב את הקול שלי מרעשי הסביבה ועדיין לספק צליל ברור ומפורט. מערכת הרמקולים של המחשב מבית Bowers & Wilkins משובחת גם היא: היא כוללת שני רמקולים בהספק של 3W ושניים נוספים בהספק של 2W המייצרים שמע עמוק ומפורט באופן מפתיע ביחס למחשב כה דקיק, ובעוצמה בהחלט מספקת.


(+)
  • עיצוב דקיק ויפיפה
  • מסך OLED צבעוני וחד
  • מערך רמקולים משובח

(-)
  • זמן הסוללה לא רע רק ביחס למחשבי PC
  • אין קורא טביעות אצבע, רק זיהוי פנים
  • יקר

נכון להיום, Lenovo Yoga Slim 9 נמכר בשתי גרסאות מפרט: בסיסית, עם מעבד Core i5, זכרון RAM בנפח 16 גיגה, אחסון בנפח 512 גיגה ומסך ברזולוציית 2.8K ב-6267 ש"ח, בעוד הגרסה היקרה יותר, עם מעבד Core i7, זכרון RAM בנפח 32 גיגה, אחסון בנפח 1 טרה ומסך ברזולוציית 4K תעלה לכם כבר 7479 ש"ח. משלמים כאן המון על פינוקים וסטייל ובהחלט ניתן למצוא מחשבים פחות דקיקים עם מפרט דומה במחירים נגישים יותר. בנוסף, זמן הסוללה לא רע אמנם ביחס למחשבי PC אך עדיין לא מצליח להתקרב למה שיש למחשבים של אפל להציע. ועדיין, אם החלטתם לפנק את עצמכם, המחשב הזה בהחלט יעשה את העבודה, עם ביצועים מצויינים, מסך יפיפה, מצלמת רשת ומיקרופונים נהדרים, מערכת רמקולים מעולה ועיצוב דקיק שקשה להשאר אדיש אליו.

4 תגובות

  1. קורא ותיק של המדור18 בדצמבר 2022 בשעה 23:00

    תודה גד על (עוד) סקירה מפורטת, רהוטה ומלמדת.

    השבמחק
  2. הי גד. כתבת שצריך לשדרג לווינדוס פרו בשביל WiFI 6E. זה לא יכול להיות נכון

    השבמחק
  3. איזה כיף , התלבטתי האם לקנות את המחשב הזה ...
    תודה רבה!

    השבמחק
  4. תודה על המאמר המקצועי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר