כזאת ניסיתי: IMILAB C21

הכירו את IMILAB, עוד אחד משלל המותגים שפועלים תחת חסותה של שיאומי. החברה שמייצרת בעיקר מצלמות אבטחה, השיקה לאחרונה את C21. אם שם המותג נשמע לכם מוכר, הרי זה בגלל שעשה חיל בקבוצות הדילים השונות עם דגמים קודמים, וחלקם אף נמכרו כאן ביבוא רשמי ע"י יבואנית שיאומי בישראל. במה שונה ה-C21 ממה שנמכר כאן עד היום? ובכן, מדובר במצלמת אבטחה ששמה דגש על איכות הצילום באור ובחושך, ומצלמת ברזולוציה מרשימה של 2.5K.

IMILAB C21 (צילום: גד גניר)



ה-C21 היא מצלמת 360, כזו המסוגלת להסתובב על צירה, ולנוע למעלה ולמטה. שמעתי כבר מצלמות רועשות ממנה, אבל גם C21 אינה חרישית לחלוטין אז אם ניחנתם באוזניים רגישות במיוחד, ייתכן שזו לא המצלמה בשבילכם. המימדים שלה סטנדרטיים וגם העיצוב שלה לא יוצא דופן. ניתן להעמיד אותה על בסיסה או להתקין אותה על התקרה הפוך (באמצעות תושבת המגיעה בערכה). היא מיועדת לשימוש פנים ביתי ואינה ממוגנת בפני מים.




תהליך ההגדרה שלה קליל, כנהוג בז'אנר: מורידים את אפליקציית IMILAB לסמארטפון שלכם, יוצרים חשבון, מכניסים כרטיס MicroSD לחריץ שמתחת לעדשה (לאחסון מקומי של סרטונים), מחברים את המצלמה לחשמל, מאתרים את C21 דרך האפליקציה וזהו. כרגיל, המצלמה תומכת בחיבור לרשתות 2.4 גיגה הרץ בלבד ולמרות שיש לי בבית מערכת Mesh שמנתבת לבד את המכשירים ל-2.4 או 5 גיגהרץ, לא נתקלתי בבעיות בהתקנה שלה. מרגע זה, המצלמה מוכנה לפעולה.


האפליקציה של IMILAB מזכירה מאוד את Mi Home של שיאומי, ומכילה אפשרויות דומות לשליטה על המצלמה. C21 יודעת לזהות ולהתריע על רעשים בסביבתה, תנועה, ולזהות אם מדובר באדם. זיהוי התנועה וזיהוי הקול רגישים בצורה משביעת רצון. לגבי זיהוי בני אדם יש לה עוד מה ללמוד: כשהנחתי את המצלמה על השידה בחדר השינה של הבת שלי, המצלמה אמנם זיהתה תנועה, אבל לא זיהתה שמדובר באדם בחדר. להגנתה של C21 אני חייב לציין שבמיקום שבו הנחתי אותה, היה קשה לתפוס את הדמות שלי במלואה, מה שהקשה כנראה על המצלמה לזהות אותי. במצבים שבהם כן זיהתה אותי, ידעה המצלמה לעקוב אחרי בעצמה באופן די עיקש ומעורר הערכה.






כאמור, C21 מציעה רזולוציית צילום גבוהה במיוחד. למה למה לא להסתפק ב-1080p, הרזולוציה שרוב מצלמות האבטחה בשוק מצלמות בה? אם בצרכי אבטחה עסקינן, הרי שכל פיקסל יכול לסייע בזיהוי פרטים מזהים בתמונה (מה המשטרה תעשה עם המידע הזה זו כבר שאלה אחרת). איך נראה צילום ממצלמת אבטחה ב-2.5K? מפורט וחד להפליא. מה הבעיה עם כל החדות והפירוט האלו? שזה בעיקר במצב סטטי. כשמזיזים את המצלמה או כשיש תנועה רבה בחדר, איכות התמונה צונחת פלאים לכמה שניות, מיטשטשת ומתפקסלת עד שהיא מתחדדת מחדש. זה בעייתי משום שהיתרון של החדות הגבוהה מתפספס כאן כשמדובר נניח בפורץ שמטבע הדברים לא נשאר לעמוד במקומו. חשוב להדגיש, היא לא מתמודדת עם תנועה פחות טוב ממצלמות אחרות, היא פשוט לא יוצאת דופן מהבחינה הזאת. הייתי שמח להעביר את הרזולוציה ל-1080p ולראות אם זה משפר את המצב אבל מסתבר שאין ב-C21 אפשרות כזאת: זה או 2.5K, או 360p, רזולוציה נמוכה להחריד שגם ככה מורידה את רמת הפירוט בתמונה למשהו בסגנון המצלמה של הנוקיה שהסתובבתם איתה בתחילת המילניום.






צילום הלילה של המצלמה מרשים מאוד: הודות לצמצם רחב ביחס לנהוג בז'אנר (f/2.0) דרושה לו כמות מינימלית של אור (מנורת לילה תספיק) כדי לספק תמונה צבעונית ומוארת. במצב של חושך מוחלט, המצלמה תעבור לשימוש באינפרא אדום והתמונה תוצג בשחור לבן. מי צריך ביצועים טובים בצילומי לילה? בעיקר הורים שמשתמשים במצלמה בתור מוניטור לחדרי ילדים. הצילום האיכותי בלילה, בשילוב עם חיישני הקול והתנועה יכולים להפוך אותה למעולה בתפקיד הזה. את צילומי הוידאו היא שומרת כברירת מחדל על כרטיס זכרון מסוג MicroSD, שעליכם לרכוש בנפרד. בנוסף, IMILAB מציעה לכם מסלולי גיבוי הסרטונים לענן, כאשר  מי שרוכש את המצלמה מקבל שלושה חודשים של גיבוי בחינם.


IMILAB C21 (צילום: גד גניר)



ה-IMILAB C21 יודעת להתחבר לאלקסה ולגוגל הום. השליטה הקולית בה בגוגל הום מסתכמת בבחירת המצלמה ובבחירת המקור עליו רוצים להציג את השידור ממנה: "Show living room camera" או "Show the Bedroom Camera on Living Room TV". האפשרות לצפות בשידור על מסכים שאינם מסך הסמארטפון שלכם תלויה בכך שיש לכם בבית את הציוד הנדרש: מסך חכם כמו Google Home Hub או כרומקאסט (או לחילופין סטרימר עם כרומקאסט מובנה) שמחובר לטלויזיה.


התמונה אולי לא חדה תמיד כפי שהייתי רוצה, אבל בסופו של דבר C21 עושה את העבודה: היא קלה להגדרה ולשימוש, היא יודעת לזהות ולהתריע על תנועות או רעשים, היא יודעת לעבוד עם גוגל אסיסטנט ואלקסה, והיא מתפקדת מעולה בתנאי תאורה קשים. במחיר שבו היא נמכרת כרגע בחנות המותג של שיאומי בעלי אקספרס, 29 דולר בלבד (בהזנת קוד קופון DQGS63B9C21) היא בהחלט מספקת יופי של תמורה. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר